1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

kräket/arnio: Du tycker det är en bra ersättare till Lindholm som offensiv kraft?

Ge mig din hatt så ska jag pinka i den

Redigerad kommentar

Rodrigo:Vi kan förvänta oss styrspel hela säsongen. Vem fan ska göra målen??

KulaShaker: På papperet en av de bästa värvningarnma i Elitserien denna säsong, hatten av !

Sundlöv har gjort det igen. 28 poäng på 85 AHL-matcher, vilken imponerande offensiv spets. 27 poäng på 46 matcher i SM-liiga är också riktigt imponerande. Äntligen en riktig poängspruta.

KulaShaker: Visst hade man hoppats på en mer pålitlig poängspruta men han har ändå lirat mycket i NHL och inte harvat i AHL. Vet inget om honom och minns han inte från VM guldet. Men hoppas han bidrar och har en känsla av att vi kommer bli jävligt jobbiga iår att möta för motståndarna.

KulaShaker: HAHAHA. Ja där har vi verkligen den offensiva spets vi behöver. Börjar likna en parodi

tjugo8: Tvåvägsforward som kan spela både center och ytterforward. Läser spelet bra och har ett fint positionsspel. Riktigt bra i boxplay. I NHL hade han rollen som defensiv forward och mycket speltid boxplay. Offensiva egenskaperna är hyfsade, men ingen riktig målskytt. (av: Ulf Andersson)

Känns klockrent för dagens Brynäs ;)

Som jag skrev innan så finns det otroligt mycket saker som behöver bli proffsigare.

EskilstunaLasse: Haha, nej, jag har inte använt det som en måttstock men det är en av många komponenter.

Rodrigo: Om en extra tröja är din måttstock på proffsighet så säger det mer om dig än Brynäs.

Huss: Hahaha ja tyvärr vann dom den pinsamma tillställningen.

Rodrigo: Ett alternativ är väl att köra ett tredjeställ a la Frölunda? Dvs. använda ett annat lags tröjor, det fungerade ju fint i den matchen....

EskilstunaLasse: Ger en mer proffsig känsla? finns ju en anledning till varför alla lag utom Brynäs kör med det. Istället för att kanske ha ett tredjeställ hela säsongen kan man ju här få mer frihet i designen, med en tröja utan reklam :) Såsom Brynäs jubileums-tröja, en tröja man t.ex. hade kunnat köra på i ET.

Är inte så förvånande dock att Brynäs är det enda lag i SHL som inte använder en speciell tröja. Proffsighet runt omkring hockeyn har aldrig varit klubbens starka sida, som sagt :)

Rodrigo:Varför designa en annan tröja bara för att det är EHT?

EskilstunaLasse: Ja alltså förra året körde Brynäs med samma ställ i SHL som i ET, bara det att ET-versionen var reklamfri. Det var samma design, vilket inget annat SHL hade, som sagt.

Rodrigo:SHL stället kan jte användas i EHT på grund av att sponsorerna inte betala för detta. Det förekommr väl även sponsorer som är gemensam i HL, typ isreklamen.. Även den kommer att saknas under EHT.

DavyDjoos: Det har jag missat! Spännande att se dock. Konstigt att SHL-stället inte är klart såhär tätt inpå säsongen?

Rodrigo: nu sade ju Molin/Thelin, eller vilka som nu kommenterade i Sandviken (minns inte), att de spelade i ET-stället, för SHL-stället ej var klart än...

Om det innebär att det är stor/liten skillnad på ställen låter jag vara osagt, då jag inte kollat en sekund på detta, såg ut som vanligt matchställ, typ...

Den version av matchtröja som används nu är antagligen den sämsta på flera år, allting är avskalat, detta i det enda syfte att få plats med reklam. Vilket såklart är något man kan förstå och kanske inte ska kritisera allt för mycket. Det tråkiga är att det funkar att ha fler element i tröjan och fortfarande ha kvar samma reklam. Man måste bara vara lite kreativ. Brynäs tröjor är mycket snyggare med en bård vid midjan, något som förut fanns på matchtröjorna men som i nuvarande version har tagits bort, vilket är mycket synd! Även bårder vid armarna är borttaget.

Sedan är väl Brynäs det enda SHL-lag som inte använder speciella tröjor i ET? Då menar jag inte reklamfria tröjor, vilket alla lag har, utan specialdesignade som just är för turneringen. Ger en professionell känsla, Linköpings ET-tröjor förra säsongen var riktigt snygga, även om det var en design direkt tagen från Rangers vintage-tröjor. Även Luleås var rätt fina. En tröja utan reklam ger ju lite mer frihet, som sagt.

Men men det är spelet som är viktigt i denna sporten, inte matchtröjorna! Känner ibland att Brynäs skulle behöva proffsa upp saker på många plan, såsom just matchtröjor, att komma med nya element i matchtröjan varje år, möjligen vartannat, skulle säkert öka försäljningen på tröjor med, då vissa vill ha det senaste, så att säga. Även saker runt omkring såsom intro, program och framförallt hemsidan (BIF är om jag inte minns fel det enda lag som inte använder sig av SHLs standarddesign på sin hemsida, dessutom ser den 100 år gammal och oproffesionell ut). En annan fråga är varför man inte använde isprojektorerna under introt? Om man kan göra något som gör upplevelsen bättre, så borde man ju rimligtvis göra det. Det enda dom används till nu är väl reklamen som går innan matchen. Ofta man kan tänka på hur mycket som känns väldigt B i Läkerolen när man varit på t.ex. Kinnarps och Cloetta.

Nu blev det lite text som inte handlade så mycket om Hockey, får ursäkta för det.

Redigerad kommentar

Skitstöveln: Skulle vägra att ha något som liknar det nyss beskrivna i min röv....Möjligen kan jag torka spyor med det.

Lunkan: Låter som mitt dasspapper :)

Här har vi ett snyggt ställ, med de rätta färgerna och allt

tjugo8: Ja man skulle ju kunna ha vita hemmaställ med lite blått kladd några stjärnor och clas ohlson reklam.....

Funderade också på det och föreslog faktiskt att man skulle införa en gul ring kring märket (många lag i NHL har börjat med ringar kring emblet vilket jag tkr är sjukt snyggt).
Men verkar som att reklamen var ivägen för denna cirkel ;P tycker även man ska ha snören under halsen, lite retro så där (y) 

TobiasR:
Ja, de där förbannade oken på axlarna får nån göra något åt...

SWEATT: Brynäs har alltid haft dem snyggaste ställen, så varför skulle ett nytt ställ bli en flopp nu?

TobiasR: less is more!

TobiasR: Vi har bland de snyggaste ställen. Speciellt bortatröjorna. Det vore dumt att byta!

Skitstöveln: Någon nya detalj kan man faktiskt tillägga.

micke63: Håller med - varför byta när de redan är snygga? Risken är väl bara att de blir sämre.

TobiasR: För att vi har det snyggaste matchstället och varför byta på ett vinnande koncept ?

kanske lite löjligt att ta upp detta men är det inte dags att Brynäs fixar nya matchställ? Nu går man in på tredje säsongen med samma matchställ, detta förstår jag inte riktigt. Alla andra lag fixar nya men inte Brynäs. Någon som vet varför brynäs väljer att köra med likadana matchställ i tre år?

Carl Lejonkräk: Nu hade du fel igen.

70 Rodrigues: letar man fel så kan man givetvis hitta dem även hos en slipad sportchef som Micke S. Själv så ser jag på helheten och ser även positiva saker till skillnad från dig och vissa andra "neggofans"

maddog1970:

Nu tycker jag du är elak...kalla min fina by för håla. Hmpf! ;)

Carl Lejonkräk: Säger han som är tokblind.

70 Rodrigues:

ja...de 30 sekunderna jag kollade på honom på EP så inte så tokiga ut...

tjugo8: Klart som fan att det finns spelare av klass därute, det ser vi ju varje dag, dock inte våran snåle sk sportchef med bihang ;-)

maddog1970: Herregud grabben vad har du för brillor på dig? Sundlöv är ju en sportchef som lyckats väldigt bra med sina värvningar genom åren..

foppa78:

Kärpät hostade upp lite pengar...

bradberry: Inte ett förbannat skit han var ju totalt oduglig senast, kan någon som bor i närheten kolla vad det är för konstigt i vattnet på sätraåsen!

AVGÅ!!!

Jokern: Wännström kan inte vara sant... Vad tillför han?

maddog1970:

När elitserien blir lägre rankad än den cypriotiska hockeyligan,
kanske det kan vara en bra strategi.

sundlöv väntar väl på 97 kullen?? hela 7 st uttagen till landskamper mot Finland!!

www.hockeysverige.se/mobile/article/14637691/team-17-till-matcher-mot-finland?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

70 Rodrigues:

Om det nu finns så få spelare tillgängliga att värva.
Varför gav man då Lindholm inte ett sista datum att
bestämma sig? Nu fick han "all den tid han behövde".

Det var kanske bra för Lindholm, men dåligt för Brynäs.
Och för Brynäs del är väl trots allt Brynäs "väl och ve"
det viktigaste.

Det känns som man gav Lindholm så mycket tid han ville,
för att chansen då skulle öka att han eventuellt stannade.
Men när det blev ett negativt besked, så sitter man rejält
i skiten.

70 Rodrigues: Sundlöv måste vara en stor beundrare av Pelle Olsson i GIF. Pelle tar på sig gummistövlarna och helly hansen tröjan och far till någon liten håla i hälsingland där man spelar div 3. Ser en spelare och erbjuder han kontrakt och sedan så lyfter han spelaren till oanade höjder. Men skillnanden ligger i att Pelle lyckas med sina värvningar och Sundlöv misslyckas allt som oftast. 

Enaranger: Markus Nilsson kan mycket väl stämma, en typisk Sundlövvärvning när "marknaden är död ".

Jokern:

Nu hoppas jag att du skojar med oss.
En spelare som gjorde 14 poäng på 47 matcher och var
utlånad i 10 matcher till Halmstad i division 1.

Om man försöker vänta in Järnkrok (för Wännström är
väl ingen center; deinitivt ingen 1:a center) så planerar
man alltså att spela kanske hela den första tredjedelen
av serien utan 1:a center (mycket riskabelt).

Om man får en dålig start på serien brukar det vara svårt
att hämta in. Det hänger i hela säsongen och blir en ond
spiral nedåt.

Vi blir ju också väldigt skadekänsliga, med enbart en ersättare
på anfallssidan (exklusive juniorer), som vi har nu.

Inte bra om man tvingas spela halvskadade spelare på,
försässongen för att man inte har tillräckligt med folk.
Då kan det bli en ond spiral med skador under resten av
säsongen också.

Helst skula jag vilja att de körde med 4 hela femmor under
försäsongen, och en så jämn speltid som möjligt för alla spelare.
Allt för att få igång så många som möjligt i spelsystemet, och att
inte slita så mycket på spelarna.

KulaShaker: Det här med gambling är ju verkligen Sundlövs starka sida, NOT! Har dom inte lärt sig ett skit genom åren, har ju aldrig funkat med chansningarna.

« · 1583841 · »