Brynäs IF

713257 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 08/09

1028847 · » Till forumet


Sv: Silly Season 08/09
Peja: Man kan väl börja med Sp...ch..en
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Nu måste Brynäs RENSA! Annars blir det samma skit nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Khoronen och Speerle får ej förnyat kontrakt.Brynäs har sagt att de skall satsa på "Mackan", Jocke Eriksson och Lindbäck.Nu börjar den där förbannade svetten komma tillbaka, undrar om man är nervös inför matchen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Red Rocker: Mupp!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Vinglade in på VIK Hockeys hemsida,det är nån snubbe som har rankat o poängbedömt lagen inför Kvalserien,det är fraperande hur högt han värderar de allsvenska lagen.

TOPPLISTAN:
1. Leksand 18/20 poäng
2. Malmö 13/20 poäng
3. Mora 11/20 poäng
4. Rögle 11/20 poäng
5. Brynäs 9/20 poäng



Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Vad mkt silly season snack det var här inne man kan tro att er säsong är över??

Hur går det ikväll tror ni för mig som betraktare utifrån så ska det bli mkt intressant att följa KS (bra mkt mer intressant än E4-derbyt). Antar att det är nervöst som faaan i Gävle denna dag.

ca 2130 vet vi.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
sylf: "Men varför skulle dom komma till Brynäs?"

Allt handlar om deg, det som inte kan köpas köper man för ännu mer deg!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Jag vill se Markström med Linbäck som målvakter, de må vara orutinerade men det spelet Markström har visat + hans tillväxt i sommar, så behöver vi inte spendera 3 miljoner på en målvakt. Lägg de på 1-2 klasspelare istället.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Sylf: Av dom som har kontrakt nästa säsong så är det dessa spelare som är spelare av bra eller helt ok klass.

Markström
Brendl
Hietanen
Sundqvist
Andersen(kommer att bli en storback)
Danielsson
Dackell
Hansen
Hermansson
Widing.

Kankaanperä, Sundström är stor besvikelser så här långt. Carlsson kan om han utveckling fortsätter bli riktigt bra
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
sylf: Skulle det bli så, så lär Sverige och Gävle få en uppgradering av den spanska inkvisitionen!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Vadå?ge dom en chans till,dem har ju bara haft otur juuuu:)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Eller båda:-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Markkanen är ledig, det är en bra och stabil målvakt, han och Markström skulle vara perfekt. Fast bli inte förvånad ifall dom förlänger med antingen Korhonen eller Sperrle?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Större delen av den trupp vi har idag håller rätt hög klass. Hade vi haft säg Markström, i mål sen i september, så hade vi lätt gått till slutspel. Allt spel byggs bakifrån och är det inte stabilt där så blir hela laget lidande. Dom 2 päronen i kassen har kostat oss 10-15 poäng, lätt, och dessutom fått hela spelet att bli som det blir.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
sylf: 

"Möjligen att man lägger krut på att få en "riktig" målvakt"

Kanske Czarnecki tar med sej nån keeper från Bofors,en riktig kanonmålis....:))

Arne Hegerfors släng dej i väggen;)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
sylf: Lågbudget och Brynäs IF går ju hand i hand för det mesta och då även KS, för det är där vi lär hamna igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
sylf: Hade också gärna sett en förlägning med Lind, är dock tveksam pga hans ljumskar som alltid ska strula? Håller med dig när det gäller antal junisar, max två, sen ska resten av nyförvärven vara av hög klass.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Absolut. Men jag är helt säker på att det till nästa år blir en riktig lågbudget variant. Möjligen att man lägger krut på att få en "riktig" målvakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Listan kan väl göras lång på vilka man vill ha,men det handlar om att vara realistisk.
Spelar vi i Es nästa år?Tveksamt
Hur ser ekonomin ut?
Hur attraktivt är det att spela BIF?

Klart jag skulle vilja ha flertalet av dessa alla namn du radat upp,men man har varit Brynäsare för länge o inser att såna värvningar inte kommer att på tal.
Hörde Bäckis lagkamrat Sigge Fedorov i Caps,han fick frågan om hur han skulle bygga ett lag?
Jag skulle bygga det runt tre riktigt bra centrar svarade han.
Det är klockrent!!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
sylf: För att jag i min enfald hoppas och tror att det ska bli en bättring uppe på Sätraåsen och att dom äntligen har insett att deras värvningsmetoder och tänk inte fungerar. Om Timrå kan värva namn som Hahl, Pyörölä, Tenkrat, Pärssinen m.fl så ska fan Brynäs också klara av det, det är deras förbannade skyldighet att göra det, vill inte uppleva mer ångest fyllda säsonger med Brynäs. Många snackar om hjärta m.m, det är pengar som gäller, kan man dega upp så får man också dom spelare man vill ha.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Hassel och Anton Persson. Resten ska vara KLASSpelare!
Vilka dom är är ju en total omöjlighet att veta. Däremot tycker jag man kan förlänga med Hutten......Skoja bara, jag menar Lind!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Domarn: Dessa har kontrakt även nästa säsong.

Målvakter:Markström(Lindbäck)

Backar
Carlsson
Hietanen
Sundqvist
Kankkanperä
Andersen

Forwards
Brendl
Danielsson
Sundström
Dackell
Sandin
Alcen
Hermansson
Hansen
Widing

Säg att vi ska ha en trupp på 25 man, då behövs det fyllas på med 9 spelare, hur många av dom ska vara juniorer och framförallt vilka är dom?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: "som vill spela i Brynäs "

Det är väl där problemet ligger.........Annars är det väl bara att fylla på med Andreas Karlsson, Honken, Väänänen, Johan Hedberg, Kenny J, Calle Söderberg, Ville Nieminen etc. Men varför skulle dom komma till Brynäs?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Nu försöker du att smita undan, ge mig några namnförslag och önskemål nu, gärna några svenska namn, jag kan inte hitta några som är tillräckligt bra och som vill spela i Brynäs :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: 

" Vad har du för egna namnförslag"

Det är ju bara följa tråden,du har ju droppat alla namn redan;)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Domarn: " Tycker du att Brynäs är i en position där de har råd att chansa på dyra nyförvärv till en tredjefemma? Frölunda och Modo kunde."

Ja, men dom hade också 2 riktigt bra och producerande förstalinor.
Självklart ska nyförvärven gå direkt in i någon av dom två första kedjorna, men det fattar du nog också om du tänker till lite?

"Om inte nu, när?"

När vi har en trupp som tillåter det. Jag vill också se unga lovande spelare i laget, det är inte det som är grejen.Vi måste etablera oss som ett stabilt slutspelslag först, jag vill inte vara med om fler KS och där lär vi tyvärr hamna igen om vi inte börjar att satsa. Hur många junisar/unga spelare tycker du att Brynäs ska satsa på inför nästa säsong? Jag tycker att det räcker med Alcen, Sandin, Markström, Carlsson och någon till. Hur många av våra bottenkollegor tror du gör det samma? Vad gällande namnen så har jag sett dom flesta av dom spela, det visas matcher från SM-liiga flera ggr i veckan, så okritisk är den inte. Så herr kritiker, kom med några egna förslag eller önskemål?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Tycker du att Brynäs är i en position där de har råd att chansa på dyra nyförvärv till en tredjefemma? Frölunda och Modo kunde. Jag tror Brynäs kan, med den "crop" som är på gång. Om inte nu, när?

Kommentar om de andra spelarna: Det verkar som en okritisk uppradning av namn från ett dokument från SICO om spelare med utgående kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Vad har du för egna namnförslag?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Domarn: Tycker du att Brynäs är i en position där dom har råd att chansa på juniorer? Alcen-Sandin och en junis i en 4:e kedja kan jag mycket väl tänka mig och någon back. Prioritet ett är att Brynäs ska bli ett stabilt slutspelslag till att börja med och det går tyvärr inte om man ska satsa på ett gäng juniorer, vilket är jävligt synd. Men som seriesystemet är uppbyggt och en degradering kan leda till katastrof för den drabbade föreningen så måste man satsa, något annat finns inte. Tänk att du reagerade på namn som Lind och Czerkawski, inga kommentarer om de andra spelarna? Brynäs första och andra formation måste bestå av killar som kan producera, en tredje lina bestående av duktiga checking spelare och en fjärde bestående av unga spelare(juniorer). Att Markström är en bra målvakt vet vi alla, frågan är om han skulle palla en hel säsong, därför vill jag se en duktig rutinerad målvakt, typ Markkanen som 1:a spade.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Den e nästan bäst då!!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Tack så mycket. Slutsatsen är att om Leksand vinner och Rögle eller Mora tar 3 pinner så är vi kvar trots en torsk.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MarcusElving:

Röglevinst o LIF-vinst o vi klarar oss med en torsk,men det får inte hända......

Men räkna lite själv på den bifogade länken.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Någon som har bra koll på tabellen och som är bra på att räkna, om vi skulle torska mot VIK.. Finns det någon möjlighet att det går vägen ändå? Bara en liten fundering.. VINST SKA DET BLI! :D
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Prioriteten nu måste väl vara att ta hand om och matcha in de unga som är på gång - förmodligen "tvingas" man till det av ekonomin som en gång Frölunda, och senast IFK Göteborg i fotboll. Brynäs har de starkaste juniorkullarna i Sverige på gång, och detta i de internationellt sett starkaste kullarna som Sverige har haft på 10-15 år - Tjänstefel att börja yra om namn som Juha Lind och Cherkawski (????) i det här läget. Ta hand om de sverigeledande 16-18-20 lagen nu, börja bygget med nya Brynäsare
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Juha Lind,Mariusz Czerkawski, du måste skämta??
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Vet inte om Frank Banham är någon direkt drömvärvning i mina ögon.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Du fick in en svensk bland alla utlänningar;)
Jonas Andersson förlängde ju nyligen sitt kontrakt med Kärpät.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Brynäs_89: Här kommer ett gäng namn på spelare som det är bra klass på.

Målvakt: Jussi Markkanen, ser gärna honom som 1:a målis framför Markström.

Backar: Salmela, Matt Nickerson, Mikko Lehtonen, Ilkka Mikkola, Teemu Aalto, Pekka Saravo, Pavel Skrbek.

Centrar: Ryan Vesce, Mike Bishai, Tommi Santala, Kim Hirschovits, Clark Wilm, Michal Bros, Janis Sprukts, Greg Jacina, Matias Loppi.

Forwards: Tim Stapleton, Jonas Andersson, Dwight Helminen, Janne Pesonen, Hannes Hyvänen, Mariusz Czerkawski, Lammassaari, Timo Vertala, Teemu Laine, Steve Karyia, Frank Banham, Juha Lind
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Brynäs_89: Tro mig, Salmonsson kommer inte bli kvar i Brynäs. Inte enligt hans uttalanden i tidningarna att han vill spela ner de.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Brynäs_89: vilket skämt:)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Brynäs_89: Glömde du inte Hutten där? :-))
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:
NYförvärv
Ivan Huml har ett samspel med Brendl som ingen annan.
Anssi Salmela En offensiv back som tar över Sjödins plats men han är left.
Patric Blomdahl Han med Brendel och Humel tror jag mycket på.
Kim Hirschovits Bra Center som jag tror Brynäs måste ha
Tomas Harant Stabil back som gör andra backar bra.


Hietanen-Andersén-Brendl-Huml-Blomdahl
Salmela-Harant-Widing-Hirschovits-Salmonsson
Angell-Nolander-Dackell-Hansen-Alcén
CarlssonThegel-Sundström-Sandin


Vad tycker du om dom här spelarna tillsamnans
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Det gäller att förbereda sig väl. Uppladdning inför är A och O. ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Spelar vi inte imorrn?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Han kan få komma och lyfta Brynäs. Nä nu måste jag springa ner på byn och köpa snus innan matchen börjar.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Känns osannolikt att Sudden kommer avsluta i elitserien.. Han har redan sm-guld, tror han suktar bra mycket mer efter en Stanley Cup-ring.
Och det säger jag inte bara pga att jag håller på Toronto och är rädd att laget kommer förfalla (än mer) den dag Sudden lämnar. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Där är en snubbe jag gärna sett i Brynäs!!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: En gammal trotjänare, precis som Sjödin, han gör sällan en dålig match, han gör det han ska göra, dock inte rubrikernas man.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Vilket med största sannolikhet innebär att Väänenen försvinner från DIF. Den killen kan lyfta vilket lag som helst...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Du har väl den där länken som startsida din lilla DIF-lover....:)

Bra värvning av DIF,men förstår inte riktigt hur man tänkte när man förlängde med Ronnie Petterson.
Kan det vara så att man hoppas på Sudden?Ronnie o Sudden är ju rätt bra polare......
Kommentera

1028847 · »