1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Världens bästa Byström platsar alltså inte i Örebro heller?

HappyX3:

Vet inte om Lundström är sugen på Brynäs eller inte, att han vill hemåt var visst till stor del för att underlätta drivandet av sitt företag. Att Sundlöv är intresserad av honom var bara rena spekulationer från min sida.

Zappaholic: "Svedberg var ju en skitvärvning ;-)"

En chansning som gick hem :) kunde lika gärna gått åt andra hållet.
Lite Stefan Liv-varning på honom i den mån att han kunde va lite ojämn
men höjde sig nåt gruvligt i slutspelet. Hade varit kul å se om de hade
gått lina bra den här säsongen om han nu hade stannat? :)

Pettisbif: Gäsp.. Hur orkar du?

Johan Holmqvist - Jacob Markström

(Låna ut Robin Rahm)

Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Johan Harju

Andreas Thuresson - Elias Lindholm - Juhamatti Aaltonen

Daniel Brodin - Tom Wandell - Daniel Widing

Per Hallin - Jonathan Granström - Simon Önerud

Emil Larsson - Alexander Lindgren  

Ryan Gunderson - Christian Djoos

Robin Jacobsson - Lukas Kilström

Jörgen Sundqvist - Simon Bertilsson

Dennis Persson - Mattias Nörstebö

Simon Löf(Låna ut)

NYA:
Markström(Dröm)

Aaltonen(Dröm)

Brodin

Wandell(Dröm)

Hallin

Önerud

Kilström 

FÖRLUSTER:
Berglind

Jonsson

Styrman

Hansen

Lavander(Ev.behåll)

Johansson(Ev.behåll)

Järnkrok

Nordquist(BRYT Kontrakt)

Lauritzen(BRYT Kontrakt)

Wännström

PP1:

Gunderson

Aaltonen

Lindholm

Granström

Wandell

PP2:
Djoos

Ollas

Thuresson

Enterfeldt

Harju

BP Par:
Ollas - Granström

Harju - Enterfeldt

Hallin - Wandell

Brodin - Önerud 

Extra:Thuresson

HappyX3: Lundström var ju väldigt kritisk till Brynäs värvning av Rahm och tyckte att han skulle stängas av på livstid.

Jag har hört att Robin Rahm kan innehålla spår av häst.

Honken, Svedberg och Läck är väl positiva värvningar?? Greiss tycker jag var synd, han var duktig i slutet taskigt att slänga in honom i ES direkt. Skulle get honom några träningar att komma in i laget!

Jag ser inte heller något problem med värvningen av Rahm, det som är problemet anser jag är att man värvade honom som backup redan i år. Jag skulle sätt honom en säsong i AS för att utvecklas och nästa säs. konkurrera om en plats i A-laget. Nu har vi hamnat i en situation där vi inte vet om vi vågar chansa med honom en säsong till. Nu har han fått jobba med Pecka ett år, nu får BIF låna ut honom så han får speltid och hittar balans och så får vi ta tillbax honom näst nästa säsong och hoppas han är redo då..

Är Lundström verkligen sugen på BIF? hört att han likt Jocke Eriksson känner sig "misshandlad" av Brynäs och inte vill återvända.  Känns också som att vi hellre bör satsa på en yngre målvakt?? Mattson var ju på G innan säsongen innan det vart klart med Rahm, klart intressant värvning. Även Anton Forsberg i Modo är intressant och som ajg tror skulle göra sig bra med Pecka!

Peja: Det blir inte svårt att hitta en bättre ersättare. Men vore kul med någon som verkligen utmanar Honken om förstaspaden.

Gurra88: Håller med om att Rahm bör dumpas. Jag hade aldrig några problem med den moraliska aspekten med att värva Rahm efter dopingavstängningen, men det är svårt att bortse från att han inte hade spelat hockey på två. Precis som flera har varit inne på; det är snudd på omöjligt att prestera i Elitserien efter ett så långt uppehåll.

Jag hoppas att Rahms ersättare blir Johan Mattsson, och inte Jocke Lundström.

Huvudsaken är att vi blir av med Rahm så fort säsongen är över

70 Rodrigues: Varför lyckades inte Thomas Greiss i BIF? Han har väl gått bättre sedan han lämnade??

70 Rodrigues: Honken och Svedberg är ju kanonvärvningar i alla (-:

Zappaholic: Just det, glömde att det är dom enda målvaktsvärvningar som gjorts under Sundlövs tid som sportchef ;-)

Zappaholic: Ja, och Honken....

70 Rodrigues: Svedberg var ju en skitvärvning ;-)

Ang målvaktsexpertis så har ju Sundöv och Pecka inte lyckats så jävla bra med målvaktsvärvningarna sedan Sundlöv tilträdde som sportchef.

Carl Lejonkräk: Förutsatt att han lär sig något av misstagen, annars är ju sannolikheten densamma tyvärr

HappyX3: "Filip Forsberg: Går inte Leksand upp i år borde väl Forsberg göra det ändå? Behöver spela ES för att ta nästa steg i utvecklingen och försöka kriga om en riktig landslagsplats. "

Finnsväl risk att han följer med Rönnberg till Fusklu...Frölunda?

Gurra88: För varje misslyckad värvning så kommer Sundlöv närmare en lyckad värvning ;-)

Carl Lejonkräk:  Du menar att vi har brist på misslyckade värvningar av Sundlöv genom åren?

Redigerad kommentar

Gurra88: Även Sundlöv kan ju göra fel ibland. Sen vet vi heller inte om Rahm plötsligt börjar rädda puckar nästa säsong heller. Mitt tips är att han  lämnar Brynäs men skrivet i sten är det ju inte. Viktigast är att vi får stabilt målvaktsspel och sedan om det blir av Rahm eller nån annan kvittar.

Huge: ja de kanske borde gjort det? Då hade vi kanske haft en backup till Honken inför slutspelet,

Redigerad kommentar

Gurra88: Synd att du inte mailade Sundlöv och Pecka, dom hade säkert velat höra din uppfattning som målvaktsexpert....

Zappaholic: verkligen! Frågan är hur man scoutar en målvakt som varit borta i 2,5 år?:) Rahm skulle givetvis aldrig ens vara aktuell. Men fullt övertygad att Sundlöv inser sitt misstag och skickar honom till Örebro.

Zappaholic: "Illa scoutad" måste vara årets understatement =). Han hade ju inte spelat på 2,5 år så han vara inte så lätt scoutad heller =). 

Redigerad kommentar

Zappaholic: Självklart ett gigantiskt misstag av Sundlöv när han värvade Rahm men det är ju bara att bita i det sura äpplet och hoppas att vi kan bli av med en stor del av kostnaden där.

Gurra88: jag tycker Rahm kan sammanfattas som en illa scoutad chansvärvning som aldrig borde gjorts. Dels sett till det rent sportsliga, dels pga dopningsavstängningen. Leksand kan få honom för en billig peng.

Huge: "Han borde dock att slipat bort (o)vanan att släppa så många returer vid det här laget. Vet inte vad det kan bero på, vissa målvakter är iofs mer av puckmotare och överlåter sen det mesta i returväg åt uteförsvaret."

Jag kan tala om vad det beror på.
1. Han har aldrig visat något på denna nivå förutom några matcher i FBK som han sprattlade till innan han kom på att han skulle fuska sig till framgång.
2. 2,5 års frånvaro. De sysslar inte med korpen.

Carl Lejonkräk: ja klart du tror det

Lesky: Hade ditt tips gått in så hade det varit århundradets skräll. Skönt att du är en usel tippare ;-)

Jag tror att Brynäs har vilat sig i form och medvetet gjort allt för att minska pressen på laget inför slutspelet. Pass upp Skellefteå!

Nåja, nu är det dags för mig att krypa till korset och erkänna att jag hade fel angående slutspelsplatsen. Som bekant spådde jag när vi hade 20 poängs försprång att vi skulle missa slutspelet. Idag är jag glad att jag hade fel. (även om det var nära) Jag är riktigt imponerad av lagets insats att ta sig samman och vända trenden när det blåste som värst så här i slutet av serien. Nu spelar det egentligen ingen roll hur det går i slutspelet, för med detta spelarmaterial var det en bragd att bara nå slutspel. Hoppas dock att Sundlöv inser detta också och gör de förändringar som krävs tills nästa säsong!

Redigerad kommentar

Huge: Så är det förstås att försvarsspelet och målvaktsspelet hänger ihop. Honken var mycket bra mot råttorna och delvis men inte helt kan det förklaras med det tajta försvaret.

Treklövern1912: Rahms darriga spel är naturligtvis till stor del (hur mkt?) en följd av hela lagets defensiva uppträdande under större delen av säsongen.
Han borde dock att slipat bort (o)vanan att släppa så många returer vid det här laget. Vet inte vad det kan bero på, vissa målvakter är iofs mer av puckmotare och överlåter sen det mesta i returväg åt uteförsvaret.

Zzz: Kanske Asplöven (darrigt) vill hyra honom ;-)

Men låt oss hoppas att han vänder det hela om han av någon anledning skulle behöva stå i slutspelet.

70 Rodrigues: Kanske bättre att låna ut Rahm än att köpa ut honom. Då kanske något lag kan ta en del av lönekostnaden. Och vem vet, några månader på allsvensk nivå med kontinuerlig speltid och Rahm kanske höjer sig ordentligt.

70 Rodrigues:

Löf kan vi skicka till Mora på lån, vad gäller resterande tre lever jag på hoppet. :)

tompap71: Det vore absolut värt att köpa ut Rahm och hade det funnits massor med deg även Nordan, Lauritzen och Löf. Men tyvärr så lär vi få dras med alla fyra även nästa säsong :-(

Treklövern1912:

Var faktiskt nytt för mig också ända till häromdagen då jag hörde det på radio.

Carl Lejonkräk:

Ja, Honken behöver en bättre målvakt att fajtas om spaden med. Personligen tycker jag det vore värt att köpa ut Rahm från hans kontrakt, om det nu inte sker något mirakel och nån klubb vill ta över det rakt av.

tompap71: Det var nytt för mig. Från artikeln:

" Det första fyndet av fladdermusrabies gjordes i Skåne 2009. Två människor har dött efter ha blivit smittade av rabiesinfekterade fladdermöss, en i Finland och en i Skottland."

Tror att den första personen inte hade medicinerat med Koskenkorva och den andra med whisky"

Vad kan man lära sig av detta? Det är viktigt med medicinering mot rabies. ;-)

tompap71: Alla(nästan) brynäsare vill nog se  förlängning av Honkens kontrakt men det går inte om Rahm ska vara kvar anser jag. Kan Sundlöv trolla bort Rahm så är det önskvärt med Honken en säsong till och då kompletterad av en målvakt som är lite stabilare än vad Rahm är just nu. Utlåning på Rahm kanske?

Treklövern1912:

Är du riktigt säker på det? ;)

Zappaholic: Sverige har varit rabiesfritt sedan 1886. ;-)

Zappaholic:

Jag har sett honom alldeles för lite för att han någon bra koll, men 13 poäng på 11 matcher i Timrå denna säsong är ju inte fy skam.

tompap71: Åker TIK ut tycker jag Sundlöv ska hugga som en rabiessmittad grävling efter Matt Murley. Han skulle ösa in poäng i Brynäs tror jag.

Agera, Sundlöv!!

Treklövern1912:

Jo, med lite teknisk bearbetning så är det bra nära. ;)

tompap71: Liknar det inte dialekten i södra Hälsingland ;-)

Treklövern1912:

Grym! Särskilt på just den speciella dialekt som talas i Schwiez. ;)

tompap71: Vad bra du är på italienska ;-)

« · 1566445 · »