1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742321 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

Huge: Så är det, dessutom har Wennberg ett eller max två år kvar i elitserien innan det är dags att åka över. Bättre att i så fall satsa på egna produkter och det som värvas är spelare som kan vara med och bygga något långsiktigt.  Får Brynäs mot förmodan behålla Järnkrok så ser centersidan riktigt bra ut med Järnkrok - Lindholm - Enterfeldt - Nordqvist(?), Lindgren, Granström osv..

Transatlanter är ju ingen lätt sak. Felprocenten är ju förhållandevis hög och att bygga en offensiv spets på spelare direkt från AHL är ju alltid en chansning med tanke på omställningen. Jag ser gärna att man tar in tvåspetsforwards med europeiska pass, sen får man gärna krydda med någon nordamerikan på det. 

Zzz: Wennberg må vara en talang, men varför gå över ån efter vatten?
Hellre Brodin som fått hårdhet i Finland, vi har väl egna talanger så det räcker och blir över.
Säger som Huss: en eller två hårt arbetande transatlanter som vet var målet är beläget måste vara prio ett i nuläget.

Huss: Frölunda har redan ínnan Wennberg 14 forwards på kontrakt varav 9st får anses etablerade. Sen har dom skirivit kontrakt med Rosseli Olsen, Erik Karlsson, Gustav Rydahl och Jonas Jonhnssons son. Dessutom har man Collberg som redan förra året fick sparsamt med speltid.

Visst får man in en tränare nu som garanterat kommer ge unga spelare chansen. Men om jag hade varit 18år och forward hade jag nog letat efter en lättare konkurrenssituation.

Anders Blank: Ölvestad? Nej tack. Brunkare har vi redan med Ollas, Grana, Enterfeldt och snart Brodin. Vi behöver poängplockare nu.

70 Rodrigues: Kanske snarare att Rönnberg lockar mer än TJ....
Sen att Rönnberg verkar samla ett gäng JVM spelare kring lockar väl också samt att klubbkompisen Gustafsson går dit naturligtvis.
Synd, det är verkligen en stor talang.

Johan Norrström: Ölvestad... Vore det helt fel å ha en gris värd namnet i laget?! Han är "bara" 33 bast å inte alls så värst lastgammal kan man tycka.

Ölvestad i Brynäs, bra eller anus? Vad tycks?

70 Rodrigues: Att TJ fick förlängt är en besvikelse och sen att Sundlöv sitter kvar är en ännu större besvikelse!

70 Rodrigues:

Alexander Wennberg beskrivs i Aftonbladet som en supertalang. Bara där ringer varningsklockorna. :) Möjligt att man kan tvivla på Sundlövs förmåga att värva spetsspelare, men det betyder inte att jag ligger sömnlös över att Wennberg inte hamnar i Brynäs. Vi lär ju låta Sundlöv försöka, även den blinda hönan har ju hitta ett par guldkorn. :)

70 Rodrigues: Ja, trots guldet senast så har vi nog efter årets säsong fortfarande stämpeln som ett lite svajigt mittengäng...

Johan Norrström: Klart som fan att vi behöver spetsspelare, men hur många sådana tror du Sundlöv lyckas att värva?

mattias - 74:

Frölunda har ju visat minusresultat i flera år. Tror inte spelarbudgeten skiljer sig nämnvärt.

70 Rodrigues:

Känns ju mer som ett jaha vem bryr sig. Plocka fram talangfulla 18 åringar är ju Brynäs rätt duktiga på själv. Dessutom räcker det väl med talanger i truppen ändå. Brynäs behöver spetsspelare.

mattias - 74: Tror tyvärr att Frölunda är en mer lockande klubb att spela i.

70 Rodrigues:

Rönnberg vill ju satsa ungt men sedan har nog Frölunda mer pengar i plånboken än vad Sundlöv har tyvärr. tror du inte?

Utifrån viss info jag nåtts av är jag förvånad över att man förlänger två år med TJ. Lite oroad oxå...

Det är säkert Sebastian Erixon såg att han ryktas till Brynäs enligt Expressen.

Redigerad kommentar

DavyDjoos: Jaha inte den nyhet man hade hoppats på! :-( Fan!

70 Rodrigues: att vara "klar" å "klar" e 2 skilda saker ;)

DavyDjoos: men det känns väl troligt att det är denna tränarförlängning det handlade om, samt eventuellt spelarförlängning imorgon, annars känns ju presskonferens som en given aktion vid nyförvärv, inte bara en liten hemsidenyhet...

70 Rodrigues: ja, om detta inte är nyheten bör det gälla spelare...

aarnio: Inga kommentarer :-)

mattias - 74:

Var ni parasiter ändå...?

70 Rodrigues: Nejdå. Det fixar Sveriges bästa sportchef

aarnio: Han är klar för Växjö sägs det.

Redigerad kommentar

Hoppas på Rahkshani, men det är det såklart inte.

tjugo8: Eller Jens Östling på 2+1 år till som ass. materialförvaltare. Ett prestationsbaserat kontrakt...

Ngt i den stilen...

mattias - 74: Är rädd för att det är Ola Svanberg :-)

70 Rodrigues:

Simon Skoog?

tjugo8: Är ganska övertygad om att det är en spelare det gäller :-)

Linus Wickman:
Om det ens blir ngn nyhet gissar jag på ngt i stil m att Janne.L har förlängt...

HappyX3: nyfikenheten ökar.

HappyX3: Du får sova med handen i ishink tills i morgon bitti då!

Sen påt igen ;-)

Nyheten om kommer först i morgon fick jag veta nu. Sorry folks.

F5 sedan kl 07.00 förjävulsk dårå 

atilla: måste erkänna att jag börjar tappa mitt med.

Linus Wickman: Inte min starkaste sida :(

Redigerad kommentar

atilla: tålamod min vän.

Skulle det inte hända något idag? Väntar förtvivlat...

micke63: konstigt att han inte fick spela mer i nhl

DavyDjoos: Vad tror Ni, skulle den här gubben ta en tröja i Brynäs ?

Brynäslegenden: haha, ja, varför inte värva en 45-årig skotte med imponerande assist-/poängskörd under många år, i någon brittisk liga - om vi lirat i div.2... ;)

Honken: haha, förlängning - frisläppning hellre... ;)

DavyDjoos: Det lär ju inte vara någon värvningsbomb iallafall, kanske en förlängning av Rahm;)

HappyX3: låter rimligt, alltså inget nyförvärv... Förlängning av kontrakt eller något så hett som en ny lunchmeny!? ;)

Redigerad kommentar

www.eliteprospects.com/player.php?player=20964

Svaret på våra offensiva brister?

HappyX3: exakt vi får se imorgon.

Peja: My bad.

Andreas Karlström skrev på Twitter att han sprungit in i en person som gjorde att han anade att det skulle presenteras en brynäsnyhet imorgon. I en senare tweeet menar han att det bara är en notis på hemsidan.

Slutsatsen är alltså antingen att spelaren inte är här eller att det är en förlängning/uppflyttning. Så Honken, Nörstebö, Emil Larsson, Berqvist eller TJ? 

Linus Wickman: jaha, tolkade det som att tidigare skribent (drygt att hoppa fram och tillbaka på telefonen, så undviker att leta reda på rätt nick) stötte på någon spelare efter jobbet och drog slutsatsen att det kommer en nyhet imorgon angående kontraktskrivning med denne, eventuellt på hemsidan... Något offentligt utlovande av notis på hemsidan utläste jag ej...

Men den tidigare skribenten kan också ha stött på Sundlöv som utlovat nyhet, t.ex. i form av Tommy Jonssons förlängning...

Spännande att det eventuellt händer något i vilket fall...

Linus Wickman: Det är en omgång kvar av kvalserien.

« · 1575078 · »