Redigerad kommentar
MR Bif: Det blir nog inget problem!
De föder ju upp Orcher, förlåt Skelleftejuniorer, nere i gruvan...
Brynäsgubbe: Jag får en känsla av att det är Sundlöv som inte vill förlänga med Thure, kanske kräver han en högre lön och Sundlöv går inte med på det.
Rödin Scott Thure
Sweatt Nordqvist Ollas
Vesterholm Vesterholm Olden
Brodin Enterfeldt Blomqvist
Hur intressant skulle inte denna forwardssida vara?
Enligt uppgift till Sporten ska han absolut inte ha uteslutit att fortsätta i Brynäs.
Men Micke Sundlöv säger:
– Just nu upplever jag det som föga troligt att Thuresson blir kvar. Han har tydligt sagt att han vill titta på andra alternativ."
Vi kan nog helt utesluta Thuresson i och med det uttalandet.
Brynäsgubbe:
Skellefteå kommer väl inte att få en endaste krona i ersättning för Lindström?
Inte heller för Möller om han lämnar?
För det gäller väl fortfarande: att om en spelare redan varit i NHL,
då får man ingen ersättning för honom?
Samma gäller väl för oss om Thuresson skulle gå till NHL.
Det blir ingen ersättning till oss då heller.
tjugo8: "Hoppas saik blir sönderköpta"
Ja finns det någon rättvisa i världen så blir dom det. Det borde dom blivit redan för 1-2 säsonger sedan. Får dom behålla stommen behöver vi inte spela om det nästa säsong.
Skrubben:
Alm t nhl, undrar vad det innebär för Ekholm?
Hoppas saik blir sönderköpta
Carl Lejonkräk:MR Bif: Brynäs ersätter inte Gunderson eftersom det inte finns någon annan gud tillgänglig.
Så skrev du, har din skrollknapp gått sönder?
:-)
MR Bif: Brynäs ersätter inte Gunderson eftersom det inte finns någon annan gud tillgänglig. Bättre då att som Sundlöv gå in och stärka upp försvaret och helt enkelt göra laget något bättre balanserat än ifjol. Sen återstår det att se om en spelare som Djoos klarat att producera i PP och att även fler växer med erfarenhet och förtroende.
Linus Wickman: Problemet med att försöka ersätta Gunderson fullt ut är det samma som att försöka ersätta Silfverberg, dvs omöjligt. Det kommer leda till dyra sämre varianter med osäker produktion.
Gunderson var ingen stjärna när han kom till Brynäs utan ett ämne med stor potential, en ersättare för Ekholm i det offensiva spelet. Det föll väl ut även om det just inför säsongen 2011/12 kanske kändes som ett stort nedköp. Nu tror jag inte att Djoos axlar Gundersons roll fullt ut i år, men PP spelet kommer knappast vara så fokuserat till backposistionen nästa säsong som det varit dom senaste säsongerna. Jag tycker ändå backsidan ser stark ut, främst defensivt har vi fått ett ordentligt uppsving. Hoppas nu Bertilsson håller ihop och att Kihlström kommer upp i förväntad prestation så tror jag det här kan bli en bra grund.
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Brodin har spelkvaliteter (kraftigt överstigande Granis) som han ska lägga fokus på...
Klart det saknas ngn småjobbig som gnuggar för en 50-75'/mån...