Brynäs IF

712744 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

1054108 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Jajjen: Man kan inte sluta supportra ett lag bara för att det går dåligt för det. isf hade det här laget inte haft många supportar.. Jag tycker man inte ska gräva ner sig för mycket angående laget. finns spelare som Alcén och Sandin som kan blomma ut i höst och tillföra mycket i laget.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander: Finns nog ingen (frisk) brynäsare som hoppas på förluster men vi är nog rekordmånga som är skitskraja för den här säsongen. Själv har jag svårt att hänga upp mitt hopp på något som känns realistiskt. Som spelare med en karriär som är i landslagsklass som inte ligger 10 år bort eller 10 år fram i tiden. Hoppet står till "laget" (men det gäller väl alla andra lag också).

Största besvikelsen är att inte den nya arenan har betytt ett skit för Brynäs A-lag. Vi är ungefär där vi var innan bygget. Vad återstår nu att hoppas på? Att årets styrelse plötsligt börjar fungera som en styrelse borde göra och att organisationen äntligen börjar fatta kloka beslut?

Men supportar? Självklart!
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
wap.hockeysnack.com
Sylf: Vad gör du om de bevisar att det finns ett hopp om laget, hoppas på förluster eller supportar?
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Wesley: "Men jag har en känsla av att killarna tycker att det ska bli kul och spela i år och verkligen vill visa sitt kunnande."

OK, frågan är vad dom skall hitta på efter omgång 4, då dom visat att dom inte har nåt kunnande!
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Wesley: Ja det skulle smaka mumma de!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues:

"Nä, men det hade ju inte gjort ont "

Jag har en känsla av att det kommer en fixstjärna som julklapp från mormor, det är min magkänsla bara.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Wesley: "Det finns inga fixstjärnor i laget eller någon storstjärna som automatiskt tar en plats."

Nä, men det hade ju inte gjort ont!
Kommentera


Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues:

Där håller jag med dig Tony.
Men jag har en känsla av att killarna tycker att det ska bli kul och spela i år och verkligen vill visa sitt kunnande.

Och i år vet alla spelare att de har en chans att ta en plats i laget. Det finns inga fixstjärnor i laget eller någon storstjärna som automatiskt tar en plats.
Så i år tror jag på ett brynäs i Blåställ varje match och inte som förut i balletklänningar och skor :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Wesley: Det är klart att alla ska få en chans, truppen är ju alldeles för tunn för att man ska kunna skeppa iväg spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Jajjen: Innebörde av att "Trolla med knäna" har fått en helt ny mening...
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues: När man ser en tänkt laguppställning inser man att den här säsongen kan bli nåt riktigt hmmm... extra. Har vi haft en beigare (inte belgare, utan den ljusbruna färgen) laguppställning nånsin? Lägg dessutom till att lagets två bästa spelare, Widing och Lind, har problem med knä resp. ljumskar så börjar huvudvärken rekordtidigt den här säsongen.

Czarnecki måste nog svinga sitt trollspö om det här ska sluta bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Wesley: Visserligen, nu resonerade jag uitfrån förra säsongen och då var han en utav dom sämsta, när man tänker efter är det nog en 10 st man kunde låna ut isf :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues:

" Sundström kan dom låna ut "

Tycker inte du att alla ska få en chans att visa upp sig på träningsmatcherna och träningarna innan man lånar ut dom?
Jag tänkte på en intressant sak som Lars Jonsson sa om Hermansson t ex.
Många med mig har mer eller mindre velat låna ut/sälja honom.

"Vem tycker du publiken ska hålla ett litet extra öga på under måndagskvällen?
-Jag tycker man ska titta lite extra på våra unga talangfulla målvakter. Sen tror jag också att Daniel Hermansson kan vara rolig att se på eftersom han har ett bra skott och bra teknik"

Min tanke är att man vet ju inte vem det kommer att lossna för eller tvärtom....
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues: Molin kan dom pensionera...
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Sundström kan dom låna ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Jaha, så var den sk truppen spikad, blir inte lätt för Czarnecki det här, ska bli mycket intressant och se hur han formerar laget? Så här vill jag se det:

Målvakter: Markström(Lindbäck)

1:a Jonsson-Andersèn Vas-Dixon-Widing

2:a Hietanen-Nolander Dackell-Lind-Molin

3:e Carlsson-Sundqvist Sandin-Granström-Alcèn

4:e Hermansson-Hansen-Danielsson

Extra: Svanberg, Persson
Kommentera


Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
21olsson: "Mina kulor ligger på Huge..:)"

Känn dig isf lurad på din insats.
Jag röstade på det sista alternativet.
Man måste ju tro på sig själv.... :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Janis Sprukts, som jag föreslog som ny center men som många här inne sa var för dålig, får en ny chans av Florida Panthers.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Bissett19: Mina kulor ligger på Huge..:)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Hence:

Tror på Roddan.....:)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Vilken lustigkurre har röstat på Ola Svanberg som bästa nyförvärv? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Hasse42G:

Samme man klämmer även till med detta:

"Hur gör du själv när du skulle till privatläkare med ett brutet ben? Hade du valt den blinde araben som gör jobbet för 10 000 kronor, men som kanske sätter benet åt fel håll, eller hade du valt den etablerade läkaren (normalseende svensk) - den enda tillgängliga utöver araben - som kostade 50 000, men där du visste att allt skulle bli bra?"


Seriöst. Mycket seriöst.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Robert Pettersson på Hockeysverige.se:

"I Elitserien kan dom ha ännu lägre tak. För då kommer bara klubbar som Rögle, Brynäs och Luleå finnas kvar där av befintliga lag. Och det är ju lag som lirar med hjärtat - där spelarna spelar för sin kärlek till klubben enbart.
Där kan man ta lönetak på lägenhet+matersättning för max 25 spelare per lag."

Lite roligt :-)
Kommentera


Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
tjugo8: Jag tror granström kommer överaska många faktiskt! Brynäs behöver den typen av spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
tjugo8: "Twilight Zone" ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Hoppsan...!

"Jag gillar kloka värvningar av karaktärspelare som är så mycket mer värda än de flesta tror. Främst för sin inställning på både träning och match och för sin förmåga att ”passa in i lag”, alltså inte tjura över lite istid eller att andra får uppmärksamhet.
Här har två andra bra namn:
Jonathan Granström, från Mora till Brynäs"
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Gusten: Ja, det kan behövas lite extra deg runt jul då troligtvis både huvudtränare och sportchef skall ersättas. Om Lind håller hela säsongen tror jag vi kan knipa 10:e platsen. Annars ser det mörkt ut.

Go tigers!
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Anders Berg: Du får dra av fyra år från medelåldern för att få den 04/05. Eliteprospects räknar hur gamla spelarna är idag. I laget 1998-1999 är t ex medelåldern 37,5 år.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
MarcusElving: Enligt eliteprospects är det på ett år. Vi har således endast 5 spelare under kontrakt säsongen 09/10.

Ja vad ska man säga? Intressant spelare precis som Vas. Även om man hade hoppats att Brendlpengarna + ursprungliga centerpotten skulle kunna producera något/några affischnamn.

Dessa lirare välter inga kiosker osett iaf.

Men Sundlöv har kanske lärt sig från förra säsongen att det kan vara bra med en panik-buffert runt jul?
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Är kontraktet bara på 1 år? någon som vet?
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Bissett19: Okej, mitt fel. Skummade igenom samma beskrivning och då stod det "eligible for draft: 2003", eller något liknande, i marginalen och jag trodde då automatiskt att den var så gammal.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Paddan:

"Profile Last Updated: April, 14th 2008"
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Bissett19: Samtidigt är det där väl skrivet innan draften 2003, mycket hinner förändras både positivt och negativt på fem år.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
AD: Enligt Eliteprospects är Brynäs IF´s medelålder just nu: 24,86 år. Säsongen 04/05 var den: 31,29 år.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Anders Berg:

Dixon är nog så långt från Hutten du kan komma:

"Talent Analysis
Perhaps the most impressive thing about Dixon is his two-way ability. Not a big player, Dixon is solid on his skates and uses his good speed and impressive hockey sense to his advantage in every zone. His intelligence allows him to be a superior penalty killer. A very smooth skater with a refined stride, he is not a speedster, preferring to use his head rather than skating ability to create on the ice. Dixon has soft hands and can be either a playmaker or a sniper, at least at the junior level. Has a very nice release on his shot, which is very accurate although not necessarily that powerful.

One of Dixon’s primary flaws is that he is neither big nor that physical. While he is smart on the ice, a reluctance to go into heavy traffic areas is an issue. Dixon is also a fantastic faceoff man, something that is important in a defensive center."

En utpräglad tvåvägscenter har Mormor hittat iaf.......
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Så har man då väntat fem månader på den här förstecentern å så blir det en kille man aldrig har hört talas om. Antiklimax. Men han kan ju vara grymt bra ändå. Så jag säger inget mer förrän jag sett honom spela.

"Bäckis ersättare" Hauhtonen var ju den största besvikelsen på länge, så vi får väl hoppas att Sundlöv & Co. hittat rätt den här gången!
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander: Dixon är ungefär vad jag väntade mig från Sundlöv. Hyffsag poänggörare.. 55 poäng på 98 matcher (80 i serien och 18 i slutspelet).. Det ger honom väl ungefär 0.5 poäng per match.

Det mest positiva får ändå vara att han även tar defensivt ansvar, (kanske hade gjort mer poäng om han hande varit envägsspelare). Han är ju från Kanada vilket också brukar betyda frän spelstil och rakt på mål. Ung och utvecklingsbar ska också nämnas.

Tror det kan bli helt okej faktiskt.. Sundlöv kan ha hittat ett guldkorn (lägg märke till KAN)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Perfekt ålder på gossen, jag gillat att Brynäs satsar på unga spelare snarare än föredettingar, är det någon vet hur mycket våran medelålder har sjunkit sedan 04/05?
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander: Äh, han har ju tydligen spelat minst en match i samma lag som Sidney Crosby så han kommer säkert att bli megastjärna i elitserien.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander: Tycker Sundlöv gör rätt som satsar på en yngre kille..men funderar på en sak: Enligt Elite Prospects gjorde han 45 p senaste säs. och på BIF:s hemsida 55 p. Räknar inte Elite..in poängen från slutspelet ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander: Tur man kan stava "eftersom"

Vi får slänga ett öga på honom innan man gnäller, dröjer väl 5-10min så är han ratad här på HS iaf ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
BFG: Jaha..har aldrig hört talas om honom,återstår och se om han kan tillföra Brynäs något. Hoppas på det!
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
BFG: Vad säger man, kan varken säga bu eller bä efterso mjag inte har sett honom. Någon annan som har koll på Stephen?
Kommentera


Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
rackham: hm här hade man sett framemot RBK borta i Halmstad den 29/9
men det ser ut som man får styra kosan till Ängelholm [url=hd.se/sport/2008/08/06/roegles-arenabygge-blir-klart-i]igen[/url]
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Ska bli intressant och se vem det blir. Sundlöv har ju sagt att dom hade några stycken som dom va intresserade av.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
En Brynäsjunior klar för Tingsryd. Lycka till får man väl säga :D
Kommentera

1054108 · »