Brynäs IF

705161 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 07/08

967194 · » Till forumet


Sv: Silly season 07/08
Peja och Lindström: En riktig karl och en riktig brynäsare ordnar egen tröja med namn på! Skål för poängen!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: Skandal att dom inte har löst tröjfrågan än..
Sen måste väl mormor kalla upp pojken på kontorer snart va?!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Nu är det dags att ge Sandin ett riktigt kontrakt och en riktig tröja...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Är de lapp på luckan på sätraåsen eller? =P
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jompe: Jo det gäller väl ute på öarna också antar jag.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
hajen5: Det billigaste är ofta de bästa, i varje fall på den här sidan Sverige.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jompe: jo den var billig - det erkännes
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
hajen5: I should have seen that one coming...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08

Vi vinner med 5-2 idag,#23 gör ett hattrick.

Dax att bänka sej framför burken......

Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jompe: Skulle det vara ett hinder..........?
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
hajen5: Elaka rykten säger att Brendl och linjedomaren visade varandra bilder på ungarna, men Brendl är såvitt jag vet singel?
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
74050: :-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jompe:

"I Scandinavium stod han och hängde vid sargen vid offensiv blå och småsnackade med linjedomaren medan de fyra andra slet som slavar i egen zon. Det är nåt speciellt med karln, den saken är klar"

Visst blir man irriterad (fast det såg litet roligt ut också) men samtidigt så var han inte dålig i Scandinavium. Jag har aldrig sett nån i Brynäs skjuta på det sättet. Det är nåt magiskt - till och med över missarna. Det är nåt speciellt med karln den saken är klar.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jompe: Det är väl ungefär där Björne har klubban? :-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss: "En pansarkryssare från första världskriget hade varit som en jetski i jämförelse med Brendls oljetanksliknande manövrar i Tälje..."

Peja: "Danielsson är räddare än ett rådjur på E4 när han ska in framför mål."

Jag ser att skribenterna tar epiken här inne till helt nya höjder.

Huss, det är sant. Han rör sig majestätiskt som en nyutnämnd professor på en statsvetarkonferens. I Scandinavium stod han och hängde vid sargen vid offensiv blå och småsnackade med linjedomaren medan de fyra andra slet som slavar i egen zon. Det är nåt speciellt med karln, den saken är klar.

Peja, frågan är väl hur kaxig man själv hade varit att ställa sig framför kassen med Brendl i backposition. "Gummit kommer med 180 blås en decimeter under kristalkronorna" som Wikegård sade en gång. Och Brendl brukar som bekant sikta högt...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Kankan är inte med ikväll, Jonte Carlsson tar hans plats.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
20 Lindgren: Varje gång jag ser eller hör Tingsryd tänker jag på vingmuttern Des Moroney.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss: Efter sjutton segrar kom så i den artonde första poängtapppet. Torsken var dock litet på gång då seger 15, 16 och 17 undertygade.
3/3 Team Kiruna IF–Brynäs IF 4–6
6/3 Huddinge IK–Brynäs IF 3–4
8/3 Brynäs IF–“Thing's Ruud's” AIF 2–1
10/3 Södertälje SK–Brynäs IF 4–1

Pinsamt många 72:or i brynäslaget.
Åtta stycken…
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
20 Lindgren: Även om dessa 25-minutare kom i Allsvenskans 18:e omgång 10/3 och inte i det hemska kvalet 15/3 och 20/3.
Och detta var väl Brynäs första förlust i seriespelet, inte sant?
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
20 Lindgren: Kvalspökets namn var väl Tomas Bjuhr...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Husssylf: Även om dessa 25-minutare kom i Allsvenskans 18:e omgång 10/3 och inte i det hemska kvalet 15/3 och 20/3.
Pubsiffror dåförtiden
10/3 nittonhundranittiosex Södertälje SK–Brynäs IF 4–1 6571
15/3 nittonhundranittiosex Södertälje SK–Brynäs IF 5–2 6071
20/3 nittonhundranittiosex Södertälje SK–Brynäs IF 5–2 7596
Ah… alltid lika skönt att få frossa i gammal olycka som en balans till de som tror att varje år är 1999.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
sylf: Sådana ögonblick är förträngda sedan länge. Men nu simmade genast minnesbilder upp till ytan om ett besök Scaniarinken som inleddes med matchstraff på både Parks och Dackell. Hygglo....
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss: Nja, när SSK tog Brynäs givna plats i ES 1996 var det också rätt bra drag!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
rackham: Nä, då får man nog gå tillbaka till när Thom Eklund, Leif R, Conny J och Glenn J spelade i SSK tröjan.
Kringelstadens invånare hade verkligen gått man ur huse i lördags.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss:

Kan inte påminna mig om att det varit knökat och bra stämning i Scaniarinken tidigare... det måste vara första gången...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
rackham: "En gång är ingen gång, claesw..."
Med det syftar du på att SSK ligger sämre till i serien??
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss:

Ja, och så hörde jag att de haft en seans i helgen... skall visst spelas in och visas på TV som Herrarna på Björkö...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
claesw:

En gång är ingen gång, claesw...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
rackham: Jag böjer mig givetvis för Jompes Saida liknande profetior.
Vår vän från Björkö varit säkert varit i aborrmagarna och rotat igen ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
munkas:
Ni gnällspikar med säsongskort-
varför är det mer drag i södertälje trots att de ligger sämre till i serien??
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss:

Skyttekungar har sin egen barometer du vet, det är därför de är skyttekungar...

Tre baljor ikväll och mycket är förlåtet...? ;-)

Arne som är statskunskapens egen skyttekung vet förstås hur det ligger till...


Ankan - ser upp för nackskott från Björkö
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jompe: "Brendlbarometern pekar väl uppåt"?
Uppåt?? En pansarkryssare från första världskriget hade varit som en jetski i jämförelse med Brendls oljetanksliknande manövrar i Tälje...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja:"Danielsson är räddare än ett rådjur på E4 när han ska in framför mål."

Ja, och sen är han kanske inte heller rätt man för att trycka in returerna heller. Det går väl åtminstone 10-15 riktigt bra chanser på varje Björne-mål...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: Med tanke på hur mycket Brendl skjuter*
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jompe: En annan störande sak med Danielsson är att han verkar vara rädd för att ge sig in i trafiken framför motståndarkassen. Med tanke på hur mycket Brendl vore det ovärderligt att ha en spelare som trycka in returerna i den kedjan, såsom Beaudoin gjorde i Brendls kedja förra säsongen. Danielsson är räddare än ett rådjur på E4 när han ska in framför mål.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
munkas:
sedan april 2007 har brynäs-nivå närmat sig björnes...;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
munkas: "På Brynäs nivå håller han gott och väl, men det säger kanske inte så mycket..." *ASG*

Så går det när man efterlyser dysterkvistarna, claesw.

Håller med om Danielsson. Även med hänsyn tagen till hans roll i linan så borde han kunna prestera mer. Det intressanta är att när man skrev långtidskontrakt med honmom sågs han som en nyckelspelare att bygga laget kring.

Brendlbarometern pekar väl uppåt. Han har haft ett par matcher utan mål nu, så prognosen är väl minst en balja ikväll.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
tjugo8: "Danielsson-lite tragiskt, men tämligen begränsat register och håller inte längre på Brynäs nivå"

På Brynäs nivå håller han gott och väl, men det säger kanske inte så mycket...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
rackham:
instämmer!
Proppmätt (läs nöjd m situationen, tryggheten, ingen ambitionsnivå), långtidskontrakterad som haft nedåtgående kurva under andra halvan av sin kontraktstid.

skrev om detta i april -07
"Danielsson-lite tragiskt, men tämligen begränsat register och håller inte längre på Brynäs nivå"
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja:

Amen. Han tillhör de spelare som levererar under par sett till produktion/kr...
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
pinklake: Du har en viss poäng, men det ursäktar ändå inte det faktum att Danielsson spelar i varenda powerplay. De borde byta ut honom mot t.ex Alcén i pp.

Sen har jag aldrig sagt att Danielsson ska bytas ut mot en mer offensiv spelare. Vad jag säger är att han ska bytas ut mot en BÄTTRE spelare som är bättre i passningsspelet och inte använder klubban i varenda närkamp. Danielsson är en föredetting som lever på sin omgivning.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: "Jag anser för övrigt att Danielsson är en otroligt överskattad spelare som får på tok för mycket istid."

Jag anser till skillnad från dig att Björne fyller en otroligt viktig funktion som defensivt komplement till Brendl och Lind.
Vi vet ju alla att Brendl har brister i det defensiva arbetet, även om det blivit bättre under säsongens gång. Micke har i år varit långt mer offensiv i sitt spel än under de senaste säsongerna.
Om man skulle byta ut Björne mot en mer offensiv spelare tror jag att den kedjan skulle bli mycket sämre defensivt, plus att Linds produktion framåt skulle bli lidande då han inte vågar gå framåt lika hårt.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Davey_22: Äntligen någon journalist som uppmärksammade övergreppet på Molin, inga förstasidesstoff men ändå, Magnus Nyström, Xpressen:
"Ynkligt att se Stefan Pettersson spruta vatten på en liggande Ove Molin.
Än mer ynklig var Robert Carlssons tackling på Molin"
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
20 Lindgren:precis lika svårt som att hitta rätt tangent.. :)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Inte lätt att hitta rätt kön på någon kvinna som har kostym och slips i sin talkshow!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: hon

Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: Skymma målvakter lär han göra med bravur i alla fall.

Som jag ser det så ska man inte titta alltför mycket på produktion när det gäller spelare som håller till i tredje- och fjärdekedjan. Där är plus minus bra mycket viktigare.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: "- Hermansson har haft en dålig säsong, men fjolårets produktion tyder på att han har en viss potential."

Ja det kan inte ha att göra med att han fick spela med Bäckis och Månsson? Sätt Babben Larsson bredvid Bäckis i PP så gör hon hyfsat med poäng också :)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Zzz: Hur jag kan resonera så? Ja, jag kan väl försöka berätta hur...

- Hermansson kan skjuta. Det är bra om någon kan göra det i en kedja, även om deras huvuduppgift inte är att göra mål. Flera spelare i J18 skjuter bättre än Spets. Vem skulle vara avslutaren i Sandin-Molin-Spets?

- Varför splittra på Sandin-Molin-Hermansson? Den kedjan har fungerat bättre än vad någon kedja med Spets i någonsin har gjort i Brynäs.

- Spets är elitseriens onödigaste importspelare. Det sänder ut oerhört negativa signaler att ha en importspelare i fjärdelinan som bevisligen inte är bättre än J20-lagets bästa forward.

- Både Sandin och Spets är energispelare. Spets har visat sig ha noll utvecklingspotential, medan Sandin bara blir bättre för varje match. Jag tror dessutom att Sandin kan utvecklas till något bättre än bara en energispelare med tiden.

- Ett lag har inte obegränsat med platser för utfyllnadsspelare. Ibland måste man välja. Så är det bara.

- Hermansson har haft en dålig säsong, men fjolårets produktion tyder på att han har en viss potential. Jag säger inte att han ska få 5-årskontrakt, men han är en betydligt bättre hockeyspelare än Spets.

Jag anser för övrigt att Danielsson är en otroligt överskattad spelare som får på tok för mycket istid.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Zzz: Då är vi inne på ganska samma linje.
Kommentera

967194 · »