1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741642 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Qvarre: Domarna sög men utvisningen för felaktig handstoppning var ju ytterst korrekt, man får inte åka med pucken i handen..

rafalski: Jaha. Ja jag svarade på det senaste inlägget. Jag brukar göra så allt som oftast.

Att du ens orkar kommentera och göra ett inlägg kring det. Moderatorerna får gärna stänga av mig för det här, men jag tycker du och dina magsura inlägg kan dra åt helvete.

Kram.

smallround: Vad ska han säga?
Han bestämmer ju inte vem som ska stå.

JG släpper två mål idag under stötarmen.
Där ska han väl vara tät?
Således två målvaktstavlor.
Hade Felix släppt två såna mål hade ni hängt honom.
Felix gör det man kan begära idag.

För fan stötta eran målvakt😡

Peja: anmäl domarna.. 3 solklara utvisningar i ett och samma byte. .. bulan påpekar och blir hotad av domarna med en abuse..bara det är ju skandal

Sedan släpper de en solklar tripp så vi i te fick 5-3. Varav de i samma byte gör 3-3

Därefter tar de en obegriplig handstoppning utvisning med 3 min kvar.... de i samma situation i den första matchen då de hitar 3 brynäs utvisningar i samma situation som höll på att vända den matchen.

DET ÄR INTE OK. DE MÅSTE KUNNA TA KRITIK NÄR DE INTE DÖMER EFTER SAMMA REGELBOK. AVGÅ PETER HEJSAN HEJSAN .

DET ÄR FÖR DÅLIGT

SÅ JÄVLA SKÖNT! Allt snack om frölunda... BLA BLA CASEY WELLMAN BLA BLA.... Favoriserar ju frölunda något så enormt. Så skönt att Clark kunde dra dit med ett hattrick så här! Ska bli intressant o höra försnacket i nästa match ;)

Zappaholic: Same to you, hoppas du är bättre "polis" än supporter. Gå nu och kramas med Huge.

smallround: Bra sagt!! Granska zebrorna.

smallround: Håller delvis med, men domarna släppte ju en utvisning som skulle drabba oss också? Jag är inte så jäkla uppmärksam men såg minst ett tillfälle. Hög klubba.

2-2 i matcher! Så jävla skönt. Var riiiiiktigt irriterad när de fick sitt 3-3-mål gratis men Clark fixade biffen. Fint för hemmapubliken också. Och en hemmamatch till nu. Zaborsky gör en riktigt fin insats och gav energi. Nu har vi faktiskt väldigt fin uppställning på pappret. Nu vinner vi nästa och avgör hemma på onsdag!

Zappaholic: Rafalski är sur för att inte Felix avgör för Frölunda, inget att bry sig om. Han backar hellre upp överengagerade och gapande cykloper som påstår att Felix gör en tavla på deras första, när alla normalintresserade bedömare ser att det är en otagbar styrning....

{KalleTeodor: öhh? hur menar du att vi vinner matcher med Felix i mål? Han har förlorat fler än Rautio och har sämst stat i slutspelet.

JawKee: absolut men vi har typ 15-1 i skott och driver matchen men samtidigt hittas inte ngn utvisning på fhc... det är konstigt

rafalski: "Sparka ut skiten ur klubben"

Det tycker du är bra supporterskap? Du ser hellre att Sandström förlorar matcher åt oss än att vi vinner med honom i målet.

Jävla nolla.

Huge: Med en målvakt värd namnet så hade vi vunnit denna match lätt, nu höll Sandström kvar Frölunda i matchen.

smallround: Ja väldigt lustigt..en utvisning efter dom 2 sista perioderna (med massivt spelövertag) fick vi med oss..och det var för 6 man på banan😂😂😂😂

smallround: Alltså handstoppningsutvisningen var ju så otroligt solklar så anser man att den är obegriplig så begriper man inte mycket. I övrigt håller jag med dig i ditt gnäll på domarna.

Zappaholic: Oj lite personangrepp..
Trodde farbror "polis" undvek det?
Hoppas du sköter ditt jobb bättre.....

Skrubben: Andersén som ersättare för Bertilsson vite klockrent även om vi tappar i offensiv spets 😉

{7225}: visst den är väl ok enligt regelboken men om man inte använder den under hela matchen men hittar den utvisningen som typ är den ovanligaste i boken MD 3 minuter kvar det tycker du är ok???

Avdelningen sila mygg och svälja kameler.

{Huge: vinklar han stöten normalt så tar han den.
2 av 3 måste han ta om vi skall ta oss till final.

{7225}: Va glaa att vi vann nu o njut av kvällen, handstoppningen var nog rätt dömd...men det missades åt båda håll en hel del men vi vann för att vi var bättre i period 2 och 3......:) Heja Brynäs

Zappaholic: Vad läser du in att Sandström ska förlora hellre än vinna? Vill bara att vi ska vinna med eller utan Sandström. Ikväll vann vi trots Sandström.

rafalski: Tagga ner njut av segern istället för att kasta sand! Serien lever igen

Tack Brynäs och förlåt att jag inte trodde på vinst idag det ska inte upprepas . vilka kämpar alltså!!

Lunkan: Absolut! Njuter i fulla drag.

rafalski: Jaja. Whatever.

Fira segern istället. Som en god supporter bör göra, lille vän.

{2064}: Att du orkar.. Vi vann matchen och du bjäbbar om vår målis.

Stats från SHL
Felix; Vunna matcher 14 förlorade matcher 7
David; Vunna matcher 15 förlorade matcher 12

Zappaholic: Ska fira den "lilla gubben". Sov sött och krama Huge från mig.

rafalski: Match 1 där räddade Sandström oss i början och gav oss möjligheten att vinna, det är lätt att glömma. Hade Frölunda fått ett eller två mål där i början så hade vi kanske inte tagit den matchen.

Nu alkohol 👍👍

{2064}: Och hur ser en normalt vinklad stöt ut i det läget då? Upplys oss gärna...
Problemet är ju att styrningen kommer oväntat och mkt snabbt från väldigt nära håll, vilket gör att Felix inte hinner reagera och agera. Vore skillnad om styrningen skett nån meter längre ut sas, då hade han sannolikt hunnit med.
Tycker inte att Felix kan lastas nämnvärt för nåt av deras mål, möjligtvis tvåan.

{7225}:
OK,men har du tidigare sett att en spelare åkt ut för felaktig handstoppning? Jag tror inte jag sett det tidigare.

rafalski: Så jävla kass va väl inte Felix ikväll? På topp va han ju inte men kunde varit sämre. Hoppas han var skymd på skottet från blå bara...

{7510}: Håller med, han var felfri...

KalleTeodor: det är du som bjäbbar. Vi vann, men det var inte Sandströms förtjänst utan för att utespelarna gjorde en helt grym insats.
86 pct är bedrövligt. Om inte Sandström steppar upp rejält eller Rautio återvänder så är vi borta.
Ta av skygglapparna.

{7225}: Nu diskuterar vi ju inte match1. Då var Sandström riktigt bra. Ikväll var han långt ifrån bra.

Huge: Lektion 1 på väg. Jag bubblar dig! 👍🏻
F.ö. fantastiskt match idag av vårt gäng.

rafalski: Ganska lågt att ge dig på mig bara för jag råkade svara Huge. Du skrev enbart för att provocera. Blandar in mitt yrke, skriver farbror "polis" lite lagom nedlåtande.

Det är jag och mina kollegor som synts på olika bilder i tidningar och tv. Det är jag och mina kollegor som hjälpt till att skrapa upp människor delade i tre delar. Blir jävligt förbannad när du börjar grina om mitt yrke.

Här skriver jag som privatperson och inget annat. Ska det vara så jävla svårt att förstå??

Skriv överhuvdtaget inte till mig.

Tack

rafalski: Jag diskuterar Sandström i semifinaltråden och då har jag all rätt att nämna att han var bra i match 1, lika väl som andra får skriva att det är kört om inte Rautio kommer tillbaka.

Huge: Första SKA han ha. Det är ju slutspel för tusan. Sova och slappna av får han gör när han inte spelar...

Qvarre: Verkar vara nytt för denna säsong, men lite väl magstarkt att ta utv för det när dom släpper det mesta annars med två minuter kvar.

{2064}: Hur gör man som målvakt för att "steppa upp", i det här fallet stoppa otagbara styrningar som ena gången går utanför, nästa gång på målvakten och ibland i mål? Gustafsson fick en styrning i kryssribban och ut, Felix en närstyrningar från egen spelares klubbskaft och i mål.
Den som inte ser att det handlar om ren slump i dessa lägen är enligt mig en dålig bedömare.

rafalski: Tack. Jag förlåter dig. Ibland skriver man saker man inte menar. Jag vet hur det känns. Var inte för hård mot dig själv nu bara. Hitta nån att krama. Typ kudden...

Sett highlights nu... Jösses vad Granqvist blivit trött som kommentator. Ingen inlevelse öht.

Huge: Helt rätt! Utan Sandströms bländande insats hade vi torskat med minst 4-0. Sandström är kvällens hjälte.

Chanzone:
Likställer den utvisningen med ex 6 man på banan.
Det var väl dom 2 utvisningarna som blev rätt i den här matchen. Det blandades och gavs hejvilt i övrigt.
Gör om - gör rätt.

Huge: hänvisar till min bubbla. Ja, tredje är otagbart. Helt ren och snygg styrning. Lite som Clarks första.

{2064}: Jag tycker inte att Felix insats ikväll var lysande. Men vi vann trots allt matchen. Felix är världens bästa målvakt i sin ålder. Han spelar i vårt lag och det är jag stolt över. Det är slutspel och alla våra utespelare skyddar och står upp för Felix det gör jag också.
Att som Brynässupporter skriva en kommentar som "sandström inger ju inte självförtroende i intervjun direkt... börjar ju nästan grina" är i mina ögon en kommentar som jag förväntar mig när jag läser ett forum för Frölundasupportrar.

Vad säger ni om vårt spel om vi bortser från målvaktsspelet? Det är så här vi ska spela med hög press, stark skridskoåkning och pass på bladet(nåja), nu var vi även lite tuffare än tidigare och stod upp bra i närkampsspelet. Underbart att se förstalinan, och fjärde och andra.och tredje..👍👍👍 Bertilsson, Gunderson, Clark, Alce'n var mina favoriter idag och både Johnson och Zab gjorde det bra.

Zappaholic: Krama Huge nu riktigt hårt, gråt en skvätt så hörs vi på måndag.

KalleTeodor: Det är jävligt pinsamt när man som så kallad supporter benämner lagets målvakt som "skit som ska kastas ur klubben".

« · 1818802 · »