1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446141 inlägg · 7966 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Leonardo: en fet hårtork!!!!

{4345}: Helvete vad arg jag är nu alltså! Så här ska det fan inte få se ut. Varken i serie- eller slutspel.

munkas: fortsätter det så här kan det mycket väl stå 0-7 när slutsignalen går

Dags för många i Bif att stämpla in ikväll...
1 linan i egna zonen? - Kladdikladd
Granis? - Hoho, slutspel NU!

Upp med farten och sätt passningarna så åker vi söder fiskrenset.

Sen vafan zebran som äntligen lyckas efter 18 minuter hitta en Bif utvisning, GRATTIS DIN TOMTE...

Forsberg 1978: Vi får trösta oss med det bara står 0-1. Kan knappast bli sämre iallafall.
Hårtork i paus nu.

kennys: Du hade förväntat dig detta?

Forsberg 1978: Fan vad tungt. Jag är mållös...

Jävlar vad utspelade vi varit i första perioden.
Jag måste dock säga att jag stör mig otroligt mycket på en sak. Varför envisas Sjödda/Bulan med att matcha vår fjärdelina mot Joels? Frölunda skapar chanser hela tiden. Jag vill se Granis kedja mot dessa. Annars kommer detta gå riktigt, riktigt illa.
Sen har absolut inte juniskedjan varit dåliga.. men Joels kedja skapar tryck hela tiden.

Frölunda är ju bra. Men vi missar även de lättaste passningarna. Brynäs ser helt tagna och rädda ut.

Gör ont att höra det Sanny säger men han har ju helt rätt.

Granis spelar inte hela perioden ut och missar sin gubbe totalt. Åker runt och lallar i slottet. Pinsamt uselt försvarspel trots att de spelade PP.

Lindström: Sören dampar ju redan efter 5 min... grinig efter förra matchen

Brynäsgubbe:
Granström försökte ju ge sin klubba till Bertilsson i det läget som hade tappat sin. Men med 10 sekunder kvar så var det nog rätt dumt gjort. Dessutom borde nog den vänstra forwarden gått ner och gett bort sin klubba så att inte Granis gör det och totalt öppnar diagonalen.

munkas: Det var ju såhär det såg ut i förra matchen också, i stora omgångar. Fast vi gjorde målen.

smallround: lundqvist inteferar jensen.... studion kallar det för en incident. Säg vad det egentligen är... pajaser

honken21: vilken rutten publik vi har fy fan satans helvete

honken21: Visst är Frölunda bra men vi slarvar och gör inte jobbet till 100%. Då blir man överkörda.

Nu är det Bulans och Sjöddas uppgift att väcka sjusovarna...

mattiask: jag stör mig på att jj hela tiden spelar fast oss i egen zon... samt att vi aldrig får ut pucken ur zon när vi väl har den under kontroll

Här har vi något. (Ok såg nu att det varit inlagt)

Brynäsgubbe: Det tycker jag verkligen inte. Visst, de hade ett par skarpa lägen i andra perioden men vi hade ett giftigt passningsspel och bra rörlighet som bäddade för det bra kontringsspelet då. Tycker dessutom att vi sorterade och rensade undan bra i egna zonen. Nu finns inget av det kvar.

smallround:
Sitter och svär hela tiden om det jag med här, händer ju om och om igen.
SKÄRPNING! Börjar få lite blickar av bänkgrannarna nu känner jag

Brynäsgubbe: gjorde så fan heller då är du blind

Brynäsgubbe: Det såg verkligen inte ut så här i stora omgångar i förrgår. Glöm det.

{4345}: Dom tjatar om att Lindblom inte kommer till...Det är ju Jensen som är helt under isen..

Tjurn :
Han är nog styggt ironisk...

Zappaholic: Brynäs pressades tillbaka enormt sista halvan av första och första halvan av andra i förra matchen. Jag ser stora likheter.

{4345}: Till och med Cmore tar upp att det är dött i publiken!

smallround: Ja att han inte plockades bort i den här matchserien säger ju en del om hur det funkar..

{4345}: Ja, syrran min e där på plats, det är bedrövligt dåliga pass och inget engagemang i publiken...ändå är det väl en 7000 biljetter sålda har det skrivits..

Brynäsgubbe: Det är stor skillnad på agerandet och matchbild ute på isen. Det måste väl för fan till och med du se??

Brynäsgubbe: finns inga likheter... hade dom under kontroll även i egen zon förra matchen.

Bäst efter första perioden: Att det bara står 0-1
Måtte nu Bulan & Sjödda kört hårfönen på läge tre i pausen..

Brynäsgubbe: Men vi kan ju vara överens om att det ser för jävla lojt och illa ut. Hur det såg ut i söndags kan vi lägga bakom oss tycker jag.

Leonardo: det är max 5800 ikväll

{6984}: skandalöst

Var ju 6900 sålda vid lunch idag så...

{6984}: du skojar va?

Vi kommer inte få nått PP idag!

Men quadruppel interference någonstans eller?!

Spyfärdig!

HELVEEETEEE RIDÅ

MEN PUDAS FÖR HELVETE!!!! HUR FAN KAN HAN LÄMNA TOMT DÄR I MITTEN?!?!

Klassiskt. Vi borde spela PP men istället mål i baken.

Leonardo: Frölunda får flyga genom mittzon... medan det tar stopp för oss gång på gång sen skickar vi iväg pucken huvudlöst så får Frölunda börja om... sjukt frustrerande

Forsberg 1978: God natt. Har svårt att se hur vi ska vända på detta.

Både matchen och serien. Energin är borta.

Pudas avd. Junis miss

{6984}: What? Det är fler...

Forsberg 1978:
Sådär, nu blev jag tvungen å gå ut i korridorerna en stund, nu kokar det Fan i mig...

{7800}: ja märkligt, men nu e det 0-2 o gravtyst....ser inte ngn kraft i ngn vändning här om det inte blir mål för oss

Forsberg 1978: Va fan gör Pudas vid målet????? Saik kan ta honom.

Det där får han ta på sig.

Lindström: Vad händer i huvudet på Pudas?

« · 1817248 · »