Brynäs IF

714948 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1007990 Till forumet


Silly Season 08/09
Här är två st som jag tycker att Brynäs ska kolla in extra noga, förhoppningsvis så har Czarnecki koll på läget?

www.eliteprospects.com/player.php?player=12492

www.eliteprospects.com/player.php?player=10892


Två st duktiga nordamerikaner som kan bli mycket bättre i en bättre omgivning.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Med tanke på reportaget i SVT sporten igår så lär nog många AS lag få se om sin spelarbudget.

ps/Var inte Soling från lokatterna -)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
65selander: Japp, Soling har också spelat i Augusta Lynx.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
65selander: Gårdagens reportage från AS är stämmer ju klockrent överens med Brynäs i ES, där har det tiggts pengar mer än en gång, till ingen nytta.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Det sägs att Malmö är intresserade av Marsh.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Peja: Jag vet, men tycker ändå att det vore en intressant spelare för Brynäs, han slår undan benen på både Hermansson och Danielsson med lätthet, med en bättre omgivning än den han haft i Växjö så kan det bli riktigt bra. Tyvärr så tror jag att det pga ekonomin blir att det är i AS vi kommer att hitta dom flesta nyförvärven.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Det känns svårt att spekulera i nyförvärv innan man vet i vilken serie Brynäs kommer att spela i. Om Brynäs lyckas stannar kvar i ES ser jag ingen anledning till massa budgetförvärv. Dyra spelares kontrakt går ut och kvalserien genererar i mycket stålar för BIF.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Peja: Tyvärr så spelar det ingen roll hur mycket stålar Brynäs har, dom lyckas alltid på något vis supa bort dom, fattar inte hur dom lyckas säsong efter säsong. Sen att vi inte ser någon anledning till budgetvärvningar har ju inte spelat någon roll förut och lär inte göra det nu heller :-)
Kommentera


Sv: Silly Season 08/09
StoltBrynäsare: Japp, och det är helt underbart det.
Våran bästa center måste ju lira, så är det.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09


Leksand rustar för allsvenskan 08/09
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Känner igen efternamnet, är det någon son åt tränaren? Heller är jag ute å cyklar nu? :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Macahan: Ulf Weinstock är morbror till han.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tim Eriksson tycker jag man ska försöka lägga vantarna på, blir perfekt som 2:a center. En första center behövs dock. Om vi spelar i elitserien det vill säga.

Tycker centersidan ser svår ut inför nästa år, vi har Hansen, Lind och Sundström under kontrakt. Hansen duger i mina ögon som 3:e center. Sundström håller inte måttet, ser hellre Seb Karlsson som 4:e center. Lind är svårplacerad och har några ojämna säsonger bakom sig. Tror det kan bli ett rejält bakslag om man värderar honom för högt nästa säsong, sen är hans ljumskar helt slut.

Sen måste vi få in snabbhet på forwardssidan, det räcker inte med Widing.
Månsson verkar vara förlorad vilket kanske inte är så otippat eftersom han har haft ett tungt år privat. Molin och Hauhtonen lär få gå. Ser gärna att man släpper Danielsson och Herman också för att frigöra plats i truppen.

På backsidan ser det rätt bra ut inför nästa år tycker jag för eventuella nyförvärv. Carlsson, Andersén, Hietanen, Sunkan, Kankaanperä.
Hulken och Sjödda lär få gå.
Förläng gärna med Nolander om det går. Frågan är vad man gör med Angell?, jag gillar inte konceptet med artistspelare tycker dom fan jämt underpresterar.

Markström och Lindbäck som 2:a och 3:e målvakt och in med en riktigt bra etablerad målvakt.

Vill ha MAX 8 backar och 13 forwards.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
AD: Aha, okej! Tackar!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Förhoppningsvis så finns laget kvar i ES nästa säsong. Det enda som gäller då är värvningar av hög klass, det går inte som synes att budget värva sig fram år efter år. Nu får det fan vara slut med lallandet, jag är snart 38 år ung, man är ju i farozonen för en infarkt.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Zzz: Tim E är ju inte center.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Peja:
BORN:1982-02-05
AGE:26
NATION:Sweden
POSITION:C
SHOOTS:L
HEIGHT:174 cm / 5'9"
WEIGHT:79 kg / 174 lbs
DRAFTED:Selected 2000 by Los Angeles round 7 #206 overall



Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Eliteprospects är bra men när det gäller positioner som center och ytterforward kan man inte lita på dom. Björn Danielsson är också uppsatt som center etc.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Ev.förslag på nyförvärv:

MV:
Johan Holmqvist
Erik Ersberg
Fredrik Norrena
Karol Krizan

Backar:
Thomas Skogs
Dick Tärnström
Niclas Wallin
Staffan Kronwall
Marc-Andre Bergeron

Centrar:
Oscar Steen
Calle Seen
Petr Sachl
Andreas Karlsson
Finnar?
Jonas Almtorp
Jonathan Granström

Yttrar:
Jimmie Ölvestad
Patrik Blomdahl
Markus Paulsson
Tim Eriksson
Andreas Salomonsson
Marcus Jonasén
Jari Tolsa
Nicklas Bergfors
Mikael Backlund
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
bif_forever: Ursäkta menade Robert Kristan
Kommentera


Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Petterström är forward, om det är det ryktet du menar. Han beskrivs som mycket bra skridskoåkare men han producerar inte (5+5 den här säsongen på 53 matcher). Är det inte han som har tjejen i Gävle?

Ä han nått å ha, den där?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jompe:

Hellre Tim Eriksson då...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jompe:

Förutsatt att vi klarar av att återupprätta vår ES-status behöver sportavdelningen ta sig en REJÄL funderare över hur man värvar.

Man behöver inte se många minuter mellan tex Frölunda och Färjestad förrän man inser att Brynäs väger för lätt för att kunna brunka sig till framgång i ett slutspel.

Krig i bäst av sju x 3...

Rusta, Brynäs, rusta!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
rackham: Amen. Dvärgar har vi så det räcker och blir över.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
sylf:

Ja, och även om man är liten behöver man inte spela som vore man tillverkad av glas...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
rackham: Det var lite så jag tänkte. Bara för att PP har frillan i Gävle och att han spelar för en ES-klubb betyder inte det att mormor ska komma viftande med kontrakt så fort han hör av sig. Jag tror inte han har den sortens kompetens vi behöver.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jompe:

Nä, visserligen är det inte mormor som styr skutan nu, utan det är pappan, men det gäller ju samma sak för det...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
rackham: Sant. Force of habit, I guess...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jompe:

Pojkar pojkar,Petterström är back.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Sen när då?

Pontus Petterström

BORN: 1982-04-21
AGE: 25
NATION: Sweden
POSITION: LW
SHOOTS: L
HEIGHT: 185 cm / 6'1"
WEIGHT: 84 kg / 185 lbs
DRAFTED: Selected 2001 by NY Rangers round 7 #226 overall
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Pontus Petterström

BORN: 1982-04-21
AGE: 25
NATION: Sweden
POSITION: LW
SHOOTS: L
HEIGHT: 185 cm / 6'1"
WEIGHT: 84 kg / 185 lbs
DRAFTED: Selected 2001 by NY Rangers round 7 #226 overall

En hårt arbetande ytterforward med en riktigt bra skridskoåkning. Han har hög arbetskapacitet och passar i en checkingline. Hans egenskaper gör honom till bra spelare i boxplay. Petterström är vidare duktig på att utmana spelare tack vare sin fart . Har brister i teknik, kreativitet och målskyttet.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson: Abbans, slagen med målkamera...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Petterström påminner mig om Malmström, fast utan Malmströms intellekt och filosofiska perspektiv på tillvaron...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jompe:

"Petterström påminner mig om Malmström, fast utan Malmströms intellekt och filosofiska perspektiv på tillvaron..."

En Tuben light alltså... huvva!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jompe: "Har brister i teknik, kreativitet och målskyttet"

Passar ju som hand i handsken hos Brynäs alltså :-)

Nä fy fan, sådana värvningar klarar vi oss ifrån, ambitionsnivån måste ligga mycket högre.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Ja, man tycker att de där spelarna lika gärna kan komma från egna leden...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: "Har brister i teknik, kreativitet och målskyttet" lägg till dålig fart, slapp inställning och katasrofal attityd så har vi en ny Hutt. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Lunkan:

Tycker Hutten är spännande. Man vet aldrig när han glimrar till... dock att det händer typ 2-3 gånger per säsong. Helt oförutsägbar... = )

Mormor måste ha haft otur att vara på plats vid de där tillfällena...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
rackham: Nej ett inverterat glimreri hade varit kanon. För han kan ju göra nått bra typ 2 % av det han gör.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
rackham: Om vi klarar oss kvar så måste Brynäs göra en Timrå och värva 4-5 spelare i landslagsklass, det går inte att budgetvärva år efter år, vi har ju alla sett hur det har gått.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Lunkan:

Ja, som sagt ibland blir man överraskad, men i det stora hela borde hans insats lätt kunna bytas ut av typ Sandin...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Ja, och bredspelare borde det finnas en masse eftersom U16, J18 och J20 spelar SM-semifinal i dagarna...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
rackham:
Hade önskat att vi byggt framtiden runt månsson och widing, såg potential i dom att bli 2 kyrön (inte tillräckligt bra för att försvinna till NHL, men fortfarande betydande roll i Brynäs)... Nuuu, verkar det inte bli så tyvärr ju....
Bygga lag runt Brendl...mja, vet inte jag.
Däkke gillar jag skarpt, vill ha kvar honom... OM det inte är som jag tror att han är ledaren i spelarstyret:(
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Petterström blev väl uttagen till Tre Kronor den här säsongen men tvingades tacka nej, om jag inte minns fel. Visst är han ingen poängkung men han är en jäkligt bra energispelare och det kan behövas i ett lag med många glidare.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Dessa spelare lär vi inte få se nästa säsong, om vi klarar oss kvar:

Korhonen
Sperrle

Morin
Sjödin
Hulkkonen

Molin
Karlsson
Gynge
Hauthonen
Salmonsson

Frågetecken för: Nolander, Angell och Månsson.

Så till nästa säsong finns det utrymme för värvningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: I dagsläget har vi en målvakt, fem backar och åtta forwards på kontrakt till nästa säsong.

Vi behöver 2 centrar varav en solklar förstacenter. Sedan gärna en defensivt duktig center som är en grym tekare. Synd att Sundlöv inte knep Pakaslahti innan SSK.

På fytterforwardsidan så vill jag se en breddning av rollspelare. Främst energispelare typ Thörnberg. Gärna en utpräglad sniper med.

På backsidan behövs det mesta... minst två toppbackar och på målvaktssidan vill jag se en solklar etta. Man kanske kan locka hem Honken nu när han prenumererar på andraspaden i Dallas. 
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
GävleLasse: Frågan är om den nye sportchefen, vem det nu blir fattar det, är så jävla trött på allt lallande. Brynäs skulle ha en heltidsanställd scout.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Är det klart att Sundlöf slutar?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Lunkan: Det hoppas jag att det är, det är fan katastrof om han får vara kvar.
Kommentera

« · 1007990