Brynäs IF

713373 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 07/08

« · 819760 Till forumet


Silly season 07/08
Börjar bli läge för en inför nästa säsongtråd, efter att ha läst följande i dagens GD.

Vi kan i alla fall komma med ett annat glädjeämne för alla brynäsfans. Det blir en fortsättning i klubben för Dackell. Hans kontrakt går ut i vår men han avslöjade för sporten i går att det blir en fortsättning......
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Tror inte att Sjödda, Molin, Dackell eller Lind byter klubb. Däremot är det väl kanske möjligt att någon slutar, vad vet jag.

Kristan har sagt att om han stannar i Sverige så är BIF hans förstaval.

Lavins, Almtorp och Spets lär väl ligga mest i riskzonen. De har inte imponerat.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: "Lavins, Almtorp och Spets lär väl ligga mest i riskzonen. De har inte imponerat"

Dem tre du nämner har ju verkligen spelat upp sej i takt med att vinsterna kommit,Spets får väl inte ut så mycket framåt,men han är jävligt oöm att möta,han åker verkligen på allt,likaså Almtorp gör ett bra jobb,o det är väl just det som gör att vi vinner,det hårda arbetet över hela banan.
Vad gäller Lavins så gjorde väl han kanske sin bästa match igår,han stod upp bra i defensiven,med några klockrena tacklingar.
Men han är ju här som artist,så det är väl tveksamt att spelar för Brynäs 07/08-
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Av alla vinstmatcher så har väl Lavins bara spelat i en av dom (den igår) så jag tycker inte att han har speciellt stor del i det hela.

Spets och Almtorp ger järnet, men jag tror att det går att hitta andra spelare som ger järnet och får ut mer. Bara att kolla på t.ex Salle & Hermansson som även de är grovjobbare men betydligt farligare för motståndarmålvakterna.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Peja: Jag rättar mej själv,Almtorp o Spets har spelat upp sej på slutet,Lavins har ju inte fått mycket istid senaste månaden,frånsett i går då.

Men så länge Boork är kvar så tror jag Spets blir kvar,för det verkar vara en liten favorit hos Leffe.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Instämmer. Förmodligen blir Spets, men om man ska peka ut några i truppen som ligger i farozonen så måste Spets vara en av dessa. Om Boork blir kvar så kommer vi att få dras med norrbaggen.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Spets är en soplklar rollspelare som är väldigt duktig på just sin roll. Jag tror det är ganska svårt att hitta en spelare som gör samma jobb med sån glädje som Spets.

Almtorp var bra igår. Noterade ni smällen han tog för att få fram pucken till Hermansson i samband men 2-0 målet. Många i brynäs skulle ha vänt hem i det läget..
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Om det ligger någon som helst sanning i ryktena att vissa spelare ej vill förlänga pga av Boork har jag bara en kommentar; Det är bara att sparka dessa spelare, som bekant är ingen större än laget.

Håller dock med dig om att det troligtvis är en tidningsanka. Skulle inte bli förvånad om att puckens spekulationer om en ny roll för Boork inom BIF ligger närmare sanningen.

I vilket fall som helst så lär väl Tony bli överlycklig om exempelvis Lückner skulle dyka upp i BIF's bås. ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
JanT: Givetvis så kan grundtanken vara så att ingen är större än laget. Men detta gäller inte i Brynäs. Ponera att Sjödda inte är nöjd och vill ha bort Boork. Vad händer då? Sjödda slutar med hockeyn blir Boorks chef genom sin utlovade framskjutna position inom brynäs sportorganisation.

Risken att problemen överväger fördelarna med att ha kvar Boork som tränare uppkommer.

Man får inte stirra sig blind på nuläget, kom ihåg att Brynäs satsar långsiktigt... Eller har du glömt det i din glädjeyra?
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
JanT: Nu har ju Luckner sagt att han stannar i Modo om han blir kvar i Sverige men annars så välkomnar jag honom alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Annars tror jag att GP blir ledig snart ;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: Hua!!!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: Deliver us from GP
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: Tar vi hit GP,då kanske dina tips i matchtipsboken går in till slut;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: VILL du att jag slutar tippa förlust? Va? VA? VAAA? Vad tror du händer då? Jag vågar helt enkelt inte :)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: "VILL du att jag slutar tippa förlust? Va? VA? VAAA? Vad tror du händer då? Jag vågar helt enkelt inte :)"

Du skulle bara våga,gör du det så schka du få schmaka på Jûrgen;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: "Du skulle bara våga,gör du det så schka du få schmaka på Jûrgen;)"

Spännande! Kanske slänger in en seger mot LHC nästa helg ;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: "Risken att problemen överväger fördelarna med att ha kvar Boork som tränare uppkommer.

Man får inte stirra sig blind på nuläget, kom ihåg att Brynäs satsar långsiktigt... Eller har du glömt det i din glädjeyra?"

Ja, den här frågan har vi ju varit inne på tidigare, och jag håller med Tony om att det nog kan ligga ngt i skriverierna. Men jag säger "nog", för det kan lika gärna vara en uppförstorad grej som man fått nys om. En eller ett par spelare som dels känner att dom blivit lite väl styvmoderligt behandlade av Boork och dels för att dom även kanske har lite svårt med hans ledarstil rent generellt. Man ska komma ihåg att Boork aldrig spelat hockey själv och därmed kanske agerar lite annorlunda gentemot spelarna, jämfört med en tränare som själv spelat på elitnivå.
Här har ju isf tränare som LillKenta och Lückner en klar fördel.
Det som även talar för att det rör sig om en uppförstorad småsak är ju också, som nån var inne på, att det iaf utåt sett ser alldeles för harmoniskt ut i laget för att schismteorin ska stämma.
Men som sagt: ingen rök utan eld brukar man ju säga och Boork både är och har varit en kontroversiell och karismatisk tränare.


Grundtips: uppförstorad mediagrej.
Gardera med: vänta och se....
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: "VILL du att jag slutar tippa förlust? Va? VA? VAAA? Vad tror du händer då? Jag vågar helt enkelt inte :)"

Du skulle bara våga,gör du det så schka du få schmaka på Jûrgen;)



För att inte tala om Murarn, Dockan och Slobodan..
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge håller med Tony.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
51 Roger: Ja DÄR har Aftonbladet årets scoop..
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huge: Det finns ju även en tredje aspekt på det hela. Vem ersätter?

Jag menar jag behåller hellre Boork än är med om en chansning typ Tomas Jonsson eller nåt i den stilen.

Hur som helst så tycker jag att ett lag är ett lag och det inkluderar BÅDE ledare och spelare. En tränare med en "My way or the highway" mentalitet kan få ett positivt genomslag kortsiktigt men långsiktigt är det inte att rekommendera. Visst skall en tränare ställa höga krav på sina spelare men inte in absurdum.

Jag kommer inte att skapa mig en uppfattning om detta är bra eller dåligt, OM det nu ens är aktuellt. Kvällspressen brukar ju kunna göra en höna av en fjäder. Det intressanta i det hela är att supportrar brukar välja vad de vill tro på. Nyheter som stöder ens egna åsikter brukar ju lättare tas på allvar.
Jag kan inte påminna mig att det var någon större mängd som påstod "nyheten" om att Brynäs skulle göra en mångmiljonvinst i år skulle vara lika påhittad. Ej heller andra "positiva" nyheter.

Nej, jag avvaktar och ser vad som händer... Något säger mig att det blir en intressant vår och sommar :)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:
"Hur som helst så tycker jag att ett lag är ett lag och det inkluderar BÅDE ledare och spelare. En tränare med en "My way or the highway" mentalitet kan få ett positivt genomslag kortsiktigt men långsiktigt är det inte att rekommendera. Visst skall en tränare ställa höga krav på sina spelare men inte in absurdum"

Håller med dig där Lasse.

Jag tror att Sundlöf co har lärt sig läxan iochmed Jonssonhistorien, att satsa på säkra kort. Jag ser gärna Pelle Mårts i kabyssen nästa säsong om inte Boorken blir kvar.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Fundamentals: Nja, jag har aldrig gillat honom. Då ser jag hellre Kenta men som det verkar så är ju han den troliga ersättaren för Mårts. Båda lagen gick ju ut med nyheten samtidigt så det känns som att de har en muntlig överenskommelse redan.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Håller med, Mårts känns lite för "svag" och är inte den lagbyggare som Kenta Johansson är. Lückner är också mkt intressant
men han verkar föredra utlandet. Så då har vi Boork kvar ett år till alltså.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Fundamentals: Pelle Mårts??!! Hellre en trasdocka i båset.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Huss: Tråkigt, jag gillar Boork, men, In med Lückner eller Kenta så är det väl OK.

Forza Sundlöv;]
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Det finns många bra tränare. Man bör dock tänka på att tränaren bör ha en stark personlighet och ge bra PR till klubben.

Wayne Fleming hade rent spontant varit bra, vet inte vad han gör nuförtiden.

Bendelin gillar jag inte men alla andra verkar göra.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Under uppehållet går vi kanske vår viktigaste match. Vilka förlänger sina kontrakt? Boork? Angell? Molin? Sjödin?

Go Sundlöv Go Go
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: "Under uppehållet går vi kanske vår viktigaste match. Vilka förlänger sina kontrakt?"

DJ!!!! 24 år:-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
sylf: "En viktig pusselbit har fallit på plats" :)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: DJ får vi tyvärr dras med i ytterligare en säsong :-(
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Minst
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Gusten: Det är bra det,vi behöver stora tuffa backar som smäller på.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Precis!
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Jo tjena, vi såg ju alla hur han använde kroppen o proppade Frölundaspelare i lördags :-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Jo Frölundakillarna satt som frimärken i sargen.Nä D.J skulle man inte vilja möta i en mörk gränd;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Jo, det är precis det jag skulle vilja göra :-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Brynäs har tecknat ett 5-års avtal. Se länk
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Åh jag som trodde det gällde DJ. ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
65selander:
Varför finns landslaget...vad segt att vänta i drygt en vecka...blääää
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Visar att Brynäs börjar få in foten i marknade och höjts i värde... Undrar vad Brynäs får ut av det? Gratis kompositklubbor skulle sitta finfint
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
claesw: LG-Games suger fett.
AD: Finns väl ingen som har råd att sponsra kompisitklubbor. Dom är ju skörare än en tändsticka
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
65selander: Det är bara Molin det är ordning på. Han kör fortfarande med gamla hederliga träklubbor.

Förövrigt så kör han ju även med skridskor som var omoderna redan vid SM-guldet -93
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse:
Han kanske borde byta så han sätter chanserna?
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
65selander: Haha, Ja det är ju sant. har själv kört med kompoSKIT men bytte till trä, det är mkt mer känsla i trä. Nu kanske inte ni vill veta det men..:P
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
lillovechkin:
Nää... ;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Angående resonemanget kring Almtorp, så tycker jag att han INTE ska få förlängt, då han mest tillbringar sin tid i utvisningsbåset. Har tröttnat på den killen, och skulle hemskt gärna se en ersättare. Tyckte grymt mycket bättre om Malmström, en Almtorp. Någon mer som gör det?

Dessutom tycker jag att Boork kan ändra lite kring kedjan med Bäckström, tror en förändring i hans kedja, skulle göra att han vaknar till. Varför inte sätta Spets med Bäckis? Spets skulle ge honom väldiga ytor tror jag, dem 2 tillsammans med någon som hittar nätet... Bicek eller Hermansson.
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jonte321: Hittar nätet Bicek och Hermansson?
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Jonte321: Almtorp sitter inte bara i utv.båset.
Dom matcher jag sett , så skapar han endel fast det inte alltid kommer med i målprotokollet. Men, visst kan jag hålla med om att det finns spelare som gör det jobbet som också gör mål .

Trada Almtorp;)
Kommentera

Sv: Silly season 07/08
Varför inte köra ihop Bäckis med Månsson och Herman igen?

Jag tycker iofs att Brynäs fjärde femma med Almis, Herman och Widing varit BIF bästa kedja tillsammans med Dackes kedja dom sista 10 matcherna. Dom skapar riktigt mycket chanser.

Almtorp är en kille som gör mycket i det så kallade: tysta.. han är viktig och jag tror att han får förlängt..

Jag skulle iofs vilja se Bäckis med Salle och Månsson, då Salle är ett rivjärn som också kan göra mål.. Månsson och Bäckis vet vi spelar bra ihop!
Kommentera

« · 819760