1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
bradberry: Mest troligt att det blir Honken och Rahm, isf helt Ok.
Inte deras fel att TJ vägrade lyssna på GP i ett tidigare skede av säsongen.
Hoppas att vår tränare har lärt sig nåt av misstaget.

Backsidan ser riktigt bra ut, Sebastian Erixon isf en bonus.

Forwards: Sundh ett kanonkap om det stämmer, ersätter Hansen med råge.
Brodin en tuff och fartfylld powerforward med bra målsinne.
Återstår två nya transatlanter alt en ny och att Järnkrok inte färgar in därborta och får rådet att ta ytterligare en säsong i ES.

Simsalabim, ES bäste sportchef har gjort det igen!

Johan Norrström: Men det är väl Wennerquists kännetecken, trams och ogrundade slutsatser

munkas: Jo, inget ont om Jocke. Han är en elitmålvakt och gör så gott han kan.

Han är dock inte mannen Brynäs behöver mellan stolparna. Vi måste ha spetskompetens på den posten nu.

70 Rodrigues: Haha, med det målvaktsparet får vi verkligen hoppas Wennerholm tippar rätt för nästa säsong.

bradberry: Tyvärr är nog Jocke Lundström en typisk Sundlövvärvning. Han är en halvsksplig målis med Gävlerötter, är säkert inte alltför dyr och konkurrensen lär inte vara så stor. En perfekt Sundlövvärvning!

bradberry: Rahm och Lundström skulle vara seriens sämsta målvaltspar.

Johan Norrström: håller med, han kan ju vänta tills trupperna är klara.

bradberry:

Tror det blir två till forwards efter Rödin o Brodin...speciellt om Calle försvinner...Sundlöf hintade ju även om de i Cmore...

Mest orolig är jag för målvaktsbiten

Och hur 100-200.000/mån Nordan & Basse ska hanteras; börja leverera enligt lön eller bli av med dem a la Frölunda...

Sundlöv: "Vi har inte så många platser kvar att fylla."

What?

Sen står det i GD att de som ryktas in är Brodin, Kilatröm, Rödin och.....
......Joakim Lundström!!!!!

Kan väl ändå inte stämma???? Snälla! INTE!!!

Rossa:

En dålig säsong efter ett fantastiskt guldår, och helt plötsligt är Sundlöv orsaken till ett totalt förfall. Vill nog åtminstone se en färdig trupp innan jag uttalar mig.

foppa78:Så länge Sundlöv sitter kvar fortsätter förfallet...

KulaShaker:

Jävla tramsigt att tippa nästa säsong redan nu. Finns ju inte ett elitserielag som har höstens trupp klar.

KulaShaker: Mmm Sundlöv har en del att göra det bästa hade varit att han ställde sin plats till förfogande!

foppa78:

Eventuellt i augusti...

foppa78: Det finns hopp om succé, Wennerholm tippar oss tia!

– Det finns ingen som nu kan säga om de är intresserade av att spela i Europa till hösten. De AHL-spelare vi har kollat på vill avvakta läget och se vad som händer. Alla vill ju spela i NHL.
– Men jag kommer att åka över för att titta lite extra inom en snart framtid. Sedan får vi se vad det ger för något.

– Vi har inte så många platser kvar att fylla men det är jäkligt viktigt att dom bli rätt

Kan bli en lång o tuff väntan mot midsommar...kräftpremiärer...osv
Lyckas han eller får vi smulorna som blir över...?
Fruktar också en avvaktan på Järnkroks beslut...

micke63: mer tjänstefel!

micke63: tror du har druckit lite för mycket Micke ;-)

Ring Sundlöv !!! Vore tjänstefel annars 

Huge: håller också med Huge, faktiskt, men Pickard är ja tveksam till....

Jag kanske är sent ute men är Honken på väg bort ?

Är Chet Pickard verkligen en keeper som Brynäs är intresserad av ?

SAIK tycker tydligen de har så många vinnare i laget, allt enligt Petter Emanuelsson efter matchen. I mina ögon är de förlorare, med två raka finalförluster. Tror faktiskt de kommer åka på en tredje finalförlust, mot Luleå.

Förlorare, sa Bill.

Linus Wickman: Matcherna han missade denna säsong berodde ju på den kraftiga hjärskakningen.

Om han behövs i BIF vet inte jag...

Hälge:ser att han missat 22 matcher i år. En kämpe, men behövs han verkligen? ser gärna han om basse och nordan lämnar, för då finns de plats för iaf 3 klasspelare :)

vilka jävla skitutvisningar LHC åker på. Förlåt...SAIK spelar ju hemma, det förklarar saken. Glömde det...

Linus Wickman: klart jag är happy även om det inte ens var många som sa det du sa att alla sa hahaha skål ;-)

Hälge: Exakt missat 2-3 matcher som mest dom tidigare säsongerna. Sundh skulle bidra med mycket i Brynäs sen ska man ju självklart in med minst två målskyttar om man vill få det som man vill. :)

Linus Wickman: Var ser du då skadorna ?

Hälge:Tack, men har redan sidan uppe. 

Linus Wickman: Här har du statistik på Sundh.

Gavva: nästan aldrig? Hjärnskakningar och andra skador. Skadade väl sig allvarligt i Gävle för nåt år sen? Tar ingenting bort från hans inställning och karaktär. Men skulle inte Brynäs värva spetspelare?

Carl Lejonkräk: många personer då. Happy?

Carl Lejonkräk:

Rödin är ju sig själv med dåliga ljumskar. :) Det vågar jag påstå. :)

Linus Wickman: Jo men Sundh brukar nästan aldrig missa en match om man ser till dom senaste säsongerna, sen åkte han ju på en olycklig smäll i vintras som han förhoppningsvis är helt återställd ifrån.

Linus Wickman:"kommer ihåg att alla sa att rödin var en Wänna med sämre ljumskar."

Det var nog inte riktigt alla som sa det, ditt minne sviktar nog en aning.

Gavva: blir förvånad att så många vill ha sundh, kommer ihåg att alla sa att rödin var en Wänna med sämre ljumskar. Ska vi gå igenom Oscar sundh skador då? Finns många stora.

Johan Norrström: Sundh skulle vara en riktigt bra värvning tror jag. 

tjugo8:

I det här fallet hade väl Leksand gjort Brynäs en tjänst. :)

GD nästlar lite i ryktet om Oscar Sundh

mattias - 74:

Vi kör som vanligt va?
Ni skiter i era åtaganden o blåser den andra parten...?

Huge: För en gångs skull håller jag med dig Huge! Kors i taket, händer fan inte ofta... Men månen kanske är på väg ner, vad vet jag! :)

Johan Norrström: Chet Pickard sägs vara en av de målvakter som Brynäs är intresserad av. Någon som har koll på honom? Har inte sett så mycket av Djurgården i år.

Har sett honom live häruppe mot Asplöven och han imponerade inte då i alla fall.
Skulle bli en chansning till. Då är det bättre att norpa Ullmark från MoDo som hänger löst om vi ska chansa igen. Ung och utvecklingsbar, fått visat upp sig i A-landslaget mm.

Johan Norrström: Pickard kan isf bli Honkens ersättare då förhandlingarna ligger nere där för tillfället, enligt agenten.

Backsidan ser heltäckt ut med Kilström.
Då har vi 8 ordinarie backar men ser gärna att vi även signar Sebastian Erixon.

På forwardssidan utgår jag realistiskt ifrån att man inte bryter nåt kontrakt på Nordan och Lauritzen. Låna ut Molin och in med två transatlanter plus Brodin, Sundh och Rödin.

Simsalabim, fixa det här Sundlöv så kan du ta semester sen... 

tjugo8:

Chet Pickard sägs vara en av de målvakter som Brynäs är intresserad av. Någon som har koll på honom? Har inte sett så mycket av Djurgården i år.

70 Rodrigues:

Molins kontrakt m Dallas börjar gälla nu 13/14 och jag hoppas Brynäs inte är intresserade av en utlåning

Man kan önska allt men backar+Kilas är inte prioriterat före Målvakt o Forwards

Har utgått från laget som slutade bedrövelsen, minst ett klass-förvärv måste vara center och kan även tänka mig Elias gå som center i år

Laget sista kvarten      Förändringar 2013 / 14

Sebastian Wännström  NY! Rödin

Mads Hansen              NY! Klass-förvärv  

Andreas Thuresson

Elias Lindholm

Jonathan Granström

Calle Järnkrok               NY! Klass-förvärv

Johan Harju

Sebastian Enterfeldt

Jesper Ollas

Mats Lavander             Nordan

Alexander Lindgren

Daniel Widing              NY! Brodin

Emil Molin                    Basse

(Basse)
(Nordan)

har på känn att man kollar på Mikael Johansson i FBK..

Zzz:

Missade att Sjöström hade kontrakt...och inte bara ett opitonsår...

Gissar väl att Frölunda måste spara pengar...men man undar hur de lyckas ta sig ur kontrakten...ny klubb på g, förlikning, etc...?

Zzz: tycker inte vi behöver några fler hårt jobbande spelare. Behövs poängstarka spelare nu.

Linus Wickman: Sundh gjorde en riktigt bra säsong i fjol och gjorde några landskamper. Årets säsong blev väl mer eller mindre förstörd efter proppen han åkta på. Men jag skulle inte ha något emot att se honom i Brynäs, han är bara 26 år. Dock är han snarare en hårt arbetande forward än någon som gör mycket poäng så den kvoten av spelare måste vara kvar att fylla.

« · 1575544 · »