1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774750 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Gurra88: Eftersom du frekvent påtalar att Modo är kassa på att ta hand om juniorer så får du gärna ge mig några namn på spelare som Modo sumpat!

Det skulle tillföra en hel del trovärdighet i ämnet från din sida!

Huge: Hade Brynäs värvat Dan Spang eller Mikko Kousa hade Berg gått igång ordentligt helt okritiskt till vad det kostar.

Jacobsson är säkerligen inte allt för dyr och det känns som det viktigaste. Vi har inte ett lag för SM guld och då är det bortkastat att lägga ut allt för mycket pengar på en back för den här säsongen. Titta på senaste pogrammet av Elitserien med Wikegård där dom pratar lite om avägningen med att värva beroende på vilket läge lagen är i.

bradberry: Han har inte vett nog att förstå vad som finns på marknaden han skulle såga en som Suter eller Webber då dom skulle spela i Brynäs då då kan det ju aldrig vara nått bra.

Carl Lejonkräk: Om värvningen blir av tycker jag den känns ganska ok, vi får ge honom chansen.

Roger Ramkvist: Han är inne på GD å huserar oxå. Där verkar han funnit bundsförvanter bland fler i skaran "Jag vet ingenting om spelaren men jag sågar i alla fall bara för att jag njuter av att hata mitt lag..."

Zzz:Mikko Kousa är av det jag sett helt kass i alla fall

faceoff: Vore faktiskt ingen dum idé. Molin har gått i stå och tillför ingenting till varken a eller J-20 just nu. Skulle behöva miljöombyte.

Huss: Enl uppgift är Jacobsson klar nu!

faceoff: Det låter bra jag har en bra känsla i kroppen för en gångs skull;-)

Huss: En en Morablogg är Molin klar för Mora för resten av säsongen.

sylf: Gäller det ett lån säsongen ut eller sträcker kontraktet över någon säsong?

Zzz: Dessutom måste väl Dallas godkänna en utlåning antar jag.

Zzz: Bra för Emil här och detta blir hans chans om det ska bli en elitseriespelare av karln. Imponerar han i Mora så kanske..

Skitstöveln: Ingen aning.

KulaShaker: Är han Dallas spelare och utlånad till Brynäs? Är han inte bara draftad av Dallas?

Huss: Han har kontrakt och är utlånad till BIF vad jag vet.

KulaShaker:  Det har jag ingen aning om, kanske är dom som kräver att han ska få speltid på seniornivå?  

Huss: Tror han e utlånad faktiskt!

Huss: Kontrakt med Dallas och utlånad

Redigerad kommentar

KulaShaker: Tack för klargörandet. Jo då lär Dallas behöva yttra sig

sylf: En spelare av Jacobssons typ har vi inte haft sedan Melkerssons dagar, eller Kankan för den delen. Perfekt i ett slutspel!

Berka: eftersom ni för tillfället har det bästa j18 och J20 laget så hänvisar jag dig dit.. Varsågod

Huss: håller med, riktig nöjd faktiskt. Bra gjort sundlöv!

Gurra88: eller så har du insett att du faktiskt inte har en aning och slingrar dig. Varför inte bara ge mig några namn??
Är det inte bara erkänna att du inte har en aning om våran juniorverksamhet och att du är hela HS största bluff

Berka: hahaha. För mig räcker det att man har Sveriges bästa J20 men väljer att fylla laget med överbetalda importer.

Du har ju redan ett exempel i världens bästa Byström. Räcker inte det?

Gurra88: men med hänsyn till alla trevliga brynäsare här så tänker jag inte fortsätta denna diskussion med dig då den inte tillför ett dugg!

Tack för mig

Berka: Hahaha!!

Linus Wickman: Skulle Sundlöv få in Brodin också så vore det helt fantastiskt underbart.

Huss: Den här värvningen blir bra. Han kan hota widing, mfl med stryk om dem inte börjar kämpa igen!

Carl Lejonkräk: då kanske jag vågar drömma om semifinal isf i år.

Linus Wickman: Nu jobbar han stenhårt vår lille ex-keeper. Att Ollas är nära nytt kontrakt får väl ses som en överraskning givet Leksands relativt stora chanser att gå upp i år. Imponerande!

maddog1970:

Utlåningen av Molin bekräftad.

Gurra88: exakt, byström utvecklas mer i as med mycket speltid och mindre press, sen bara för att man har ett bra juniorlag så innebär det inte per automatik att man platsar i es, haha du är faktiskt bland dom dummare läktarcoacher jag någonsin träffat på haha snacka om att ha noll koll, det känns otroligt bra att någon med så stor trut och så få fungerande celler bara finns bakom ett nick på ett forum ist för att stå i ett hockeybås någonstans och jag tror nog 95% på detta forum tycker ungefär exakt samma sak!

rnrnmen med hänsyn till alla trevliga brynäsare här så tänker jag inte fortsätta denna diskussion med dig då den inte tillför ett dugg!

Råka bli en dubbelpost!

Redigerad kommentar

Huss: härligt sparkar han Nordqvist så kommer jag börja göra volter!!

Berka: nu tillhör ni ju knappast toppen av ES.. Ni har ett riktigt bra J-lag men väljer att fylla det med medelmåttor

Man "valde" ju rätt dag att vabba på alltså. Händer ju grejer lite här å var hela tiden så här innan deadline. Spännande!

Gå för Brodin nu! Kanske utlåningen av Molin kan vara en indikation på att det finns en lösning i sikte...?

Gurra88: ursäkta ska bara svara på detta..

Medelmåttor?
Cumiskey bästa backen i es poängliga
Rehger 3:e bästa back i es poängliga
Nagy bland dom vassaste forwards i ligan
Skröder bästa utländska skytte kung i es
Muller spelar i modos 1:a kedja och har 22 poäng hittills
Starkbaum i topp bland målvakter
Spina 24 poäng
Kousa finsk landslagsman men har spelat för lite för att bedömas riktigt.

Berka: varför joggar ni inte hem SM-guldet? Överskattade rakt igenom. Titta på tabellen

Gurra88: Finns väl 11 lag till som har lika duktiga spelare?!
Överskattade haha mmm jajjemensan det är därför Modo ligger 6:a för att dom har överskattade spelare

Gurra88: så vad är det du vill säga, att Modo har värvat skitspelare och därför bara ligger 6:a och eftersom vi är sjukt överskattade och har dåliga spelare så borde vi spela fler juniorer för dom leder ju J20 och då borde självfallet 4-5 st kliva rakt upp i högsta ligan helt utan erfarenhet och göra Modo till ett bättre lag än topp 6?
Är det så jag ska tolka det?

Berka: De spelarna som kom etta respektive tvåa i J20 SuperElit Norras poängliga spelar för Brynäs J20. Ingen av de har spelat i elitserien.

Berka: vart brister det då, med allt du räknar upp borde ni jogga hem elitserien. De är överskattade, precis som hela Modo. Va glada om ni får A.Forsberg som kan hjälpa er

Gurra88: Modo är inte överskattade alls, man har värvat bra och nästa alla spelare tillför något bra och tillför mer än vilken junior soim helst.

Som jag skrev (om du kan läsa) det finns 11 andra lag som har värvat bra så varför skulle vi jogga hem serien? Vill du bara se vissa saker i resonemanget eller gör du dig bara dum?

Berka:
Som gode Huge kommenterade ett grammattiskt liknande inlägg med..."Ooooch nu kan du andas ut"

Peja: Gurra possler har öst in poäng i j20 men platsar definitivt intei A-laget.

måns kruger och janos hari dominerade stora delar av hela J20 ligan men ingen har haft en fast plats i A-laget, det är nog bara gurra som tror att man går direkt från juniorlaget in i A-laget och gör skillnad, visst det händer men inte direkt ofta. Lindholm och arvidsson är väl ett undantaget

Du kan ju försöka förklara för Gurra, jag har försökt men det vill sig inte riktigt

Horace76c: Haha

jaja jag ber iaf om ursäkt, ska sluta kladda ner eran bok med min å gurras konversation om vårat lag och juniorer.

lycka till ikväll

Berka: Det säger sig självt att någon som tror sig veta mer om hockey än samtliga elittränare, och mer om hur man sköter klubbar än samtliga klubbledare, inte kommer att lyssna på andra forumanvändares förklaringar om någonting.

Peja: Jo du har förstås helt rätt i de.

Lite rolig kuriosa kanske: Det var just Robin Jacobsson som Lavander tacklade omkull efter målet i storförlusten uppe i Luleå =)

Berka: Efter att ha tittat på Brynäs J-20s match igår mot Timrå så har jag svårt att tro att någon av dem kommer hitta till Elitserien. Skulle vara Brodecki då möjligen. Lindgren har smartness och 16-årige Lindblom debuterade och gjorde mål, den senare kommer säkert nå dit om några år. Men de närmaste 2-3 åren kommer Brynäs behöva plocka in spelare utifrån för att förstärka A-laget. 

« · 1555793 · »