1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741618 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15

Johan Norrström:

Brodin har spelkvaliteter (kraftigt överstigande Granis) som han ska lägga fokus på...

Klart det saknas ngn småjobbig som gnuggar för en 50-75'/mån...

Johan Norrström: Skojar du?
Syntes klart när vi hade te x Kudden i laget eller Cody att motståndarna INTE klev på för fullt på målisen eller körde med fula överfall.

Brodin kan säkert glappa men någon respekt har han inte med sig.

Brynäs har inte på många år haft någon som kunnat städa undan.

Överbetald var Lauritzen & Nordan med fö, varför inte gnälla på dom med?

Redigerad kommentar

Lindström:

Du menar den killen som har minst talang i laget och måste kompensera detta med att vara nyttig på andra sätt? :) Tror nog Brodin kan fylla Granis roll ganska bra. Saknar inte Granis han var en spillra av sitt forna jag två sista säsongerna. Dessutom överbetald.

Brynäsgubbe: Ja platsen som retsticka och polis har Bif INTE fyllt ut.

Intervju med Granis. Måste säga att jag är lite bitter, har dock svårt att sätta fingrarna på varför. Han behövs, men ändå inte. Konstig situation.

Carl Lejonkräk: Absolut inte! ;-)

KulaShaker: saknas inte en smaily?

MR Bif: Det blir nog inget problem!

De föder ju upp Orcher, förlåt Skelleftejuniorer, nere i gruvan...

MR Bif:spännande att se hur det går när de ska ut och värva spets för nu känns ju SHL inte så konkurrenskraftigt längre.

MR Bif: Glömde smileyn på mitt förra inlägg!

:-)
:-P

Brynäsgubbe: Snacka om massflykt från SAIK intressant att se hur deras säsong blir!

Brynäsgubbe: Det här kanske " Det enda som kan hindra Brynäs från att få Anderséns namnunderskrift är en KHL-klausul som löper ut 31 maj." Från en artikel i GD 18maj, och i dag är ju första vardagen efter 31 maj, så....

Vad är det som tyder på att han blir klar idag redan?

Skrubben: Han måste varit riktigt uttråkad om han var på friends!

Om det försämrar oddsen till att han blir klar imorgon vet jag dock inte.

Kan meddela att Niclas Andersén var på Friends Arena idag :)

Skrubben: snart supermåndag;-)

Skrubben:Ja så blir det nog.

Hoppas på en supermåndag där både Andersén och Gozzi blir klara. Det vore väl något? :)

Nu börjar det röra på sig :-)

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe:

Tydligen så får ju vi också mer betalt för Djoos, ju fler spelare som lämnar
för NHL från och med det att 10 spelare skrivit kontrakt med NHL.

Även Zaar har visst skrivit kontrakt med NHL i dag.
Så där ökade ersättningen för Djoos ännu lite mer.

TobiasR: Har väldigt svårt att tro det nu när Sundlöv säger att Thure vill leta efter andra alternativ. Om nu Sundlöv nekat Thure skulle han väl inte "skylla" på honom att han inte vill vara kvar, det känns som riktigt dålig stil isåfall.

Brynäsgubbe: Jag får en känsla av att det är Sundlöv som inte vill förlänga med Thure, kanske kräver han en högre lön och Sundlöv går inte med på det. 

Rödin Scott Thure

Sweatt Nordqvist Ollas

Vesterholm Vesterholm Olden

Brodin Enterfeldt Blomqvist

Hur intressant skulle inte denna forwardssida vara?

Brynäsgubbe:Jag kan tänka mig att Thuressons amerikanska flickvän har en del att säga till om och att jon inte är så sugen på Gävle.

"Fortfarande finns ett litet frågetecken kring Andreas Thuresson, som efter att inte blivit anmäld till VM-truppen återvände till Gävle en sväng innan han åkte till USA med sin amerikanska flickvän.

Enligt uppgift till Sporten ska han absolut inte ha uteslutit att fortsätta i Brynäs.

Men Micke Sundlöv säger:

– Just nu upplever jag det som föga troligt att Thuresson blir kvar. Han har tydligt sagt att han vill titta på andra alternativ."

Vi kan nog helt utesluta Thuresson i och med det uttalandet. 

Zzz: Gunderson var ingen stjärna när han kom till Brynäs utan ett ämne med stor potential, en ersättare för Ekholm i det offensiva spelet.

Från början så var ju Brynäs "main target" Vic Barkley. Men så blev det icke.
I stället värvades Gunderson som plan B.
Och tur var väll D :-)

Brynäsgubbe:

Skellefteå kommer väl inte att få en endaste krona i ersättning för Lindström?
Inte heller för Möller om han lämnar?

För det gäller väl fortfarande: att om en spelare redan varit i NHL,
då får man ingen ersättning för honom?

Samma gäller väl för oss om Thuresson skulle gå till NHL.
Det blir ingen ersättning till oss då heller.

MR Bif: "Carl Lejonkräk:MR Bif: Brynäs ersätter inte Gunderson eftersom det inte finns någon annan gud tillgänglig.

Så skrev du, har din skrollknapp gått sönder?"

Precis så skrev jag men jag skrev ju aldrig att det var du som skrev det, det är ju mina ord men du frågar mig när du skrev det. Läs om, läs rätt.

Brynäsgubbe:Nu börjar det hända saker!! Hoppas Möller och Bellemare lämnar nu bara!

Ojsan, här händer det saker. Jimmie Ericsson till KHL.

Redigerad kommentar

Joakim Lindström lämnar också SAIK för Blues i NHL.

Peja: Känns ju fel det också, men om ett lag för behålla sina bästa spelare år efter år medan resten bygger om varje år så är det klart att det blir olika förutsättningar. Skulle nog vara skönt med lite omsättning i Skellefteå så att udden bryts.

Zzz: Flera av Skelefteås toppspelare verkar vara på väg bort därifrån... "Äntligen", kanske man ska säga.

tjugo8: "Hoppas saik blir sönderköpta"

Ja finns det någon rättvisa i världen så blir dom det. Det borde dom blivit redan för 1-2 säsonger sedan. Får dom behålla stommen behöver vi inte spela om det nästa säsong.

Skrubben: Innan 31a maj kommer inget hända.

Skrubben:

Alm t nhl, undrar vad det innebär för Ekholm?

Hoppas saik blir sönderköpta

Skrubben: och sportchefen ville man ha klart med innan månadsskiftet....

Kan man förvänta sig att Andersén blir klar idag? Dom brukar ju inte uppdatera hemsidan på röda dagar. Sundlöv jobbar väl heller inte då? Andersén har själv sagt att det skulle vara skönt att få det klart så snabbt som möjligt, vilket logiskt sett borde innebära att det är en passande dag idag.

Carl Lejonkräk:MR Bif: Brynäs ersätter inte Gunderson eftersom det inte finns någon annan gud tillgänglig.

Så skrev du, har din skrollknapp gått sönder?

:-)

MR Bif: Skrev jag någonstans att du skrev vi skulle ersätta med en Gud?

Carl Lejonkräk: Skrev jag någonstans att vi skulle ersätta med en Gud?

MR Bif: Brynäs ersätter inte Gunderson eftersom det inte finns någon annan gud tillgänglig. Bättre då att som Sundlöv gå in och stärka upp försvaret och helt enkelt göra laget något bättre balanserat än ifjol. Sen återstår det att se om en spelare som Djoos klarat att producera i PP och att även fler växer med erfarenhet och förtroende.

Mittzon: Gunderson har varit en Gud i brynäs därför tycker jag det är helt obegripligt att han inte ersätts det är min tanke! Att Djoos skulle ta hans roll kan man inte begära!

Carl Lejonkräk: Det ser intressant ut kan man säga. Sundlövs problem hittills har varit att hitta den rätta balansen, lite så även i år. Problemet förra året var defensiven och med Eklund + förmodade Andersen ser det mycket bättre ut. Däremot så ser det tunnit ut vid skador där.
Forwardssidan som var framtung värre förra året har lastat bort en del av de "mätta" spelarna men även där ser det tunnt ut vid skador. Ser gärna att Thure fortsätter också.
Gillar att man lyfter upp juniorer men tycker att utvecklingen i J20 är undermålig. Vi har massor med talanger från U16 till J18 men när de hamnar i J20 så tar utvecklingen stopp. Nörstebö, Lindblom m.fl. tog till och med ett steg tillbaka i utvecklingen under förra året.
Thelin måste agera snart tycker jag.

HappyX3: Brodecki tycker jag såg riktigt vass ut under några matcher innan skadan, han bör ha en vettig chans att slå sig in i år. Lindbolm är kanske lite ung. Lindgren ser jag som given start spelare.

Linus Wickman: Problemet med att försöka ersätta Gunderson fullt ut är det samma som att försöka ersätta Silfverberg, dvs omöjligt. Det kommer leda till dyra sämre varianter med osäker produktion.

Gunderson var ingen stjärna när han kom till Brynäs utan ett ämne med stor potential, en ersättare för Ekholm i det offensiva spelet. Det föll väl ut även om det just inför säsongen 2011/12 kanske kändes som ett stort nedköp. Nu tror jag inte att Djoos axlar Gundersons roll fullt ut i år, men PP spelet kommer knappast vara så fokuserat till backposistionen nästa säsong som det varit dom senaste säsongerna. Jag tycker ändå backsidan ser stark ut, främst defensivt har vi fått ett ordentligt uppsving. Hoppas nu Bertilsson håller ihop och att Kihlström kommer upp i förväntad prestation så tror jag det här kan bli en bra grund.

Redigerad kommentar

MR Bif: om man inte har råd att behålla Gundersen hur ska man då ha råd att ersätta honom?

Linus Wickman: Självklart är PP oerhört viktigt, men om jag inte minns fel var det de enda vi hade enligt experterna när vi gick in i slutspelet 11/12. i spelet 5 mot 5 hade nästan alla spelare minusstatistik, i slutspelet blev det väl helt tvärtom, i vårat pp hade stora problem och vi var bättre i 5 mot 5.

« · 1623491 · »