1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742262 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Det jag reagerade mest på är slewfoot situationen som mattiaskarlgren länkade till. Det är fan ett textbook exempel på en slewfoot. Hur fan kan 8 par ögon missa den? Det är ju inte heller så att det sker utanför spelet utan mitt i zonen.

Vi må ha dåligt drag på läktaren vissa matcher men kunnigare publik har nog ingen SHL.
Minst halva arena reagerade direkt när, tror det var Donovan, greppar pucken nån sekund i egen zon...
Antagligen fattade inte domarna vinken men ändå.

{6984}:
Regel 124 - Checking to the head or neck

Vi tar oss ner en bit i regeldefinitionen:

4. Utespelaren sträcker ut sin kropp uppåt eller utåt i syfte att nå en motståndare, eller använder sin överkropp för att träffa motståndaren i huvudet eller nacken;

5. Utespelaren hoppar från isen och riktar en tackling mot en motståndares huvud eller nacke.

Undantag från regeln: Alla frölundaspelare som spelar slutspel.

Forzzen: När detta slutspel är över för våran del ska det bli jävligt intressant att se vad Bulan säger om domarna för jag tror det kokar i den mannen som det gör i dom flesta!

mattiask: Den där borde ha upptäckts men jag är inte överraskad. De verkar vara beredda att släppa vad som helst för att ge frölunda fördelar.

Honken: Böjd att hålla med, normalt kan man släppa en sådan grej efter några timmar men nu har man gått å varit förbannad sedan i måndags å inte blev det bättre efter gårdagen . Dom pratar så stort om respekt mot varandra ,men vart tog respekten för SB å LÖ vägen från domarna + övriga som har makt att ta tag i detta. Tycker dom pissar på de drabbade spelarna.

Ganska sjuk matchserie detta ändå:-)

Idag får man njuta (känner mig ändå förbannad att Frölunda kommer undan med sin skit match efter match) trots att nervositeten smyger sig på mer och mer, tror inte jag klarar av att se matchen i nyktert tillstånd i morgon :-)

Auchinleck: Du menar när han får klubban i ansiktet eller därikring och ryggar tillbaka...
Sjukt kul på plats igår och bra drag, men hur fan är det möjligt att man inte ens anmäler en hopptackling som leder till huvudskada, jag fattar ingenting och blir så jävla förbannad...... Mig veterligen får man ALDRIG hoppa in en tackling, där båda skenorna lämnar isen. Skulle vara så jävla underbart och skicka det där skitlaget på semester imorgon, bland det smutsigaste lag jag sett och att man dessutom kommer undan med det är fan pinsamt!

Redan tok nervös för imorn. Kommer fortfarande ihåg känslan 99. Då var jag 9bast, det är lika, nä det är värre idag. Tur att man jobbar halvdag bara för det lär inte bli mkt gjort!

Men hur det än går imorn har vi gjort en riktigt bra säsong i min bok! Sportsligt, men framför allt ekonomiskt! Vilket ärligt talat är viktigast av allt! 💪

Auchinleck: Ganska talande att Frölundaspelare intervjuades om den kommande finalen mot HV i GP igår, redan dör fick jag bra vibbar...

Enaranger:
Du glömmer vår "avbetalningsplan" efter Järnkroks filmning i kvarten 2012...

Inte hämtat mig från matchen. Alltså vår tredje 6-0-seger det här slutspelet, det här heeeelt sjukt. Återigen visar det hur viktigt första målet är. Inte bara för Brynäs, även Frölunda har det jobbigt mentalt när de får mål emot sig.

Om det här var vår sista hemmamatch så har vi avslutat med flaggan i topp. Nu är det bara all in på fredag.

Felix Sandström gör sin bästa match för
säsongen (och troligen även i Brynäströjan)
när det som mest behövs. Det är han som
ger oss chansen att få det mentala övertaget
i matchen. Som troligen är det som gör
att vi kan vinna så här klart. Han var
fenomenal.

Sen återigen kunde Frölunda utan att ens
bli utvisade ge en Brynässpelare en
hjärnskakning. Men finns det inte domare
och granskning i efterhand som stävjer
sånt. Ja då kör de på, eftersom det ska
mycket till för att de ska få utvisningar
eller avstängningar. Det blir helt enkelt
farligare att vara spelare i Brynäs.

HAHAHA. Jag kan verkligen inte få nog av Granis mål. Helt sjukt vad han förnedrar målvakten. Jävla kung han är 😄😄

Bifbiffen:

Lär inte ske. Ros är världens mest inkonsekventa journalist (i konkurrens med Wennerholm) och är dessutom totalt ointresserad av hockey nu när Djurgården är utslaget.

Horace76c:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/nERpQ/granstroms-frackis--sedan-attackerad

Rönnbärs ord längst ner i artikeln.
Ingen mer som får flashbax till efter match 4 - 99 när det står en högröd modocoach och bedyrar att man är oslagbara på hemmaplan?

SÅ??!!
VILKA FLER HAR ANMÄLT SIG ??!!

Obligatorisk närvaro

Auchinleck:
Chansen vi har på fredag är att Felix står på huvudet samt att dom inte skadar fler av våra gubbar (utvisningar blir det inte, så det tugget kan vi egentligen lägga ner)

Forsberg 1978:
HELT övertygad om att den gode Gusten har lärt ut den där Orsa-finten... 😃
Så lurar man ut en Balaklava i Finnmarken...

mattiask: anmärkningsvärt
Uppladdat:

mattiask: Lär inte granskas.

Zappaholic: Du ska se att det blir "kravaller" på närmsta sportbar på fredag och du får rycka in som förstärkning.
Fast jag hade tagit ut skiljsmässa..
😂😊

KalleTeodor: Har inte Frölunda också en spelare som är typ 16 år?

Zappaholic: handklovar också ..Du e ju fullt utrustad hon har inte en chans 😂😂

Zappaholic: Bara säg att du ska kolla på matchen, frugan förstår nog.

Lunkan: Pepparspray också👍

Peja: Ett tips om ni får hockeyabstinens imorgon är att kolla in Sveriges första match i J18 VM som går på Cmore och TV12.

Brynäs har superlöftet Adam Boqvist med i laget och han är förresten bara 16 år...

Zappaholic: Har inte du pickadoll?
😉

Zappaholic: Låt nån från jobbet ringa dig och säga att du måste jobba över 😉

Peja: Helt enig. Låt Dahlin vara på isen så
mycket som möjligt, det gynnar oss.

Ska inte Ros skriva en artikel om att Frölunda har 2 knäckta målvakter nu? Nä - tänkte väl det

KalleTeodor: så länge Dahlin skapar mer åt Brynäs än åt Frölunda så kan jag stå ut med tjatet.

{7225}: Hört nåt om Linus skada?

Zappaholic: Lasse Grankvist intervju med Gunde...haha vilken fantastisk ölhhhh engelska !

Berge: För alla som blir nervösa av ständiga kommentarer om Rasmus ålder så fyller han 17 imorgon. Vi borde därför slippa höra att han bara är 16 år på fredag...

pjåtor: Hehe, får sätta i öronsnäcka!

Zappaholic: Hur "närvarande " och social du lär vara under den middagen hahahaha

Zappaholic: svälj en eller två snusar i morgon eftermiddag så ordnar det sig!

Vuollerim: Jag måste säga att jag också tycker att domarna gjorde en bra och balanserad insats idag. Man kan alltid kritisera enskilda händelser men denna nivå tar jag gärna med mig till Götet.
Dock hoppas jag att tacklingen på Linus granskas. I matchsituationen ser tacklingen bra ut och det är definitivt inte en medvetet ful tackling men är det en huvudskada och skridskorna lämnat isen så borde det blir straff.
Hoppas vid alla gudar att Linus inte fått en hjärnskakning. Han behövs i nästa match.

Vuollerim: Frugan är ond. Hon har lyckats boka in en middag med sin chef och hans fru fredag kväll. Frågan är om man ska käka några råa kycklingfiléer redan ikväll, bli sjuk i morgon och så ganska pigg på fredag men nedbäddad i soffan framför tv:n så klart.

{7225}: Åström verkade inte riktigt fatta hinten om att Clark ville prata om laget och nästa match.

Zzz: Clark i intervjun efter matchen, wow...den killen visar attityd...

Davey85:
Fantastisk match av killarna! Gott att Felix fick spika igen!
Nu blir det till att hänga på låset i morgon för att få tag på några biljetter

Wikegård är så mjuk mot Rönnberg i intervjun. Han får dondera och svara på frågorna på sitt sätt. Hade det här varit en tränare med mjukare profil som stått bakom ett lag som förlorat med 6-0 i match 6,typ Melin eller Tommy Jonsson, hade han inte släppt taget. Men Rönnberg får snacka fritt och byggs upp sitt inför match 7 och Wikegård bara nickar lydigt.

Underbart när publiken vrålar när en Frölundaback greppar pucken lite i egen zon...👍👍👍

Vi är en jävla seger från SM-final, vem hade vågat tro på det inför säsongen? Nu blir det ett par jävligt nervösa dygn fram till Game 7 (!) i Göteborg. Vi får hoppas på mirakeltillfrisknande på Fälth och/eller Bertil tills dess, men grabbarna ska fan lösa detta ändå.

Davey85:

Jag tycker det vore intressant om man kanske kunde strunta i att sända matchen på fredag, för att istället fullt ut kunna analysera Dahlin och hans ålder.

Zanetti alltså..fan vad bra han är. Underskattad överlag.

« · 1820440 · »