1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742319 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
tjugo8: Nej jag är heller inte imponerad av honom. Med han är trots allt en av seriens mest meriterade spleare och jag tycker det är märkligt att han inte har fått ut mer. Men den typen av rollspelare kan inte tjäna dom pengarna i ett elitserielag, det är ju helt sant.

Zzz: personligen skulle jag vilja ha en annan spelare en Oscar sundh...

Zzz:

Kan de <200.000/mån för 10 poäng på en sässe spela in tror du...?

De jag har sett av honom har inte imponerat, märklig värvning av fbk också...

70 Rodrigues: Kanske fått detta om bakfoten, men har inte Sundlöv gått ut och sagt att man ska värva två transatlanter under silly season? Vi behöver ha in två spelare som ÄR som Holloway. Jag har inga krav att vi ska hitta en lika bra spelare som Holloway utan en spelartyp likt honom. Kan SAIK hitta en sådan spelare så måste väl BIF kunna göra det.

Hur är det med Emil Lundberg-ryktet? Det var ju någon som påstod att han köpt hus i Gävle. Skitsnack, eller...?

Fredrik Sjöström får kicken från Frölunda, en spelare med nästan 500 NHL marcher om inte får kontrakt i elitserien som 29 åring...

Johan Norrström: Jo faktiskt, ifjol väntade man väl dock på Ekholm plus att man vann guld och hade lite hybris. I år har man släppt in mycket mål och defensivt inte gått så bra, sen är två av backarna (Djoos och Nörstebö) J20 backar och Löf tror jag väl att man räknar med att låna ut? Men ja Kilström känns nog som enda backvärvningen tyvärr. Men nu när man har chans (hoppas jag?) på en back som Erixon så ska han fan värvas, kommer nog inte dra till NHL vilket göra att det ändå, likt Kilström är backar att bygga på för framtiden! =)

HappyX3:

Blir säkert bara Kilström som förstärker backbesättningen. Med tanke på att man började förra säsongen med sju backar, känns det ju nästan orimligt att man helt plötsligt skulle lyxa till det med tio.

70 Rodrigues: Skulle dom fem spelare du anger komma så är jag riktigt nöjd med bredden. Men då måste resten vara producerande forwards.

70 Rodrigues: Nöstebö läser ju sista året på gymnasiet i höst, tror inte han lånas ut, nog snarare Djoos i såfall som pluggat klart. =)

HappyX3:

– Det är otroligt skönt att få det här gjort nu. Höftproblemet kom direkt efter starten i höstas och det blev värre för varje dag som gick, säger Robin Rahm till Gävletidningarna.

Kan inte låta bli att undra om det inte blev åt helvete fel ändå. Olyckliga omständigheter såklart, men nog fanns varningsklockorna där.

Om nu Erixon blir klar och Nörstebö får A-lagskontrakt så har vi 10 backar, frågan är om Löf och Nörstebö lånas ut då?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Spelare som har gällande kontrakt:

#30 Robin Rahm, målvakt (13/14)

#15 Simon Bertilsson, back (15/16)
#3 Christian Djoos, back (14/15)
#13 Ryan Gunderson, back (13/14)
#23 Robin Jacobsson, back (13/14)
#5 Simon Löf, back (13/14)
#8 Dennis Persson, back (13/14)
#8 Jörgen Sundqvist, back (14/15)

#9 Sebastian Enterfeldt, center (13/14)
#31 Jonathan Granström, forward (13/14)
#90 Johan Harju, forward (13/14)
#16 Sebastian Lauritzen, forward (13/14)
#27 Alexander Lindgren, center (14/15)
#28 Elias Lindholm, forward (13/14)
#39 Jonas Nordqvist, center (13/14+1)
#11 Jesper Ollas, forward (15/16)
#53 Andreas Thuresson, forward (13/14)
#29 Emil Molin (13/14)

"Klara" nyförvärv: Lukas Kilström och Daniel Brodin

Det ryktas om: Sebastian Erixon, Anton Rödin, Oscar Sundh(enligt Svenska fans). 

Det måste till två tre spelare med grym spetskompetens!!

Syndes tydligt under säsong och några här påpekade det också att Rahm troligen spelade skadad. Ganska självklart också att gå fram lite träning till elitsatsning på korttid att det kommer ske slitningsskador vilket också många här antydde innan säsongen. I  Sig tycker jag fortfarande att Rahm är en bra värvning på sikt dock så har man handlat fel då man trodde att han redan förra säsongen skulle konkurrera, det är i år han ska testa på elitserien och nästa år han ska bli en seriös utmanare till första spaden. Honken har för mycket skador för att klara av att stå 75% av matcherna. Ser fortfarande gärna en utlåning till en AS klubb, Timrå kanske ? nu när dom verkar tappa båda sina målvakter och inte har så mycket ekonomi. 

Förläng med Honken, fixa in målvakt som är "jämnbra" som kan stå ca 50% av matcherna på bra nivå, Hanses verkar vara på väg från Leksand (trotts avancemang??) Johansson i VIK verkar vara en intressant målvakt, Haugen har det pratats om förut? I vilket fall tror jag att både Brynäs och Rahm mår bäst av en utlåning för att han ska få matcher samtidigt som han bygger upp en god grund i sin fysik för att utvika onödig slitage.

Får vi in Kilström känns backsidan bra (orolig dock nu när han kanske brytit okbenet)? Skulle vi även få Erixon det ryktas om har vi en backbesättning för topp 4 utan tveka.

Gunderson - Erixon
Bertilsson - Kilström
Sundqvist - Jacobsson
Extra: Persson
Lånas ut Löf (Timrå?)
J20: Djoos, Nörstebö. 

Tycker också vi har en stor möjlighet att utnyttja Timrå nu, deras ekonomi är somsagt inte så bra och dom ligger nära oss. Samarbete med dom vore kanon! 

KulaShaker:

Säkra kort är inte Mickes grej riktigt. Är ju ofta lite antingen bär det eller så brister det över hans värvningar. Ibland med gott resultat, och ibland får vi en Rahm, Ram, Vas eller något annan billig lösning.

Johan Norrström: Mycket möjligt, men det skulle kännas väldigt skönt att ha en bekräftat bra målvakt på plats till nästa säsong. Honkens frånvaroprocent har väl inte direkt minskat och Rahm vet man ju inte riktigt vart han tar vägen utvecklingsmässigt. Så ska vi vara topp fyra bör vi nog ha in ett säkrare kort.

tjugo8:

Man vet aldrig med Sundlövet. Anser man att de kan få rätsida på försvarsspelet, kanske man ger Honken och Rahm nytt förtroendet.

KulaShaker: Ja och försvaret blir ju inte så jättemycket bättre som det verkar. Om vi ska vara ett topplag så krävs det mer än en hel Bertilsson och en Kilström.

KulaShaker:

Visst hänger det ihop

Men Honken o Rahms sjukhusjournaler skrämmer mig mest...

tjugo8: Då MÅSTE vi ha ett fungerande försvarsspel också, det går inte att bjuda motståndarlaget på öppet målläge så ofta som det gjorts i år.

Johan Norrström:

Vad är realistiska oddsen för Honken/Rahm nästa sässe?

Jag tror faktiskt 50/50...silly får utvisa detta...

Hoppas naturligtvis 100% på att det kommer in en ny målvakt o att vi slipper ha målvaktsparet med sämst statistik nästa år

Johan Norrström: Det bästa hade ju varit om man löste ut Rahm på något sätt och kört med Honken och en ny målvakt av klass.

70 Rodrigues:

Troligast är väl att Honken och Rahm får nytt förtroende. Eller varför inte Rahm och Jonas Johansson? Här finns det pengar att spara för Sundlöv.

KulaShaker: Kilström sägs ju vara klar, även Brodin, så dom lär väl presenteras vad det lider. Det är ju spelare som vi vetat om ett tag. Jag är intresserad av övriga spelare som ska tillkomma, typ målvakt och spetskompetensen. Ska bli mycket spännande o se vad Sundlöv har lyckats skramla fram.

70 Rodrigues: Nu har ju troligtvis även Brynäs (ledsen spekulationer) ett par spelare klara men kan inte offentliggöra detta ännu. Så läget är kanske inte så "dåligt" som det ser ut. Om det nu var det du for efter?

70 Rodrigues:

Kan nog hamna i Brynäs. Han har ju frakturer i handen och allt.

tjugo8: En sådan ska jag ha, tänk om det fanns lika tuffa spelare i dagens Brynäs :-)

Trögt för nyförvärv t Brynäs...

Trots att det nu bara kostar 300 pix för vem som helst att ta en matchtröja...;)

Dock GRYM STIGGE NYHET!!!

Hade faktiskt själv planer på o trycka ngt liknande...garanterat inköp...bra jobbat!

Järnkroks är faktiskt ganska rolig också...

brynas.jetshop.se/tshirt-stigge-p-613-c-185.aspx

70 Rodrigues:

Ass Kapten o allt...

Huss: Men nu går han till HV och det skulle inte alls förvåna mig om han lyckas bara just därför och jag hade ju hellre sett honom än Styrman :-)

70 Rodrigues: Rätt mycket Dale Clarke över Johan Larsson. Lite trögrörlig, inte så bra defensivt, producerar en del framåt, bra skott.
Var tacksam att han inte hamnade i Brynäs i januari.

tjugo8: Inte packad, men några bira hade jag druckit ;-) När det gäller Johan Larsson så har ha ju som synes utvecklats rätt rejält i Finland. HV brukar ha rätt bra koll på vad dom värvar, visserligen har dom också gjort misstag, men långt ifrån vad Sundlöv har mäktat med.

70 Rodrigues:

Packad 21:38 igår? ;)

HV värvar back.

tjugo8: Ingen går säker hos Frölunda.

tjugo8: Han hade inte varit fel. Det värvas för fullt hos flera av de andra ES lagen, men hos Brynäs är det som vanligt knäpptyst. Får väl hoppas att tystnaden är positiv.

Rakhshani bekräftat

En typ av lirare jag kunnat tänkt mig i Brynäs

Tog väl också en petning på rätt sätt...

Det skulle sitta fint med ett smaskigt nyförvärv till fredagsölen...!

Carl Lejonkräk: Bra att Rahm är nyopererad då kan han starta om i en annan klubb!

"– Under säsongen är det inget man vill gå ut och prata om men nu kan jag i alla fall säga att det påverkade mitt spel utan att skylla ifrån mig allt för mycket"

Det handlar om en dold skada som gjorde att Robin Rahm inte kunde prestera på topp , vänta bara till nästa säsong....

tjugo8: Just fan, det gäller att greppa efter halmstrån ;-)

70 Rodrigues:
Senaste 3 åren har HVs budget presterat mkt sämre än Brynäs dock...

tjugo8: Hv är en toppklubb för att dom kan värva, Brynäs är inte det :-(

Får se om han duger i HV då
Det var väl nån här som inte ville se honom i Brynäs...

micke63: Dom har förlängt med TJ det var den dåliga nyheten den bra nyheten lär vi väll aldrig få så länge Sundlöv sitter kvar!

Har varit iväg hela dagen utan dator/smartphone. Skulle det inte komma någon nyhet om Brynäs idag ? Vad har jag missat ?

Har jag missat att Sundlöv fått sparken ? Brynäs har värvat Crosby ??

Zzz: Överstegrisar har en tendens att bli tamgrisar med åren så jag vet inte vad en överårig Ölvestad skulle kunna åstadkomma. Då är det väl mer än Anton Hedman du är ute efter? Eller kanske ännu hellre Sevc/Tollefsen typen på backen men där kanske Jacobsson kan träda in?

70 Rodrigues:Man undrar ju varför man väljer fusklunda, de har inte varit bra på många år, men i detta fallet är det nog enbart Rönnberg som gör att de unga vill dit. Som sagt det finns ju en baksida, de drar ju snart vidare.

Huss: Japp, brunkare har vi sedan förr i dom du nämnde, tänkte mest att det är ju inte NÅN av dom som gjort sig känd som nån riktig "överstegris". Ollas vet jag inte ens om jag kan kalla för en liten kulting. :) Enterfeldt är väl inte alls värvad som nån brunkare/gris, han ska producera poäng. Granström och ev. Brodin då kvar. Å Granström har ju inte direkt gått att känna igen iår, möjligen nån liten glimt nån kort stund mot SAIK i kvarten, men annars tycker jag det har varit väl snällt spel av våra grisar... :) Men visst, börjar dom grisa upp sig och visa lite ballar så är ju Ölve onödig såklart, tror annars han varit skoj å se i Brynäsdressen å drämma upp lite leksingar å annat byk i sargerna i LA! :)

« · 1575391 · »