1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742188 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Jag tycker det vore bra om Sundlöv kunde presentera en komplett (och slagkraftig) trupp så snart som möjligt så vi Brynäs fans kan få en lugn och skön sommar....men det kanske är att önska för mycket ?

Sundlöf, HUGG !!!

Gurra88: Klart att det är som att lära sig cykla men vi snackar ju inte om att bli motionscyklist här direkt. Att bli elitcyklist är otroligt svårt och många cyklister tar till genvägar för att komma dit ;-)

foppa78: Någon sa ju att vara målvakt är som att lära sig cykla. Så varför skulle vi få en förbättring nu? Skicka iväg honom så långt bort som möjligt. Eller för Brynäs bästa vore väl om Leksand tog över honom.

brynäs08:

Vad talar för att Rahm kommer spika igen nästa säsong?

Inte ett förbannat skit!!!

Sheena Punkrocker:

Vad talar för att Rahm kommer spika igen nästa säsong?

Redigerad kommentar

Vem säger att Rahm inte kommer spika igen nästa säsong? ;)

Ah, well, Kanada-Schweiz strax :)

hahii: påminn mig inte ;)

Linus Wickman: Vi har ju RAHM! :))

Blir jävligt besviken om Färjestad tar haugen! Var är du Sundlöv, värva han!

brynäs08: Det är Brynäs kompis, vi får dom överblivna spillrorna till spelare ;-)

Hej alla! Det var ett tag sen! 

Vad händer?? Blir det några spelare? Inte ett enda rykte? Det står still?

foppa78: jag vill inte se han i Brynäs, men tyvärr bestämmer inte ja...

foppa78: Amen!

Linus Wickman: Vad ska vi med Rödin till det är ju klasspelare av rang alltså snipers vi måste ha!!!

Hur kan det vara konkurrens om rödin? Något man har missat eller?

Linus Wickman: Synd, hade varit kul att se dem i Brynäs!

nu kan vi stryka bröderna Whitney iaf. Joe förlängde nyss två år med devils. 

Pettisbif: Källa på d???

två forwards eller en center o en forward.

Linus Wickman:

nä de har du rätt i. men dom säger att dom ska ha endera två spets spelare sen är dom klar.

The gallion: inget om att de vill ha en till back i den artikeln.

Pettisbif: Hoppas verkligen att du svamlar! Personligen är jag mycket tveksam till sanningshalten i detta, det vore tjänstefel om man skulle släppa honom med 1 år kvar på kontraktet till ett annat elitserielag.

En ny värvning:

"Johan Cahling ska förstärka och utveckla hela marknadssidan, och samordna försäljning, marknadsföring och privat marknad. Hans ansvarsområde blir hela intäktsflödet i föreningen"

Linus Wickman: Eller hur!
Släpper vi Gunde till en konkurerande ES-klubb, vilket jag inte tror, så är det definitivt något som är sjukt i Brynäs....

KulaShaker: eller ta vi tillbaka lavander och kör han som point ;)

Linus Wickman: Annars kan Sundlöv plocka tillbaks Styrman, han är ju redan väl insatt i försvarsspelet från i vintras ;)

Enaranger: Ekholm är grym, men håller Gunderson högre eftersom han oftast träffar mål och är så grymt viktig i Brynäs pp.

Enligt Eliteprospects har Örebro 9 backar på kontrakt.
Så när de talade om 10 backar, så kan de ju ha vetat något
som ännu inte är officiellt.

Men får vi 5-7 miljoner kronor för Gunderson och Ekholm som
ersättare, så skulle det väl inte vara en allt för dålig affär.

Men allt under 5 mkr, och någon annan än Ekholm som ersättare
skulle vara en dålig affär.

DavyDjoos: Han är ganska rökt om det inte stämmer!

Pettisbif: om det skulle vara så, skulle det inte offentliggöras relativt snart isåfall? Varför vänta till säsongsstart!?

För det andra är väldigt sällan någon spelare i princip klar förrän han sitter med ett kontrakt framför sig och pennan i hand, de och deras agenter fiskar alltid om det finns andra alternativ, till de har det alternativ de känner sig mest tillfreds med, på olika sätt, inte helt sällan baserat på ekonomisk trygghet...

Pettisbif: du kan alltså skåda in i två klubbar, det var inte dåligt! Det är du nog väldigt ensam om, eller...?

Pettisbif: Vadå förmodligen? Detta skrev du för inte en så lång stund sedan:

"Sundh, Rödin, Brodin är klara."

Dr Spec: Jag sa att sundh förmodligen var klar.. han var så gott som klar, men fick ett bättre bud från luleå PUNKT vi får väl se när säsongen 13/14 drar igång vilket lag Ryan spelar i, jag vet att jag kommer ha rätt då jag känner Örebros Fahlander.

Gavva: Prexis vad jag tror! ; )

mattias - 74: Jag har sett Ollas i Gävle massa gånger. Just saying ;)

Dr Spec: Brynäs köper väl ut Sundh från Luleå skulle jag tro ;)

mattias - 74: Ja därför att han gör såhär varje säsong? Är inte första påståendet han kommer med som är helt åt skogen. Kolla hans inlägg, han har säkert postat 20 stycken årets kommande trupp där han påstår något skit som aldrig stämmer.

Örebro skulle alltså, som har 10 backar på kontrakt, lösa ut vår bästa back? Gunde som har kontrakt och som öppet har sagt att han kan tänka sig att stanna länge i gävle och brynäs? Jo tjena...

Pettisbif: Hur var det med Sundh? Du hade ju insyn och påstod att han var klar för Brynäs?!

Pettisbif: varför skulle Ryan vilja gå till Örebro? Spelat mer säsonger här en i Örebro.

atilla:

Varför skulle inte det kunna stämma? Vet du mer än Pettisbif? Du kanske skall vänta och se om det stämmer innan du börjar kalla folk för troll. Förresten var Ollas i Leksand i helgen. just sayin ;) 

Pettisbif: troligt att ett lag som redan har 10 backar skulle köpa ut en spelare från ett annat lag för mycket pengar...

atilla:

vi får väl se om ett tag vem som står där med lång näsa..... :)

Pettisbif: Troll

"Våran Ryan Gunderson" är klar för Örebro...! Kom ihåg varifrån ni hörde de först.. Smärtsam förlust, dock har vi fått extremt med lappar! Tråkigt, då jag själv trodde Ryan trivdes i Gävle och Brynäs. Ny back sägs vara Ekholm?

70 Rodrigues: Ja Basse klinkar på guran men vad Nordan gör vetefan..

70 Rodrigues: aa roligare med nyförvärv man inte redan visste om! Bara att avvakta till bomben landar nu.

Linus Wickman: Det lär vi märka när säsongen drar igång. Nu väntar jag på värvningar som vi inte redan visste om, ska bli intressant o se vad Sundlöv "lyckas" med?

Nitram: det kommer, i stort sätt alla klubbar väntar på att Ahl slutspelen kommer ta slut. Då kommer de dyra nyförvärven komma.

70 Rodrigues: den här killen verkar vara värre en Sundlöv.

« · 1578590 · »