1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
arnio: Några ES klubbar som redan är intresserade, ingen vits vi lägger energi på att drömma om dom!

Cam och Chris abbott kanske vore nåt..

arnio: Krog och Wallin alltså..

Poängen göller Krog i Ahl och han och Älghuden vore kanonvärvningarmen jag vet inte om Älghuden har kontrakt päskrivet eller ej.

Jajjen: Nu är de ju så att det är en hel femma, minst som saknas, och alla dom kan inte vara som ni verkar vilja ha det "klasspelare" från finland.
Björk är en fullt duglig utfyllnadsspelare. Vem vet, han kanske utvecklas och blir en "klasspelare".

To be continued!

112 poäng (39 mål, 73 assist) på 80 matcher....

Bissett19: Det förstår jag att du tycker, du har ju själv pratat med en spelare.

Jason Krog

70 Rodrigues:
Skulle vara spännande för oss andra o höra vilka spelare du "för dialog med"....

GävleLasse: Så kan man ju också tolka mitt inlägg.

Gurra88: låter kasst tycker jag men
kanske Niklas Wallin

Peja: Men snälla nån, vem hade inte överglänst Cassel?? Ta inte hit Dansken!!!!

Andreas J och Jonsson

GävleLasse: att nånting är bra.. skall det vara

70 Rodrigues: "Förlåt, tänkte inte på det, Brynäs IF kan ju ALDRIG göra fel, deras ord är lag och alla andra ljuger. "
Men enlgt dig och dina "källor" så gör ju Brynäs allting fel. Så fort någon tycker npnting bra så är det rövslickeri?

NU får du ta och tagga ner. Detta är ett öppet forum där vi respekterar varandras åsikter UTAN att behöva ta till en massa påhopp.

Jajjen: Äntligen någon som fattar något

Tvivlar på att Björk är aktuell. Hon är ju på turné jämt.

Fyller vi på med allsvenska lirare är en plats i KS vikt för BIF. Vi måste ha flera spelare av landslagsklass för att komma upp på fast mark.

Markström 88-procentig idag. Thegel ett ass. 119 utvisningsminuter. 5-3 till Swe.

Peja: Vad var dina åsikter om J-20

Brynäs_89: Ja, Brynäs sitter säkert och väljer mellan Lars Jonsson och allsvenska backar om vem man ska värva som utfyllnadsback (om man får behov av en sådan)...

Bissett19:
i samman andetag säger han ngt annat intressant;

"- Det är ju helst med Malmö jag vill spela i elitserien, men för närvarande går det ju inte. Jag måste också tänka på mig själv."

Peja:
Du får välja mellan
Mathias Porseland & Dansken
Vem väljer du?
Rätt svar ingen
Vi väljer lasse J.

Peja: Och vad är dina åsikter?

Brynäs_89: Jag har sett en hel del J20-matcher de senaste säsongerna och baserar mina åsikter om J20-spelarna efter vad jag har sett, inte stats.

Bissett19: Jo, läste det, men sen sa han att han inte är säker på hur det blir... Björk skulle som sagt vara en godkänd utfyllnadsspelare, men precis som i fallet Nolander är det uppenbart att han hellre vill spela för en annan elitserieklubb (Björk vill till Malmö om dom går upp, Nolander vill bara skriva ett år eftersom han vill till FBK). Därför är varken Björk eller Nolander idealiska spelare att kontraktera.

Brynäs_89:
Björk är ju inte från Danmark - eller jaha! Nu hajar jag - du menar att han är från Skåne! Ha ha! Nja, jag tror i och för sig att han skulle kunna funka i Brynäs. Vi kan väl säga att han får ersätta Hulkkonen då, alla nöjda och glada?!

Peja: Angående J20-spelarna så ser jag gärna A-lagskontrakt på Hassel, Persson och Thegel (då ska det dock vara 14 kedjespelare i truppen). Skulle gärna se Hassel som åttonde back.
Ge dom chansen istället för Dansken
Många snackar om Thegel men kolla på Rickard Eriksson som gjorde 2 poäng mindre men på 9 matcher mindre

Peja:

Med tanke på vad Björk säger på MIF:s hemsida så undrar jag ändå om han inte blir kvar:

"Vi var så nära, men pallade inte trycket, det är rena fakta, och vi skyller inte ifrån oss. Nu måste vi samla tankarna och försöka göra det bästa av situationen, ta lärdom av vad som hänt och kriga vidare. Vi har trots allt mycket att se fram emot, vi har den nya arenan, även om alla ville ha ett Elitserielag där redan i år, men det kommer vi att ha, bara lite senare än planerat. Redan nu ett par dagar efter, finns det redan en enorm revanschlusta som bara kommer att bli större och större ju närmare vi kommer. Alla lag vi möter nästa säsong kommer att få sota för vad som hände i år, det kan jag lova! "

Peja: Känns bra att brynäs ska värva en kille som har gjort
20 Poäng på 41 matcher fan det måste vara årets värvning
Ge han ett artist kontrakt för han behöver nog det

Brynäs_89: Tänk om Timrå hade tänkt så istället för att ta in Robin Jonsson från Färjestad. Då hade de knappast gått till semifinal.

Angående J20-spelarna så ser jag gärna A-lagskontrakt på Hassel, Persson och Thegel (då ska det dock vara 14 kedjespelare i truppen). Skulle gärna se Hassel som åttonde back.

Peja: Det är bättre att ta upp någon från J-20 istället för någon DANSK JÄVEL

Brynäs_89: Björk har överglänst Cassel den här säsongen, det hade du vetat om du hade haft någon koll.

blom23: Björk är ingen superspelare. Jag ser Nolander som en utfyllnadsspelare i Brynäs, vilket även Björk skulle vara, och därför vore han en lämplig ersättare. En utfyllnadsspelare mot en annan. Men sen är det klart att Björk inte är någon idealisk värvning.

Anders Berg: nej 2040 är nästa Sm-GULD

Brynäs_89:
Helt sant! För då, till 2028, har man nog hittat två bra spelare kanske, men då får vi inte glömma alla som pensionerats redan. Hm.. rörigt det här! ;-)

Brynäs mot SM-guld 2050!

Anders Berg: Vilken grej alltså tro dig att du är lite fel man får nog vänta mer än till 2018 kanske 2028

Ja, nu har även jag kollat upp Salmela´s statistik. Han ser helt klart ut som en fullt godkänd ersättare för Nolander. Lite synd att han verkar vara så liten dock, men det är ju Nolander också.

Så vi kör med honom tycker jag!

Nästa!

Peja:
vad hade Björk varit om inte Daniel Casselståhl spelat med honom.
Säg de du.

lillovechkin:
ja men jag blir inte imponerad över det jag såg.
Ser heller att man värvar 2 bra än 4 hyfsade
Säger att man ska värva Anssi Salmela & Lars Jonsson

Lunkan:
Ja, det kan bara bli bättre OM vi fyller på med bättre spelare. Grejen är ju bara den att med Brynäs så vet man ju aldrig... De kan ju värva i princip vilken flopp som helst! Tragiskt men sant. Men ungefär vart tionde år lyckas man värva någon bra - förra året fick vi ju Brendl, så säg att vi har ett bra lag runt 2018 :-)

Peja:

Inte för att jag försvarar Nolander eller så men vad har Johan Björk gjort som är så bra då?
Jag tycker inte han verkar speciellt märkvärdig..

Brynäs_89: Vad har Nolander gjort som är så himla bra då? Han är en godkänd utfyllnadsspelare, inget mer. Han var skapligt bra sin första säsong i Brynäs när han spelade tillsammans med en lysande Sjödda. Utan en lysande Sjödda har han varit kass.

Brynäs_89: Har du sett Johan Björk spela för det första?

Peja:
Är du dum eller?
Johan Björk är ju inte hälften så bra som Nolander.
Värva BRA BACKAR inte hyfsade backar.
Värva Lasse och Anssi Salmela INGA MER.

70 Rodrigues: Han skulle kunna vara en lämplig ersättare till Nolander.

Peja: Skulle ju iofs inte vara första gången Brynäs gör en värvningstabbe.

Anders Berg: Rent hypotetiskt ju fler spelare vi tappar dessto bättre! Vad jag menar är att det var ju spalrna i dagens trupp som kom sist i ES. Så länge vi inte fyller på med sämre spelare än de som lämnar kan det bara bli bättre.

The only way is up!

70 Rodrigues: Det skulle vara en stor tabbe att ersätta Angell eller Sjödin med Björk.

tjugo8: Förlåt, tänkte inte på det, Brynäs IF kan ju ALDRIG göra fel, deras ord är lag och alla andra ljuger.

"Det är klart de har en egen agenda som gynnar deras intressen/resa något som sällan överenstämmer med klubbens.
Det e klart det ger en bild som gynnar dem"

Hur tror du klubben agenda ser ut då?

Så jävla trött på allt rövslickeri när det gäller Brynäs, vissa försvarar dom till absurdum. Om läget hasde varit bra så hade vi inte befunnit oss i den här ekonomiska eller idrottsliga soppan.

70 Rodrigues:
Så du tror att spelarna sitter inne med "sanningen"...?
Och att du ska få fram den i din dialog med spelarna?

För spelarna är klubben en tillfällig stopp på sin resa.
Sannolikt är snittiden en spelare spenderar i en klubb runt 2 år...
Det är klart de har en egen agenda som gynnar deras intressen/resa något som sällan överenstämmer med klubbens.
Det e klart det ger en bild som gynnar dem

ledare, tjänstemän, supportrar är de som spenderar längst till i föreningen och torde därigenom ha den största lojaliteten till föreningen

this is my truth, tell me yours

Nu börjar jag bli orolig! Vi tappar en massa spelare (mestadels skitspelare visserligen) men det fylls inte på med några nya. Jobbigt!
Såg att någon nämnde Almtorp här. Vi har ju dock redan Sundström och behöver absolut inte Sveriges näst långsammaste spelare också.

In med bra folk nu, jag är orolig!

« · 1031335 · »