1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742273 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hur vill ni se laget?

Kahnberg - Dixon? - Dackell

? - Eric Beadouin?/Micke Lind? - ?

Lauritzen - Hansen - Molin

Sandin - Granström- Silfverberg

Extra:
Thegel, Hermansson, Rödin

Jonsson - Andersén

Heitanen - Sundqvist

Jokela? - Nolander?

GävleLasse: Nån som vet hur det blir med Hermansson och Molin? De kan väl knappast få förlängt va? Vi har ju Sveriges bästa juniorer att välja och vraka bland.

Partyjack: På gott och ont om Ove men denna säsong var ju hyfsad iaf

Partyjack: Så nu har vi Ove å Herman i tredjelinan... Står väl inte på förrän Sundlöv signar som kompis Lind på ett kontrakt med...

Man blir så trött.

bradberry: Ove klar för ett år till nu enligt gd.se.

Partyjack: Det fattar väl vem som helst att det I-N-T-E rör sig om ett aprilskämt. Lite bättre känsla och fantasi kan man nog räkna med när det gäller ett sådant.

Sluta fundera!

Herman är vår, vare sig vi vill eller inte...

Partyjack: Bara sitta still i båten och vänta in den officella sidan. Förövrigt så är det fredag.

bradberry: "Det stod i förrgår i pappers-GD".

Varför inte bara slopa hela jävla "1a april-grejen"?
Det blir fan bara missförstånd och sattyg av det, har någon någonsin skrattat åt ett aprilskämt?

Clubsport: "Det står idag på arbetarbladet.se att Herman har förlängt."

- Suck... Det stod i förrgår i pappers-GD och jag påpekade det fyra gånger i detta forum. Likt förbannat verkar folk inte förstå....eller inte vilja förstå kanske... :-)

H-E-R-M-A-N H-A-R F-Ö-R-L-Ä-N-G-T-!-!-!

aphac: "Fan vad sorgligt! Herman är en svag dussinlirare och det finns säkert 5st i J20 som är bättre,men dom ska väl BIF låna ut(läs göra sig av med)."

Nej.

Jävligt skönt att Widing går ut och säger att det är Brynäs som gäller om det blir spel i Sverige. Något måste Brynäs och Sundlöv ha gjort rätt som gör att han känner så.

aphac: Rutin är viktigare än talang.

Clubsport:Fan vad sorgligt! Herman är en svag dussinlirare och det finns säkert 5st i J20 som är bättre,men dom ska väl BIF låna ut(läs göra sig av med).

Jompe:
Det står idag på arbetarbladet.se att Herman har förlängt.

GävleLasse:

Vas har väl aldrig producerat?

GävleLasse:

Christoffer Persson blir det nåt med han då? Är han bra?

Huge: Som Vas menar du?

GävleLasse: "men likt förbannat så är det en värvning av en spelare som inte fått förnyat förtroende av sin gamla klubb på grund av att han inte levererat."

Alt: det är en värvning som inte levererat på grund av att han inte fått förtroende av tränaren...

Lite dåligt målskytte/istid för Kahnberg denna säsong men 5 "game winning" goals bådar gott.

GävleLasse:

Nja Kahnberg fick nog gå pga. ekonomiska orsaker. Frölunda hade inte råd att ha honom kvar utan prioriterade andra spelare.

arnio: "Kahnberg är klasser bättre än både Wanvig och Skoog!"

Visst är det så. Jag är hoppfull men likt förbannat så är det en värvning av en spelare som inte fått förnyat förtroende av sin gamla klubb på grund av att han inte levererat.

arnio: Hutten hade producerat en säsong i sin karriär, Khanberg i tio....29 bast dessutom vilket gör att man tror på att kan vara Brynäs trogen länge...

GävleLasse: Wanvig och Skoog hade dock aldrig presterat och Kahnberg har presterat i massor. Förra säsongen presterade han mer än de flesta i Brynäs trots sparsamt med speltid i Frölunda där inte många i Brynäs ens skulle kunna gå in i en fjärdelina.

Kahnberg är klasser bättre än både Wanvig och Skoog!

70 Rodrigues: Som jag skrivit förr. Hermansson är bra och billig nog att låtas harva i fjärdelinan. Sen att man väljer honom framför en junior kan ju ses som både bra och dåligt. Det är ju fullt förståeligt att man skriker efter juniorer till A-laget efter sm-guldet. Men så länge vi sitter med Sundlöv vid rodret så kommer han att köra på i gamla hjulspår.

Kahnberg, flipp eller flopp? Det är ett spännande nyförvärv men ändå så känns det som en av Sundlövs chansningar. Han signar en spelare som haft det tungt den senaste säsongen och har haft svårt att ta en plats i sitt nuvarande lag i hopp om att spelaren skall få en nytändning i Brynäs. När har man hört det förut? Jo, i samband med värvningar som Wanvig, Skoog och Hutten...

KMen jag hoppas givetvis att: kan nån, så kan kahnberg!

70 Rodrigues: Men vet vi om man förlängt med Herman? Hemsidan ligger långt efter just nu. Inte ett ord om förlängningen med Hansen, att Jonte C lämnar klubben för Chicago eller att Alcén inte får nytt kontrakt, trots att det stått utförligt om de här sakerna i GD.

Det är inget bra betyg att ligga efter GD...

65selander: Läste det nyss, intervjun får det ju iaf att framstå att Widing har ett stort hjärta för klubben.

Återstår att se förstås.

Kan inte se hur han INTE ska få kontrakt utomlands, han har alla råvaror för att vara en riktig sniper i vilken liga som helst egentligen.. Rätt sällskap och förtroende så gör han mål var som helst..

Partyjack: Ang Widings vara eller icke vara

70 Rodrigues: Mmm det kan man faktiskt undra..

Lite roligt att jag läste det den 1a april, min polare sa (också detta den 1a april) att det var ett aprilskämt.

Jag som trodde att jag inte blivit lurad i år..

GävleLasse: Kul med J-20 guldet och kul med Kahnberg. Men hur i helvete kan Sundlöv förlänga med Hermansson????

Det står snart 2-1 till oss när Crippe kommer hem :)

Verkar som om att SAIK och TIK har inlett ett samarbete;)

Gabriel Karlsson från SAIK till TIK
www.timraik.se/index.php?article=306

Petr Tenkrat från TIK till SAIK
www.skellefteaaik.se/lasvart_nyheter.asp?id=1326

Peja: Det jag menade med vad han har kvar att bevisa var givetvis Vad han har kvar att bevisa för att verkligen visa att han inte håller ES-klass. Kanske skrev lite dumt förra gången.

65selander: Äntligen....1-1

Gusten: Vet inte vem som skrev rykten ang Vas, men vi blir inte av med Vas till MIF iaf....

sylf: "Vattenbärare går det 13 på dussinet av! I Brynäs 47 per dussin!"

Det är den sortens överdrivet barnsliga kommentarer som gör att det aldrig går att föra en saklig debatt med dig.

Huge: Fem backar har vi under kontrakt, sen blir Bertilsson möjligen utlånad? Nolander jobbar ju tydligen Sundlöv på också.

Varför ska vi nöja oss med att tillhöra de övriga 7 som också är lindansarlag? Skulle inte vi leda svensk hockey? Har vi gett upp topp-4? Min poäng ÄR att om detta "guldläge" tas tillvara på så har vi möjlighet till en grym trupp.

Huge: Det blir väl fem backar om man räknar Simon Bertilsson? In med Morgan Hassel och Staffan Kronwall där så känns det som en helt ok backuppsättning.

Huge: "utan som en normal förlängning med en oöm vattenbärare som trots allt besitter lite spetskompetens och som samtidigt är inkörd med laget, tränaren och spelsystemet."

Buuh, precis ett sånt agerande och tänk som gör att vi står stilla, alternativ sackar efter hela tiden!
Vattenbärare går det 13 på dussinet av! I Brynäs 47 per dussin!

Huge:

Det ryktas att Hermansson förlängt, nån som hört nåt?

Det viskas om Kahnberg till Brynäs också men det känns inte troligt....

Slutligen, Lindbäck till Timrå !!! Måste vara ett aprilskämt va?

Bissett19: En sportchef som på fullt allvar skulle säga sanningen till en bloggare?
Tillåt mig tvivla en smula....

Gusten: "Med lindansargäng så menade jag plats 8-12, jag ser gärna att Brynäs blir ett lag som dansar kring ett streck ... det översta :)

Ja, det ser nog de flesta av vi helst gör.
Jag uppfattade det som att du gnällde över att vi återigen kommer att få slåss för att undvika kval, när det är 7 andra lag som sitter i samma båt.
Dvs: vår situation känns som normal, sett till omständigheterna och det är alltså inget att oja sig över, som jag ser det.
Även om det förstås tar på nerverna i längden... :-)

"Nu kanske jag drar för stora växlar av att Sundlöv förlänger med Herman"

Ja, den värvningen ser jag egentligen inte som speciellt kontroversiell utan som en normal förlängning med en oöm vattenbärare som trots allt besitter lite spetskompetens och som samtidigt är inkörd med laget, tränaren och spelsystemet.
Än finns det möjligheter att förstärka laget ytterligare med lite mer spetskompetens.
Vi har ju ex bara 4 backar på kontrakt, vad jag kan se.

Gusten:

Malmö verkar inte heller vilja ha Vasen:

"Peo Larsson ringde upp mig nu och var rätt så tydlig när det gäller Janos Vas.
- Han är inte aktuell. Inte ens lite. Glöm det."

Huge: Med lindansargäng så menade jag plats 8-12, jag ser gärna att Brynäs blir ett lag som dansar kring ett streck ... det översta :)

Guldläget som jag såg det (svagt ögonblick tydligen) var att vispa ihop:

Lind, Dixon, Molin, Herman, Alcen, Björne och om möjligt Vas till en stor vaniljshake, hälla ut den och ersätta med:

En Karl Söderbergare och en Soumervouri och fylla på med "gratislirare"

Det borde pengarna räcka till.

Då hade laget kunnat se ut så här istället:

Kahnberg-Söderberg-Soumervouri
Widing-Granis-Dackell
Sandin-Hansen-Silfverberg
Thegel-Sundström-Lauritsen
extra: Rödin

Nu kanske jag drar för stora växlar av att Sundlöv förlänger med Herman, men jag tycker att det är en tendens att han kör på samma gamla gegga igen ... fyra stycken tredjekedjor typ.

Huge: "Och med den ekonomi vi har och med det ekonomiska klimat vi får vänja oss vid ett tag framöver"

Tror nog de flesta är vana med det redan, eftersom det varit lika i 8 år. Trots ny arena osv.

Gusten: Alla lag utom Färjestad, HV, Frölunda och Linköping är väl i praktiken att betrakta som lindansargäng, som det känns.
Och med den ekonomi vi har och med det ekonomiska klimat vi får vänja oss vid ett tag framöver så känns det inte speciellt konstigt att vi återigen får slåss lite extra även nästa säsong.
8 lag sitter i samma båt, sas.

Realistisk sett så kan det mkt väl bli som du säger, med ngn modifikation och då främst på backsidan.
Kan också bli så att nån av Lind/Dixon/Sundström/Molin inte får förlängt alt väljer att flytta på sig.

Isf finns det helt klart utrymme för fler positiva förstärkningar a la Kahnberg.

Bissett19: Det är precis sådana här förlängningar som gör att man inser att vi återigen blir ett lindansargäng. Illusionen efter Kahnbergvärvningen höll i ett knappt dygn.

Sundlöv har ett guldläge att piffa till truppen iom att en stor del mellangeggspelare har utgående kontrakt.
Man hoppas och hoppas att han ska byta ut 4 mellanmjölkslirare mot 2 grädde (spets) och 2 lättmjölk (juniorer). Men då går han och förlänger med vår 13:e forward ... som till råga på allt är leksing.

Min gissning:

Dackell-Lind-Kahnberg
Lauritsen-Hansen-Molin
Sandin-Granis-Silfverberg
Vas-Sundström-Herman
extra: Rödin, Thegel

Bissett19: Utsatt för en komplott verkar det??? ;-)

Bissett19: Hur blir det med Hermansson? Får han nåt nytt kontrakt?

bradberry:

Förresten det ryktas om att Hermansson har fått förlängt,har du hört ngt om det??

:))

GävleLasse: Menvaf...

Nu har ni tjatat hela dan.

För femtielfte gången: Stod i pappers- GD!!!!!!!!!!!!!!

:-)

« · 1149702 · »