KulaShaker: Visst hade man hoppats på en mer pålitlig poängspruta men han har ändå lirat mycket i NHL och inte harvat i AHL. Vet inget om honom och minns han inte från VM guldet. Men hoppas han bidrar och har en känsla av att vi kommer bli jävligt jobbiga iår att möta för motståndarna.
tjugo8: Tvåvägsforward som kan spela både center och ytterforward. Läser spelet bra och har ett fint positionsspel. Riktigt bra i boxplay. I NHL hade han rollen som defensiv forward och mycket speltid boxplay. Offensiva egenskaperna är hyfsade, men ingen riktig målskytt. (av: Ulf Andersson)
Känns klockrent för dagens Brynäs ;)
EskilstunaLasse: Ger en mer proffsig känsla? finns ju en anledning till varför alla lag utom Brynäs kör med det. Istället för att kanske ha ett tredjeställ hela säsongen kan man ju här få mer frihet i designen, med en tröja utan reklam :) Såsom Brynäs jubileums-tröja, en tröja man t.ex. hade kunnat köra på i ET.
Är inte så förvånande dock att Brynäs är det enda lag i SHL som inte använder en speciell tröja. Proffsighet runt omkring hockeyn har aldrig varit klubbens starka sida, som sagt :)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
ja...de 30 sekunderna jag kollade på honom på EP så inte så tokiga ut...
bradberry: Inte ett förbannat skit han var ju totalt oduglig senast, kan någon som bor i närheten kolla vad det är för konstigt i vattnet på sätraåsen!
AVGÅ!!!
Jokern:
Nu hoppas jag att du skojar med oss.
En spelare som gjorde 14 poäng på 47 matcher och var
utlånad i 10 matcher till Halmstad i division 1.
Om man försöker vänta in Järnkrok (för Wännström är
väl ingen center; deinitivt ingen 1:a center) så planerar
man alltså att spela kanske hela den första tredjedelen
av serien utan 1:a center (mycket riskabelt).
Om man får en dålig start på serien brukar det vara svårt
att hämta in. Det hänger i hela säsongen och blir en ond
spiral nedåt.
Vi blir ju också väldigt skadekänsliga, med enbart en ersättare
på anfallssidan (exklusive juniorer), som vi har nu.
Inte bra om man tvingas spela halvskadade spelare på,
försässongen för att man inte har tillräckligt med folk.
Då kan det bli en ond spiral med skador under resten av
säsongen också.
Helst skula jag vilja att de körde med 4 hela femmor under
försäsongen, och en så jämn speltid som möjligt för alla spelare.
Allt för att få igång så många som möjligt i spelsystemet, och att
inte slita så mycket på spelarna.
kräket/arnio: Du tycker det är en bra ersättare till Lindholm som offensiv kraft?
Ge mig din hatt så ska jag pinka i den
Redigerad kommentar