1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446819 inlägg · 7966 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Johan Norrström: Det bästa hade ju varit om man löste ut Rahm på något sätt och kört med Honken och en ny målvakt av klass.

70 Rodrigues:

Troligast är väl att Honken och Rahm får nytt förtroende. Eller varför inte Rahm och Jonas Johansson? Här finns det pengar att spara för Sundlöv.

KulaShaker: Kilström sägs ju vara klar, även Brodin, så dom lär väl presenteras vad det lider. Det är ju spelare som vi vetat om ett tag. Jag är intresserad av övriga spelare som ska tillkomma, typ målvakt och spetskompetensen. Ska bli mycket spännande o se vad Sundlöv har lyckats skramla fram.

70 Rodrigues: Nu har ju troligtvis även Brynäs (ledsen spekulationer) ett par spelare klara men kan inte offentliggöra detta ännu. Så läget är kanske inte så "dåligt" som det ser ut. Om det nu var det du for efter?

70 Rodrigues:

Kan nog hamna i Brynäs. Han har ju frakturer i handen och allt.

tjugo8: En sådan ska jag ha, tänk om det fanns lika tuffa spelare i dagens Brynäs :-)

Trögt för nyförvärv t Brynäs...

Trots att det nu bara kostar 300 pix för vem som helst att ta en matchtröja...;)

Dock GRYM STIGGE NYHET!!!

Hade faktiskt själv planer på o trycka ngt liknande...garanterat inköp...bra jobbat!

Järnkroks är faktiskt ganska rolig också...

brynas.jetshop.se/tshirt-stigge-p-613-c-185.aspx

70 Rodrigues:

Ass Kapten o allt...

Huss: Men nu går han till HV och det skulle inte alls förvåna mig om han lyckas bara just därför och jag hade ju hellre sett honom än Styrman :-)

70 Rodrigues: Rätt mycket Dale Clarke över Johan Larsson. Lite trögrörlig, inte så bra defensivt, producerar en del framåt, bra skott.
Var tacksam att han inte hamnade i Brynäs i januari.

tjugo8: Inte packad, men några bira hade jag druckit ;-) När det gäller Johan Larsson så har ha ju som synes utvecklats rätt rejält i Finland. HV brukar ha rätt bra koll på vad dom värvar, visserligen har dom också gjort misstag, men långt ifrån vad Sundlöv har mäktat med.

70 Rodrigues:

Packad 21:38 igår? ;)

HV värvar back.

tjugo8: Ingen går säker hos Frölunda.

tjugo8: Han hade inte varit fel. Det värvas för fullt hos flera av de andra ES lagen, men hos Brynäs är det som vanligt knäpptyst. Får väl hoppas att tystnaden är positiv.

Rakhshani bekräftat

En typ av lirare jag kunnat tänkt mig i Brynäs

Tog väl också en petning på rätt sätt...

Det skulle sitta fint med ett smaskigt nyförvärv till fredagsölen...!

Carl Lejonkräk: Bra att Rahm är nyopererad då kan han starta om i en annan klubb!

"– Under säsongen är det inget man vill gå ut och prata om men nu kan jag i alla fall säga att det påverkade mitt spel utan att skylla ifrån mig allt för mycket"

Det handlar om en dold skada som gjorde att Robin Rahm inte kunde prestera på topp , vänta bara till nästa säsong....

tjugo8: Just fan, det gäller att greppa efter halmstrån ;-)

70 Rodrigues:
Senaste 3 åren har HVs budget presterat mkt sämre än Brynäs dock...

tjugo8: Hv är en toppklubb för att dom kan värva, Brynäs är inte det :-(

Får se om han duger i HV då
Det var väl nån här som inte ville se honom i Brynäs...

micke63: Dom har förlängt med TJ det var den dåliga nyheten den bra nyheten lär vi väll aldrig få så länge Sundlöv sitter kvar!

Har varit iväg hela dagen utan dator/smartphone. Skulle det inte komma någon nyhet om Brynäs idag ? Vad har jag missat ?

Har jag missat att Sundlöv fått sparken ? Brynäs har värvat Crosby ??

Zzz: Överstegrisar har en tendens att bli tamgrisar med åren så jag vet inte vad en överårig Ölvestad skulle kunna åstadkomma. Då är det väl mer än Anton Hedman du är ute efter? Eller kanske ännu hellre Sevc/Tollefsen typen på backen men där kanske Jacobsson kan träda in?

70 Rodrigues:Man undrar ju varför man väljer fusklunda, de har inte varit bra på många år, men i detta fallet är det nog enbart Rönnberg som gör att de unga vill dit. Som sagt det finns ju en baksida, de drar ju snart vidare.

Huss: Japp, brunkare har vi sedan förr i dom du nämnde, tänkte mest att det är ju inte NÅN av dom som gjort sig känd som nån riktig "överstegris". Ollas vet jag inte ens om jag kan kalla för en liten kulting. :) Enterfeldt är väl inte alls värvad som nån brunkare/gris, han ska producera poäng. Granström och ev. Brodin då kvar. Å Granström har ju inte direkt gått att känna igen iår, möjligen nån liten glimt nån kort stund mot SAIK i kvarten, men annars tycker jag det har varit väl snällt spel av våra grisar... :) Men visst, börjar dom grisa upp sig och visa lite ballar så är ju Ölve onödig såklart, tror annars han varit skoj å se i Brynäsdressen å drämma upp lite leksingar å annat byk i sargerna i LA! :)

Huge: Så är det, dessutom har Wennberg ett eller max två år kvar i elitserien innan det är dags att åka över. Bättre att i så fall satsa på egna produkter och det som värvas är spelare som kan vara med och bygga något långsiktigt.  Får Brynäs mot förmodan behålla Järnkrok så ser centersidan riktigt bra ut med Järnkrok - Lindholm - Enterfeldt - Nordqvist(?), Lindgren, Granström osv..

Transatlanter är ju ingen lätt sak. Felprocenten är ju förhållandevis hög och att bygga en offensiv spets på spelare direkt från AHL är ju alltid en chansning med tanke på omställningen. Jag ser gärna att man tar in tvåspetsforwards med europeiska pass, sen får man gärna krydda med någon nordamerikan på det. 

Zzz: Wennberg må vara en talang, men varför gå över ån efter vatten?
Hellre Brodin som fått hårdhet i Finland, vi har väl egna talanger så det räcker och blir över.
Säger som Huss: en eller två hårt arbetande transatlanter som vet var målet är beläget måste vara prio ett i nuläget.

Huss: Frölunda har redan ínnan Wennberg 14 forwards på kontrakt varav 9st får anses etablerade. Sen har dom skirivit kontrakt med Rosseli Olsen, Erik Karlsson, Gustav Rydahl och Jonas Jonhnssons son. Dessutom har man Collberg som redan förra året fick sparsamt med speltid.

Visst får man in en tränare nu som garanterat kommer ge unga spelare chansen. Men om jag hade varit 18år och forward hade jag nog letat efter en lättare konkurrenssituation.

Anders Blank: Ölvestad? Nej tack. Brunkare har vi redan med Ollas, Grana, Enterfeldt och snart Brodin. Vi behöver poängplockare nu.

70 Rodrigues: Kanske snarare att Rönnberg lockar mer än TJ....
Sen att Rönnberg verkar samla ett gäng JVM spelare kring lockar väl också samt att klubbkompisen Gustafsson går dit naturligtvis.
Synd, det är verkligen en stor talang.

Johan Norrström: Ölvestad... Vore det helt fel å ha en gris värd namnet i laget?! Han är "bara" 33 bast å inte alls så värst lastgammal kan man tycka.

Ölvestad i Brynäs, bra eller anus? Vad tycks?

70 Rodrigues: Att TJ fick förlängt är en besvikelse och sen att Sundlöv sitter kvar är en ännu större besvikelse!

70 Rodrigues:

Alexander Wennberg beskrivs i Aftonbladet som en supertalang. Bara där ringer varningsklockorna. :) Möjligt att man kan tvivla på Sundlövs förmåga att värva spetsspelare, men det betyder inte att jag ligger sömnlös över att Wennberg inte hamnar i Brynäs. Vi lär ju låta Sundlöv försöka, även den blinda hönan har ju hitta ett par guldkorn. :)

70 Rodrigues: Ja, trots guldet senast så har vi nog efter årets säsong fortfarande stämpeln som ett lite svajigt mittengäng...

Johan Norrström: Klart som fan att vi behöver spetsspelare, men hur många sådana tror du Sundlöv lyckas att värva?

mattias - 74:

Frölunda har ju visat minusresultat i flera år. Tror inte spelarbudgeten skiljer sig nämnvärt.

70 Rodrigues:

Känns ju mer som ett jaha vem bryr sig. Plocka fram talangfulla 18 åringar är ju Brynäs rätt duktiga på själv. Dessutom räcker det väl med talanger i truppen ändå. Brynäs behöver spetsspelare.

mattias - 74: Tror tyvärr att Frölunda är en mer lockande klubb att spela i.

70 Rodrigues:

Rönnberg vill ju satsa ungt men sedan har nog Frölunda mer pengar i plånboken än vad Sundlöv har tyvärr. tror du inte?

Utifrån viss info jag nåtts av är jag förvånad över att man förlänger två år med TJ. Lite oroad oxå...

Det är säkert Sebastian Erixon såg att han ryktas till Brynäs enligt Expressen.

Redigerad kommentar

DavyDjoos: Jaha inte den nyhet man hade hoppats på! :-( Fan!

70 Rodrigues: att vara "klar" å "klar" e 2 skilda saker ;)

DavyDjoos: men det känns väl troligt att det är denna tränarförlängning det handlade om, samt eventuellt spelarförlängning imorgon, annars känns ju presskonferens som en given aktion vid nyförvärv, inte bara en liten hemsidenyhet...

70 Rodrigues: ja, om detta inte är nyheten bör det gälla spelare...

« · 1575354 · »