1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742310 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Davey_22:

Fick jag önska fritt, så tycker jag att Broc Little vore en förträfflig värvning. Kontraktslös, näsa för mål och beprövad på de större europeiska rinkarna.

Jocke Lundström,Björn Karlsson, Emil Lundberg, det är såna namn som gör att man till och med under silly season sitter och oroar sig rejält.

Brodin,Kilström,Sundh är namn som känns bra.

Rödin känns nja...Svårbedömd potential,skadebekymmer,attitydproblem(?)

70 Rodrigues: Brynäs har knappast pengar för en riktigt bra back. Satsas väl mest på forwards och målvakter.

70 Rodrigues: Hoppas verkligen inte Sundlöv är ute efter Björn Karlsson, fruktansvärt trött på att han värvar spelar av Lidl-klass ala Styrman. KAn vi inte få någon som man ljublar över?

HappyX3: Björn Karlsson är en Sundlövvärvning, skulle inte förvåna mig alls.

Växjö har även meddelat, officiellt, att man släpper iväg Björn Karlsson och Gustav Hjalmarsson.
Ingen av de har några nya klubbar klara.

Däremot går det rykten till MrMadhawk.se att Björn Karlsson kan vara ett namn för Brynäs. Som varit intresserade tidigare.
Sanningshalten i det är dock svårbedömt, då Brynäs har rätt många backar.

http://mrmadhawk.se/

kan säket tänka mig att hans agent hört av sig till BIF/Sundlöv och sagt att han är ledig eftersom BIF varit intresserade tidigare och därav ryktet, men svårt att tänka mig att Brynäs skulle vara intresserade?

Honken:

Vi har inga pengar, eller kommunen kanske ställer upp? ;)

70 Rodrigues:De har ju alltid haft en förkärlek till fd fbk:are:)

Leksand jagar FBK:s Micke Johansson.

micke63: Nä frågar du mig så får Sundlöv gärna packa sitt skrivbord och dra, in med Dackell på Sundlövs post

Redigerad kommentar

foppa78: Nja egentligen inte men va f_n. ;-)

micke63: Är du förvånad?

micke63: känns så...

micke63:

"Ska man bygga framgångsrika lag så måste gamla vänskapsband och sentimentalitet ut ur bilden direkt."

"Hur gör andra lag med spelare långt efter bäst-före-datum. Fel beslut av sportchefer nu – det kan äventyra hela nästa säsong? Det är den här tiden på året då kloka och modiga beslut är extremt viktiga"

Är det ingen mer än jag som tycker det är mer än lovligt tyst från Sundlövs håll? Lever han ?

70 Rodrigues: skapligt bra säsong han har haft...,

Tycker att Brodin kan ta med sig Ässäts målvakt till Brynäs :-)

tjugo8:Ja, eller så kan vi göra som Leksand, köpa ut spelare och tränare till höger och vänster, sen har vi raserat allt eget kapital vi byggt upp, tack men nej tack:) Långsiktighet föredrar jag.

Ge mig ett bra nyförvärv nu!

I Färjestad har man tydligen redan 4-5 alternativa ersättare - per eventuell spelarförlust - att försöka signa, en färdig plan som ska säkerställa deras topplacering. Undrar hur många bra alternativ Sundlöv sitter på för varje spelare som lämnar!?

– Under varje spelare som kan lämna oss har vi fyra, fem andra namn att jobba med, säger Anders Steen till NWT.

Vi behöver bra nyförvärv, och en färdig värvningsplan, färdigscoutade alternativ, vilken slagkraft vill Brynäsledningen - med Sundlöv i fronten - ställa på isen?

Hoppas vi får överraskas av bländande nyförvärv...

HappyX3:

Hur tänker du "kan få behålla Nordquist"?

Det handlar väl snarare om Brynäs tycker hans prestation motsvarar ca 150'/mån och om han ska FÅ vara kvar...?

Steenm: härligt med ironi, eller inte

Det verkar som att många här anser att Anton Rödin och Emil Molin
redan är slut som hockeyspelare. En spelare född 1990 och en som
fortfarande inte blivit seniorspelare.

Tänk om de i Skellefteå resonerat likadant med Oscar Lindberg,
Petter Emanuelsson och Melker Karlsson med flera.
Det är ju först den här säsongen de slagit igenom ordentligt.

Och här är ett par offensiva backar som SUNLÖV måste kolla på.

Brad Hunt   

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39225

Chad Billins

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38808

Alltid en  chansning med transatlantiska backar men de påminner mycket om Gundersson, Storlek och poäng.

Är SUNLÖV osäker kan han alltid fråga Eddie Läck. 

Wennerholm är ett papperstroll. Han lever på uppmärksamhet, och det får man genom att provocera så många som möjligt. Brynäs ramlar ur! Leksand går till slutspel! osv. Tänk om han skrivit Växjö ramlar ur! Örebro går till slutspel! Ingen utanför de orterna skulle bry sig det minsta.

IGNORERA TROLLET SÅ SVÄLTER HAN IHJÄL

Steenm: Örebro; "Ja, varför inte. Conny Strömberg kan bli en sensation i Elitserien. Eller inte."... alltså va? Eller inte.

Wennerholm går på nätdroger. När Conny spelade hos oss i Asplöven så blev jag inte direkt imponerad. Myten om honom har gjort honom till en större spelare än vad han är. Det fanns inget i hans register som en medelmåtta i ES inte besitter.

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Haha men sluta bara. Att just du kommenterar något sådant gör det hela ännu mer ironiskt :)

Steenm: Att du inte får lön av Aftonbladet kan bero på att du lätt blandar ihop olika namn.

KulaShaker: Det var väntat, han har ju både kärring o hus här nere.

Tommy: Haha hur kan något gå så fel. Men åter igen kritik till HS, eftersom jag var in och ändrade till Salo (vilket tydligen inte ändrades ändå). Det kan gå lite väl snabbt när man skriver med aggressioner i kroppen ;)

KulaShaker: Ja 5 minuter ja. Det vill säga i princip ingenting :) Wennberg var det väl?

Steenm:
Jag blev mest förvånad över att Tommy Jonsson verkar ha nåt på gång i Leksand :-)
I "Wennerstrands" blogg tror jag det stod Tommy Salo

Redigerad kommentar

Steenm: Du har faktiskt några minuter på dig att redigera, fem?, så du hinner ändra Wennman till Wennerfeldt....

bradberry: Haha såklart, jag lyckas alltid blanda ihop dessa efternamn. Jäkligt synd då Wennman närmast är ett geni i förhållande till Wennerholm.

Tycker det är dåligt av HS att man inte kan ändra inlägg i efterhand, då dessa enkla misstag görs. Jaja!

bradberry: Wennstedt har många öknamn ;-)

Steenm: En tjomme refererar till Wennerqvist, en annan till Wennman(????).

Peter Wennman på Aftonbladet skrev hockey på 90-talet men numera mest engelsk fotboll.

Gissar det är Wennerholm va?

:)

GP har hittat hem igen, då slipper vi se Rögle på ett tag....

Hahaha, Wennman är verkligen en stor jäkla pajas. Man slutar aldrig att förvånas över hans idioti. Att han fortfarande drar lön från Sveriges största tidning (och inte jag tex) är inget annat än patetiskt.

I sin fjantiga lilla blogg har han gjort ett nytt, obeskrivligt uselt inlägg. Där fastställer han följande;

1. Han är en utomordentlig tippare då han lyckats pricka in de åtta lag som tog sig till slutspel. Precis som jag och 94,5% av resterande hockeyfans. Det var inför säsongen kanske mer lättippat än någonsin, och jag tror fan min mormor hade lyckats med bedriften.

2. Han menar också att det "är för tidigt att tippa" nästa säsong, vilket är ganska uppenbart varför. Men vi får "hålla till godo med en tidigt prognos" - tack Wennman - gud så generöst! Och dessutom får vi ett par meningars motivering per lag med - ambitiöst!

Det kanske mest patetiska av allt är att han tippar Leksand 7:a, Örebro 9:a och Brynäs 10:a. Han tar verkligen alla chanser han får att om ett år sisådär kunna gå ut och säga "Jag var först med att tippa LIF till slutspel!", om det nu mot all förmodan skulle hända. Det finns just nu inget som pekar på att Örebro och Leksand ska spränga sig in mitt i serien - för tillfället.

Leksand; "Nu blir jag kallad leksandsälskare igen. Men Tommy Jonsson har något stort på gång."... jaha, det vet du Wennman?
Örebro; "Ja, varför inte. Conny Strömberg kan bli en sensation i Elitserien. Eller inte."... alltså va? Eller inte.

Som sagt, man slutar aldrig att förvånas över denna gubbröra...

Redigerad kommentar

Går lite rykten att Brynäs hugger i Lasse Johansson nu när Frölunda väntar på besked från hudacek. Skulle absolut föredra han framför Lundström.

Varsågod SUNLÖV

DEN NYA SMURFKJEDJAN. 

Joe Whitney - Francis Paré - Brandon Kozun

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14685

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12135

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23151

Bara att öppna plånboken om du menar allavar med att brynas ska vara ett topplag.

Drömma går ju men bara en av dessa spelare skulle göra Brynäs klasser bättre än nu

Redigerad kommentar

BIF96: bra dynamisk duo, Lundström och hans hatobjekt #1 Rahm, enligt hans Twitter-inlägg... Eller, han ogillar dopare och Sundlövs agerande genom värvningen...

Värvas Lundström kommer han säkert att vända på kappan, han var nog bara bitter, lite som Lauritzens grinande i media...

Tillägg: jag vill ha en duo med Honken och någon grym målis, inte Rahm och Lundström, hualigen...

Redigerad kommentar

Anton Rödin Ska Sundlöv strunta i. En spelare som gjort 13 mål på

105 matcher är INTE spetskompetens. Brynäs behöver en målskytt, det är inte RÖDIN

Om Sundlöv menar allavar med spetskompetens så sak han värva 

Brandon Kozun

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23151

https://www.youtube.com/watch?v=6T6apE7BpQM 

det här ÄR SPETSKOMPETENS

Brodin är nog en bra värvning, men något målsinne att skryta om har han inte.

Redigerad kommentar

Huge:

Tyngd möjligen, farten vet jag inte om jag håller med om. Dessutom saknar jag teknik och finess. Forwards som kan hålla kvar pucken i motståndarnas zon, och på så sätt skapa press. Men det kanske är de två transatlanterna som det talas om som ska stå för det.

BIF96: Lundström kan omöjligt vara ett seriöst alternativ. Sundlöv har sina brister men galenskap tror jag inte är en av dom.

Övriga rykten hade varit helt ok om Brynäs redan hade varit ett topplag med stjärnspelare i laget. Men nu var Brynäs elitseriens sämsta lag under 2013, sämre än Kvalseriens strykgäng Rögle. Och är det som Sundlöv säger att det inte finns så många platser kvar att fylla, då är vi tillbaka där vi var före guldet.

Huge: Ekholm var Elitseriens bäste back. Han är knappast ersatt. Och att skadan på Bertilsson förklarar Brynäs kräftgång under 2013 tvivlar jag starkt på. Inte ens en Lidström i form hade gjort sån skillnad.

BIF96: Kommer Lundström och vi har Rahm kvar får vi sämre målvakter än vad vi hade när Markan räddade oss kvar efter spel i KS..

Lundström fick ju inget kontrakt tidigare med Bif pga. skada och operation.
Har Sundlöv valt att glömt detta bara för värva skadat gods på rea igen?

KulaShaker: Har inga kontakter, läser bara mellan raderna.
Rätt uppenbart att GP och TJ haft lite olika syn och att huvudtränaren ändå är den som har sista ordet, vilket GP förmodligen accepterat men ändå valt att kliva av, alt fått det berömda silkessnöret.
Inga större konstigheter, som jag ser det.

Omöjligt att sia om Rahm och hur man resonerat.
Tror dock att man analyserade hans status ordentligt men kanske underskattade den påverkan som en komprimerad försäsongsträning hade på en trots allt relativt otränad målvaktskropp.

Eller så handlade det om rent oflyt: han var tillräckligt bra tränad för att svara bra på den förmodat försiktiga försäsongsträning man lagt upp och blir sen skadad mest pga överambition från egen sida när det gäller att snabbt komma tillbaka och visa upp sig.

De negativa konsekvenserna tillskriver jag mest TJ och skadorna, inte så mkt Rahm eller Honken.

Joakim Lundstöm är tydligen ett namn för Sundlöv.

Johan Norrström: Behövs ingen nystart bara för att skador och en velig tränare stökade till den här säsongen.
Tyngden vi tappat då Andersén, Ekholm och JL försvann har ersatts med Jacobsson och Kilström.
Tanken om fartfylld och rolig hockey har inte ändrats, som jag ser det.
Tycker att vi nu får fler fartfyllda forwards som även har lite tyngd, det behövs också därframme.

Huge: Nu har jag inte dina kontakter i Brynäs, så jag vet inte vad GP har sagt till TJ.

Däremot är jag av den åsikten att man inte tillräckligt analyserade Rahms status innan och under inledningen av säsongen, vilket fick stora negativa konsekvenser för Rahm själv och naturligtvis även Brynäs.

Huge:

Problemet som jag ser det är Honkens och Rahms skadeproblem. Men det är klart, även en eventuell ny målvakt kan ju bli skadad. Ser man till de spelare det ryktas vara på ingång, så känns det inte riktigt som någon nystart. Känns mer som att man väljer att fortsätta på en inslagna vägen. Ett nytt lite tyngre och tuffare Brynäs. Vet inte om jag gillar det. Vart tog tanken om fartfylld och rolig hockey vägen?

« · 1576151 · »