Varför spekulera? Lita på att Sundlöv skaffar oss klasspelare precis som han har gjort hittills.
Redigerad kommentar
Yey, jag är tillbaka. En vecka är en vecka för mycket!
Samtliga Free Agents i ES i länktipset. Här nedan följer min egna lilla önskelista. Visst, kanske inte realistiskt, men Silly är Silly och är till för att drömma lite extra ;-)
Backar
Brendan Bell, Frölunda
Henrik Tömmernes, Frölunda
Mattias Karlsson, HV71
Martin Sevc, Skellefteå
Forwards
Broc Little, AIK
Marcus Paulsson, Färjestad
Rhett Rakhshani, HV71
Oscar Sundh, HV71
Patrik Zackrisson, Linköping
Juhamatti Aaltonen, Rögle
Jaja, jag vet att det är många orealistiska värvningar. Men då vi garanterat behöver krydda truppen med spets är detta vad som finns tillgängligt just i ES. Sedan kommer det ju tillkomma ett par från andra sidan Atlanten med.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja: Eller den här killen, det snackas om Modo för honom.
Redigerad kommentar
ska Sunken få fortsätta som kapten 13/14? eller är det dags för nån annan att ta den platsen?
Granström?
tjugo8: "Jensen hade inte tillträtt när Kluft anställdes
O vad gäller tidpunkter för tränarbyten så är det ju inte sällan tillgången på ersättare som styr tidpunkten"
Så är det ju naturligtvis, men trots det en märklig tidpunkt att mitt i en kvalserie byta tränare av just den anledningen.
Zzz:
Kan inte värdera substansen i Hockeysveriges artikel jag snubblade över
Off-topic;
Jensen hade inte tillträtt när Kluft anställdes
O vad gäller tidpunkter för tränarbyten så är det ju inte sällan tillgången på ersättare som styr tidpunkten
70 Rodrigues:
Kan ha varit att det ryktet om bif/aik var hetare förra året
Men blir intressant o se hur Sundlöf formerar organisationen runt laget
Gissar att TJ har försökt utöka sitt inflytande/mandat efter guldet, men nånstans måste också sportchef/vd sätta ner foten gentemot en tränare också...Lex Skellefteå...
tjugo8: – Vi har olika syn på hur elitidrott ska bedrivas, sa vd Fredrik Jensen till Folkbladet då.
Låter inget vidare o inget som behövs i Brynäs isf.
Anders Blank: Anders Nilsson tycker jag skall in som förstemålvakt nu när Markström verkar få chansen av sitt Florida. Bryt med Rahm och förläng med Holmqvist.
Målvaktsfrågan då?!
Mark Owuya är för närvarande i AHL:s farmarliga ECHL, kanske vill hem å slipas av Pecka lite. Han har ju lite Markström-size så...?!
Lars Haugen har nämnts här tidigare?!
Förlänga med Honken å låna ut Rahm eller inte förlänga med Honken å ändå låna ut Rahm eller ha kvar Rahm å in med nåt annat istället för Honken?!
micke63: Visst behövs lite storlek på backarna, å även jag imponerades över Mihaliks size å hade förhoppning att det kunde vara lite Chara-style på han. Därför blev jag lite sinnig när Nubben tog han till Timrå ifjol men skitglad när han inte varit ett alternativ för Brynäs efter att jag sett han nån match. Maken till orörlig spelare!! Där kan vi snacka stor å klumpig, Jacobsson framstår ju som en isdansare i jämförelse (några som klagar på att han skulle va klumpig, dock inte jag).
Så, ingen Vladimir Mihalik tack.
Redigerad kommentar
Är det någon som vet om denna spelare har någon ES klausul ?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5599
Och i så fall skulle han vara något för Brynäs ?