1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446291 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bifhjärta: Beror ju helt på vad man skriker. Osnyggt att skrika på egna spelare oavsett vilket.

Zzz: Största problemet är att laget torskar hela tiden.

Vem ansvarar för lagbygget? Vem har misslyckats med varje värvning i år, sportchefens viktigaste uppgift? Hur ska samma snubbe lösa idrottsvärldens svåraste uppgift, att vända trenden för ett förlorande lag? Väntar med spänning på styrelsen.

Peja: Enda glädjen är att det är jämnt i bottensörjan. Det börjar klarna om vilka lag som skall slåss om platserna 11-14.

{5915}: Du är väldigt naiv om du tror styrelsen sitter och diskuterar Bengtzén vara eller icke vara just nu.

Vi ska komma ihåg att det inte är så lätt att vara ny i ett lag som inte fungerar. Det förklarar ju inte allt, men jag tror det hade fungerat bättre för flera av dom nya spelarna om resten av laget hade spelat på normal nivå.

Allt är inte skit även om det känns så just nu. Jag är tacksam att vi har så många spelare med hjärta för Brynäs i truppen som vi har. Vi är inget Modo eller Leksand.

Peja: exakt.

Zzz: ja har fan sett mycket med matcher live men de här vanog fan de sämsta jag sett någonsin vi har ett kasst lag bara att konstatera kuggar fel precis över hela banan å de e fan blääääää nä behöver 3-4 värvningar om de ska vända

Zzz: som styrelsemedlem (annan organisation) vet jag att styrelsen pratar om allt som är aktuellt för föreningen. Nu är det väl Stark som ansvarar inför styrelsen så BZ lär väl inte ligga högst på dagordningen. Men BZ:s förtroende bör vara på ett sluttande plan.

{5915}: Som tog laget till ett mål från sm-guld?

Rumpelstiltskin: Jo men nu ligger vi jumbo.

Rumpelstiltskin: väger jävligt lätt jmf med en degradering

Clarence: Där vi även hör hemma.

{5915}: haha men snälla det har gått elva matcher och är sex pinnar från 8:e plats. Vi har två assisterande tränare som leder laget. Tålamod, tack!

{5915}: Men då vet du säkert också att styrelsen ska ge fan i att peta i det dagliga.

Rumpelstiltskin: haha har vi nåt val, nån av oss
#flosklersombetydernada

Rumpelstiltskin: Mer än en femtedel av serien trots allt. Jag tror få konkurrenter skulle välja tålamod i detta alarmerande läge,

Zzz: styrelsen ska peta i det vardagliga innan det går år helvete. Att sitta och titta på när isberget rammar båten har prövats åtskilliga gånger. Inget för mig.

Det spelarna inte lyckats visa upp av förträfflighet hittills har jag svårt se dem plötsligt göra framöver heller.

{5915}: Det enda vi fans kan göra är att stå bakom laget och stötta i detta läge. Vi saknar som sagt en ledarröst bakom gubbarna. Nu ska vi in med en hungrig tränare som kan skaka om det hela.

Forsberg 1978: Var du där och hörde "hoten"? Igenting sades. Förutom buande och "vad fan håller ni på med?!" Typ.

{5915}: Nej, styrelsen ska visa förtroende för organisationen och jobba långsiktigt. Absolut inte detaljstyra det dagliga.

Rumpelstiltskin: Mkt bra inlägg, kunde inte ha sagt det bättre själv.
Surt att torska när vi egentligen gör en bra match, håller ihop laget på ett bättre sätt än tidigare och jobbar hårt på alla händer. Att vi inte får nån utdelning beror nog mest på knackigt självförtroende i avsluten och att de som ska producera framåt har blött krut i bössorna för tillfället.
Nu drog jag på middag och såg inte upplösningen, hoppades förstås att vi skulle kvittera med målvakten tagen. Rätt så typiskt i vårt läge att vi istället släpper in tvåan. Jämför med fjolåret under Bulan och när vi hade självförtroende och medgång, då lyckades vi nästan alltid att kvittera i såna lägen.
Aja, ett klart fall framåt iaf rent spelmässigt, fattas bara att vi sätter chanserna vi skapar. Utgår ifrån att BZ jobbar mer på att hitta en eller flera ersättare till framförallt Caporusso och möjligtvis Liljewall, som hittills inte motsvarat förväntningarna på långa vägar.
Sen vete fan vilka idioter till supportrar vi har, som gapar, skriker och allmänt beter sig som omogna jävla barnrumpor. Dom finns tydligen inte bara härinne utan även på plats live.
Blomman uttryckte det väldigt bra när han sa att "dom måste få visa frustration".
Precis som en vuxen förälder resonerar när hens barn ligger på golvet och sparkar sig trött, därför att man inte fått nåt lördagsgodis.
Man kan inte vara normalt funtad om man på fullt allvar tror att gap, skrik och hot skulle hjälpa ett lag i motgång, ett lag som redan vet hur läget är och knappast behöver få det extra inpräntat av barnsliga överengagerade gnällkärringar.

Jag tycker Brynäs var bra idag. Arbetade hårt. Hade fart genom mittzon. Passen oftast på bladet. Vid förlorad puck tog man oftast tillbaka den. Tycker det ser ut som att spelet börjar sitta. Undrar om Wikegård sett matchen när han påstår att det var urdåligt. Trodde han kunde hockey. Normalt gör man liksom mot Rögle ca 5 mål när det ser ut så här. Tre ramträffar, tre frilägen plus många andra öppna lägen. Att bua ut laget när man spelar så här pass bra är omoget och visar att man är på matchen bara för att skräna när det blir mål. Känslan var att man skulle vinna även med ett par minuter kvar bara. Dåligt var vid uttagen målvakt. Dom stötte med två gubbar. Borde inte ha lyckats så enkelt. Hade vi varit först på pucken där så var dom bara tre kvar ju. När anspänningen släpper vinner vi matcher.

Huge: "Amen"...

Åsikten:
Frölunda borta. Enklast mentalt hittills.

Zzz: vem pratar om detaljstyra, jag pratar om förändringar i organisationen. Du pratar om styrelsearbete i en fungerande verksamhet.

Rumpelstiltskin: och vem ska rekrytera den hungriga tränaren? Samma person dom värvade Melin och Liljewall? Stabilt.

Huge: Vilka hot ät det du pratar om?

{5915}: Samma person som värvade bulan.

Rumpelstiltskin: ah, du menar lyckträffen?

Enligt Stisse & GD;
”När slutsignalen gick stod runt 20 personer från Brynäsklacken och skrek åt laget att visa hjärta. Polisen stod och försökte lugna ned situationen så gott det gick.”

Stefan Bengtzén har jag haft en mycket positiv syn på sen han kom till Brynäs. Men det är väl helt naturligt att man nu blir fundersam och ser förtroendet naggas i kanten.

Huge: Om du hade bemödat dig med att faktiskt gå på en match någon gång hade du hört att det är exakt det (stöttar laget) som görs fram till slutsignalen.

Det såg bra ut spelmässigt idag. Men så var det Mora vi mötte.

Vi har en lång väg kvar att vandra.

{5915}: Så att gå in ock sparka en sportchef i affekt efter fyra år pga en dålig start på säsongen är inte detaljstyra?

Förklara gärna också vad som talar för att en ny sportchef löser situationen bättre än Bengtzén?

Åsikten:

Det som var det sämsta när de tog ut målvakten.
Det var ju att de lät en av de sämsta tekarna
som spelat i brynäströjan ta tekningen.

SWEATT: Nä jag var inte där men enligt Sunqvist fru så ska det ha skrikits hot men som någon skrev här så tolkar hon skrik som hot men det är en jävla skillnad på skrik som ex vad fan håller du på med och riktiga hot och hon har ju gått ut med detta på sociala medier i en länk här nedan som man inte kan läsa längre! Så frågan är om det hotats eller inte ifall det gjort detta så är det för jävligt om inte så är det inte ok av Sundqvist fru att gå ut med detta på sociala medier för det kan ju bli ett jävla efterspel av detta! Men hon måste ju hört något vi inte har hört annars ställer jag mig frågande till hennes uttalande! Missförstå mig inte nu för jag ställer mig ABSOLUT inte bakom skrik och gap mot spelarna men tänk om detta med hot inte stämmer och man vaknar i morgon och läser på Aftonbladet att Brynässpelarna har blivit hotade det blir ju ytterligare negativitet rätt in i klubben!

Zzz: Sportchefen ska gå om han är fel person att lösa Brynäs krisläge. Oavsett anställningstid. Han är inte anställd av landstinget eller kommunen.

Det som talar mot BZ är att han inte anställt någon som bidrar till att ge Brynäs en bättre framtid. Clarke undantaget.

Inget nytt ang. Granis?!

Forsberg 1978: Jag var där, hörde inga hot. Tvivlar på att hon hörde några hot heller, var hon nu satt/stod.

”Såg bra ut, jobbade hårt, ineffektiva”.... Stopp nu, vi mötte Mora, de var innan denna match sämre än oss, nu är de bättre än oss, hur fan kan man hitta ljuspunkter när vi förlorar mot fd jumbon oavsett, vi suger värre än någonsin tyvärr.....

SWEATT: Ok då kan man ju ifrågasätta hennes uttalande på social medier!

Det spelar nog inte så stor roll vilken
person vi har som sportchef. Då det redan
nu pekar mot ett minusresultat på 4-7 mkr.
Och kanske mer därtill. Och det är beräknat
på att vi inte gör några fler värvningar.

Så som sportchef i Brynäs finns nog inte
mycket att göra under resterande del av
säsongen. Det sätter ekonomin stopp för.

Jag gissar att dagens publiksiffra blir
bland de 2-3 högsta på hela säsongen.
Och det gör att inte det nuvarande snittet
kommer höjas något speciellt mycket mer.

Vi kan vara avhängda redan innan oktober är slut.

Det är ju som dagens match, kvalmatcherna riskerar
se ut. Vi missar målchanser och motståndarna sätter
de fåtal chanser de har.

Lindström: Haha...
Laget har gjort en bra match, jobbat stenhårt och visat hjärta trots motgång.
I det läget står 20 pers och skriker "visa hjärta", åt laget.
Ska man skratta eller gråta åt nåt så kapitalt korkat beteende?

Honken: krisen är total. Detta är katastrof. Inga undanflykter om att spelet såg bra ut i vissa perioder och att man ev kan vända detta om man får in en styrande röst i båset. Nu måste vi rusta för kval matcher.

Huge: Kul att du är nöjd!

varulf: äh, det är långt dit. Övertygad om att det går att fixa OM rätt beslut tas av föreningen. Att BZ löser det känns jävligt avlägset.

Vi är sist...

Brynäs uselhet är verkligen helt utan motstycke. Hur kan man få se bländande hockey ena säsongen och så fruktansvärd hockey några månader senare? Har det någonsin hänt förut? Jag är helt mållös. Har de helt glömt att hur man spelar hockey? Jag förstår ingenting. Jag har understrukit tränarens roll men detta är något helt annat. Det saknar motstycke helt enkelt. Det är ju det sjukaste jag varit med om i sportsammanhang. Det finns verkligen inga ursäkter att prestera såhär dåligt.

Vad hände med det här? HUR kan det vara som bortblåst?

Surt att asen i NHL plockar över spelare
som får harva i AHL. Och Rödin verkar
bara ha fått spela 1 av 4 matcher.

Lindblom har spelat 6 matcher.
Utan något mål eller assist hittills.

Mikael Johansson vann endast en tredjedel
av alla tekningar i kväll. Plus då hur usel
han varit på att teka i de andra matcherna.
Har man inte koll på sånt? För hur kan man
välja honom som tekare i 6 mot 5?

Jag förutsätter att hans kontrakt inte förlängs.
Även om 2-3 spelare skulle lämna. För han tillför
ingenting. Motståndarna måste vara rätt nöjda då
han håller i pucken ca 30-40 sekunder varje
5 mot 4 läge för Brynäs. Han lyckas själv
spela av en fjärdedel av de numerära underlägena
för motståndarna.

{5915}: OM och BZ. Detta är djupare än så. Jag är överlöverlycklig om vi klarar oss utan kval.

« · 1844888 · »