1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741915 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
hanzon: BZ är stor i käften men levererar inte . Alla hans misstag och uttalanden gör bara skade för Brynäs If .
Det enda rätta som borde ske är sparken ut . Innan detta slutar i förskräckels .
Ser nattsvart på nästa säsong om Bz får fortsätta sitt haveri av Brynäs If..

Luddf:

Stämmer. Glömde Westfält. Klart han ska spela!

{6984}: Tänk om alla hade tänkt på det när de gällde Sandström att unga spelare oftast är upp och ner.
Speciellt målvakter som blir bättre med åren.

Berge: Tror nog bara en ny center är på tapeten. Sen tycker jag att Westfält har spelat till sig en plats bland 12 forwards som fjärdecenter.

Berge: Varför skulle inte både Ersson och Kinnvall kunna göra det bra? Jag tror på båda.

Berge:

Vad gäller forwards hoppas jag fortfarande Ikonen och Clark stannar.

Danielsson - ny center - Clark
Ikonen - Scott - Boqvist
Blomqvist - Jensen - Bjurström
Nilsson - Granström - Alcén
Mannberg.

Berge: Drömscenario (enligt mig) hade ju varit att Kinnvall och Boqvist ersätter Fälth och Larsson.
Att Lundgren och en till bra back ersätter Bertilsson och Sunken.

Gunderson - Ny/Bertilsson
Kilström - Kinnvall
Ersson - Lundgren
Boqvist - Back från allsvenskan/j20

{8399}: jag hänvisade till statistiken, men jag stirrar mig ibte blind på den.

Dock förstår jag inte varför Kinnvall helt plötsligt skulle ha blivit så mycket bättre än Ersson. Ifjol gjorde Kinvall det bra, men Ersson gjorde det bättre. I år har de spelat i olika serier. Ersson har ett års erfarenhet av spel i SHL där han visat att han håller måttet. Kinvall har visa att han är en bra back i allsvenskan.

Men jag ser inte hur en kille som aldrig producerat speciellt mycket skulle kunna vara ett bättre val än Boqvist att satsa på i power play.

Ersätt isåfall Fälth eller Sunken med Kinvall, men inte på bekostnad av Boqvist möjlighet att spela PP.

Jag ser gärna följande backar nästa år:

Gunderson - Lundgren
Kihlström - Larsson
Ersson - etablerad toppback.
Boqvist (speltid i PP och byten här och där)
Back från J20.

{6984}: tydligt när han kom att han valde oss för finalplatsen. Vill vinna guld. Valde väl mellan oss och DIF, kanske blir Sthlm nu då.

honken21: Jag tror att han stannar.

Luddf: Lättare att träna upp farten än speluppfattning som Kinnvall har mycket utav. Skulle dock inte må dåligt av ett till år i AS.

honken21: Det känns som att Aaron är förlorad. Bara han inte skrivit på för plastgänget.

Palushajs Insta-inlägg ger ju känslan av att han byter till annan SHL-klubb...

Berge: Jag hyser inga som helst tvivel om att Boqvist kommer att bli en bra back. Fast jag är osäker på om hans tid är nästa säsong.
Ta den superhypade Dahlin som alla öst beröm över...Han stagnerade ganska rejält under den andra halvan av säsongen och inte minst i slutspelet. Och så är det nog med unga spelare. De kan vara jättebra under perioder för att sedan inte vara bra alls. Jag vet inte om det är mentalt eller vad det beror på. Men vanligt är det.

{8399}: Man måste ju ha sett Kinnvall spela för att kunna bedöma honom och de som inte tror att han kan ta en plats i Brynäs har nog bara kollat på
Eliteprospects. Han är riktigt bra men jag tycker personligen att han saknar lite fart, men det kanske går att träna upp?

Berge: Kinnvall är en allround 20-årig Gävlekille som skulle vara en bra utfyllnadsback. Trots allt den typen man vill ha som fyller ut backuppsättningen. Han är ju fortfarande under utveckling också. Men frågan är om Brynäs är ute efter något spetsigare.

Berge: Kinnvall är riktigt bra, stirra dig inte blind på statistiken. Spets nej, men en modern back som har alla kvaliteter som krävs.

{6984}: Mm, samtidigt kan en spelare i Boqvists ålder växa på sig mycket under en sommar. Skulle gärna se att han får chansen att spela PP, tror han kan bygga upp sitt självförtroende genom det.
Som du säger måste Sunkan gå ner i lön för att bli kvar. Brynäs sitter i en bra sits där.
MV-sidan blir mest intressant att följa. Ryktena (Eriksson, Svensson) låter bra, men där blir en kompetent MV-tränare också otroligt viktigt att få in.

{6984}:

Fast Kinvall gör det bra i Allsvenskan. Och inte så mycket mer än bra. Gjorde väl typ 4 mål under säsongen och under 15 poäng.

Kollar du tillbaka på statistiken från J20 kan du se att exempelvis Marcus Ersson gjorde betydligt mer poäng än Kinvall där. Så jag tror inte Kinvall är en offensiv kvalitetsspelare i SHL redan nu.

Boqvist å andra sidan är en exceptionell talang som vid rätt matchning kan bli en av seriens bästa offensiva backar.

Peja: Att Lundgren ersätter Bertil är bara en spekulation. Min förhoppning är att en ännu bättre spelare ersätter Bertilsson. Lundgren är mycket mer begränsad i sitt spel än Bertilsson, speciellt när det gäller att hantera pucken.

Peja: Jag är faktiskt lite skeptisk till Boqvist. Har han fysiken att spela SHL? Jag tror att han skulle må bra av nån säsong i AS. Jag menar Boqvists uppsidor är ju att vara offensiv och gärna PP back. Men jag tror inte han är färdig för den uppgiften.
Då tror jag hellre att jag ser Kinnvall som LC's ersättare. Kinnvall spelar ju i PP nu i Timrå och gör det bra.

{6984}: Lundgren ersätter Bertil. Undrar om typ Kinnvall skulle Didrik Strömberg skulle kunna ersätta Sunkan? Eller kommer man att ösa på med dyrare spelare?

Lucas Carlsson måste också ersättas men Boqvist måste ju också in i mixen på allvar.

{8399}: Abris på AB menar väl dock att Lundgren är en ersättare till Bertil...

Peja: Ser man till spelartyper så är han redan ersatt med en ”stay home defender” från LHC.

{8399}: Beror mycket på vem man i så fall kan ersätta honom med.
En spetsback - ja.
En smurfback från allsvenskan som kanske inte räcker till alls i närkampsspelet - tveksamt.

Peja: Oavsett fysisk status så bör Sunken bytas ut om nu laget ska bli bättre för speciellt bra är han inte.

Peja: Absolut. När det gäller Sunkan så kan han gott ha nån säsong till i sig. Men absolut inte till den lön han fick av Sundlöv. Halva lönen räcker gott och väl.

{6984}: Visst, men en sportchef måste ju kunna läsa av om en spelare, oavsett ålder, är hungrig. Och fysisk status kan man ta reda på genom läkarundersökning. Brynäs borde ha superkoll på om en gubbe som Sunkan fortfarande är lika hungrig och fit som för några år sen.

{8399}: Det var ungefär så jag tänkte angående Kinnvall.

Peja: Visst finns det undantag. Det gör det alltid. Men det finns lika många exempel på gamla spelare som inte lägger av på grund av att de inte vet vad de ska göra efter karriären.

{6984}: Du kan egentligen betrakta ålder på olika sätt. En kropp kan vara äldre eller yngre än din fysiska ålder. En 28-åring som har en lång skadehistorik kan ha en "äldre" hockeykropp än en fräsch 35-åring. En gammal Sjödda hade ju t.ex en mycket fräschare kropp än den betydligt yngre Boumedienne under deras gemensamma år i ligan.
Yngre spelare har ofta kortare skadehistorik och är hungrigare, men det måste inte nödvändigtvis vara så. Angående hunger, så slår jag vad om att Honken är minst lika hungrig som många kollegor i 25-årsåldern.
Tror att man alltid måste ha ett antal rutinerade spelare i ett framgångsrikt lag. De måste dock vara extremt seriösa och proffsiga. Om du har för många veteraner tar de ofta ut varandra. Minns att Boorken var inne på det, och det stämmer även sett till civila arbetsplatser som jag varit på.

{8399}: Man kan vara rutinerad och fortfarande bra utan att vara "over the hill"... Prata med spelare och tränare, så kommer du inse att rutin värderas högt inom gruppen. Självklart betyder inte det att du kan kasta in Sjödda i första backpar 2018...

{6984}: Håller helt med om gamla spelare, jag ser ingen uppsida med det alls. En bit över 30 tar de ofta tvärslut och det är svårt att sia om när, vissa är slut runt 31-32 medan vissa håller till 35-36 äldre än så är det bara vissa spelare som levererar. Sen har jag inte ens nämt hur skadebenägenheten och läkköttet på erkas av åldern.

{8399}: Är det påskäggsmålning.
Så ska man måla det finaste man vet😀
Uppladdat:

500x0-895da1a0-13fd-424e-b6e0-6e5f466910ed.jpeg

Huge: när du inte kan svara ordentligt-raljera! Huges devis!
Snälla Huge även du måste väl ha sett att Bif inte varken spelade bra och var ett lag i harmoni under säsongen eller? I 9 fall av 10 sparkas tränaren för att få in en ändning! Det kan alltid diskuteras om det alltid är ett rätt val! I detta fall Melin så var det rätt val pga helt olik Bulans tränarstil! Det är ju bz ansvar att anställa tränare och peka ut riktning av spelet med hjälp av en tränare. Inte så konstigt eller hur? När sen nyförvärv efter nyförvärv inte passar in så är det också bz ansvar! Brynäs fick aldrig någon trygghet kontinutet i sitt sätt att spela pga dessa saker som påverkar ett lag och det gäller de flesta lagsporter!
När sen vår bz först vill ha Honken när sen inte honken kan kalla honom inte shl mässig så har denne man NOLL förtroende hos mig! Han varken kan få ihop ett lag mdd ledare spelare och sen ha en ödmjukhet mot ikoner! Han har i mina ögon skött sina uppgifter mot dam o herrlag katastrofdåligt och är med honken historien och smutsar ner vårt klubbmärke! O du jag har varit ledare på elitnivå för damer och herrar inte inom ishockey! Jag har varit ledare i över 30 år ! Har du????

{8399}: Nackdelarna är fler än fördelarna när det gäller gamla spelare. Visst rutin har de. Men oftast så lever de på gamla meriter, brukar ta längre tid att läka skador och kan sakna den hunger som behövs för att kunna prestera under en hel säsong.
Har man problem med att laget inte steppar upp under säsong så beror det ofta på att man har många "rutinerade" spelare med. Det är väl först när det drar ihop sig till slutspel om dessa rutinerade spelare kommer till sin rätt. OM de är hela vill säga...

{6984}: Kanske bra att studera Kinnvall mot SHL motstånd i en viktig match, sansa dig i kritiken nu.

JanT: Var och tittade på Kinnvall? Varför? Har inte Herr Bengtzén sett honom spela förr?

Peja: Det finns ofta äldre rutinerade spelare i de flesta lag men just egenskapen rutin ger jag inte mycket för. Sunken är rutinerad och även Mårtensson men är de bra spelare för det? Bra spelare är viktigt att ha och om de är rutinerade eller ej ser jag som helt ovesäntligt, jag ser inte hög ålder som någonting positivt när det gäller hockey, en viss erfarenhet av seniorhockey är bra att ha förstås.

Huge: Jag får ärligt talat inte ihop logiken hos vissa skribenter. Man gnäller på att ”morgondagens brynäsare” göder andra klubbar när vi dagsläget har 6 egenproducerade juniorer/förstaårsseniorer i truppen ( om jag räknat rätt) - kan man begära mer? Samtidigt skall det värvas toppspelare till höger och vänster.....vad gäller Emil Molin så lyckas inte alla från HA som Emil Larsson har gjort...jag blir inte förvånad om han landar i malmös 3/4-kedja...och vem vet, bz kanske var och tittade på Kinnvall!

{8399}: Okej. Har du sett många lag vinna SM-guld utan rutin i laget?

Huge: Mannen som brukar tala om nyans slår till igen. Det är ganska intressant att läsa dina hopkok till inlägg.
Tycker du att Bz gjorde ett bra val? I och med att Bz valt en tränare som inte håller längre än 8 omgångar så kanske han borde ha stannat i soffan han med. En jävligt dyr missräkning.

Om du tagit dig lite tid och läst det jag skriver så kanske du hade förstått. Är det så idiotiskt av mig att tycka att det är viktigt att man värvar ett lag med spelartyper som passar den spelstil/taktik som tränaren vill spela?

Resultatet av Bengtzén lilla fadäs när det gäller tränarval och hans spretiga lagbygge har vi nu.

Du måste vara Leksing. För Brynäsare är du inte.

Peja: Rutin ger jag inte mycket för faktiskt.

Lesky: "Att han spelade i Brynäs för 13 år sedan är väl kanske en liten liten tröst i sammanhanget :-)"
Det är Bengtzéns nya giv.
"Gårdagens Brynäsare" ;-)

Pilen32: Absolut inte. Jag har varit väldigt restriktiv med att vädra mitt missnöje under säsongen. Allt har sin tid. Nu kan man summera den gångna säsongen och det har jag gjort nu.
Under säsongen har jag tillbringat mest tid med att radera en massa inlägg här på HS. Skrivna av skribenter som nu verkar bytt fot och tycker att Bz ska vara kvar.

Vilket kommer att göra att jag lär få radera fler inlägg från dessa skribenter även kommande säsong ;-)

Berge: Första prio måste vara träningsfrågan i detta läge.
Sen finns väl en rejäl säck med pengar att bränna nu så det lär komma in fler dyra spelare.

Berge: Danielsson är ju en kommande stommespelare som man bygger långsiktigt med. Palushaj är väldig bra men ändå mer av en gästarbetare. Ganska lika spelartyper men ur sportchefens perspektiv ändå två helt olika rekryteringsprofiler.

Om både Fälth och Sunkan ryker kommer mycket rutin att försvinna. Å andra sidan har typ Granis och Blomman uppnått en ålder och rutin som gör ett de numera tillhör den mest rutinerade skaran spelare i truppen.

30+ are under kontrakt: Gunderson, Alcén, Blomqvist, Danielsson, Jensen, Paille.

Lesky:

Klart man hellre behåller Palushaj än Danielsson. Det gör nog BZ med, men där verkar det vara Palushaj som vill vidare.

Att man inte ersatt Sunken, Clark, Palushaj och Bertilsson ännu - skämtar du med mig?

Ingen av dem har officiellt ens lämnat klubben ännu. Och vi är i mars månad. Jag tror att förhandlingar pågår med någon av dem samtidigt som andra gjort klart att de vill lämna. Indirekt kan man dessutom anta att Danielsson är Palushajs ersättare och Lundgren ersätter Bertil.

Sunken... ja, jag tror vi sett det sista av honom. Stannar han är det till en rejäl lönesänkning.

Clark hoppas jag blir kvar.

Enaranger: Jag tycker fokuset på hockey i GD/AB blev mycket tydligare när mittmedia tog över. Sen är ju kvaliten fortfarande för låg. Mycket plagiat ifrån Aftonbladet. Man borde anställa någon som själv har spelat hockey, det behöver ju inte vara på högsta nivå men division 1 eller högre som kan föra ett vettigt resonemang med sportchef, tränare och spelare. Jag tror inte jag sett en kritisk fråga under hela den här säsongen.

Det är ju tydligt när man ser på presskonferenserna efter matcherna, våra lokaljournalister ställer aldrig frågor. Antingen har man bråttom hem eller så vågar man inte för att man är rädd att själv bli avklädd.

Jah förstår inte varför man inte höjer kvaliten på dom som bevakar Brynäs. Intresset är ju massivt. Oavsett vad som skivs om Brynäs så ligger det i topp gällande klick, det spelar ingen roll om det är plagiat eller någon egen halvrasslig intervju.

« · 1887769 · »