Skulle någon vilja BIF illa och inneha seriebiljett sedan man var sju år gammal?
Det är Lily Holgersson och en till som är revisorerna. Håller revisorerna alltid käft?
Redigerad kommentar
Kahn:
Mina ord är anse/ha åsikter
Det du beskriver låter som en Controllers uppgift, men det är inte det du avser utan du avser de externa revisorerna?
I företag som inte är på obestånd o har "ordning på papperen" är min erfarenhet att externa revisorer har kontakt m organisationen en (efter räkenskapsåret), max två ggr/år
Revisorerna har under en längre tid ansett att antalet personal är för stort, och undrat vad vissa arbetar med på kontoret. Revisorerna kommer fortlöpande under räkenskapsåret med åsikter till företaget/föreningen man reviderar. Mitt ord för detta är kräva.
tjugo8:
Tror eg det är samma sak. Kanske bara en semantisk skillnad. ordet "kräva".
Vet inte ur det funkar i bolag, men i förening så är det väl eg revisorerna som granskar räkenskaper och verksamheten och föreslår tillstyrkande av ansvarsfrihet för styrelsen. Så i viss mån kan man nog säga att revisorerna kan besluta sånt. Sen gäller det ju ekonomin i sin helhet och verkamhet/beslutuppföljnngen i sin helhet. Normalt sett inte vem som bör sägas upp etc
Men visst kan revisorerna ha åsikter som man kan känna sig tvungen att följa, men då ger antagligen styrelsen/årsmötet direktör eller annan i uppdrag att utföra åtgärden. Då kanske inte revisorerna "krävt" åtgärden....
Kahn:
I Brynäs ekonomiska situation kan inte en revisor kräva att just tjänstemannaantalet ska minskas av HGK
Det styrelsens eller årsmötets uppgift
Tro det eller ej men minskningen av kontorets storlek är fortlöpande och ett krav från revisorerna.
För två år sedan hade Bif 20 miljoner att tillgå. Tar vi sedan minus budgeterat underskott på den budgeten som man prickade så är vi nere i 16 miljoner ca. Årets budget är ett underskott på ca 5 miljoner. Då är vi nere på 11 miljoner. Minus publikt underskott så borde BIF ha några miljoner kvar att leka med. Då har vi inte räknat med eventuella sponsortillskott som kanske tillkommer när man vänder sig till dem och frågar om de vill bidraga.
Jag hoppas att sportchefen och T.J satsar på Westlund som ersättare för "Sunkan".
Sedan är jag naiv nog att tro och hoppas på Lander som ersättare för Ollas.
Johan Norrström:" I det här läget är det knappast någon som förväntar sig några underverk från Bengtzen. Finner det inte alls otroligt att Nörstebö ersätter Sunken exempelvis."
Ja, herregud...
Stor back
www.eliteprospects.com/player.php?player=9156
Ytter/Center
www.eliteprospects.com/player.php?player=66536
Några Svensk bekantningar
www.eliteprospects.com/player.php?player=3194
www.eliteprospects.com/player.php?player=2569
www.eliteprospects.com/player.php?player=3247
www.eliteprospects.com/player.php?player=12229
Några lediga NHL spelare
www.eliteprospects.com/player.php?player=1955
www.eliteprospects.com/player.php?player=2697
Kontraktsbundna spelare i SHL som kanske hänger löst?
www.eliteprospects.com/player.php?player=13304
www.eliteprospects.com/player.php?player=22501
www.eliteprospects.com/player.php?player=7554
Som ni märker så finns det inte mycket kvalité på spelarmarknaden.....
"kommer givetvis att se över situationen där vi nu har två långtidsskador i truppen om hur vi ska gå vidare."
Arell på lån fr FBK resten av säsongen? Kan det vara en rimlig förväntan?
Värvades t Bik av Bz, har varit på g t Brynäs förut
Det som talar emot är väl att han har kontrakt nästa år
Redigerad kommentar
En lika bra insats ikväll som den mot Frölunda och vi har goda chanser på 3 poäng.
Äntligen verkar spelarna ha insett det man gjorde i seriens början: att jobba stenhårt i varje byte. Vilket också gav resultat. Vi var hetast i serien men sen började man av lättja(?) och självsäkerhet att främst på individnivå småfuska i vissa moment och vips så började förlusterna rada upp sig och självförtroendet drog som en avlöning.
Bertilsson egna ord om att han i vissa matcher mest gled omkring, är väl ett talande bevis om ngt för att det inte handlat om nåt myteri i omklädningsrummet (som Nyström med säkerhet påstått) eller att spelarna inte lyssnat på TJ.
Ett lag som uppenbarligen lyssnade på sin tränare i de 7 vinstmatcherna kan knappast ha tappat hörseln och vägrat i påföljande 7 matcher, bara för att det gått trögt och vissa saker inte funkat.
För övrigt har jag förgäves letat i Puckens blogg efter det han lovat att återkomma om: Hammarströms avsked på grått papper.
Forts följer...
Jag sprider inga påhittade/falska rykten om spelare. Jag har säkra källor som jag aldrig kommer att avslöja. Sedan ber jag ödmjukast om ursäkt att jag tydligen kom ihåg fel om det senaste årsmötet (som jag som vanligt närvarade vid).