1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774712 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huge: när ska du komma med något nytt och inse att det där slutade bita på mig för ett halvår sen?
Har du bara 20 ord i din vokabulär?

Gurra88: "Vad fan är då Brynäs?"

Regerande Svenska Mästare.
Guldet bärgades som bekant med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen.
Iaf enligt nåt småländskt byorakel...

Carl Lejonkräk: han är för bra. Vi tar bara in leftovers

Gurra88: Varför inte?

Peja: så Hv är ett bylag. Vad fan är då Brynäs?

Redigerad kommentar

Gurra88: Bra fråga. Jag tror inte heller att han skulle vilja spela i ett småländskt bylag.

Carl Lejonkräk: varför skulle han vilja spela här?

Peja: Känns som en vettig ersättar till Berglind, som jag inte tror får förlängt.
Ligger dessutom i linje med vårt generella tänk vad gäller värvningar.
Börjar bli en lulefilial i Gävle nu, även om Kilström iofs har lite anknytning till stan efter pappans sejour här i början av 80-talet.

Peja: Lukas ska vi ha!

Peja:

Var bor flickvän?

Lukas Kilström lämnar Luleå efter säsongen...

Den här liraren vill jag se i Brynäs nästa säsong, en perfekt ersättare för Johansson. Han har ännu inte blivit erbjuden någon fortsättning från Färjestad. Faxa Sundlöv faxa ;-)

Skulle inte bli förvånad om vi får se Hanses i Brynäsmålet nästa säsong ;-)

Slajsarn: Det är lugnt blir han skadad så kan ju alltid Sundlöv ersätta honom med en Styrmankopia för sånna finns det gott om!

OBS IRONI!

Gurra88:Jag är kluven till att sajna en så skadebenägen spelare på 3 år... Men är han skadefri så är han en stor tillgång så man får väl hålla en tumme...

Skönt med Bertil! Då är det bara 2 nya backar till som behövs

tjugo8:Inte alla som uppskattar det, många härinne hånar ju en när man säger att man har "insider":)

Huss: Ja, just axelskador har väl en tendens att vara efterhängsna om man inte åtgärdar dom grundligt genom ex operation.
Är snarare förvånad att Bertil inte varit mer skadad, med tanke på spelstilen.
Som sagt: det börjar arta sig försvarsmässigt.

tjugo8: Men problemen med Bertil har till stor del varit relaterade till hans axel. Tidigare har de inte gjort några ingrepp utan bara vilat. Nu skall de problemen vara över iom den operationen han till slut tvingades göra.

Det snackas om två nya backar till nästa säsong varav Luleås Lukas Kilström är den ena. Kilström skulle vara en grym värvning, en Bertilssontyp. Om Kilström plus ytterligare en back så ser det fan så mycket bättre ut :-)

Gunderson

Bertilsson

Kilström

Sundqvist

Jacobsson

NY

Djoos

Persson

Löf(Lånas ut)

Huss:

Jag har hela tiden trott det och tror det fortfarande, det jag oroar mig för är om inte rekonstruktionen går igenom och vi konkar då lär vi inte spela ES hockey kommande säsong.

Varför jag är så optimistisk denna säsong jämfört med andra är att SALO har insett hur man skall göra, byta ut 1 - 2 spelare inför denna säsong och inte halva laget som hans föregångare gjort. till denna säsongen är Kapstad och Edblom nya och resten av laget är intakt, man ser vilken harmoni laget har och att klubben befinner sig i akut ekonomisk kris bekommer dom inte alls. Som Bergenstöm sa, " Ekonomin låter vi andra ta hand om, vi gör det vi är bra på och spelar hockeY och skall ge fansen en Elitserieplats "

faceoff:

"Simon å Ollas nysignade 3år vardera!"

Mkt bra input, mer sånt!

Rädd för skadebenägenheten på Bertil, hade föredragit kortare kontrakt, får oroliga LJ-vibbar...

mattias - 74: Frågan är om inte Kapstad är för lik Gunderson till spelstil för att han skulle höja Brynäs backbesättning? Låt vara att han är en av de bästa backarna i Allsvenskan och garanterat skulle ta en plats i ett Elitserielag (men Leksand går väl upp eller hur?).

KulaShaker: Grymt bra! Bertilsson är mycket viktig i Brynäslaget.

Nytt kontrakt på 3 år

DavyDjoos:

Det kan förbättras men jag tycker absolut han bör få chansen i Es, var skeptisk till värvningen av honom från tyska andraligan men Salo har scoutat honom bra, han har varit riktigt bra. Spelar enkelt och har ett bra skott. Han och Timander är i särklass de 2 backarna i Leksand som blir viktiga för oss i Kvalserien.

Redigerad kommentar

mattias - 74: relativt liten och lätt, för liten för närkampsspel eller kompenseras på något sätt!? Offensivt lagd? Hur ser försvarsspelet i egen zon ut?

70 Rodrigues: Jonas Andersson på Widings plats, Martin Ruzicka på Lauritzens plats — låter bra...

mattias - 74: Nä nu får det fan räcka med knätofsar ;-)

70 Rodrigues:

Rykten i Leksand gör gällande att Kapstad uppvaktas av 1 eller flera elitserieklubbar, undrar om Sundlöv är med  i jakten på honom.

Redigerad kommentar

Vill se Oskar Lindblom tillsammans med "Kroken" och Lindholm. Han är en ren sniper. Som vi behöver.

Nufcbifcaps: Vi får väl se om han tar oss till slutspel.  

Nufcbifcaps: knappast denna säsongen va? ;)

Kahn:Hur blir laget bättre med Kenta? Tommy Jonsson är ju elitseriens bästa tränare!

Peja:

Det är ju sant, jag hade för mig att de var lite äldre då, typ 24-25. Kanske inte Regin dock.

tompap71: Nordgren, Hagos, Regin, Nielsen och Sanny var väl ganska unga och utvecklade väl sitt spel under Kenta men de är inte egna produkter. Med reservation för att jag kan minnas fel, dock.

Kahn:

Den frågan får du nog bättre svar på i Timråboken, men som jag minns det kryllade det av importer i Timrå under Kentas ledning, mest finnar och tjecker. Kan inte påminna mig om att det kom fram någon yngre talang där då, möjligen Christian Söderström? Men han kom kanske fram före Kentas tid?

tompap71: Gjorde han verkligen det i TIK?

Kahn:

Lill-Kenta? Ja jösses! Mycket mer fel för Brynäs än så kan det nog inte bli, han är ju (ö)känd för att vägra släppa fram unga talanger. Med honom som tränare vore det ju lika bra att lägga ner juniorsatsningen också. Kan vi satsa på att köpa avdankade finnar och sluta sextio mille back istället. ;)

Kahn: No shit sherlock! Klart du får det, men det hindrar ju inte att det var det dumaste man hört här på länge, och då är det ju ändå hockeysnack vi pratar om...

atilla: Man kan ju yttra sig om hur man önskar att det blir.

Undrar varför det blivit så tyst om en kontraktsförlängning för TJ. Hoppas att det är för att Sundlöf förhandlar med just "Lill-Kenta".

Kahn: Haha men snälla nån. Lägg av nu.

Brynäslegenden: Han är NOG bättre än TJ i alla fall.

Kahn: Lill-Kenta i båset?

Kan ha varit de värsta jag läst någonsin här inne på flera år.

Nufcbifcaps: Laget blir bättre ?

Kahn: Varför?

Sheena Punkrocker: finns många som borde packa ihop innan Granström. En oerhört viktig kille i framförallt slutspel.

Sedan vill jag se "Lill-Kenta" i båset istället för TJ.

« · 1560025 · »