Clarence: Du tror inte att satsningen på egna spelare har att göra med föreningens ekonomi? Och inte ledarstabens dåliga omdöme?
Men du, Clarence, nu när Hin Håle har slutat kommer ju allt ordna sej. Senast till nästa säsong är det slut med budgetvärvningar, värvningar av spelare med skadehistorik och övertro på juniorer.
Och så, icke att förglömma, har man ju inga pengar att handla flera spelare för. Det har tydligen Leksand.
www.hockeysverige.se/2014/07/08/17-svenskar-pa-nhls-listor-infor-draften-2015/
Av 59 Europeer och 17 svenskar finns det 4 stycken Brynäsare med.
Lucas Carlsson, Jens Löke, Felix Sandström och Linus Ölund.
Tänker man att Kylinton redan spelat i SHL och en del 96or (Aho och William Nylander som största exempel och Lindblom hos oss) spelade i SHL ifjol finns möjligheten att några av Brynäs 97or får chansen i SHL år! Vad tror ni? Kommer Lucas, Löke och Linus (de tre L:en) få nån speltid i SHL? Kommer Felix fått sitta bänk? Philip Alftberg har också varit given i landslaget för 97or. Borde kunna gå i draften även han? OM hans 173/75 anses förlitet.
vad tror ni?
Andra juniorer som kan få chansen i A-laget för utom de juniorer som flyttats upp? Göransson? Rönnild?
Lex-Granis...
"vissa spelartyper har det tuffare att hitta jobb. – Spelare i första- eller andrafemman har inga problem, de kommer alltid att vara eftertraktade. Däremot har spelare i en tredje- eller fjärdekedja det tuffare"
Fö bra genomgång av läget i lagen...
Redigerad kommentar
Thuresson gjorde sina poäng första halvan av säsongen absolut, men i och med att det var "genombrottssäsongen" kan det mycket väl bli så att han producerar hela säsongen denna gång.
Tycker inte han är en ledande spelare i Brynäs men absolut en duktig spelare för en andra/tredjekedja. I dagens brynäs finns dock ingen plats för honom utan det vi behöver är en förstacenter!
Att han siktar på NHL är väl inte så konstigt, alla hockeyspelare siktar väl dit? tror också hans spel skulle komma mer till rätta på liten rink i NHL då han skjuter mycket och fler spelare går på mål och kan ta hans returer (måga mål av Scott skedde på just detta sätt).
Tråkigt om han går till exemplevis Luleå dp jag tycker dom har en risig trupp och behöver inte målgörare ;) Tippar också på Schweiz!
mk: Spela i Brynäs. :p
Nåväl, jag förstår dilemmat och skulle inte bry mig nämnvärt om han hamnade någon annanstans, även om jag förstås föredrar att ha honom i mitt eget lag.
Redigerad kommentar
Hade på känn att Thure höll på m Lev, el Donbass...
Får se vad det blir nu...
Coolt att Möller lämnar saik också...shl blir intressantare nu när saik är brandskattade
EskilstunaLasse:
Jag är inte så orolig framför eget mål, Andersén,Kilas,Bertil,Sunken,Westlund
Jag är orolig framför motståndarnas mål, vilka ska ta skiten för att komma in där o inte rulla i hörnen...Nordan? Tvillingarna? Rödin?...
Lindström: Jag har svårt att se hur man ska betala den typen av spelare så mycket som Granis hade i lön. I alla fall om det var tuffheten som är det primära...
Sen tror jag att Anderssén väl kan fylla den funktionen, nu är han kapten och jag tror att han inte kommer att tveka att visa vägen när det gäller att stå upp för starky.