Huge: Du börjar väl bli gammal och trångsynt!
Förstår inte varför du regelmässigt måste sänka diskussionen med dina ständiga upprepningar, det är så fantastiskt tråkigt. Men du finner väl näring i den typen av pajkastande det leder till antar jag.
Gurra88: "Haha.. så om vi vinner om 13 år nästa gång så är du nöjd? som sagt, mannen utan ambitioner."
Nöjd är jag aldrig när vi inte vinner men samtidigt så kan faktiskt en sportchef göra ett ok jobb trots att det inte blir guld varje säsong.
Hade jag skrivit att Sundlöv gjort ett felfritt arbete så hade jag varit nöjd men nu skrev jag ju att han varit ok (förra säsongen är jag dock helt nöjd med).
Om jag är mannen utan ambitioner så är du definitvt mannen som lever för att provocera...grattis du lyckas ganska bra.
Carl Lejonkräk:"Nöjd är jag aldrig när vi inte vinner men samtidigt så kan faktiskt en sportchef göra ett ok jobb trots att det inte blir guld varje säsong."
Dagens understatement!
Sundlöv, med stor hjälp av Silfver, Svedberg och TJ, tog osstill ett guld. Han har tagit oss till ett gäng kvalserier, som hade kunnat vara fler. Han gjorde jättemisstaget han sparkade Boork för, samtidigt som han sjukskrev sig när det drog ihop sig. Han har värvat minst 30 spelare som visat sig vara totalt odugliga. Hur många är lyckade värvningar, 10?
Det handlar inte om att ta guld varje säsong, det finns det nog ingen som kräver, men ett stabilt topplag är ett krav. I år hade han ypperliga förutsättningar att lyckas med det, men det gick åt helvete med dunder och brak. Den här gången kan han inte ens skylla på ekonomin.
Gurra88:"Hur kan det vara godkänt att misslyckas så totalt att hålla sig kvar i toppen?"
Ingen aning, ingenting jag godkänt.
Gurra88:"Du säger ju själv att han är godkänd."
Sett över hela hans anställningstid absolut.
Gurra88:"Jag frågar igen. Hur kan det vara ett ok jobb när man går från toppen till att kanske missa slutspel?"
Inte ok, inte bra, fast säsongen är förstås inte slut ännu heller. Tar vi guld igen så är det ju en bra säsong. Du är ju värre än en duracellkanin.
Carl Lejonkräk: "Sett över hela hans anställningstid absolut."
Ännu värre arnio. 1 guld. Sen är övrig tid fylld med misslyckade värvningar, "det stora experimentet", samt att gå in i väggen så fort det blev riktigt jobbigt.
En lite fundering bara...Sundlöv har gjort sina misstag genom åren, det ska gudarna veta, liksom han har haft några ljusa stunder.
Men denna säsongs fiasko tycker jag man i första hand ska klandra de s.k. stomspelare som blev kvar från fjolåret och som har underpresterat å det grövsta. Visst kan man klaga över backsidan och det tveksamma i att värva Robin Rahm, men när spelare som Widing, Nordqvist m.fl glider omkring på en skridsko och längtar efter golfsäsong anser jag att det största ansvaret ligger på dom.
tompap71: Helt riktigt. Men värvningen av Rahm är helt absurd. En glaslirare som Honken måste ha en stabil backup.
Sen att Sundlöv struntade i att ersätta Ekholm, Andersén och sen även Bertilsson är ju givetvis den allra största anledningen.
Gurra88:
Vad gäller Rahm är jag, och förmodligen de flesta andra, enig med dig.
Visst hade Idealet varit att ersatt Ekholm och Andersén redan från start, men så länge bara ett fåtal gör jobbet stenhårt, varje match, tvivlar jag på att de förstärkningarna skulle ha gjort mer än en marginell skillnad. Det hade isf krävts spelartyper som likt Silfverberg kunde gå in och bära laget på sina axlar o sådana växer inte på träd, särskilt inte bland backar.
dreamland:
Absolut, det hade ju varit det bästa. Dock tycker jag fortfarande att det största ansvaret för årets kräftgång ligger på underpresterande spelare, mer än på uteblivna värvningar.
tompap71: Ett lagbygge börjar bakifrån. Är de oroligt i försvaret så hämmar det även forwardsidan. Det behövde vi aldrig riktigt vara med om föregående år då Ekholm, Andersén och Bertilsson, Gunderson, Sundqvist samtliga var backar som laget litade på.
Försvaret i sin tur hade två bra målvakter som konkurrerade med varandra. Inte som nu när det känns som att Sundlöv är ett bättre alternativ till andraspaden.
Forwardssidan kunde spela ut på ett helt annat sätt än vad som nu är möjligt. Men visst hade det även behövts någon som fyllt upp efter Silfverberg
Tänk att 3(!) av dessa backar är borta. Guldmålvakten är ersatt med en fuskare samt lagets bästa forwards ersattes med sämre alternativ.
Sundlöv är naiv som trodde på detta, om han nu ens gjorde det.
Huge:"Det sistnämnda hade ju varit ett drömscenario men knappast realistiskt, om man ser till vår ekonomi, tillgång på spelare och att vi samtidigt ska släppa fram egna talanger i lagom takt."
Hur kan du blanda in ekonomin? Brynäs har aldrig haft en dyrare trupp än den vi har. Sundlöv har misslyckats kapitalt med lagbygget.
Redigerad kommentar
Huge:"En halvt misslyckad säsong och sportchefen har misslyckats kapitalt."
De flesta ser nog längre än så, hela hans tid som SC!
Vänd på det, en bra säsong och sportchefen är sveriges bästa, av 10!
HappyX3: Varför ska man behöva välja på de två olika alternativen? Helt ologiskt.
Tar man ett guld ska man inte året efter falla ihop så jävla totalt.
Carl Lejonkräk: Rösta för stängd Elitserie med två lag varav det ena Brynäs.
Men tror fan inte det skulle räcka ens om det andra laget vore Huge IK....
nej nej. Nu tar sundlöv lite semester. Widing, nordan och andra stjärnor kommer till samlingen först i augusti då de faktiskt inte behöver försäsongsträning Då de redan är superstjärnor. TJ kan vara ledig fram till nedsläpp i första träningsmatchen då det ändå bara gäller att gnugga på Som innan. Rahm har ju redan kontrakt så på målvaktsligan ser det bra ut. sen förlänger vi med styrman och Co Som saknar kontrakt så är baksidan klar. Om järnkrok försvinner ersätter vi honom som vi ersatte bäckström, nämligen Janne hautonen.
Sm-guld sm-guld, sm-guld...
Zappaholic: Lindholm istället för Lauriz och Brodin i 4:e med Hansen och junior/Lauriz så ser faktiskt Sheenas uppställning rätt intressant ut men jag tror ju inte den är aktuell iofs.
Backarna skulle jag hellre ha defensiv/offensvi så
Bertil/Gunde
Jacobsson/Luoma (eller annan poänggörande back)
Persson/Djoos
Sunken/Nörstebö eller nån annan
Låna ut Rahm, förläng med Honken och värva en klar 1:a
KulaShaker: "Näää, det borde väl ge Tommy en toppplacering bland ES-tränarna och inget annat. ´´"
Det också.
Men nu diskuterar vi Sundlöv och sportcheferna i ES och inte vilka tränare som är eller borde tillhöra topp 5 i den kategorin.
Så jag har faktiskt svårt att se DIN logik, när du drar in Tommy i debatten.