1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Sheena Punkrocker: Vi behöver snipers sv klass Brodin är väll en brunkar typ? Men visst jag tar gärna Brodin bara vi värvar ett par snipers utöver!

Sheena Punkrocker: Tror faktiskt inte att Lindholm sticker. Tror att ungdomarna som kommer upp nu blir så pass "bra uppfostrade" och ser att man måste vara riktigt bra i Elitserien för att ha en chans att ta plats direkt där borta.

Speciellt eftersom de varit nära Rödin, Wänna osv. som varit anonyma här hemma och inte tar plats där och ser hur bra Larsson och Silvfer varit. Fast det beror ju på klubben som draftar honom också

Undrar om nån annan än jag förstår det där :) 

foppa78: Ja det vore otroligt nice med en sniper alá Bissett eller Holloway för det har saknats i Brynäs ett tag. Svårt att hitta visst, men det vore nice..

dreamland: klart de beror på klubben som draftar honom :)
inget ont menat mot Elias men om te.x Pittsburgh skulle ta han
så kanske de inte har så jättebråttom med att få han över?
Det skulle ju isåfall va för att vänja sig den mindre rinken nåt år
i AHL då :)

Men låt oss anta att han skulle stanna då?

Harju-Müller-Thuresson
Ollas-Lindholm-Enterfeldt
Widing-Lindgren-Granström
Brodin-junior-Lauritzen

Sheena Punkrocker: Ser ju riktigt bra ut men med den uppställningen så tycker jag nästan att man kan ha kvar Hansen som 4:e för skador kommer att komma så juniorerna får chanser ändå. Är väl Emil Larsson som ska in till nästa år....är det nån som har koll på vem mer som kan få chansen. Lindblom borde väl få nån match nästa år?

Intressant trupp absolut! =)
Jag har tjatat om Tony Lagerström i 3 år snart så fortsätter väl i år också. ;P han är född -88 och han är lagkapten för SSK. Hans kontrakt med SSK går ut efter denna säs. Han kan spela både offensivt och göra poäng som att spela defensivt och döda utvisningar.  Ser gärna honom i en tredje kedja (y). Sen tror jag inte det är helt omöjligt att Larsson får förlängt i och med att han har farsan i båset. Dock kanske utlåning?

dreamland: Hansen sitter ju på utgående kontrakt men man kanske tänkt förlänga?
Jag e dock lite fundersam över vad för spelartyp som behöva för att utnyttja
Lindholms fulla potential?
Calle i all ära. De må ha bra personkemi men på tok för lika spelmässigt
för att det ska bära frukt.

Harju-Lindholm-Müller
Ollas-Lindgren-Enterfeldt
Widing-Nordqvist-Granström
Brodin-junior-Lauritzen

Skulle faktiskt kunna tänka mig Lindholm å Müller tillsammans,
där Lindholm fungerar som speluppläggare i samarbete med
Harju och Müller som sniper.

Sheena Punkrocker: Förlåt men tycker du det räcker med Müller och Brodin som nyförvärv på forwardssidan?

Gurra88: nä ;) du får gärna komma med förslag :)

Sheena Punkrocker: jag litar fullt ut på sundlövs efterträdare;)

Sheena Punkrocker: är Lukas Kilström ute ur diskussionen (signat med annan klubb), eller är det inget backnamn du gillar? Det är ju realistiskt att räkna med honom i sin fundering angående nästa års trupp...

Sheena Punkrocker: Müller är jag tveksam till, helt ok spelare visst men ska vi ja in en dyr utländsk anfallare så ser jag en helst en sniper. Fy vad det blir tufft för Sundlöv att få till ett slagkraftigt jag med den stomme som finns.

Carl Lejonkräk: Hoppas inte att det blir Sundlöv som ska bygga laget nästa säsong utan hans efterträdare!

foppa78: Tror du redan vet svaret själv på den frågan! Tror knappast att Sundlöv varken avgår själv eller får gå. Skulle nog behövas nytt blod där eller kanske en större inblandning av värvningsgruppen eller vad de kallas

Vem blev Sundlövs ersättare??

sylf: Sundlövs ersättare utses inte förrän han ska sluta och det är ju inte i år i alla fall. Eller kanske Gurras mail har haft effekt?

Carl Lejonkräk: Vi får väl se. Hans-Göran Karlsson kommer hem från Gran Canaria idag.

Fortfarande nyfiken på vilka grova övertramp som någon begått? Vore väldigt intressant att ta del av.

Gurra88: Varför är du så intresserad av det?

Huge: Därför

Huge: Lite lustigt att samma person som klagar på att du ältar samma saker om och om igen nu ältar själv om vem som gjort övertramp...

Zappaholic: Det vore väl bättre om Lejonkräk talade ur skägget än att han kommer med antydningar om grova övertramp?

Då kanske vi kan komma vidare någon gång i den här boken?

96 Artisten: Han kanske kan tala om personens födelseår...?

SH: Hahaha

Zappaholic: Huge har fått svar .. Trots det ältar han. Lejonkräket antyder något om grova övertramp men har absolut ingenting att komma med när man frågar vad det är han syftar på. Istället kryper han tillbaka och gömmer sig som vanligt.

96 Artisten: Har för mig att Lejonkräk redan igår skrev att han inte tänkte diskutera saken mer. Han vill inte tala ur skägget så då kan väl vi alla släppa saken och gå vidare?

Om nån är intresserad av att läsa en liten födelse och kärleksförklaring till Brynäs så kommer den här.

Zappaholic: Eftersom det inte finns några grova övertramp ja.

Gurra88: Tror tyvärr inte du får några svar så släpp det och gå vidare. Jag antar att Lejonkräk syftar på dig men inte hittar något konkret att komma med.

När jag skrev mitt inlägg om äckel och fittor så finns en person bland oss som i flera inlägg kallat spelare och laget för det, det tycker jag är rejäla övertramp och oacceptabelt. Jag vill inte hänga ut personen men är någon intresserad så får man scrolla tillbaka ett antal dagar för att hitta inläggen.

Du hackar ju på mig om att jag skulle vara 18 och 15 etc, och det kan jag ta. Jag ser det mer som munhuggning och inte övertramp. Jag hackar på dig och retas men ser det också som munhuggning.

Jag ser ju att du har ett genuint intresse för Brynäs!

Zappaholic:"Jag antar att Lejonkräk syftar på dig men inte hittar något konkret att komma med."

Exakt. För det finns inga grova övertramp.

Zappaholic: Snart har du skrivit orden ifråga mer än personen ifråga ;-)

70 Rodrigues: Haha, touché. Nu ska jag också släppa det och gå vidare.

Fast jag vill inte gå vidare, för då kommer jag att tänka på matcher mot HiV, Modo och AIK och noll poäng :-(

Gurra88: Beror på vad man menar med grova övertramp. Man behöver bara bläddra några sidor i din inlägghistorik för att se att du har kallat andra användare för "schizofren människa", "fjant" och så vidare.

Sen har du ju en märklig besatthet av andra användare. Kan vara deras ålder, att de förföljer sig på hockeysnack, att de har haft andra användarnamn förut eller i princip vad som helst. Utöver alla spydigheter, förstås.

Min fråga till dig är: med tanke på att du är medlem i Brynäs(?) och att alla inom Brynäs, enligt din mening, är så himla inkompetenta och att du vill Brynäs bästa (du utger dig ju för att vara Brynässupporter...); Varför går du inte på årsmötet och styr upp hela föreningen?

Att besöka årsmötet och vidta åtgärder, som man får intrycket av att du skulle klara av enkelt, för föreningens bästa... Ja, det borde väl vara mycket bättre än att sitta och gnälla på hockeysnack, eller...?

Redigerad kommentar

Peja: Så det var grova övertramp?? Hahaha!!

För att jag bor i Småland och de gånger jag kan åka till Gävle väljer jag att gå på match istället för årsmöte. Där litar jag på de som finns i området gör sin röst hörd.

Årsmöten är dock främst för ryggkliare som du.

Ska det vara så jävla svårt att sluta svara på mina inlägg?

Zappaholic: Äh, imorgon vinner vi med 3-2 :-)

70 Rodrigues: Javisst, och det kommer regna grisar från himlen också!

Zappaholic: Gamnacke ;-)

Gurra88: Jag tänkte att om du verkligen bryr dig om Brynäs och om du verkligen tror att det vore så enkelt att förändra klubben till det bättre, så vore det värt att åka från Småland en gång om året. Men jag tänkte uppenbarligen fel.

Varför skulle de som finns på plats göra din röst hörd? Det är ingen som vill skämma ut sig så pass mycket att de anklagar Brynäs ledning för att vara totalt värdelösa, eller för den delen kalla andra Brynäsfans för fjantar eller anklaga de för att lida av schizofreni.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Om grisarna är grillade och klara så gärna för mig :)

dreamland: Skulle inte smaka dumt.

Kanske ligger vår chans i att HiV brutalt underskattar oss å det grövsta.

2-1 till Brynäs efter magisk stormatch av Honken i kassen. 

Peja: Ja det tror jag, men jag tror inte att det hjälper med att gå på ett årsmöte. För det kommer inte få Sundlöv att avgå. Om det var det du syftade på

Att jag kallar arnio för schizofren handlar enbart om hans oerhört dåliga försök att låtsas vara någon annan. Men han har ju lurat dig så det funkade tydligen.

Hejdå:)

Gurra88: Jag tror inte det funkar bättre att skriva "Avgå Sundlöv" i ett hockeyforum om  man vill att Sundlöv avgår :-)

Zappaholic: det funkar lika lite som att säga det på deras årsmöte.

Men detta är ett forum om du missat det?

Om jag vill att Sundlöv så säger jag det. Men du är förstås nöjd med att vi håller på att missa slutspel?

Redigerad kommentar

Gurra88: "Årsmöten är dock främst för ryggkliare som du."

Det är möjligt, men det är också en möjlighet att påverka och säga sin mening. Härinne förändrar du ingenting och om du bara lade en tusendel av din inlogggade tid härinne på att besöka Gävle skulle du klara det med råge.

Men det är ju alltid lättare att sitta härinne och tycka och tänka istället för att verkligen försöka påverka.

Zzz: Har jag någonsin sagt att jag försöker påverka genom att skriva här inne? Nej precis.

Gurra88: Jaha, läsförståelse någon? Jag skrev i inlägget nedanför dig att detta är ett hockeyforum. Läs om och läs rätt. Sen är du välkommen tillbaka.

Var har jag skrivit att jag är nöjd med att vi kanske missar slutspel? Även om jag är missnöjd får det mig inte att skriva "avgå Sundlöv" i 2500 inlägg

Zappaholic: Jag såg det, men du verkar inte förstå innebörden av ett forum.

Avgå Sundlöv!!

Gurra88: Varför vill du inte påverka då? Du vill väl Brynäs bästa? Och det bästa måste väl vara om du påverkar Brynäs, eller...?

Redigerad kommentar

Hallå, Jag har följt hockeysnack länge men aldrig skrivit något på forumet men har tänkt att bli lite mer delaktig, så tänkte bara säga hej och nu jävlar klarar vi slutspelsplatsen !!

Gurra88: Skrev jag att du försökte det? Ditt engagemang övergår ett normalt supportande så därför är jag förvånad att du inte är mer intresserad av att vara med och påverka. Nu gnäller du ju bara och det vet alla att du lägger väldigt mycket tid på det.

Peja: Jag mailar ledning med frågor, samt sportchef.. Det hjälper mer än att jag går på ett möte och räcker upp handen.

Här inne vädrar jag mina åsikter.

« · 1563585 · »