1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740502 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Näe, vi är chanslösa. Så sorgligt att se. Matchen är körd, något annat vore ett mirakel.

Tyvärr för dåliga i egen zon... och funkar inte målvakterna heller så blir det ju svårt

Önskar Frölunda lycka till i finalen. tyvärr så är det ju så.

Horace76c:
Fan, han kommer inte behöva ligga på en månad efter det här...

Horace76c: En interference innan målet.

De har ju fått energi av målen, men enligt Edlund har vi varit överkörda hela matchen.

Nåväl...

Horace76c: Vad blir det? 8, 9 eller 10-2...?

Steenm: Som sagt, Frölunda har en växel vi inte kan matcha. Pinsamt. Förnedrade igen.

SH: Inte ofta TV n åker av men hjärtat orkar inte mer.

Bottenlöst uselt! Så små och veka..

Steenm: Efter de två första matcherna ska man ha varit jävligt naiv om man trodde nåt annat.

Frölunda såg verkligen mänskliga ut i seriespelet och framförallt mot oss. Men de har en högre nivå som Brynäs inte kan matcha.

Synd att vi har en målis och ett såll.

Ja vi är förjävla taffliga, Clark är minst i laget men fan en av få som vågar sig på de gröna. Puckla på lite nu förfan, det är inte omgång 22 som Wikegård skulle ha sagt.

Bulans fel detta då han är för feg att bänka spelare som POW och PAW! Vad fan har vi att förlora???

- ingen håller markeringar
- ingen vinner närkamper
- målvakterna räddar knäppt 50%
- ingen back kan plocka bort klubbor framför mål.

Vi räcker inte till, det är stopp här

Varför inte röra om lite i grytan nu? Dra ihop en riktigt krigarkedja med Alcén, Granis, Paille
Sätt in ölund med Clark och Lindblom.

NÅNTING!

VARFÖR värvar vi inte in mer muskler och aggressivitet?!
Förklara det för mig!!!

Lindström: sluta dom hänger inte med ser ju vilken idiot som helst

blackredberry: Det här var väl farhågan under säsongen. Att den höjda domarnivån skulle neutralisera vår enda konkurrensfördel.

Vi väger för lätt.

Brynäsgubbe:

Det funkar inte när chips och dipp redan hämtat ut nuddisarna på kansliet hos frölunda.

Johnson sitter och cyklar på sidan av rinken... där gör han ute nytta

Zab fick vi se 10 matcher....

Jensen spelat skadad hela slutspelet vilket lett till en värdelös 1a kedja....

Kul att våra målisar släpper allt & deras tar allt i plocken.

{7720}: Vi har för många små skickliga spelare. Det är fortfarande hockey i slutspel och då funkar gammalt hederligt tufft spel bättre.
BZ fortsätter att bara värva dvärgar också vilket är oroväckande. Behöver få in lite tyngd också till nästa år.

dAVydov: aldrig tävlar inte på samma nivå de är skillnaden

dAVydov: Ah, fast Jensen är rätt stor & lång, Lindblom är stor & lång, ändå ligger de totalt på -15 i tacklingar denna match, iallafall Jensen. När deras kedjekamrat ligger 10+, dvs Clark. Tycker det är bedrövligt.

{7510}: malmö har ju hittat en bra kombo.... luleå värvade ju bara tyngd efter rönken och bukan var där sist... Gäller att hita tyngd med hjärna och speed

Grattis till den enkla finalplatsen Frölunda 👏👏👏

dAVydov: Japp. Vi väger alldeles för lätt i de fysiska spelet. Dock bara 1-2 i matcher. Ett normalt resultat efter tre matcher.

Nåväl. Vi är inte utslagna än.

För övrigt är domarna utbildade på särvux.

Fullständigt överkörda i andra. Hur l helvete ska vi vända den här matchserien?

smallround: naturligtvis är en bra mix det bästa

blackredberry: Det går ju så klart inte om man har 2 målvakter som läcker som såll. Prio 1 till nästa säsong en klassmålvakt.

Jaken: Vi använder ju inte ens de muskler som vi redan har, så vilken nytta skulle det göra?! Det man borde göra är att lägga ner det här skitsnacket om "respekt", skita i de där interna böterna för huvudtacklingar och börja mangla på.

blackredberry: Med att "väga för lätt" menar jag att inte spelar tillräckligt fysiskt.

Fan, mår rätt dåligt nu alltså. En del av mig vill bara att det ska ta slut så man kan fokusera på annat.

rafalski: går inte

Haha men seriöst kolla på domarna... Hur kan det vara så uppenbart enfärgat?

"Oj vilket tryck det är härinne"

Ja, hemmalaget leder med 5-2 i en SM-semifinal. Konstigt.

kennys:
Dubbelutvisning blir det ju jämt, domarna har ju aldrig stake att ta ut en.... Haha, just ja... det var ju brynäs

Sen är ju domarna det sämsta jag varit med om. Bra utvecklignsnivå på SHL. "Så dåligt så jag skulle kunna ge på han en smäll" , känner jag nu.

Det kokar inom mig.....

kennys: sluta nu dom är ju totalt utspelade

Jaja det är inget att snacka om, Frölunda är löjligt bra. Men det är ju synd att våra bästa spelare sviker när det gäller som mest.

Tjurn spelar ju inte roll att ha muskler... vi åker ju ut direkt vi använder dem. Mållgan din jävla sopa....samma bok åt båda håll

Man måste bestämma sig tillsammans. Vill man ta semester eller vill man ge allt man kan och vinna SM-guld?

Hur svårt är det att köra över te x Joel?
Visa nån jävla form av stake & TÄND laget

Vi har för mycket respekt för Frölunda. I första matchen så fick vi ut och bara gasade = 4-0

Chris11: Se på fan. Särvux-Wolmer tar en utvisning på FHC.

Zappaholic: Jag försöker alltid vara positiv (även om det rinner över ibland). Men helt ärligt känns vi för svaga - både mentalt och fysiskt - för att orka vända på detta.

Chris11: Brynäs är nog lite nöjda. Men man möter ett bättre lag. Efter idag är det inget snack.

smallround: man kan används muskler till annat. T ex ta emot en tackling utan att se ut som en tolvåring

bifhjärta: Vi tog oss så långt vi kunde. Men vi är ljusår från att ta oss oss till final. Frölunda är helt enkelt överlägset

Chris11: Domarna har inte tagit en diskussion vafan

« · 1817970 · »