1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736868 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Spelare finns det och flertalet bättre än vad som finns i BIF.
Han har en enda uppgift och det är att bevaka, vara på hugget kring vad som finns tiigängligt OCH vad som passar i BIF.
Ok, svårare nu men mellan säsongerna lyckas han inte heller.
Det är Totalt IG på hans praktiska agerande förutspå att låta munlädret gå.

Zappaholic: Förlorar ju jämt mot dem och det finns inget värre.

Tjurn : Nä då missförstod du.

Har inget med Brynäs förutsättningar att göra. Mer intresset för ligan... Idioti! Eller tycker du det är logiskt och vettigt planerat...?

bradberry: han har väl bättre uppbackning i hv tydligare direktiv kanske ?

Bratwursten : ÄNTLIGEN bortamatch på lördag, bara att inhandla grogg :) Go Brynäs

Jaken: Känns som att det är IG på dig också i just den här frågan. Eller F, om vi ska använda oss av ett modernare betygssystem.

Leonardo: haha är inte jättetaggad..

Zappaholic: Ja du heller Ledin än Micke i laget, då kanske man kan få in en som tävlar varje byte istället för att ramla omkring på isen och förlora tekningar.

Sjödin vet inte varför Felix klev av ? Hmmmm

Besviken på M Johansson. Trodde seriöst vi skulle få ut mer av han än detta. Ser halvhjärtad ut på isen.

5 poäng upp till 10:e lag. Lite mer spänning att ge handikapp till de andra lagen.

Bratwursten : Jorå, det blir bra det här, NHL inatt och jag vann en lite slant idag på Malmö, hade spelat 1-2 en hundring,,,tack för den :)

Lindström: Hoppas du skämtar om Ledin...vill aldrig se han i en brynäströja.

Men vi är alla olika

bradberry: tycker dock det är bra att de minskat på back to back matcherna som det verkar och kör en vilodag emellan i dubbelmötena.

Ok:) Vi summerar efter säsongen sportchefens insats!
Många märkliga beslut är det dock !

Nu skärper vi oss i forumet annars blir det varningar..

Tjurn : Ta och tagga ner lite!!!!!

Inte ok att kalla någon för idiot.

Zappaholic: Inte ens FBK:are?

Lindström: "uppenbart att Felix kan packa sin väska och åka till Valbo."

Ja, det var ju Felix fel att vi förlorade idag. Vid ettan borde han förstås ha lämnat målet vidöppet, räkna med att pucken skulle studsa 45 grader åt sidan till Åslund och täcka den sidan innan målskottet kommer.
Bra hockeyöga av dig där. Som vanligt....

Zappaholic: kolla vad han skrev till mig då?

{5915}: Svårt. En filosofisk fråga :-)

Huge: Nä,men han borde låtit bli att tappa pucken som vat i hans plock strax innan!

Tjurn : Du kan väl citera!

Är både Rautio och Felix sjuka/skadade blir det en jobbig vecka. Mora hemma nästa lördag, viktig match.

Tjurn : i all denna skit tänkte jag försöka lyfta fram något positivt.
• Palushaj har sett vassare ut på sistone
• samma med Liljewall dock inte lika bra som mot Frölunda men definitivt höjts sig något och krigar på
• sen tog det slut 😂

Tycker man ska splitta upp alcen - Granström - Blomqvist kedjan också , blir för många av ganska lik sort i samma kedja. Skillnad om de hade varit fjärdekedjan som långa stunder förra säsongen, men nu är de en tredjekedja vilket ställer lite andra krav på dom enligt mig. Vi har inte lyxen att använda den kedjan som en fjärdekedja i nuläget tyvärr

Zappaholic: ja han skrev precis samma ord till mig idiot alltså så ge fan å säg vad ja ska skriva å inte

Bratwursten : Palushaj i egen zon är INTE bra.

Bratwursten : Glöm inte nr 79. Största Brynäshjärtat sen han kom in. Är inte stor men jobbar stort!

Bratwursten : 👍👍 bra av dig att hitta nåt halmstrå ivf

Tjurn : Det gjorde han inte. Han skrev, och jag citerar "Har inget med Brynäs förutsättningar att göra. Mer intresset för ligan...Idioti!"

Lär dig för helvete att läsa innan du kastar skit på nån...

Lindström: Hahahaha, dagens kommentar

Zappaholic: jag lägger mig platt missa de sorry 😩

Bratwursten : Måste vara nån höstflunsa som går i laget. Rautio, ev Felix, Paille och Clarke borta idag.
Undrar om inte BZ medvetet lånat ut Zanetti pga smittorisken, sen får vi tillbaka en pånyttfödd back med självförtroende...😀

Huge: Båda målvakterna skadade. Rautio pååkt i frölundamatchen.

Rubrik i dagens GD: "Tommy Sjödins pik till Hockeypuls reportrar: Jag har med mig taktiktavlan så ni begriper."
Det vore kanske bättre om han fokuserade på att få spelarna att begripa hur de ska spela...

Huge: Evige talangen tappar ur pucken ur plocken rakt ut och frispelar en FBK spelare.
Men var väl otur bara....

{5915}: Ok, är det bekräftat?
Låter iaf troligt med Rautio, efterdyningarna av den där smällen mot huvudet när Dahlin försökte hoppa undan i målområdet, skulle jag tro. Hoppas han är tillbaka på lördag, annars såg Ersson bra ut.
Enbart oflyt vid trean och fyran otagbar.

Huge: Ersson såg ut som den junior han är.

tobhund: miss av Sjödin att spräcka två kedjor... Ölund och Palushaj funkar bra tillsammans samt Johansson och Ikonen

Huge: Verkar inte vara sjukdom

Edit: tvåa på pucken
Uppladdat:

500x0-img3096png.png

Huge: Dahlin hoppar in i målgården. Resultat: Träffar mv:s huvud. Allt ansvar ska i detta fall läggas på anfallaren.
När det gäller Ersson håller jag med dig till hundra procent.

Huge: håller med dig på fyran men trean är svagt agerande

Lindström: Ja, på din text-tv kanske det såg ut så. Vi som såg allt live noterade att det var en dålig rensning EFTER Felix missade plock, som frispelade FBK:aren. Men det var väl bara otur när du felanalyserade situationen....

Lunkan: Visst är det så. Men den kan vi skriva på nervkontot. Starkt dock av Ersson att komma tillbaka efter den starten.

Tjurn : Hallå! Nu är jag glad att jag inte läste vad du eventuellt skrev till mig(????)

Det verkar som du missförstod igen... Jag kallade ingen för "Idiot". Jag skrev "Idioti" om upplägget i spelprogrammet... Ber om ursäkt om jag rört upp känslor men den som uppfattade det så måste ha missat ett "i" i mitt inlägg...

Lunkan: På reprisen ser det ut som att Ersson gör som han ska och är tät utefter vänstra stolpen ända nere vid isen, det enda ställe där pucken rimligtvis kan gå i mål sett till hur inbrytningen såg ut.
Ändå slinker den in på nåt sätt, typiskt...

Vill ni låna några spelare från Modo? Tänkte ifall ni vill hålla er kvar i SHL så kanske det behövs...

bradberry: exakt sorry för den

Zanetti spelade drygt 21 minuter i HV idag, fjärde plats i laget. Han har en del brister men han har det saknas hos många i vårt lag: Hjärta.
Har vi verkligen råd att skeppa honom?
Har vi sju backsr som är bättre?

Tjurn : Lugnt!

« · 1846380 · »