1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742215 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Nu försöker du att smita undan, ge mig några namnförslag och önskemål nu, gärna några svenska namn, jag kan inte hitta några som är tillräckligt bra och som vill spela i Brynäs :-)

70 Rodrigues: "som vill spela i Brynäs "

Det är väl där problemet ligger.........Annars är det väl bara att fylla på med Andreas Karlsson, Honken, Väänänen, Johan Hedberg, Kenny J, Calle Söderberg, Ville Nieminen etc. Men varför skulle dom komma till Brynäs?

Domarn: Dessa har kontrakt även nästa säsong.

Målvakter:Markström(Lindbäck)

Backar
Carlsson
Hietanen
Sundqvist
Kankkanperä
Andersen

Forwards
Brendl
Danielsson
Sundström
Dackell
Sandin
Alcen
Hermansson
Hansen
Widing

Säg att vi ska ha en trupp på 25 man, då behövs det fyllas på med 9 spelare, hur många av dom ska vara juniorer och framförallt vilka är dom?

70 Rodrigues: Hassel och Anton Persson. Resten ska vara KLASSpelare!
Vilka dom är är ju en total omöjlighet att veta. Däremot tycker jag man kan förlänga med Hutten......Skoja bara, jag menar Lind!

sylf: För att jag i min enfald hoppas och tror att det ska bli en bättring uppe på Sätraåsen och att dom äntligen har insett att deras värvningsmetoder och tänk inte fungerar. Om Timrå kan värva namn som Hahl, Pyörölä, Tenkrat, Pärssinen m.fl så ska fan Brynäs också klara av det, det är deras förbannade skyldighet att göra det, vill inte uppleva mer ångest fyllda säsonger med Brynäs. Många snackar om hjärta m.m, det är pengar som gäller, kan man dega upp så får man också dom spelare man vill ha.

70 Rodrigues:

Listan kan väl göras lång på vilka man vill ha,men det handlar om att vara realistisk.
Spelar vi i Es nästa år?Tveksamt
Hur ser ekonomin ut?
Hur attraktivt är det att spela BIF?

Klart jag skulle vilja ha flertalet av dessa alla namn du radat upp,men man har varit Brynäsare för länge o inser att såna värvningar inte kommer att på tal.
Hörde Bäckis lagkamrat Sigge Fedorov i Caps,han fick frågan om hur han skulle bygga ett lag?
Jag skulle bygga det runt tre riktigt bra centrar svarade han.
Det är klockrent!!

70 Rodrigues: Absolut. Men jag är helt säker på att det till nästa år blir en riktig lågbudget variant. Möjligen att man lägger krut på att få en "riktig" målvakt.

sylf: Hade också gärna sett en förlägning med Lind, är dock tveksam pga hans ljumskar som alltid ska strula? Håller med dig när det gäller antal junisar, max två, sen ska resten av nyförvärven vara av hög klass.

sylf: Lågbudget och Brynäs IF går ju hand i hand för det mesta och då även KS, för det är där vi lär hamna igen.

sylf: 

"Möjligen att man lägger krut på att få en "riktig" målvakt"

Kanske Czarnecki tar med sej nån keeper från Bofors,en riktig kanonmålis....:))

Arne Hegerfors släng dej i väggen;)

70 Rodrigues: Större delen av den trupp vi har idag håller rätt hög klass. Hade vi haft säg Markström, i mål sen i september, så hade vi lätt gått till slutspel. Allt spel byggs bakifrån och är det inte stabilt där så blir hela laget lidande. Dom 2 päronen i kassen har kostat oss 10-15 poäng, lätt, och dessutom fått hela spelet att bli som det blir.

Bissett19: Markkanen är ledig, det är en bra och stabil målvakt, han och Markström skulle vara perfekt. Fast bli inte förvånad ifall dom förlänger med antingen Korhonen eller Sperrle?

70 Rodrigues: Eller båda:-)

70 Rodrigues:

Vadå?ge dom en chans till,dem har ju bara haft otur juuuu:)

sylf: Skulle det bli så, så lär Sverige och Gävle få en uppgradering av den spanska inkvisitionen!

Sylf: Av dom som har kontrakt nästa säsong så är det dessa spelare som är spelare av bra eller helt ok klass.

Markström
Brendl
Hietanen
Sundqvist
Andersen(kommer att bli en storback)
Danielsson
Dackell
Hansen
Hermansson
Widing.

Kankaanperä, Sundström är stor besvikelser så här långt. Carlsson kan om han utveckling fortsätter bli riktigt bra

70 Rodrigues: Jag vill se Markström med Linbäck som målvakter, de må vara orutinerade men det spelet Markström har visat + hans tillväxt i sommar, så behöver vi inte spendera 3 miljoner på en målvakt. Lägg de på 1-2 klasspelare istället.

sylf: "Men varför skulle dom komma till Brynäs?"

Allt handlar om deg, det som inte kan köpas köper man för ännu mer deg!

Vad mkt silly season snack det var här inne man kan tro att er säsong är över??

Hur går det ikväll tror ni för mig som betraktare utifrån så ska det bli mkt intressant att följa KS (bra mkt mer intressant än E4-derbyt). Antar att det är nervöst som faaan i Gävle denna dag.

ca 2130 vet vi.

70 Rodrigues:

Vinglade in på VIK Hockeys hemsida,det är nån snubbe som har rankat o poängbedömt lagen inför Kvalserien,det är fraperande hur högt han värderar de allsvenska lagen.

TOPPLISTAN:
1. Leksand 18/20 poäng
2. Malmö 13/20 poäng
3. Mora 11/20 poäng
4. Rögle 11/20 poäng
5. Brynäs 9/20 poäng

Red Rocker: Mupp!

70 Rodrigues: Khoronen och Speerle får ej förnyat kontrakt.Brynäs har sagt att de skall satsa på "Mackan", Jocke Eriksson och Lindbäck.Nu börjar den där förbannade svetten komma tillbaka, undrar om man är nervös inför matchen.

Nu måste Brynäs RENSA! Annars blir det samma skit nästa säsong.

« · 1027841