1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742357 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
70 Rodrigues: han gjorde en grym säsong för två år sen. Kass i år. Gäller att köpa kvalité.

Linus Wickman: Ja, dom gick ju bättre än oss iaf. Hade gärna sett honom i Brynäs.

70 Rodrigues: inte så värst imponerad, främlingslegionen slår till igen.

MoDo värvar...

foppa78:"Vem blir ny sportchef och Tränare???"

Sundlöv har kontrakt över nästa säsong som sportchef, när det gäller tränarfrågan så är TJ aktuell men ingenting är klart.

Vem blir ny sportchef och Tränare???

DavyDjoos:Lycka till Calle !!

Linus Wickman: Han får väl inte göra klart med någon klubb innan säsongen där borta är över? Sen är det klart att han vill testa NHL i förstahand, men hur troligt är det? Litar mer på Inge i det här fallet.

Linus Wickman: Järnkrok kör 9 matcher i Grand Rapids...

BIF96: funna så många alternativ. Vi får se vad sundlöv väljer.

Linus Wickman: Gärna för mig ;)

Redigerad kommentar

BIF96: Denna spelare kanske skulle kunna vara nåt?

BIF96: Kennedy är ju nästan ordinarie i sharks, så han är nog inte aktuell.

Några nordamerikaner som Sundlöv borde kolla upp.

micke63: Väldigt många bra poängspelare du hittat där! Kollar man t ex Bud Holloways statistik så ser den ut så där, massa poäng i AHL men inget i NHL.

bradberry: jag är rädd för det.

Linus Wickman: Keep dreamin...

Hensick lägger Foppa/Näslund beslag på.

Kollar på Västerås IK-Leksands IF och gillar hur den här gurkan lirar. Och där tog Västerås ledningen :-)

micke63:Dessa är mina drömvärvingar därifrån. 

micke63: maila Sundlöv.

Peja: jo så sant

Carl Lejonkräk: Ja, det är inte en fråga om kvantitet. Det är en fråga om kvalitet. Spelare som Bertilsson och Dennis Persson har dessutom inte särskilt positiva skadelistor. Jag skulle gärna se att Brynäs gör sig av med Simon Löf och ersätter honom med en rejäl tvåvägsback.

Peja:"Jag tycker inte att man bör ersätta tre backar (Jonsson, Berglind, Styrman) med endast en (Kilström)."

Fast nu kommer ju Bertilsson tillbaks också och sen har vi ju fått Jacobsson (och även Dennis Persson som missade den största delen av denna säsong). Räknar vi in Kilström så har vi åtta backar under kontrakt.

Johan Norrström:
Skadat gods. Andra sorteringen.

Linus Wickman: då vill kanske MS ha honom än mer, räknar med att han vilat sig i form inför nästa säsong... ;)

Pettisbif:

Har han varit skadad nästan hela den här säsongen? Står ju bara registrerad för 8 matcher.

Pettisbif: så sundlöv vill ha två nya backar? Kanske är inte backsidan klar. Löf får lämna?

Peja: Här är en  back som det ryktas om att Sundlöv vill ha

Redigerad kommentar

En spelare som jag gärna skulle se i Brynäs är Wennberg från Djurgården. Tror att han skulle kunna bli riktigt vass nästa säsong, men man behöver självklart ändå värva två mer erfarna spetsforwards (hoppas på 2 bra från AHL..).

Skulle även vilja se ytterligare en gedigen back. Jag tycker inte att man bör ersätta tre backar (Jonsson, Berglind, Styrman) med endast en (Kilström).

Åtmintone en ny målvakt är naturligtvis också ett måste.

Carl Lejonkräk: absolut

Linus Wickman: Eller om Dixon vill

70 Rodrigues: tror absolut sundlöv är medveten om Dixon. Sen är ju frågan om sundlöv tycker han är värd pengarna.

Ser gärna att Dixon kommer "hem".

Zackrisson kanske skulle vara något?

Carl Lejonkräk: okej, jag hade gärna velat ha in Mullers tyngd eftersom jag tycker vi saknat det för att skapa längd i anfallen. Men Madsen har ju också lite längd och tyngd i och för sig!

70 Rodrigues: Ja han kan säkert bättre, men i år har han varit en stor besvikelse. Mikko Kousa har också gjort landkamper för finland i år men dom matcher jag sett honom i Modo har han verkat så extremt oinspirerad.

Zzz: Kanske skulle fungera bättre i en annan omgivning, han är ändå landslagsspelare?

70 Rodrigues: Okey, ha han verkar ju ha producerat i Rögle, så inte helt överraskande. HAn fick säkert en högre månadspeng än vad ES klubbar kunde erbjudan honom.

70 Rodrigues: Han har väl varit en jätteflopp i Rögle. På papperet ser han bra ut men i praktiken har det inte alls fungerat.

micke63: Han är klar för KHL som det verkar.

70 Rodrigues: Absolut det tror jag med.
Vad tror Ni om denna forward också i Rögle

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3200

hedas: Madsen javisst men vi behöver nog någon med mer offensiva kvaliteér. Muller nej tack, Kousa var en av de sämsta backarna om inte den sämsta i Modo sedan han kom in i laget.

Hade nog passat bra hos oss :-)

Skulle någon av Modos kvarttet vara intressant?

Vet att Maden diskuterats men hade hellre sett Muller men han lär väl gå till Munchen.

Mikko Kousa någon? Har inte sett honom nog mycket för att bedöma honom men sämre än Styrman och Berglind kan det väl inte vara?

micke63: Varför skulle vi ha spelar som ingen annan än renarna vill ha.

Redigerad kommentar

micke63: Alvarez har klausul och kan vara på väg till Luleå.

micke63: han har ES klausul, men känns inte som en spelare som Brynäs behöver

« · 1572802 · »