1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736180 inlägg · 7967 ämnen

Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs

Sv: Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs
OveJärnkrok:
Bänka Söderström... första gången jag uttrycker mig så om en enskild spelare. Så otroligt onödigt när vi skaffat oss ett fint momentum.
Men... en period kvar... dom borde va väldigt förbannade...
Annars får vi ta dom hemma!

Brynäsgubbe: Fram tom. februari hade Brynäs seriens bästa BP. Nu gissar jag att det är sämst.

Brynäsvänner, frustrationen är stor, ja, men låt oss fortsätta tro på det. Fortfarande förbannat stolt över detta lag. Slutspel är jobbigt, tufft, smärtsamt. Mycket bök på vägen. Kämpa Brynäs! <3

Grin-Olle: Hjälper inte om han släpper såna mål varannan match som han gjorde ikväll. Då kan vi lika gärna ställa en gbglass gubbe i målet.

Ahhh..jag är så jävla uppretad på hur vi ger bort hela andra perioden. Kan inte släppa det.

TheMacamush: svårt att vinna när ingen får.bli utvisad. Men vet inte vem som ska ta tag i detta. Vi är så små på isen. Blir förtvivlad att se detta.

OveJärnkrok: Det passar Skellefteå att möta ett Brynäs för dagen likt damlag Skellefteå gillar inte tufft spel sedan är det riktigt bedrövligt att fröken söderström inte taggat för match riktigt pinsamt av divan

lapad: BP är viktigare (det ser jag absolut som en nyckel). Därför jag inte nämnde något om det. Men man kan vinna även med dåligt sånt (FBK 21/22 t.ex.). Sen är vårt BP mycket sämre än det. Säger inte att man kan vinna med typ 60% eller vad vi kommer hamna på efter denna match. Men 79% är inte heller särskilt bra.

24/25: Brynäs: 65.22% (innan denna match)
23/24: SAIK: 84.44% (fyra)
22/23: Växjö: 85.37 (fyra)
21/22: FBK: 79.25 (femma)

Sen är det så klart ingen nackdel att ha bra siffror i PP eller BP. Men jag har hellre 100% i BP och 0% i PP än tvärt om.

tack för statistiken i vanlig ordning=) men samtliga lag låg väl ganska bra till i bp eller?

dabif: Förra matchen var han grym

Undrar va de sa i pausen egentligen... "Ne fan det fina spelet vi hade i första perioden håller inte, vi går tillbaka till pisset från förra matchen istället"

Tigerhjärta: vår extra målis som står i Södertälje gjorde ju flera riktiga tavlor ikväll, spelar han så är han absolut inget vi vill ha in i Brynäs.

Vi får inte dra på oss fler utvisningar nu då varje resulterar för saik.

Saknar Berra och Ludde.
Sedan skulle det inte skada med ett fungerande bp

Tigerhjärta: Så är det såklart - Men vilken jävla nytta gör det? Målvaktssituationen kan vi inte göra ett skit åt, den kan vi vara bittra över när säsongen är slut.
Just nu vet laget att Källgren är Källgren, och de hjälper honom inte ett jävla dugg. Det retar mig fan så mycket mer än att han släpper ett par puckar som Ludde kanske skulle ha tagit.

Gavve: Det är ju BP som fullständigt havererat. Viktigare att det är bra än PP. Går inte att släppa ett varje jävla gång.

Så obegripligt besviken på Molin. En hel jävla säsong har du haft på dig att göra något åt special teams. Fyfan. Mår illa hur något tillåts vara så dåligt.

lapad: Tar för givet att juniormålvakten står i tredje om vi ska kunna vända det här.

Tigerhjärta: håller med. Men tydligen ska man inte förvänta sig att en målvakt tar puckar.

Varför utnyttjar inte Brynäs att man har en sjundeback i Bengtsson som dessutom har storlek och fysiken i sig? Speciellt när både Söderström och Lindstein har det tufft? Tycker redan i förra matchen att Bengtsson skulle få spela mycket och komma in i det, med tanke på att matchen var körd jävligt tidigt.

Supportern: Ett skäl till att de har så bra statistik är väl kopplat till att de möter slutspelets sämsta bp.

OveJärnkrok: Vi behöver komma upp i närkampsspelet igen och få fart på skridskoåkningen. Det får inte bli så där blött som i förra matchen så SAIK får fast i zonen för enkelt.

Dålig period där det mesta gick fel men det är bara ett mål så vi har stora möjligheter att vända på det här om vi gör rätt saker.

Lunkz: Har inte du loggat ut? Du gav ju upp säsongen nyss.

Supportern: Jag är ledsen men det krävs inte raketforskning för att lista ut varför vi förlorar.
Källgren, tyvärr, du är en sminkad gris 5mot5.
I 5mot4 så får man räkna med skott emot sig, och i vårt fall så är ”skott” ekvivalent med ”mål”.
Hur illa vårt boxplay är må vara så är det fan inget lag som kan hålla tätt i boxplay när man spelar utan målvakt.
Skadan på Persson kostar oss allt.

Gavve: Men det underlättar en hel del.

Supportern: Ja, ännu större anledning att undvika korkade utvisningar när man vet att vi inte fixar deras pp.

JanT: Bra PP är inte alls ett krav om man tittar på senaste säsongerna. Detta är siffror i slutspelet. Det är lagen som vann guldet till slut.

23/24 kom Skellefteå fyra i PP-tabellen.
22/23 kom Växjö sexa
21/22 kom FBK sexa

Vi ligger som jämförelse fyra 24/25.

Det är alltså inte alls ett krav att vara bra i PP.

OveJärnkrok: saik har 54% i pp!! 54%! Jag vet inte var jag ska ta vägen faktiskt.

Kul att de hyllar att svart spelare åker in och "låser" vit spelare vilket skapar ytan för passningen.

Jag brukar kalla det interference.

Farsang: böj dig för fakta. Han var sämst av alla shl-målvakter som stod ett flertal matcher. Enligt hickeylabbets analys.
Tycker du han gjort något stabilt ingripande i denna match? Gjorde han något stabilt ingripande i förra matchen ?
Westman hade inte gjort det sämre. Han borde lyfta rejält. Men det enda han duger till att lyfta är en grotesk lön.

Hockey är ofta ett spel av momentum och psykologi. Vi kontrollerar denna matchen tills Söderström tappar ödmjukheten, att han sen tar en riktigt dålig utvisning utöver det är tyvärr ganska omoget spel.

Viktor får helt enkelt revanschera sig nu. Kunnandet har han.

högstanivån hos många i brynäs är otroligt hög men hos flera spelare är fortfarande lägstanivån allsvensk dessvärre..

xxx BIF xxx: Han är ingen mur, det har du rätt i. Men just nu är han den bästa målvakten vi har tillgänglig. Jag tror att alla önskar att Persson var hel, men det är dags för utespelare att steppa upp framför mål.

HitTheLights: Det handlar inte bara om det. Fungerar inte spelet så behöver man förändra något och jag ser inte några förändringar.

BIF Kungen: Släppte vi ett till i BP eller? Tog en dusch...

Hur många mål har saik i 5 vs 5? Har de mer än två mål och resten i pp hela semifinal serien?

Om Söderström kommer ut och spelar i tredje kommer jag göra en anmälan om game fixing. Det kan inte finnas någon som av misstag gör så fruktansvärt korkade grejer mot sitt eget lag i en SM-semi. Fruktansvärt. 🤬🤬🤬

bradberry: Vi tar inte detta om inte Special Teams blir bättre. Saik kan vara utspelade men bara vänta in ett PP.

Zappaholic: Vilket underbart gäng av skitnödiga bebisar med pappsyken härinne.
Vid 2-0 var matchen redan över, tyckte man.
Nu grinar man och har gett upp.
Haha, stor supporterkomik….🤣🤣

havre: Det enda Kinnvall gör är att se till att putta Skellefteåspelaren så att han verkligen står mitt framför Källgren. Vi har försvarare av toppklass!

Schonning: Fattar inte vart insikten och ansvarstagandet bland Brynäs i övrigt så vettiga tränartrojka tagit vägen.
Special teams har varit below avarage i princip hela säsongen men de har inte agerat alls. Huvudet i sanden.
Varför plockar man inte in någon externt för att få andra synpunkter och idéer när man så tydligt kört helt fast och det dessutom bara blir värre och värre.

Hade det funnits SM guld i fem mot fem hade vi vunnit. Men inget lag har någonsin vunnit enbart på att bemästra den spelformen. Om inget dramatiskt sker med special teams är säsongen över om 2-3 matcher. Tyvärr.

Treklövern1912: Det var 3 månader sen.

Supportern: "Och var är Larsson och silfverberg???"

Riv kontraktet med dem med, de är inge bättre.
Söderström, hans kontrakt hoppas jag rivs just nu. Att han sitter på en busstation och väntar in nästa buss hem.

Han rakt upp och ner spottade på oss denna match.

Vill inte se pojken spela en jävla sekund till i Brynäs.

lapad: Fast Molin kan ju inte hålla i klubborna på spelarna eller timea ingångarna åt dem? Ett p14-lag klarar ju av att synka en ingång bättre än Brynäs just nu. Det sitter 100% i huvudet på spelarna och Molin är ingen psykolog.

Ticko : Brynäs leder med 2-1 matcher och ligger under med ett mål inför tredje perioden i fjärde matchen. Det är inte direkt en värdelös sist som man sitter i.

Mattson: För att gå långt i ett slutspel krävs framförallt 3 nycklar;

- En målvakt som "står på huvudet"
- Bra powerplay
- Bra boxplay

Det är inte "check" i en enda ruta för vår del.

Spelar ingen roll om man dominerar 5 vs 5 när det ser ut på detta viset.

Mitt utgångstips 4-2 till SAIK kvarstår.

Zappaholic: Söderström. Resten gör det dugligt. Hade han inte betett sig som en J16-spelare vid 0-1 och tagit en riktig jävla idiotutvisning hade det stått 2-1 till Brynäs nu.

Bockensdricka: 100 %. Vi gör alltid bättre matcher med Persson.

Bockensdricka: Blir nog inte bättre med Westman tyvärr.

« · 2863894 · »