1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741969 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15

KulaShaker:jo en målsättning med trupbygget kan man ju ha, men att sätta säsogens målsättning på ett seriöst sätt innn seriens  trupper är spikade är ju meningslöst.

Carl Lejonkräk:Men du kan ju inte sätta målet EFTER truppen är spikad. Du måste ju ha ett mål och anpassa truppen efter det.

Du mäter väl inte plankan EFTER att du spikat fast den?

Med Hästen som andra lag har jag sett honom en hel del...

Naturligtvis alldeles för bra för div 1 men steget t shl är ju stort...

Vilka har tagit ett sådant steg...? Max Friberg?

Riktigt bra spelare dock

"28-åringen har en klausul i kontraktet som gör det möjligt att lämna för spel i SHL och nu går det rykten om att Marcus Eriksson är aktuell för spel med Brynäs.

Detta tips är från en förstagångstipsare. Så ni får ta det som det är."

tjugo8: Macke har ju en stor roll i Hästen med mkt istid i förstalinan plus alla PP. Svårt att se honom få den rollen i SHL...han behövs nog bättre i Hästen ;-)

Tommy: Ja, nu får det räcka med chansvärvningar och förhoppningar om att alla unga spelare ska bli magiskt förbättrade under en sommar. Det skulle vara skönt med ett par nyförvärv som man vet kan leverera på SHL-nivå, typ Andersen. Det är alldeles för många grisar i säcken just nu.

EskilstunaLasse: Först bygger man  en så bra trupp som man kan kan, sedan tittar man på de andra lagens trupper och först därefter kan man lägga en seriös målsttning. En målsättning innan man vet vad tävlar emot är ju möjlig men tämligen meningslös.

KulaShaker:

Han sätter ord på just det jag gått och tänkt på. Man får ju hoppas att föreningen inte sätter allt hopp till den där Skybaren i jakten på mer publik.

Carl Lejonkräk:

Målet blir ju garanterat guld. Det är ju det nya svarta. Alla lag säger sig ju sig sikta på guld på säsongupptakten.

Carl Lejonkräk: Så måste man väl naturligtvis invänta resultaten från de fösta tio matcherna, för att se vad trupperna i praktiken går för! Sedan kan man kanske lägga en seriös målsättning! ;-D

tjugo8: Division 1 spelare till Brynäs? Det ryktet sorterar jag in i samma box som Richard Wallinryktet.

KulaShaker:Nä målet sätts innan säsongen drar igång. Det är ju tradition att lagen går ut med sina målsättningar på upptaktsträffen. ™

Peja: Nu har jag kollat in samtliga övriga SHL lag:s hemsidor. Brynäs uppdaterar minst lika ofta som övriga föreningar och har samma typ av information. Undantaget de båda som spelar final just nu. Varför tror många att Brynäs kommunikation är sämre än andras?

Carl Lejonkräk:

Ja alla tippar sig själv som vinnare av SM-guldet. Just det som klubbarna säger på upptaktsträffen kan man ta med en stor nypa salt. Till och med Rögle sa sig satsa på SM-guld för några säsonger sedan.

fan vilken tråkig silly, so far.

det började ju skapligt men just nu känns det sådär. Sitter spänd av förväntan inför första värvningen med utropstecken.

finns det någon egentlig substans i Roger Melin ryktet?

Redigerad kommentar

Jajjen: dom flesta verka tro att gräset alltid är grönare på andra sidan, så är såklart inte fallet. Även om det inte är någon ursäkt för Brynäs att inte utveckla sin kommunikation genom sociala medier samt hemsida.

brynäs08:Vi får verkligen hoppas på att det finns substans, vi kommer behöva Roger om vi ska ha någon chans att undvika kvalserien. Han är ju van med att träna lag med mindre namnkunniga spelare. 

Linus Wickman: Kvalserien? Tror vi kommer vara långt ifrån botten nästa säsong med eller utan Roger.

atilla:Jag hoppas du har rätt. men det kommer krävas att Olden och tvillingarna presterar redan nu isf. 

atilla: Jämn serie att vänta kan jag tänka. Jag förväntar mig att både FBK och LHC gör en bättre grundserie än sist samtidigt som Leksand gör en sämre. Det lär bli ett getingbo.

Linus Wickman: Troligtvis kommer lag som Malmö, AIK, Rögle och Västerås vara rejält rustade inför kvalet nästa säsong, så då gäller det att Brynäs har ordning på taktiken redan från kvalstart. Jag håller med om att Melin är att föredra före TJ i ett sådant läge.

munkas: Haha...
Du har ju suttit härinne i 10 år och gnällt om KS och hur tufft motstånd vi kommer att få där.
Hur många rätt har du haft?
Jaha, inte ett enda.....

munkas: Men det blir väl inget kvalserien för SHL lagen nästa säsong elle? Det är väl bara två lag från allsvenskan som ska upp eller har jag missuppfattat allt kraftigt???

MR Bif: Det blir ingen kvalserien överhuvudtaget längre.

Huge: Nänä, inte varje år. Jag tycker iofs att laget ser jäkligt mediokert ut inför de flesta säsongspremiärer, men det är nog bara för att jag upplevt så många risiga säsonger de senaste 20. Inför förra säsongen var jag inte helt uppgiven. Jag tyckte kanske att backsidan såg extra risig ut men det behövde man inte ens vara soffcoach för att inse. I år blir det däremot 11-12:e plats. Kom ihåg var du läste det först.

MR Bif: Jo, två lag från SHL riskerar att åka ur.

munkas: Hade det inte varit för Micke Sundlöv hade det nog varit kört i år. Men han grejar de mest hopplösa lägena. Micke the Wiz.

munkas: Självklart tycker du laget ser mediokert ut. När har du egentligen tyckt något annat. Som tur är slår ju dina domedagsprofetior aldrig in. Du var väl den som bölade om kvalserien flest gånger av alla den gångna säsongen.

Måste vara trist att alltid vara så negativ...

Jajjen:

Tycker väldigt mycket tillskrivs just Mikael Sundlöv. Både positivt och negativt. Jag som i min enfald trodde det var laget som styrde händelserna på isen. Ja där ser man.....

Johan Norrström: Hur ofta läser du nåt positivt om Sundlöv? Och var?

Jajjen: I pressen hyllas MS ofta

Carl Lejonkräk: Ja, stämmer. Utomstående ser Sundlövs skicklighet. Glömmer man lätt när man läser kommentarerna i lokalpressen.

Jajjen: Jag har egentligen aldrig påstått att Brynäs kommunikation är så mycket sämre än alla andras. Om jag hade varit supporter av annan SHL-förening hade jag troligtvis inte heller suttit och besökt sidan varje dag av redan angivna orsaker. Nuförtiden, med sidor som fungerar som länksamlingar och sociala medier, funkar det annorlunda än på datorkörkortens tid... Men det finns stort förbättringsutrymme för Brynäs hemsida, precis som det finns för många andras. Man måste väl sträva efter att bli bättre, eller hur? Jag har själv ganska stor erfarenhet från den "världen" och vet vad jag pratar om när jag pratar om hemsidor, vilket jag däremot inte har när typ Brynäs ekonomi diskuteras (har märkt att t.ex du har god kunskap om ekonomi).

Angående Sundlöv och kommunikation så menade jag inte bara Brynäs hemsida, utan även hur han är mot media och fans. Det kan relateras till en tidigare diskussion om Tommy Jonsson, som jag upplever som en betydligt trevligare och öppen person. Än dock, som jag sa, så tycker jag ändå (till skillnad från många andra här) att Sundlöv är ganska bra i sin roll som sportchef, men på kommunikationssidan har han brister och det är synd att han inte har utvecklat den biten, med tanke på att han har haft sportchefsposten under ett antal år.

tjugo8: Det vore en stor skräll om Brynäs eller annan SHL-klubb värvar Marcus Eriksson. En 28-åring som trots 2 sejourer i Allsvenskan inte har lyckats fullt ut där. Samtidigt vet vi ju att Sundlöv gillar att chansa.

munkas: Man kan ju också visa en viss anständighet och invänta hur laget faktiskt kommer att vara komponerat innan man gnäller. Att spelare får rookie-kontrakt behöver inte innebära att de automatiskt ingår i den aktiva a-truppen, de kan ju bli utlånade och ändå anses vara framtidslöften.

Peja: Är det inte så att antal "klick" på hemsidan används för att marknadsföra värdet av att annonsera på sidan? Ungefär på samma sätt som antal "klick" på lokaltidningarnas brynäsartiklar signalerar för sponsorer att Brynäs är av stort intresse för konsumenterna.

KulaShaker: Jo, jag var kanske lite provocerande när jag skrev det där om 11-12:e platsen. Det är klart truppen måste spikas innan den bedöms. Vad gäller Sundlöv så blandar och ger han som de flesta andra sportchefer. Men att säga att han är Sveriges bästa sportchef är långtifrån sant. Rahm och Styrman är klara bevis på det.

munkas: Ett misstag och du är ute, typ...

Och äntligen är den där jävla Wennberg ute ur VM-truppen. Han är ett hån mot Elias L. som inte ens är påtänkt. Fisköga Mårts suger verkligen.

Jajjen: Det finns mycket statistik som man kan mäta. Antal unika besökare, antal klick, antal klick per besök, hur lång tid som en besökare i genomsnitt är inne på sidan och så vidare.
Om man går in på Brynas.se 50 gånger om dagen och bara är inne för att kolla om någon uppdatering finns, och stänger ner sidan direkt om den inte är uppdaterad, så behöver man nödvändigtvis inte bidra mer för relevant statistik än någon som bara besöker sidan 1 gång om dagen.
Oftast kollar man på antal unika besökare. Om man jobbar med hemsidan kollar man givetvis mycket på antal klick per besökare och hur länge folk i genomsnitt är inne på sidan.
Man ska helst ha dels en bas med information som gör det värt för besökaren titta runt lite på sidan, och dels ha kontinuerlig (daglig) uppdatering som gör att folk besöker sidan dagligen. Det är större chans att en person besöker sidan dagligen om den uppdateras dagligen. Det gör ofta väldigt stor procentuell skillnad i antal unika besökare om dagen om du har 1 ny artikel om dagen istället för 1 varannan dag.

Redigerad kommentar

Peja: Oavsett, det verkar som om Brynäs tjänar på att vi tittar in på hemsidan dagligen?

Jajjen: Beror på. Brynäs skulle kunna tjäna mer på om du tittar in på hemsidan 3 gånger i veckan och klickar på alla annonser vid varje besök.

Jajjen: Har Sundlöv gjort ett misstag under sin tid som sportchef eller vad menar du?

Peja: Oavsett, det tycks som om det är positivt att vi klickar in på Brynäs hemsida? Hellre en gång för mycket. Eller är det som med allt annat när det gäller Brynäs - dom måste förtjäna det?

munkas: Två. Rahm och Styrman. Vilken jävla sopa, va? Vem faan gör misstag, liksom.

Jajjen: "Eller är det som med allt annat när det gäller Brynäs - dom måste förtjäna det?"

Min utgångspunkt var hur Brynäs skulle kunna förbättra. Men ja, ju bättre hemsida man har, ju fler besökare förtjänar man - och ju fler besökare får man.

Självklart har en klubb som Brynäs "givna" besökare som besöker hemsidan oavsett vilket, men det är önskvärt att växa. Det är det alltid. Dessutom har Brynäs ett antal anställda varav flertalet borde besitta kompetensen som krävs för att kunna utveckla hemsidan.

Jajjen:

Nåja Sundlöv har nog gjort sina värvningar med Brynäs bästa för ögonen, men nog har misstagen varit fler än två under alla år. Minns Janos Vas.... Han var fan inte bra.

Johan Norrström: Kan fylla på med Ola Svanberg..

Lindström:

Thomas Greiss, Dale Clarke, Brian Felsner,Pertrovicky,Christian Sjögren,Jiri Bicek,Markus Kankaanperä och Lars-Erik Spets.

Johan Norrström: De flesta av de mindre lyckade värvningarna skedde när Sundlöv var grön och dessutom oftast under "onormala" omständigheter sas, ex lockout och vid akuta lägen på en tunn marknad.
För att kunna bedöma om en värving från början har varit misslyckad och felaktig måste man alltså som läktarcoach ha väldigt god kännedom om marknaden vid tillfället, vilka spelare som varit tillgängliga, velat komma hit, passat vår ekonomi osv.
Med tanke på den resa klubben gjort med ekonomiskt stålbad och andra svårigheter så måste jag säga att Sundlöv har trollat med knäna och med fog kan titulera sig som iaf en av dom klart bästa sportcheferna i SHL.

« · 1620139 · »