Brynäs IF

714046 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1099345 Till forumet


Silly Season 09/10
Sandin och Andersen förlängde idag sina kontrakt med Brynäs IF.

Sandin 3 år
Andersén 2 år.

Bra jobbat Sundlöv!!

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Enligt Sportbladet är Brynäs intresserad av Norrmannen Mathis Olimb som nu lirar i Tyska ligan.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article4021650.ab
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19: Vem är Kungen i Brynässhopen?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19: Brynäs behöver inte fler räkor.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Peja: Kan de vara en ny Spets på G?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Lindström: Känns lite taskigt att påstå det. Olimb har trots allt gjort bra ifrån sig i en skaplig liga (DEL). Spets hade bara dominerat i Norges blåbärsliga.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Peja: De e sant, men likheten finns.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Mathis Olimb 179 cm 79 kg

Lars Erik Spets 178 cm 82 kg
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Lindström: Så alla som kommer från samma land och som är ungefär lika stora spelar likadant? ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
moreten: Det lilla jag sett av han så påminner spel stilen mkt av varandra.
Sen så kanske han klarar av att faktiskt tacklas oxå det har ja ivf inte sätt han göra..

Men vart tror ni han går till Frölunda där han får vilken löna han än begär eller till Bif som fixar Salmings myggjagare, 3 flaskor med zingo + ev 2 besök på Järnvägsmuseet??
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

Lindström:

"Mathis Olimb 179 cm 79 kg

Lars Erik Spets 178 cm  82 kg"


Nu vet man inte så mycket om den här Olimb,men det finns många bra spelare i ES som tillhör den mindre kategorin,storleksmässig sas.

Mats Zucarello Aasen 171 cm 73 kg
Linus Omark 175 cm 80 kg

Tex....



Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

Lindström: Ok. :)
Själv har jag aldrig sett honom spela.

Vem vill företen inte ha Salmings myggjagare??? ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Känns ändå som att Brynäs främst skulle behöva några stora starka pjäser till nästa säsong med tanke på att flera juniorer bör flyttas upp.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19: Frågan är om denne Olimb är pengakåt som de flesta spelare är, då hamnar han nog i Frölunda som också är intresserade. Vad har vi att erbjuda som lockar mer än Frölundas pengar??
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
MarcusElving: Olimb säger ju även att en av anledningarna till att byta Tyskland mot Sverige är att det är närmare hem. Och Göteborg ligger ju lite närmare Oslo än vad Gävle gör.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Skulle passa in i Brynäs sätt att spela, eller som man vill spela.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Enligt Mormor förhandlar Lindbäck med Brynäs till kommande säsong

arbetarbladet.se/sport/ishockey/brynas/1.560744
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19: Manh ska inte tro allt som står i tidningarna :)

Med det menar jag att Lindbäck mycket väl kan bli kvar i brynäs men att det ändå finns ett stort intresse från Timrås sida.

Hynning var ju "klar" för LHC enl. AB i dec liksom Pääjärvi var "klar" för VF under junior-VM enl. nån Smålandstidning.

Vi vet ju vad som har hänt de senaste veckorna kring det :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Vad sägs om
Eero Somervuori 177cm 85kg högerskytt

En offensiv spelare med en mycket bra speed. Han har bra händer och en fin puckkontroll. Somervuori är en pålitlig målskytt med ett bra skott. Har utvecklat sina defensiva egenskaper de senaste åren och de är nu acceptabla. Svagheterna är styrkan, storleken och i viss mån det defensiva spelet. Mycket talangfull som junior då han jämnfördes med Teemu Selänne.

Profil av: Ulf Andersson, Eishockey News
Han vill lämna Färjestad där han inte får för lite tid och tid det är något som han skulle få i Brynäs
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Brynäs_89: Ja det är en bra spelare tycker jag precis på den nivå som Brynäs behöver
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Brynäs_89: Somervuori skulle passa in väldigt bra i Brynäs, skrev om det för någon vecka sen här också..

Finns även många andra intressanta namn i SM-Liiga som man borde kika lite extra på om Widing nu försvinner efter säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Partyjack: Den här länken kan ni hjälpa till att sprida till sportchefer runt om i världen. Kanske nån som slår till.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Klockrena iakttagelser av Stisse Åberg:

"Inte ens de värsta av Webbhatets vänner, de som lagt in "Avgå Sundlöv" under knappen F8 för att få in det så många gånger som möjligt i ett mejl, ett inlägg på en gästbok eller på den egna subversiva sajter, kan (jo, säkert förresten) fylla sig med så mycket negativ energi att de inte kan glädjas en sån dag.
Även om jag inte tror att Sundlöv nån gång kommer att väljas in i Sportchefernas Hall of Fame, så är han den ständigt bespottade som nu kan sträcka på sig som medansvarig till en succé."
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Får väl hoppas att murvlarna för en gångs skull har rätt...

Se länk
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Huge: Heja Malmö
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio: nej för bövölen - heja leksand och heja troja!

låt malmö ruttna i allsvenskan :]
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Skitstöveln: Håller med! Fattar inte hur man som "neutral" kan föredra Malmö före Troja, wow Malmö har varit en fattig klubb i en månad nu håller vi på dom mot stora, rika och dumma Troja.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Gusten:

Hehe - jag gillar när det går dåligt för "storstadslag".

Dom verkar anse att sportens värld inte överlever utan ett lag från någon av storstäderna. Därför njuter jag när nu eventuellt Troja spelar bort Malmö från ett play off :]

Ser mer än gärna att Djurgårn nån gång skulle åka ur ES också!

Skål på er!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Skitstöveln: Klart att man vill se Malmö i Elitserien igen. Hatlaget nr.1 som verkligen skapar rubriker och går sina egna vägar. En krydda som definitivt skulle krydda Elitserien mer än tex. Troja.

Jag ser gärna Malmö i elitserien tillsammans med Leksan (så att vi får spöa dem lite oftare)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio: Calle Söderberg är ju fan helt magnifik.

Malmö i play-off trots allt.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio: Jösses
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio: Jag ser varken Malmö eller Troja som lag för elitserien :] Jag tror det är Leksands tur nu tillsammans med Rögle.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Skitstöveln: YES!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
MALMÖ MISSAR PLAY OFF :D

Dax för en single malt!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Skitstövel. God natt Malmö.

Nu blir det skandal, slagsmål å grejer
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Gusten: Vad händer?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Malmö kommer tillbaka ska ni se. Troja kommer aldrig att spela i elitserien. Leksand håller inte elitserieklass. Skitkul match.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19: Leksand vann straffläggningen. Huvuddomaren gjorde wash-out på Leksands vinststraff men linjedomaren påpekade att pucken var inne ... HELT korrekt, men naturligtvis jobbigt för Malmö. Damgaard mfl fick tokryck.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19:Leksands sista straff dömdes som miss och Malmö var i play-off. Sedan påpekade linjedommaren att det var mål och malmöspelarna blev galna, även supportrarna. Klubbor slogs av, dommare attakerades och det skreks. Sedan missade Calle Söderberg sistra straffen.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Sälj Vas och bjud på Calle Söderberg.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Huge: Hur man nu kan vända en sån felsatsning som Sundlöv var högst medansvarig för som gjorde att Brynäs var tvungna att spara till en succé vet jag inte.

Men OK, låt oss kalla detta "succé" men vad gör Sundlöv nu? Hur skall han vidareutveckla Brynäs? Vad är planen?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
GävleLasse:Bara att värva nåra nya och hoppas på det bästa ockå har vi ju junorerna och Vas
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Huge: "Även om jag inte tror att Sundlöv nån gång kommer att väljas in i Sportchefernas Hall of Fame"

Förstår att det är den här frasen du menar, jag är beredd att hålla med!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
sylf:

Men han har stora möjligheter att väljas in i Hall of Shame.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio:

Vem scoutade Janos Vas? Varför i hela friden ta hit den karln istället för en billig junior?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Lesky: "Hungarian winger Vas is drafted by the Dallas Stars and has all the tools to become a successful player in the future. His game relies a lot on speed. He can put up the most spectacular moves at times and has good hockey sense. Vas is just as good at scoring as he is at delivering the puck. His physical game is also pretty good. On the downside, Vas has been prone to injuries in the past."

Sundlöv har väl varit inne och kollat på Eliteprospects.com
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio:

Jag får intrycket att han snickrat på sitt hus under de senaste somrarna. Hoppas han har tid för sommarträning i år... det behövs.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
rackham: Har han hus i Ungern eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio:

Det kan till och med vara så att det är han som snickrat på Dackells hus i sommar. För det verkar inte Dackell ha gjort.

Vas är plågsamt seg i alla fall... och om han inte skärper sig åker han bara omkring och kostar pengar en säsong till.

Vi har inte råd eller tid med spelare som står ivägen för utvecklingen, den marginalen har vi inte till skillnad från FBK, LHC, HV och Frölunda...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
arnio: "Hungarian winger Vas is drafted by the Dallas Stars and has all the tools to become a successful player in the future. His game relies a lot on speed. He can put up the most spectacular moves at times and has good hockey sense. Vas is just as good at scoring as he is at delivering the puck. His physical game is also pretty good. On the downside, Vas has been prone to injuries in the past."

Du glömde att få med vem som scoutat honom. Stevie Wonder
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
GävleLasse: "Vas is just as good at scoring as he is at delivering the puck"

Det där stämmer verkligen inte, han har ju bara ett mål men hela fem assists. -2 i plus minus är väl ok i fjärdekedjan kanske men offensiven kunde vart lite vas(s)are.
Lite dålig scouting av Stevie. Till nästa säsong litar vi på Sjödda.
Kommentera

« · 1099345