1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740112 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Lite mer tyngd i Mike.F dock. Vi brynäsare får jobba på våra nicks.

tjugo8: Rebell....

tjugo8: Du glömde skriva under, ser sjaskigt ut.

/Lunkan

hahii:
Inte fått upp nå biljetter?
Fick mina tilldelade nu e strulet
Tyvärr var de sämre platser än jag valt

{7225}: Hockeyabstinens !?

Brat.W

{7225}: det tycker jag:)

Mike.F

smallround: känns rätt!

Mike.F

Mike.F: Jag hakar på.

Carl.L

bifhjärta: mee too!

Mike.F

Jag gillart!

/ smallround

Mike.F: ser trevligt ut!

bifhjärta

honken21: gammal grej som sitter kvar från förr! Kul att du gillar det👍🏿👍

Mike.F

Mike.F: Blir nog spännande! Så roligt att du signar med ditt nick under.

/honken21

kexxet: Nyström har fel! Brynäs är inte alls för dåliga jag tror det kan gå hur som helst i båda semifinalserierna men hoppas givetvis på 4-0 i matcher till mitt VF!!

Mike.F

Biljetter bokat till lördagens match nu. Jävlar vad slut på biljetter det verkar vara

Någon som ska åka från Sundsvallstrakten på lördagsmatchen? Funderar på om man kanske skulle kunna samåka med någon

kexxet: Han är ingen expert, däremot en s k "expert". Dessa "experter" kan inte i närheten så mycket som de tror sig kunna.

Det har ju skrivit om det i morse, men jag såg aldrig denna rubrik:

Frölunda går till SM-final

NYSTRÖM: Brynäs trupp är för dålig

Snacka om att det borde vara tändvätska....att använda begreppet "för dålig" när man har tagit sig till semi och gjort mer än ett par mål...
jaja vi får väl se om han får rätt, expert som han är.

tjugo8: Jag beställde igår kväll. Då kom ett första mail med biljetter som nu är makulerade. Idag kl. 15.30 kom ett nytt mail med de "riktiga" biljetterna. Om du läser på hemsidan står det att alla som är drabbade av detta ska få ett sådant mail.

Skrubben:
Fick du biljetter i första mailet?
Kom inget för mig när jag tryckte på Hämta
Har twittrat dem

O inget gnäll på Bif nu, de har ju samma plattform som de flesta klubbar
De om några har väl lidit nu, såsom de kämpar för att locka folk, o därmed behålla sina jobb

Men dålig timing, och hockeysnack nere också, händer aldrig i juli

Pigalle: Det är inte Brynäs eller nåt lag som sköter biljettsidan själva från kansli, så du får gnälla på korparna som sköter sidan och inte Brynäs.

Pigalle: biljettstrul förekommer överallt. Brynäs gör allt det kan, så tycker ingen ska dissa Brynäs för det här. Sånt som händer, tyvärr.

Sen är det folk som inte ens har gått på en enda match under säsongen som ska ha biljetter nu...

tjugo8: Riktigt, riktigt illa då systemet fortfarande ligger nere: "Vi arbetar för att lösa problemet, försäljningen återupptas efter lunchtid", det är inte ok! Föreningen pendlar fortfarande väldigt från att ge ett professionellt intryck med Unicef, En bra start osv till att framstå som ett korpengäng. Avgå någon...

Jag fick ett mail nu med dom nya biljetterna. Phuh 😅

{6984}: Hoppas jag med, dock vette tusan vart han skulle kunna spela nu när tvillingarna kommit igång lite bättre. Även mannberg har ju gjort det bra i slutspelet. Blir väl isåfall Zab som extra. Men gillar att ha alcén som extra där han tjafsar med motståndarna på bänken och ger extra energi till medspelarna :)

{7720}: Bara att hoppas att Zab är med redan på söndag. Jag hoppas på många honörer från den killen under semin ;-)

{7713}: Tränade i gymmet istället för på isen idag är det enda jag vet.
Zaborsky tränade för fullt med laget och såg enligt gd riktigt pigg ut

Bratwursten : Sudd sudd.. ;-)

Tjurn : peja ;)

Är det någon som har uppdaterad hälsostatus på Jensen?

tjugo8: Samma här, det kan förklara varför jag inte fick "mina" vanliga platser igår, alla köp gick till 2:a hemmamatchen....

tjugo8: inte mina heller såg jag nu.. :-o

aj då! riktigt dålig timing
kämpa brynäs

såg att det inte fanns några biljetter i min bokningsbekräftelse...lite nervös...

Auchinleck:

Jasså, du lever efter Leksandsresan... = )

Jodå, de va en kul men intensiv resa. 47 mil dit på torsdag, match och utgång på lokal efteråt. Blev en lång dag och kväll. Morgonen efter, när mätaren tillät, bar det hemåt igen. Men vad gör man inte för att jobba hem tre poäng 😃

{3465}: mm fick tag på plåtar jag med tillslut #allatillscandinavium

KalleTeodor: Jag tror det med. Jag missade att förklara mig på den punkten där jag menade att klyschorna ofta är vad idrott handlar om. Exempelvis: "Vi måste åka mer skridskor och sätta mer press på motståndarnas backar". En ganska utnött kommentar som man hör i en periodpaus efter att ett lag har varit utspelat. Vilket är rätt. För så är det ju. Åker man inte skridskor och har hög frekvens i sina aktioner på planen så blir man rundningsmärken. Motståndarnas backar kan utan press i lugn och ro låta sina forwards göra sina bågar och formera sig för nästa anfall. Press på backarna så tvingar man dem till antingen ett sidledspass till understödjande back eller till ett svårt pass som ofta renderar i icing eller spelvändning. Ett tu tre så har du flyttat händelserna bort från din egen zon.

Det var lite i de banorna jag tänkte...

{6984}: Det verkar som vi egentligen tycker likadant i detta ämne med bara för att göra min mening solklar.
1. Jag förväntar mig inget annat än klyschor av spelare i intervjuer
2. Jag förväntar mig att journalister inom området förstår att klyschor inte till fullo förklarar varför ett lag vann eller förlorade.

Tyckte att det var uppfriskande när Boork var expert som framhöll komplexiteten och tillfälligheterna.

HitTheLights: De enda stats som är intressanta är vad man åstadkommit mot de lag man möter den här säsongen. Clark, Paille och flera andra i Brynäs har goda minnen från spel i Göteborg.

KalleTeodor: Men det är väl solklart att de kör med djupgående analyser inom laget. Analyser baserade på vad man sett på matchvideor och vad man upplevt när man själv mött lagen. Men är det sånt du tycker att spelare och ledare skall stå och berätta i TV? De gör sina plikttrogna analyser och sedan vill de fortsätta att fokusera på sin uppgift.

Experternas jobb är att visa på detaljer genom att tala ur egen erfarenhet och genom att visa videosekvenser och förklara för lekmannen i TV soffan. Vilket jag tycker att de gör med bravur. Men de jobbar ofta under tidspress för det är mycket som skall hinnas med i periodpauserna för att göra "bra TV"

Krönikörer har en helt annan uppgift. TVÅ till antalet. Den primära är att skriva sånt som lockar läsare. Sedan det sekundära, att få fram ett budskap och vad de tycker och tänker. De har lyxen att i lugn och ro skriva sina krönikor. Därför kan man tycka att de borde kunna gräva fram fler fakta och undvika klyschorna.

Men jag förstår att du, som jag upplever som väldigt kunnig, tycker att artiklar och experternas utläggningar är ointressanta. För de lyfter ju saker som du redan sett. Men experterna är till för den stora massan som inte är lika kunnig som du. Så enkelt är det.

Vuollerim:

Jasså, du lever efter Leksandsresan... = )

{3465}: Jag kommer på söndag

Bratwursten : Finns fortfarande biljetter kvar. Hoppas på riktigt många Brynäsfans på Söndag. Låtsasindianerna skall känna att när Brynäs kommer,då är det derby.

Bratwursten :
Nu är biljetter bokade till första och tredje semin. Nu ska Göteborgarna ut på vägen till final!

KulaShaker: Bra, Bjurman kan man alltid lita på :)

Frölundas biljettsida på ticnet, har laggat ihop totalt för min del..

Bratwursten : Fast är det inte så att Foppa och Zäta blev ikoner eftersom de vann stora titlar? Både i landslaget och Stanley Cup. Bäckis är väl mer jämförbar med Markus Näslund i så fall.

KalleTeodor: Gävletidningarna har en artikel om det på Sportens tredjesida, efter huvuduppslagen om Brynäs ekonomi och GGIK:s kvalspel, men riksmedia verkar inte bry sig.

KalleTeodor: Jo han är även fortfarande djupt underskattad på grund av han spelar med Ovechkin som gjort att han oftast hamnar i skuggan av honom, på olika sätt.

En liten reflektion.
Natten till igår gjorde Bäckström 3 ass och gick upp på delad andraplats i NHLs poängliga. Det gick inte ens en krusning i våra media runt detta. Tänk om det var Zetterberg eller Foppa (Back in the days) som stått för samma prestation. Vi hade blivit nedlusade av hyllningar i pressen och man hade irriterat försökt hitta något om Brynäs vinst över LHC…
Det är märkligt hur djupt underskattad som spelare Nick är. Sen är det ju precis som han vill ha det men ändå…

« · 1815911 · »