1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774712 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Vi behöver Hietanen eller / och Ekholm.

Markströms kontrakt med florida går ut. Vi ska ha honom. Bryt med Rahm.

Sheena Punkrocker: Brodin är nog delvis tänkt att vara den typen av rollspelare. Han är ju en riktig retsticka som gillar att dela ut cheap shots.

Sheena Punkrocker: Jag håller med. Granström har haft en slätstruken säsong och har i år gjort allting halvhjärtat.

jag skulle vilja påstå att det behövs en riktig polis bl.a!

Granström framstår(ursäkta mig) som en Jämtin light.

Jag ser gärna nån av dessa spelare som jag hoppas är rimliga också utan att ha någon större insikt. Alla sitter på utgående kontrakt enligt eliteprospects.

Stefan Johansson AIK- Mkt istid i AIK och en back som kan användas   i powerplay som komplement för Ryan Gunderson och kan skjuta ett hyfsat slagskott vilket ingen ur dagens backbesättning kan göra.

Mattias Janmark AIK - Önskevärvning

Lukas Kilström Luleå - Oöm, något som Brynäs saknat i år.

Mat Robinson - Timrå - Spelstil som liknar Gundresons. Vi kanske har för många av denna typen av back men få med samma kvalitet. En bra back helt enkelt.

Hade gärna sett antingen Marius Holtet eller Johan Forsberg som är spelare som kan checka fast en puck i anfallzon. Funderade även över Holös men det känns som att han kostar mer än han smakar.

Sheena Punkrocker: Han är ju fortfarande en ganska bra spelare med elitseriemått mätt, det tycker väl jag iofs är viktigare än att bara se sig blind på åldern. Sen kan iofs åldern och den karriär han har bakom sig bidra till att han börja bli mätt och inte har samma hunger att utvecklas som en ung spelare...

Jeklund: skulle vi värva Persson tävlar vi med HV71 i högst medelålder :P

atilla: Broc Little istället för Johansson vore något :-)

atilla: Ja  tack till F.Carlsson

Dessa tre herrar har utgående kontrakt med aik. Skulle gärna se dem i brynäs nästa säsong.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7780

www.eliteprospects.com/player.php?player=34071

www.eliteprospects.com/player.php?player=16629

Gurra88: Kanske en ersättare för Kroken? 

www.eliteprospects.com/player.php?player=356

Finns det något värre än landslagsuppehåll? Nu vill man ju se effekten av hockeyorgeln!!:)

Zzz: Har aldrig sett Hansen tappa så mycket puckar i mittzon som denna säsong, för mig är det helt uteslutet att ha honom kvar om kontraktet går ut. Tjänar troligtvis ganska bra dessutom, nej tack gör plats för något bättre. 

70 Rodrigues: Tror du verkligen det? Jag räknar bort Lavanders från nästa års trupp. Han har ju inte varit bra förutom i slutspelet förra året.

Det är inte lätt att ersätta spelare som är bra i BP, se vad Dackell saknas. Hansen som fjärde center känns ok.

Zzz: Skulle inte alls bli förvånad om Sundlöv förlänger med Lavander. Tror faktiskt att Hansen kostar en del och jag ser hellre en ny kille på hans plats. Fan att vi inte har allas löner, då hade det varit så mycket enklare ;-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Lavander har inte kontrakt, han skrev 2+1 och jag antar att Brynäs säger upp det. Johansson har varit ok, men inte mer. Hans roll kan ersättas av något billigare. Hansen däremot är sökert inte allt för dyr och tillför mycket i BP.

Zzz: Synd att Widing, Nordqvist och Lavander har kontrakt även nästa säsong. Johanssons och Hansens kontrakt går ut och bör inte få förlängt, tycker jag iaf. Finns tyvärr inte så många platser att spela med, dom flesta har ju kontrakt.

70 Rodrigues: Ja men vi behöver också 2-3 riktigt vassa forwards och till allt det finns det inte pengar till. Tänk på att det bara är LJ av dom som tjänar riktigt mycket som har utgående kontrakt. Visst kan man köpa ut Nordqvist och Widing men det kostar ju samma pengar. Sen lär väll Bartilssons lön gått upp en hel del.

Zzz: Det borde finnas pengar till en bra målvakt och ett par backar? 

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Fast backsidan var väl inte så mycket bättre förra året? Förre skador samt att vi fick jackpott när Ekholm kom loss. Det var väl snarare anfallsspelet som var lysande. Satsa pengarna på att spetsa offensiven + en riktigt vass målvakt  istället, den här backsidan duger.

Zzz: Dax igen då, jag gillar nämligen när vi tar guld :-)

70 Rodrigues: Ja det kan man ju tycka =). Men om vi är realister så vet båda du och jag att det inte är många säsonger som vi haft en så bred backsida.

Zzz: Tycker jag att dom borde ha ;-) 

70 Rodrigues: Fast om vi får in en riktigt bra back så hamnar Löf, Sundqvist och Jacobsson som back 5-8. Det blir således en riktigt bra konkurrenssituation. Har Brynäs verkligen ekonomi för att ha bättre backar på plats 7-8?

Zzz: Bertilsson är grym men också grymt skadebenägen och Löf är inte ES mässig och sen så måste Sundqvist höja sig förjävla mycket. Hade gärna sett  två riktiga klassbackar, en räcker inte.

70 Rodrigues: Fast med Gunderson, Bertilsson, Persson, Djoos, Jacobsson, Löf och Sundqvist + en riktigt bra förstärkning tycker jag det ser bra ut. LJ, Berglind och Styrman förhoppningsvis inget nytt kontrakt. Jag tror Djoos kommer att kliva fram ordentligt nästa år om han får spela med en stabil partner.

sylf: Ja du, backsidan lär inte bli mycket starkare än den här säsongen och skador lär komma som ett brev på posten :-(

Slajsarn:

Mmm tre? Borde innebära att de blir typ en ny.

Slajsarn: Ja, minst! Resten är inte ES material!

Huge:Dagens backbesättning är ju under all kritik så du menar att en ny back plus en skadebenägen bertil gör att det ser bra ut? Jag vill ha in tre nya backar. 

Huge:Sudlöv har inte behövt jobba extra!

atilla:jo

Huge: Mycket skönt att få ha Simon i laget några säsonger till. Ollas känns också som en bra förlängning.

Men jag hoppas även att ett eller två kontrakt bryts, det krävs en del justeringar om vi ska ha en realistisk chans på semi igen.

Peja: Kvällen är räddad. Bra jobbat av Sundlöv, speciellt med Bertilsson.
Oerhört viktigt att få behålla honom, måste ha varit konkurrens om hans signatur som jag ser det.

I dagsläget har vi alltså 7 backar kontrakterade över nästa säsong, minst.
Utgår ifrån att Berglind och Styrman får söka ny arbetsgivare, LJ är redan borta.
Återstår att värva 1 back och sen är backsidan klar, som jag ser det.
Så här långt känns det som en bra grund att stå på inför nästa säsong.

tjugo8: Han har ju ett år kvar på sitt kontrakt så det är nog bertil

faceoff:

Aaaaahhhh!!!!!!!!!!....Löf....????????

faceoff: Simon? De e bertil du pratar om va? :)

faceoff: Grymt!

Simon å Ollas nysignade 3år vardera!

Om Forsberg hade nått samma framgångar med Brynäs hade han suttit och förhandlat om ett 9-års kontrakt nu.

bradberry: Helt otroligt! Forsberg själv säger att han hade velat stanna även efter den här säsongen men att Skellefteå inte kom med något bud. Klubben är alltså osäkra på att förlänga med en tränare som på tre säsonger tagit dom till två finaler och nu leder serien. Snacka om en klubb som vet vart man vill.

Jävligt imponerande av Skellefteå!

dreamland: Spot on!

Rossa: Precis som Brynäs skulle ha gjort när CZ var klar för FBK när vi skulle möta dem i slutspelet

bradberry: SAIK blir mer och mer min favorit klubb.
Visar handlingskraft som allt dem gör med värvningar mm.

bradberry: jo, Mr Madhawk brukar inte vara ute och segla. SAIKs ledning har nog grävt vidare efter påståendena för några veckor sedan.

Menvaf....!!!

SAIK sparkar Forsberg...(?????)

Jajjen: Så du tror alltså ingen annan sportchef i ligan hade kunnat plita ihop en bättre backuppsättning inför årets säsong med samma pengar? Isf fall kan vi ju lika gärna kröna mästarna baserat på hur mycket pengar dom omsätter istället för att spela om det. Skellefteå kommer med allra största sannolikhet spela sin tredje raka final i år. Brynäs har EN gyllene säsong på de senaste 14 åren, det är viss skillnad...

munkas:

Förra säsongen hade Saik en spelarbudget på 40,5 mille, förmodligen inte lägre nu. Brynäs låg om jag minns rätt på drygt 34 o runt 37 nu.

Jajjen:
Ett sjukt snyggt silvermål . Min första tanke var också . Fan vad jag saknar det skottet i år . Men är kul å fölha honom . Han kommrr bara bli bättre ju varmare han blir i milön . Just nu ligger dom under . Får hoppas dom vänder

« · 1558607 · »