1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740113 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Lite mer tyngd i Mike.F dock. Vi brynäsare får jobba på våra nicks.

honken21:

Tyngd?

Claude

Nu tycker jag semin ska börja...vi börjar bli tokiga här inne...😂

bifhjärta

Auchinleck: om vi nu har Zab, Nick m.fl. som extra forwards så borde vi ha ett lyxproblem och kunna rotera med fler spelare för att orka hålla spelet på en hög nivå. Ett problem vi har ( och haft hela säsongen) är centerbristen. Med två halvskadade centrar så blir det än tydligare då ingen av bänknötarna är center. Johnson tror jag annars skulle passa i den rollen om Ölund behöver flyttas "uppåt".

{2064}:
Centerspelet är inte så viktigt längre, hygglig tekare och villig att åka i vägen för motståndare och du är potentiell center.
Vi har ojämn slutspelsnivå på centerbesättningen, men viktigaste spelaren nu är nog ändå "Stinger"?

Auchinleck: Centern är viktig fortsatt.

C.Lejonkräk

Alla spelare är med på dagens ispass. Känns bra!

{7720}: Härligt. Några synbara förändringar i kedjorna?

{7225}:
Annie Lööf får du rösta på 2018...

Auchinleck: Jag röstade på Annie förra gången och lär göra det igen. 🌸

C.Lejonkräk

{7225}:
Då förstår jag varför Centern är viktig... = )

{7225}:

Gör "en pettisbif" åt dig inför 2018:

Sjöstedt-Lööf-Åkesson
Björklund-Busch Thor
Löfven

På bänken: Fridolin/Lövin

Auchinleck: Ja, givet att de gröna språkrören är på bänken. Närvarande i laget men utan inflytande :)

Auchinleck:

Bort med Åkesson. Han har inget i Brynäs att göra.

Berge: Åkesson känns mer som FBK

Jensenligan är ungefär lika snurriga som TV-orginalet.

Berge:
Det var nog inte riktigt tänkt så heller... 😨

Skadeläget VF? Törstenbö va?

tjugo8: lite intressant kvällsläsning.

C.Lejonkräk

{7225}:

"– Rautio är en kille jag känner väl. Jag hade honom i juniorlaget i Luleå så jag skulle säga att det är den målvakten vars styrkor och svagheter jag känner bäst i serien. "

Alla lag i SHL känner till hans styrkor pch svagheter. Skillnaden nu mot då är att Pecka har gjort hans svagheter mindre. Speciellt returkontroll (koll på vart returerna hamnar) och att stå på benen liiiite längre.

"– Det är en enorm fördel. Publiken bar fram laget i tredje perioden senast. Jag vet inte om jag har varit med om en sådan stämning tidigare. Jag ryser bara jag tänker på det. "

Här glömmer Roger bort att Scandinavium är vår 2a hemmaplan. I Göteborgsområdet finns nästan lika många frölundaiter som Brynäsare, men bara nästan 😉

Inkazar: Lite speciellt att Rautio återigen stöter på en målvakt han delat målvaktstalang med tidigare i sin karriär.

C.Lejonkräk

{7225}: Hur länge ska du envisas med att skriva ditt namn efter varje inlägg?

Inkazar:
Jag vet inte om det är ett önsketänkande men av de korta svar som tränarna givit läser jag in en viss stress i Rönnbergs svar och lugn i Bulans svar. 1-0 till Brynäs 😃

Vuollerim.

Vuollerim: Spelar Brynäs på toppen av sin förmåga - 1-0

/Mittzon

Vuollerim: Helt klart så har Frölunda pressen på sig. Åker de ut i semi så är det fiasko medan Brynäs redan gjort succé.

C.Lejonkräk

{7225}: Succé är väl att ta i än så länge...

Lite tändvätska till laget.
"Jag ser fram emot att möta mina gamla lagkompisar och det ska bli skönt att slå ut dem, säger han och skrattar."

C.Lejonkräk

Brynäs får 7,5 i betyg av 10 möjliga hittills av mig. Får se om det stiger :) kan även sänkas något beroende på hur de sköter sig i semin

"Jag ser fram emot att möta mina gamla lagkompisar och det ska bli skönt att slå ut dem, säger han och skrattar."

Visst är det kul med 1a april även om vissa skämt är sämre än andra!

Bratwursten : Bodin tror på oss! Är det bra kan man undra. Han har ju inte alltid rätt...

KalleTeodor: Jac tror inte att hans tips påverkar överhuvudtaget.

C.Lejonkräk

{7225}: Enig! Vad andra spelar ingen roll alls.
Själv tror jag ni spelar ut Frölunda på golfbanorna hyfsat enkelt. Tror deras mylla är slut nu

Tippar 4-1 i matcher till Brynäs

Detta trots flera rop på Bulans avgång

Nu verkar allt klart för comeback! Undrar om han får några minuter imorgon. Beror nog lite på hur matchbilden ser ut.

Kommer det släppas mer biljetter till semifinalerna? Det har ju varit något strul, och tänkte om de håller på ett visst antal ett tag. Vill verkligen upp till Gävle nästa lördag...

Steenm: Absolut! De hållna biljetterna kommer att släppas på måndag, iaf enligt den infon jag fick igår av mina biljkettkollegor :) Håll koll i sociala medier och på www.brynas.se

Steenm: bli medlem i Brynäs Stockholm de kan ha biljetter kvar!

Steenm: Hjälp till att fylla arenan på tisdag också

{5915}: blir nog fan fullt då med! Ser ut att vara bra tryck på biljetterna

{7225}:
Vad är det som händer?? Är det helt fullsatt på lördag?
Går ju inte att välja några biljetter...

Horace76c:
"Vi har spärrat rikligt med extrabiljetter"
"I början av nästa vecka så kommer vi att ha extrasläpp på överblivna biljetter utifrån biljettstrulet"

Tänk på att Lunkan är för fin för att skriva i MATCHTRÅDEN.
Så uppför er om ni vill hålla er väl m honom

GAMEDAY!
Nyckelmatch

Gilla från dem som också är på plats!

tjugo8: Nån som har koll på biljettläget, 7000 borde väl gå, borde egentligen va fullsatt, men vi vet ju hur det fungerar i Gävle, det var iofs inte fullsatt i GBG ens.

Sjukt orolig inför den här matchen iom klanteriet i slutet av förra.... Måtte det bli seger....

Honken: Det verkar vara i princip fullsatt. Finns ca 100 sittplatser kvar, inga höjdarpkatset direkt. Ståplats är svårare ett se. Bör bli minst 7500.

Zzz:
Sundström spelar idag enligt GP.

Vuollerim: Jörgen alltså?

Leonardo:
Frölundas Johan Sundström.

Vuollerim: Trodde han var ute ur bilden för hela säsongen, han är ett ruggigt tillskott för Frölunda, vad händer med våra skadade J S, Zaborsky o Johnson, är de med o tränar eller är det godnatt för denna säsong, man hör så mkt rykten varje vecka!!

Leonardo: Jörgen Sundström?

Anders Berg Nervööös fan

« · 1815911 · »