1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
tjugo8: "Helhetsbilden är så bra: jag tjänar bra, jag jobbar med min hobby och jag får tid för familjen."

Att kunna tolka detta citat från Tommy Sjödin till någonting negativt är bara löjligt.

tjugo8: Ja men för sjutton visst måste väl Sjödin få vara nöjd ned att han tjänar bra med pengar som hockeyspelare. Konstigt vore om han inte ville tjäna mycket utan bad om att få en pytteliten lön.

arnio:

skit är din betraktning
framställande av åsikt är min betraktning

vill förtydliga att TS är direktciterad när han lyfter fram betydelsen av att tjäna bra...

min åsikt är att ingenting är för evigt och att Brynäs kommer att vara framgångsrika även utan TS

tjugo8: "glomde skriva att ryktet bestar utav att Sjödda kraver en javla massa pengar"

Snacka inte skit om Kung Sjödin nu för nåt fånigt rykte.

"tjugo8: Sjödin har fällt för många kommentarer så som "Helhetsbilden är så bra: jag tjänar bra, jag jobbar med min hobby och jag får tid för familjen."
Och även något i stil med att; jag vet inte vad jag skulle göra annars.
De två instinktiva svar som varje hockeyspelare först ska ge i detta sammanhang är; 1. Jag gör detta för att min klubb ska bli framgångsrik 2. Jag gör detta för att jag ska bli framgångsrik/utvecklas"

Tangentbordsbajs säger jag.

Centeruppställningen just nu är jag..

1: Nicklas Bäckström
2: Mads Hansen
3: Sebastian Karlsson
4: Janne Hauthonen
5: Alexander Sundström
6: Mikael Lind

Då utgår jag ifrån att Bäckis drar och att dom kommer använda Sundström som forward, därmed är centeruppställningen klar till nästa säsong. Måste då säga att det är exakt samma spelare som förra året, det året tog vi oss till kvartsfinal.. Vad ska det bli nästa säsong? Snälla söta Sundlöv satsa för att gå längre, inte för att åka ner i kvalserien, det var ruskigt jämnt iår. det kommer det bli nästa år också.

Gusten: Björn Melin tillbaka till HV 71??

65selander: glomde skriva att ryktet bestar utav att Sjödda kraver en javla massa pengar

är tveksam t sjödin till varje pris
han tycks vara en spelare som kommer att få lyftas ut ur omklädningsrummet, därför att han vägrar inse att allt har ett slut

tyckte inte Djoos sista 3 säsonger var någon vackert slut på en fin karriär...(de sista 2 dock präglade av skador).

Sjödin har fällt för många kommentarer så som "Helhetsbilden är så bra: jag tjänar bra, jag jobbar med min hobby och jag får tid för familjen."
Och även något i stil med att; jag vet inte vad jag skulle göra annars.
De två instinktiva svar som varje hockeyspelare först ska ge i detta sammanhang är; 1. Jag gör detta för att min klubb ska bli framgångsrik 2. Jag gör detta för att jag ska bli framgångsrik/utvecklas

Micke Lind säger i ämnet; "Att spela hockey i elitserien är verkligen inget man gör bara för att man inte har nåt annat, utan det krävs stenhårt jobb och tuff träning för att lyckas på den här nivån."
Ett sunt uttalande

"Mikael Lind hade anbud både från Schweiz och Tyskland - men han valde till slut att stanna i Brynäs ytterligare en säsong.
- Klart att det var lite lockande, men det är så mycket runt omkring som ska klaffa för att åka ut i Europa och spela, säger den skicklige centern. "

Tony Salmelainen är ett kvicksilver, kanske en av de bästa spelarna som spelade i Europa 05/06 - ganska uppenbart att hans kedjekamrater fick mycket gratis. Han var alltid helt livsfarlig i Euro Hockey Tour också.

wap.hockeysnack.com
JanT: Finns ju en som fortfarande trilska fa t ett dygn till så kanske jetlagen försvinner.

GävleLasse: "Scoring lines" brukar plocka in en hel del poäng. De flesta "poängfinnar" som anländer till ES har väl vanligtvis spelat i en poängproducerande omgivning. Inget konstigt alls.

Bra spelare med bra omgivning innebär mycket poäng.

Tror nog att den gode "hutten" själv i allra högsta grad var ansvarig för de poäng han producerande.

65selander: Hur som helst så kan man nu utan vidare ta död på snacket om att det bland spelarna finns något sorts utbrett missnöje med Boork.

I stort sett hela truppen har förlängt. Man kan nästan tala om "inverterad spelarflykt" :-)

wap.hockeysnack.com
glomde skriva att ryktet bestar utav att Sjödda kraver en javla massa pengar

Jajjen: Och v a d var det som låg bakom dessa stats, eller snarare VEM?

Han kedjekompis Tony Salmelainen numera Chicage Blackhawksbidrig en hel del till Jannes fina stats...

Tony Salmelainen: 53 Matcher 27 Mål 28 Ass 55p

Vidare så tror jag att man gott kan skrapa ihop en ganska rejäl hacka om man bara vill satsa. Bäckis, Wahlbergs och Biceks löner plus den förväntade vinsten borde täcka både Brendls och en BRA centers löner.

Men jag tror att man vill vara försiktig den här säsongen och göra en mer serlös satsning säsongen 08/09.

GävleLasse: Jag överskattar Brynäs möjligheter att hitta pengarna till en REJÄL Bäckisersättare. Jag tror Sundlöv har värvat dom spelare Brynäs har råd med. Pengarna räckte till Hauhtonen. En spelare som hade bättre stats än Timrås supervärvning Pyörälä dom två senaste åren han spelade i Finland. Känns meningslöst att fantisera om svindyra spelare dom BORDE ha värvat.

wap.hockeysnack.com
Gusten: Det är Sjödda som avgör om han vill spela för Brynäs eller inte... Alt enl säker källa

Jajjen: Jag märker att du tillhör skaran som överskattar Bäckis. Han var bra den första halvan av säsongen, men sen? Han höll ES klass, inte mer...

Jajjen: Okej då vet jag. Om Sjödda drar till Timrå så väljer jag Hulkkonen som ersättare.

Gusten: Sidney Crosby! Är inte han ledig väljer jag Janne Hauhtonen.

Jajjen: Straka...Nordquist...någon som kanske är landslagsmässig? Har du något exempel?

Gusten: Ge ett exempel på en REJÄL ersättare för Bäckis.

Gusten: Ja, jag är rädd att du har rätt.

sylf: Inget ont om Lind men där rök det sista lilla halmstråt om en REJÄL ersättare för Bäckis.

Bäckis ut - Sundström in
Sjödda ut - Hietanen in ???

Gusten: Japp, en sliten och skadad pusselbit.

sylf: "....och därmed har ännu en pusselbit lagts på plats"

Så har då Lind skrivit på.

Gusten: Jepp, men BIF har sååå många rightare.

Peja: Eller varför inte den här galningen? :)

Har för mig att han var inblandad i nån skandal i NHL för några år sedan.

Skit i Spets och signa den här mannen! Men han kanske är för skadedrabbad :-)

70 Rodrigues: "Som sagt, alla spelare som går till Brynäs är sämst och spelare som andra klubbar värvar kommer säkert att lyckas"

ok, menade bara att du ofta har ovanstående åsikter

70 Rodrigues: Jag brukar också klaga en hel del, exempelvis tycker jag att det är förjävligt att seriens sämsta import (Spets) får förlängt, men jag förstår inte hur man kan vara missnöjd med värvningen av Korhonen med tanke på hur gedigen han var senast i Brynäs och hur bra han var för Malmö i deras måste-matcher i kvalserien.

70 Rodrigues: Det kommer du att få bevis på i aug/september när Brynäs återigen lånar ut Gynge... Peja är nämligen lite förtjust i den killen ;)

Peja: Så kan man ju också resonera. Kan Brynäs göra fel enligt dig?

Peja: Att signa gamla spelare, skadade benägna eller inte, på gamla meriter känns så jävla Leksand ;)

70 Rodrigues: Jo, det är bättre med skadebenägna 19-20-åringar än skadebenägna gubbar. Dels är gubbarna dyrare i drift och dels har de sämre läkekött än ungdomarna.

70 Rodrigues: Nej det var duabslout inte. Jag var jävligt kritisk till det hela. Jag tyckte att det var en jävla chanstagning att värva Kristan. Men i grund och botten så var jag negativ till att man slarvade bort Karhu när man höll i halmstråna för att behåla Honken. Nu är Karhu tillbaka och det vore att hyckla om jag ställde mig negativt till den värvningen.

Det som skiljer oss är att jag lärde mig "läxan"...

Att det finns skribenter här som anser att Brynäs endast värvar kanonspelare medans andra lag värvar horor och andra överskattade spelare får stå för dem.

GävleLasse: Jag var nog inte ensam om att prisa värvningen av Chechmanek och såga Kristan, du var ju inte heller så glad över värvningen av Kristan. Sen är det som jag skrev, när andra lag värvar bra spelare då är det många som skriver att dom kommer att misslyckas, hockeyhora m.m, men när det värvas till Brynäs då jävlar är det kanonspelare som kommer och Boorken kommer göra underverk. Det är det som jag sätter mig emot.

70 Rodrigues: På pappret är Hurme en bättre målvakt än Karhu. Men det känns lite som att MIF "eldar för kråkorna", OM nu han lever upp till förväntningarna, B e h ö v e r man en så bra målvakt i AS?

Det faktum att MIF försökte behålla Karhu är ju ett bevis på att man var nöjd med hans insats, hur intetsägande det nu kan vara i sammahanget. Men samtidigt så får man titta på vilken renomé gamla NHL-meriterade målvakter har. Chechmanek fick lämna LHC mitt under säsongen. en värvning som du prisade medans du sågade våra målvakter. Det bevisar kanske inte allt men samtidigt så är det ett utmärkt exempel på att statsen och karriären (namnet) kan vara totalt missvisande.

När det gäller statsen från finska ligan så har man ju lärt sig att dessa inte kan föras över på ES. Det är ettanat spel i SMliiga. De skjuter från alla håll och kanter och således blir det massor av plockpotatis för målvakterna.

Det finns en viss trygghet i signingen av Karhu. Vi vet att han trivs bra i Gävle så den sociala biten kommer att funka. Lönemässigt så ligger han på en respektabel nivå vilket aldrig är fel. Vi vet även vilken nivå han håller. ingen stjärna men ej heller någon sopa. Han kan nog helt klart jämföras med Kristan och Sperrle. Får vi effekt i vår föärstärkning på backsidan så tror jag att det kan bli ganska OK.

Peja: Vet inte om det är så mycket bättre att värva skadebenägna 19-20 åringar, som varit skadade mer än Sjödin?

70 Rodrigues: Brynäs värvar inte skadebenägna 32-åringar speciellt ofta. Klart att Hurme är bättre än Korhonen, men så himla mycket bättre tror jag inte att han är. Sen måste man tänka på att Hurme säkerligen är betydligt dyrare än Korhonen och för den mellanskillnaden kan man förstärka någon annan position. Till exempel signa Brendl istället för Hynning.

Bissett19: Hade hellre sett Hurme än Korhonen och det är inte pga av namnet utan för att han är en bättre målvakt!

70 Rodrigues: Har jag påstått det?
Han blir säkert värdefull för Malmö,men frågan är vad det har kostat,det är nog inga småslantar MIF får betala varje månad.Kanske skulle Peter Andersson lägga dem stålarna på ett par riktigt bra backar istället.
Men det fixar säkert Sportchef Andersson,han är ju känd för sina lyckade värvningar:)

Jag är dock inte lika namnkåt som dej broder;).

kacken: Läs inläggen ordentligt innan du häver ur dig en massa skit!!

70 Rodrigues: Du gör ju alltid tvärtom...

Bissett19: Som sagt, alla spelare som går till Brynäs är bäst och spelare som andra klubbar värvar kommer säkert att misslyckas eller dom har gjort sitt. vilket jävla hyckleri!!

Peja: När Brynäs värvar skadebenägna spelare så är det ok, men när andra gör det så blir det en belastning. Jag vill säga att Hurme är en mycket bättre målvakt än Korhonen. Om Hurme hade skrivit på för Brynäs så hade det varit helt andra tongångar här inne, då skulle han vara kung och den målvakt som skulle ta oss till guldet.

70 Rodrigues: Det är ju märkligt att Hurme går till Malmö,om han nu är den "toppmålvakten" som det sägs.Har han inte bättre ambitioner än så.Eller är det så att han är lite överskattad.
Tror nog att Hurme har sett sina bästa år som målvakt.
Minns ju hur det gick för Pasi Nurminen därnere,som oxå skulle vara den som toppmålisen,men som oxå hade sett sina bästa dar i karriären.det slutade väl med att han snodde busscahufförens nycklar o kraschade spelarbussen i nån foajé i Isladan i Malmö;)

Gör absolut inga jämförelser med Korhonen,det får du göra Tony;)

70 Rodrigues: Nej, men jag tror inte att det är så stor skillnad som somliga här inne vill göra gällande. Man ska även komma ihåg att Hurme är en 32-åring som har varit oerhört skadedrabbat under karriären, även om han har varit hel nu ett tag.

Peja: Försöker du säga att Korhonen är bättre än Hurme?

mattiaskarlgren: Fast de försökte ju faktiskt signa Korhonen innan de kontrakterade Hurme.

« · 877326 · »