1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743416 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Linus Wickman: Jag hoppas o tror att Löf blir utlånad och att vi utnyttjar dom pengar som ligger på hög till en riktig klassback. Varken Jacobsson eller Persson har lirat en hel säsong, så där kan det ju gå either way när det gäller prestation. Men som sagt, med den nämnda backuppsättningen så blir det inget topp 4.

bradberry: Ber om ursäkt. Fattar inte hur jag kunde glömma Enterfeldt. Han skall definitivt in och fightas om en plats.

Kahn: okej om Brynäs får ett gäng skador även nästa säsong, lär han väl få chansen :-)

Kahn: Saknar Enterfeldt.

Jajjen: exakt målvaktssidan och ersättningen av järnkrok lär ju just nu vara viktigast om Brynäs ska vara ett top 4 lag, nästa säsong. Såklart behövs då också några lekkamrater till Lindholm med.

Linus Wickman: Göransson är en tvåvägsback som spelar i J-18 och J-20. Han har storlek ( 191 cm ) och han har skridskoåkning. Jag ser honom som en större talang än Nörstebö. Dessutom kan han skjuta.

70 Rodrigues: det har vi delade meningar om, men om vi säger att du har rätt. Vad ska Brynäs göra på Backsidan och vilka ska lämna. Men än styrman och berglind.

Linus Wickman: Tycker som du. Meningslöst att fantisera om spelare som ändå aldrig kan bli aktuella. Lägg till Bertilsson och ta bort norrmannen så har du förmodligen Brynäs backbesättning nästa säsong. Möjligtvis att Löf kan bli utlånad.

Samtidigt försvinner lagets bästa forward (Järnkrok) och då fattar man vilken utmaning Sundlöv har. Den här gången kommer det inte att hålla att fylla på med halvfabrikat som Thuresson och Harju som är hyfsade elitseriespelare men inte mer. Sundlöv måste hitta spelare av landslagsklass.

Kahn: om lif går i konkurs, så lämnar han. Men om de blir kvar i allsvenskan stannar han. Markström håller jag med till fullo. Så du tror omark går från en inkomst på lets say 300000 kr. Till en prestationslön i Brynäs?? Du kan seriöst inte tro det. Även om jag gärna vill se Ekholm i Brynäs nästa säsong, så lär det inte hända... Ekholm ger det chansen ett år till. Vem är göransson?

Linus Wickman: Absolut ingen backuppsättning som gör oss till ett topp 4 lag iaf.

Linus Wickman: Tro vad du vill om Lif. Forsberg stannar inte om de blir kvar och går i konkurs. Jag påstod inte att Markström blir trejdad. Jag HOPPAS han blir det så han får CHANSEN. Omark kanske inte, men Sundlöf får inte resonera som dig. Det KAN faktiskt vara möjligt. Prestationslön. Ska vi fortsätta med Djoos som andreback i PP med den ärtbössan. Nä jag hoppas vi får hem Ekholm. Bertilsson skall också in. Göransson skall också med. Sedan lånar vi ut backar som inte platsar till DIF.

70 Rodrigues: Löf är väl den enda i den backuppsättningen, som jag kan se lämna.

70 Rodrigues: tyvärr har jag inte fel. Räknar upp 8 backar där. Vanligtvis har man ungefär 7. Glömde Bertilsson med.. Det blir 9 backar. Så den är klar.. Och inte dålig enligt mig Bertilsson- gunderson Jacobsson- djoos Persson- kilström. Har inte ens tagit in kapten Sundqvist i dom backparen.

Linus Wickman:"Men Backsidan till nästa säsong är redan klar. Jacobsson, Sundqvist, djoos, kilström, Persson, norrmannen, löf och gunderson."

Glöm inte Bertilsson. Men hua, jag hoppas verkligen att du har FEL!!!

Redigerad kommentar

Kahn: Leksand kan faktiskt gå upp i år. I och med att Rögle är dåliga, så har de chansen. Och även OM dom inte går upp, så kommer Forsberg stanna. Markström som du säger kommer bli tradad och inte flytta hem vid eventuellt flytt. Bara för vi har harju kommer inte omark komma till oss. Speciellt efter hans succé denna säsong. Han tänker inte gå ner i lön för att gå till Brynäs precis. Ekholm är den mest realistiska. Men Backsidan till nästa säsong är redan klar. Jacobsson, Sundqvist, djoos, kilström, Persson, norrmannen, löf och gunderson.

Linus Wickman: Din realism, dina tankar. Leksand går inte upp i år heller. Försvinner inte Forsberg till NHL direkt så har BIF nog Chansen. Markström misshandlas av Florida, hoppas han blir trejdad till ett annat lag. Förslagsvis Washington. Omark är inte omöjlig när vi har Harju. Hietanen visste jag inte hade förnyat. Ekholm kommer tillbaka från sin dåliga fot. Han är också misshandlad av sin NHL-klubb.

Kahn: jag föredrar realistiska diskussioner. Annars är ju diskussion totalt onödig. Hietanen förlängde nyss sitt kontakt i Ryssland. Omark vann swz poängliga! Markström står i NHL! Forsberg Leksands kille sedan barnben! Tror inte Brynäs ens ha råd med detta även om deras ekonomi är bättre.

Linus Wickman:I diskutioner får man drömma. Kassan finns där men frågan är som vanligt om BIF är beredda att satsa. ( Även med böterna för Franson ).

Kahn: markström, omark, hietanen, Paulsson och Forsberg?! Bara drömmar.. Kommer aldrig hända.

Ett förslag : MV Nilsson ( Från Islanders organisation )

Markström

B Gunderson , Jacobsson

Sundqvist , Djoos

Bertilsson , Kilström

Persson , Hietanen/Ekholm

Göransson , Löf

Och nej jag har inte glömt Nörstebö

F Lindholm , Forsberg , Lindblom

Omark , Harju , Ollas

Brodin , Paulsson , Widing

Lindgren , Granqvist , Thuresson

Johansson

Och nej jag har inte tagit Widing utan kontrakt. Hoppas på nytt kontrakt för widing.

Peja: Motivationsproblem? Dåligt kroppsspråk? Sprider negativ energi?

Så tror jag att det är. Har anledning att tro det och är tämligen säker på att Brynäs letar alternativ till förstaspaden nästa säsong samt ev. även till andraspaden...

bradberry: "Vad vi behöver är någon Honken kan vara backup åt..."

dagens sanning ;)

Linus Wickman: eller haugen.

70 Rodrigues: ser hellre Johansson. Lite Fasth känsla över honom.

Peja: True Story :-)

bradberry: Kan det inte vara så att Honkens spel fallerar när försvarsspelet inte håller? Jag tycker att det är en tydlig tendens om man analyserar hans tid i både Frölunda och Brynäs. Klart att man gärna vill ha en målvakt som står på huvudet och räddar laget när utespelarna sviker, men om man fixar till försvarsspelet så kommer nog även Honken att spela upp sig, vilket han ju faktiskt har gjort under den senaste månaden.

70 Rodrigues: Jag tycker inte vi behöver "en backup till Honken".

Vad vi behöver är någon Honken kan vara backup åt...

70 Rodrigues: Håller med om att Brynäs bör försöka bryta med Rahm. Jag tycker inte att han är någon urusel målvakt, men man behöver bättre burväktare på den höga nivån som Elitserien ju faktiskt är.

Jag hade bra koll på Mattsson när han spelade i SSK J20. Då var han riktigt, riktigt bra. Om han har utvecklat sitt spel ytterligare i Nordamerika - vilket han förmodligen till en viss del har - så kommer han att kunna leverera bra framträdanden på elitserienivå. Mattsson har dessutom rätt "profil" till den målvakt som jag vill se som komplement till Honken. Jag tror att Honken behöver kompletteras med en ung kille som tävlar varje träning. Sen skulle de förstås konkurrera på samma villkor, det är inte givet att Honken skulle vara etta och Mattsson tvåa.

Kalla mig riktigt negativ nu men jag är rädd att vi får kämpa för att undvika Kvalserien nästa säsong. Brukar inte tänka såhär men om vi med detta laget knappt tar oss till slutspel hur ska vi då utan Järnkrok bl.a klara oss kommande säsong?  Utan någon vidare underifrån också känns det här sådär...

Peja: Vad tror du om den här killen som backup till Honken nästa säsong ;-) Jag verkligen hoppas att Sundlöv kliver ut ur sin prestigebubbla o river Rahms kontrakt. Rahm kan nog vara en av dom sämsta värvningar som gjorts av Sundlöv. Konstigt att inte Sundlöv och Alcèn har bättre koll på vilka målvakter dom tar till klubben?

Om inte Filip Forsberg åker över till NHL direkt efter KS så skall BIF lägga ett j--ligt bra kontraktsförslag framför honom.

En lina med Lindholm-Forsberg-Lindblom vore suveränt.

Lif fick en bra början men jag tror inte att de tar klivet upp i år heller.

Jaha, vad behöver Bif förstärka med för att vara med i toppen?

Ska vi försöka utveckla AS eller J20 spelare till att bli topplirare? Eller ska vi betala för spets kompetens och se till att ha 2 producerande linor +2 0-0 linor?

Ska vi köra samma killar i BP & PP?

Peja: Fick precis reda på att Frölunda är o rycker i Wennberg, då lär han nog hamna där är jag rädd :-(

Peja: McGrath gillar jag, en ersättare för Nordan kanske ;-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Jag tycker att Oskarshamn också har några intressanta spelare. Sam Lofquist (amerikan) och Victor Löfstedt har imponerat när jag har sett de under säsongen. McGrath har också intressanta kvalitéer.

Peja: Har sett på Basses kroppsspråk att något är fel. Å det ända sedan "The famous article". Även om dina källor hävdar att det inte var han så stillar det inte mina tvivel på att något inte är bra i Basses relation med truppen. Exklusive hans prestation på isen...

Redigerad kommentar

Peja: Ja, jag läste det precis.

70 Rodrigues: Holös drar i alla fall till KHL.

westerlind: *asg* Likheten är väl när han sätter sig rakt på humlan(som är en geting) och vad som sedan sker därefter :-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Jo, du är ganska lik honom, Tony. Förutom när du sitter under korkeken...

Huss: Tjuren Ferdinand, min favorit :-)

70 Rodrigues: "Honom skall vi ha" (tänk julafton..)

Peja: Wennberg kan nog bli en poängkung, han fyller 19 bast i år och slutade 4:a i DIF:s interna poängliga med 32 poäng på 46 matcher. 14 mål och 18 ass +10 i +/-, det är fan inte kattskit av en så ung spelare. Han har en grym utvecklingspotential.

70 Rodrigues: Lauritzen bör bytas mot Spets och då menar jag inte Lars-Erik. Lauritzen är tänkt att vara en av de mest poängproducerande spelarna i laget och bör bytas mot en potentiell poänggörare av rang. 

Peja: Tycker att vi kan byta Lauritzen mot Wennberg rakt av ;-)

70 Rodrigues: Det blir jobbigt för Djurgården framöver. Veteranerna som har hjärta (och kanske är bekväma när de har rotat sig socialt..) kommer säkert att bli kvar, men deras bästa unga spelare kommer förmodligen att vilja utvecklas vidare på högre nivå (Elitserien). Synd att Åberg drar till Färjestad, men Wennberg vore verkligen bra i Brynäs. Han är riktigt skicklig.

spud:"Varför hoppas du på det? Den killen har ju aldrig slagit igenom i Elitserien."

Såklart att han har slagit igenom i Elitserien, stark defensiv spelare och bra i BP och han skulle som nämts kunna ersätta Hansen.

faceoff: helt sant dock

faceoff: True story :-)

« · 1569767 · »