1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742823 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

Är det någon som vet om denna spelare har någon ES klausul ?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5599

Och i så fall skulle han vara något för Brynäs ?

bradberry: Då länkar jag vettu ;-)

Huss:Vart vill du komma?Imitt tycke har det blivit en sån hysteri att en junis så fort det går bra ska in i A-laget,låt dom vara å utvecklas det är en sånt stort steg,man ska ha ett kraft fullt A-lag med ngn junis som knackar på dörren,dom ska slussas in,spela några matcher å testa,vi har haft så många junisar som som varit bra i J-20 men sen inte blivit fullfjädrade elitspelare,vi har för ex kanske en av dom största Henrik Thegel-Ludde-Emil sandin han va kanske en av de största talanger vi haft..det finns alltid en anledning för att man inte tar upp/tror på dom!Majoriteten av alla ES-spelarna idag som spelar har gått den "långa vägen"genom div 1 AS för att sen slå sig in i ES!

Berglind till Mif.

Brodin klar.

Källa: Aftonbladet- Blogg. Orkar int länka... :)

faceoff: Apropå att hoppa över J-20 och till A-laget. Om inte ens de mest talangfulla J-18 spelarna som dessutom lyckas i J-20 får prova i Á-laget hur skall då en, förvisso extremt talangfull, 16 årig junior fixa det?

Kahn: Om det hade varit så enkelt att hoppa över J20-steget, så hade nog exceptionella talanger som Bäckström, Markström, Lindbäck, Silfverberg, Larsson och Lindholm gjort det. De har alla spelat ett antal J20-matcher.

Huss:???????????????

Varför spekulera? Lita på att Sundlöv skaffar oss klasspelare precis som han har gjort hittills.

faceoff: Brodecki som är J-18s bäste spelare också spelat massor i J-20 och gjort det bra. Men han har inte heller aktuell för A-lagsspel trots de många skadorna.

Kahn:ja just de!

faceoff: Thelin kanske inte ville skicka iväg sina äldre spelare till andra klubbar.

Kahn:Det kanske finns en anledning,eftersom han inte spelat j20 den här säsongen!Om du vet skillnaden mellan j18-j20,så behöver jag inte kommentera j18 till ES!

Redigerad kommentar

Härligt att det börjar gå bra för Markström i Florida. Hoppas att han blir kvar i NHL hela säsongen. Sundlöv får rikta in sig på Nilsson i Islanders organisation.

70 Rodrigues: Jag drömmer :-)

faceoff: Att alla skall göra hela vägen genom U -16, J -18 och J -20 är bara strunt. Vissa talanger kan hoppa över steg i ungdomsverksamheten. Ja jag vet vilken skillnad det är i tempo och fysik mellan J -18 och J -20. Jag ser nämligen på de matcherna. Tyvärr har jag inte sett en enda U -16 match.

Kahn: Skulle Ekholm komma hem så skulle backsidan kännas lite bättre :-)

Kahn:Ta det lite lugnt nu,han ska väl göra sig rättvis i j20 först,har du en aning vilken enorm skillnad det är?Bara steget upp till j20 är stort,men inte att förringa att han blir bra!

70 Rodrigues: Man önskar verkligen att han kommer hem och tar över LJ:s lön plus lite till.

Kahn: Känns som att Ekholm jobbar lite förgäves för den NHL platsen, tror faktiskt inte att ha kommer att ta en plats. Lika bra att han kommer hem ;-)

Har tyvärr hört att Ekholm är beredd att ge NHL-drömmen ytterligare en säsong. Jag tycker dock att Sundlöv skall höra av sig till honom ändå.

Zappaholic: Han påminner en hel del om Jacobsson ;-)

Jag var och såg på J-18 matchen igår och jag blir bara mer övertygad att Oskar Lindblom bör få en plats i A-truppen. Som den sniper han är, var han osynlig till han petade in en puck. Sätt honom med en mer kreativ center så kommer det att gå bra.

70 Rodrigues: Jag tycker att Fernholm var katastrofalt långsam och stabbig i kvartsfinalserien.

Skulle det här kunna vara något för oss :-)

Steenm: Marcus Paulsen har jag hört är på väg till Växjö.

Steenm: little vill till USA, Aaltonen till khl, bell vill ha pengar så nla eller khl, Zachrisson redan klar för Ryssland. Resten är tillgängliga.

Yey, jag är tillbaka. En vecka är en vecka för mycket!

Samtliga Free Agents i ES i länktipset. Här nedan följer min egna lilla önskelista. Visst, kanske inte realistiskt, men Silly är Silly och är till för att drömma lite extra ;-)

Backar
Brendan Bell, Frölunda
Henrik Tömmernes, Frölunda
Mattias Karlsson, HV71
Martin Sevc, Skellefteå

Forwards
Broc Little, AIK
Marcus Paulsson, Färjestad
Rhett Rakhshani, HV71
Oscar Sundh, HV71
Patrik Zackrisson, Linköping
Juhamatti Aaltonen, Rögle

Jaja, jag vet att det är många orealistiska värvningar. Men då vi garanterat behöver krydda truppen med spets är detta vad som finns tillgängligt just i ES. Sedan kommer det ju tillkomma ett par från andra sidan Atlanten med. 

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk:

@MrMadhawk: De flesta Växjöanhängarna och SMP:s @enestubbe i spetsen fick så sanslöst rätt gällande Mike Iggulden och hur han skulle misslyckas.

70 Rodrigues: han verkar snabb, bra sinne för spelet samt teknisk, och kan producera bra, inte etablerad i NHL pga fysik, men känns som en perfekt spelare på ES-rink... Hellre det än en stor spelare utan "hockey sense", som det stod om någon i listan av tre spelare nedan...

Förövrigt en intressant lista av spelare... ;)

Redigerad kommentar

Peja: Eller den här killen, det snackas om Modo för honom.

Redigerad kommentar

ska Sunken få fortsätta som kapten 13/14? eller är det dags för nån annan att ta den platsen?

Granström? 

Hoppas att det är den här typen av spelare som Sundlöv kollar på i AHL. Erfarna forwards på 27-30 år.

tjugo8: "Jensen hade inte tillträtt när Kluft anställdes

O vad gäller tidpunkter för tränarbyten så är det ju inte sällan tillgången på ersättare som styr tidpunkten"

Så är det ju naturligtvis, men trots det en märklig tidpunkt att mitt i en kvalserie byta tränare av just den anledningen.

tjugo8: Har inte lilla hästen en egen bok där ni kan ta ert häst snack?

Ut i stallet med dig om du får för svår abstinens.....

Zzz:

Kan inte värdera substansen i Hockeysveriges artikel jag snubblade över

Off-topic;

Jensen hade inte tillträtt när Kluft anställdes

O vad gäller tidpunkter för tränarbyten så är det ju inte sällan tillgången på ersättare som styr tidpunkten

70 Rodrigues:

Kan ha varit att det ryktet om bif/aik var hetare förra året

Men blir intressant o se hur Sundlöf formerar organisationen runt laget

Gissar att TJ har försökt utöka sitt inflytande/mandat efter guldet, men nånstans måste också sportchef/vd sätta ner foten gentemot en tränare också...Lex Skellefteå...

Zzz: ""Patrik Klüft har redan placerats som assisterande tränare ibland annat Brynäs och AIK."

Hästens väg mot AS fortsätter i Himpan imorgon...:)
Prenumerera | Anmäl

Vet inte hur mycket substans det ligger i det, fråga tjugo8 när han loggar in :-)

70 Rodrigues: : Finns det någon substans i ryktet om Klüft? Om sportchef Fredrik Jensen kommer på först i kvalserien att hans tränare inte har rätt syn på elitidrott så tycker jag det är hans omdöme man ska ifrågasätta =).

tjugo8: – Vi har olika syn på hur elitidrott ska bedrivas, sa vd Fredrik Jensen till Folkbladet då.

Låter inget vidare o inget som behövs i Brynäs isf.

tjugo8: Styrman till Björklöven tillsammans med Lavander :-) Så som det blir nästa år ;-)

Kahn:

Kan vi inte ta in Styrman i stället för Ekholm?

Så som det blev i år?

Vi behöver 1 back till efter Kilström förslagsvis Ekholm som kan ta hand om PP 2 sedan skulle jag vara nöjd med backuppställningen.

Anders Blank: Anders Nilsson tycker jag skall in som förstemålvakt nu när Markström verkar få chansen av sitt Florida. Bryt med Rahm och förläng med Holmqvist.

Målvaktsfrågan då?!

Mark Owuya är för närvarande i AHL:s farmarliga ECHL, kanske vill hem å slipas av Pecka lite. Han har ju lite Markström-size så...?!
Lars Haugen har nämnts här tidigare?! 
Förlänga med Honken å låna ut Rahm eller inte förlänga med Honken å ändå låna ut Rahm eller ha kvar Rahm å in med nåt annat istället för Honken?!

micke63: Visst behövs lite storlek på backarna, å även jag imponerades över Mihaliks size å hade förhoppning att det kunde vara lite Chara-style på han. Därför blev jag lite sinnig när Nubben tog han till Timrå ifjol men skitglad när han inte varit ett alternativ för Brynäs efter att jag sett han nån match. Maken till orörlig spelare!! Där kan vi snacka stor å klumpig, Jacobsson framstår ju som en isdansare i jämförelse (några som klagar på att han skulle va klumpig, dock inte jag).

Så, ingen Vladimir Mihalik tack.

Om nu Lukas är siste back in så har vi alltså en back med offensiva kvaliteter!? Det känns som motståndarna har börjat lära sig gundes mönster mer och mer. SAIK plockade bort honom väldigt effektivt i slutspelet med en gubbe som täckte bort honom i varje PP. Eller räknar Sundlöv kallt med att Djoos ska kliva in och leverera nästa säsong? Nä, låt Sundlöv göra klart laget som han tror räcker till så kan Inge gå in i smyg och fylla på med en bra gubbe till på varje position. Då kanske vi slipper en till skitsäsong. Att han aldrig lär sig den där Sundlöv..

Stephen Dixon, vore det någo igent?

Sheena Punkrocker:det är inte ett dugg konstigt finns ingen första års junior som har lyckats hela säsongen,det här vet man i ledningen så det bör finnas en plan b!det blir helt enkelt för många matcher ,dom orkar inte!

Redigerad kommentar

Jajjen: go for it! ;-) tror jag redan vet svaret, men säg vad du tycker ändå.

Huss: med den logiken så chansar ju sundlöv om han värvar en till back? Vad ska han värva som inte är en chansning?

« · 1571979 · »