1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742141 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Brynäs_89: Länk?

Huge: Nu får du nog fan ta och kliva av dina höga hästar, hur fan vet du hur jag tänker? Tänker fortsätta att kritisera klubben så länge dom inte skärper till sig, hellre det än ständigt och jämt försvara klubben i absurdum oavsett om det baseras på fakta eller ej. Inte undra på att det ser ut som det gör i föreningen, allt detta lismande och ryggdunkande gör ju för fan att man blir spyfärdig. Hade Brynäs varit den perfekta klubb du vill få den till så hade vi inte varit i den här skiten som vi befunnit oss i dom senaste åren. Dom skyller på ekonomi och på allt och alla andra, men något eget ansvar har dom aldrig tagit. Nuff said!

Ser nu att Lind kommer vara förlorad ska bli kul att se vem Farmor värvar till klubben.

70 Rodrigues: "Tack det var det jag ville komma fram till."

Det var det inte alls.
Du undrade varför alla andra lag redan har lyckats värva spelare men inte Brynäs. Underförstått: vi är ju alltid så amatörmässiga och korpaktiga.

Men det stämmer ju inte. Det är flera lag som ännu inte värvat och som dessutom varit klara för ES betydligt tidigare än Brynäs.

Du har en säregen förmåga att i alla dina inlägg på ett eller annat sätt kasta skit på föreningen du påstår dig stötta.
Och det oavsett om din kritik är baserad på fakta eller ej....

70 Rodrigues: Titta på final-lagens trupper, deras fjärdekedja matchar lätt vår andra, och under dåliga dagar även vår första. Vi får vara nöjda om vi har två producerande kedjor nästa säsong, topplagen kan dock ha 3, samtidigt som den fjärde producerar i vissa matcher (titta LHC's i slutspelet t.ex.).

Det kommer behövas fem-sex säsong med en bra utveckling för juniorverksamheten, kloka spelarköp och undvikande av KS för att vi ska kunna konkurrera igen.

rackham: Räcker med att se det på TV, vilken temposkillnad, om vi överhuvdtaget ska kunna gå till och klara oss vidare från kvartsfinal så måste det till klassvärvningar.

70 Rodrigues:

Färjestad och Frölunda har ingalunda full koll på grejorna.
Båda lagen har sparkat sina tränare under säsongen.
Ut i kvarten, ut i semi... med den ekonomin som grund.

Men jag säger det igen, det är bara att titta på en slutspelsmatch live för att förstå att Brynäs i bästa fall har en spelartrupp för att klara transportsträckan ES med 55 omgångar.

När de stora pojkarna gör upp om guldet får vi bara titta på...

Det gäller att rusta en trupp som kan kriga i 21 matcher.

Exit våra PETande backar tex...
Exit våra långsamma eller stelopererade puckhanterare till forwards...

Det finns mycket att göra...

Till att börja med har vi fyra duktiga målvakter att utbilda till sin högsta potential. Där finns ett stort kapital att förvalta!
Sahlin, Eriksson, Markström, Lindbäck (yngst först)...

rackham: "Sedan är det ingen tvekan om att vi har mycket att göra för att förbättra oss!"

Tack det var det jag ville komma fram till. Frölunda, Farjestad, LHC m.fl är i en helt annan liga och har full koll på grejerna, det är dit jag vill att Brynäs ska nå, tyvärr så tar vi ett steg fram och två tillbaka under nästan varenda säsong. Brynäs ska jämföra sig med topplagen inte bottenlagen.

70 Rodrigues:

Ja, och Brynäs blev klar för ES 10 april, 10 av klubbarna har varit klar för ES sedan länge. Lite skillnad i förutsättningar.

Frölunda har inte gjort klart med tränare.
Färjestad står utan keeper.
Luleå...
Skellefteå...
osv.

Alla har sin egen situation.

Sedan är det ingen tvekan om att vi har mycket att göra för att förbättra oss!

rackham:
Den värderar jag högt, helt klart!
Nu rundar vi av den här "tråden" i tråden :-)

rackham: Det är väl inte bara runt Brynäs det händer saker, spelare kommer och går i andra klubbar trots att dom spelar fortfarande, skriver kontrakt med spelare ett par dagar efter avslutad säsong m.m.

Anders Berg:

Ja, det skriks för lite. Vi behöver importera ett högljuddare läktarbeteende...

Om jag inte såg fel så tackade både spelare och ledare klacken efter matchen i Västerås. Vissa spelare strippade av sig utrustningen och drog upp den till supportrar på läktaren så att man trodde det var en nyinspelning av Slapshot...

Spelarna tackar klacken efter varje match både hemma och borta...

Är det uppskattning?

Hur värderar du den?

70 Rodrigues:

Därför det kanske även krävs att Mormor avslutar spelare som lämnar föreningen på ett bra sätt... och det händer mycket runt en trupp i största allmänhet inkl att det finns ett arbetsgivaransvar i största allmänhet.
Mormor behöver träffa spelarna efter säsongen för att ha utvecklingssamtal.

Livet är lite mer komplext än att "bara" signa nya spelare.

rackham:
Jag är ju 31 och blev bekväm för många år sedan, vill se bättre, och sitter därför på sittplats numera. Skriker som en galning gör jag ändå! ;-)

Nu mot Västerås borta så stod jag dock i klacken. Det var underbart! Jag är grymt stolt över den klacken! Jag hoppas dock att alla vill stå i klacken oavsett beröm från föreningen/massmedia, det enda jag menade var att det hade varit TREVLIGT med lite uppskattning! Inget annat. Det är lätt att bli missförstådd när man sitter så här bakom ett tangentbord. Jag ska börja uttrycka mig mer tydligt framöver.

70 Rodrigues:

Och varför har Mormor inte signat Markström!!!

rackham: Det vet du ju så varför ens ställa frågan??

70 Rodrigues:

Ja, ett dygn har 24 timmar och det kanske krävs en prioritering även för Mormor.

Vem vill du helst att han lägger tid på...?

1. Egen junior
X. AS-spelare
2. ES-spelare

Bubblare: Guttar fra Norge, Litauer, Slovener, Silja Linje, Viking Line...

blom23 + Anders Berg:

Plötsligt förstår jag varför vi har svårt att vinna klackriget under matcherna.
Vi har inte en professionell klack som får betalt av föreningen!

Vi har en klack som står därför de vill stötta föreningen och känner glädje av dela upplevelsen med andra likasinnade!

"Får jag ingen uppmärksamet av föreningen så lägger jag av..."

Det är för jävligt!

rackham: Ja, jag hoppas verkligen att det finns intressantare spelare i kö, annars så vore det riktigt illa. Det var bara tillvägagångssättet jag undrade över?

70 Rodrigues:

Ja, och jag utgår ifrån att det kommer bli så i Brynäs också när Sjödin sätter igång sitt arbete.
Sjödin och Mormor bollar säkert redan sedan tidigare, men formellt börjar arbetet inte nu baserat på vad som skrivits i detta forum.

Bäckström senior har jag ingen aning om vad han gör nu när Mormor är tillbaka på sin post.
Jobbar, sitter i styrelsen och följer Washington?

70 Rodrigues:

Ja, det skulle Mormor ha kunna gjort. Persson står sannolikt inte högst på Mormors lista just nu, i alla fall inte tillräckligt högt för att signa innan Persson drog på läger (innan avslut av KS) och turnering i Ryssland.
Han spelar i J20 och det är ingen brådska eftersom han ändå bara kommer att köa till 4-e linen alt lånas ut, eller...?

Nog borde det finnas intressantare spelare före i kön, särskilt med tanke på att Persson är utomlands...

De är så roliga på Brynäs Svenska Fans-sida: "Santala till Kloten". Ja, som att han överhuvudtaget ens tänkt tanken att spela i Brynäs! (Menar bara att det blir lite löjligt att avskriva alla rykten så fort de gjort klart med andra lag - vissa spelare är ju aldrig ens påtänkta som nyförvärv förutom i vissa fans drömmar).

rackham: Man kan ju tycka det. I flera av dom andra klubbarna så görs detta arbete av scout och sportchef tillsammans. Vad gör Bäckström nu, är han i Gävle eller kanske utomlands, var han i Finland och kollade slutspelet?

Anders Berg:

Ja dem kunde ju iallfall skrivit.. stort tack till ståplatspubliken i västerås..
På hemsidan..

rackham:
Nej det är sant, det här var ju första gången på 100 år som Brynäs hade en klack av rang. Men jag hade gärna läst några positiva rader om den, kanske hade folk i Gävle då tänkt att: Nu jävlar är det dags att ha en riktigt bra klack på hemmamatcherna! (Tror jag själv på det här sista jag skrev? Nej, tyvärr...)

Härmed avslutar jag debatten om den bra klacken på Västeråsmatchen.

70 Rodrigues: Och hur vet du att Sundlöv inte är upptagen med de saker du talar om?

rackham: Nu har han väl ändå inte varit i Ryssland under hela säsongen, han är ju inte direkt ny för föreningen? Om man nu är så intresserad av att skriva kontrakt med honom så hade man ju kunna gjort det tidigare under säsongen som dom gjorde med Sandin typ?

70 Rodrigues:

Det är ju det vi har Mormor till...

Anders Berg:

Ang klacken.
Varför skriver inte tidningarna mer om klacken då?
En gång är ingen gång...?

rackham: "Eller skall han scouta i gymmen?"

Varför inte, det hade väl varit jävligt innovativt :-)

Skämt å sido, scouta kan man göra hela tiden, ha kontakt med agenter, lägg ut krokar, försöka att visa upp Brynäs som en proffsig förening, visa att vi vill vara med på allvar och att vi jobbar annorlunda nu. Sen finns det ju ligor i Nordamerika, han hade kunnat vara på plats där?

Oj, många frågor på en gång:
"Cred" till klacken - tidningarna borde skrivit mer om oss! Mycket mer - de skulle aldrig slutat med sina uppmuntringar! Brynäs kommer inte ha en sån klack igen, någon gång, tror jag. Jo, kanske i avgörande Kvalseriematchen borta mot Mora nästa säsong... ;-)

Angående det långsamma värvandet: Självklart så hoppas och tror jag att det råder febril aktivitet på Brynäs kansli i dessa dagar. Jag hoppas att det scoutas spelare utav bara den. MEN, skulle Brynäs vara en mer attraktiv förening så skulle vi redan gjort klart med ett par spelare. Det är min åsikt och det är sant.

70 Rodrigues:

Ja, underskriften försvåras väl lite av att han är i Ryssland... typ.

70 Rodrigues:

Att börja scouta spelare nu inför säsongen är ju inte så hett. Där får vi allt lita på Mormors allseende öga, faxen, Czarnecki, Larsson, Jonsson och agenters vilja att sälja sina adepter.
Däremot känns det väl mer rimligt att Sjödda bosätter sig i ishallar from 1 aug när alla lag är på is igen.

Eller skall han scouta i gymmen?

rackham: Han är på landslagsturnering..."

Och?

Anders Berg: "Så snart borde väl första nya spelaren vara klar?"

Beror väl helt på vilken part som är mest intresserad?
Om de spelare man vill förlänga med anser sig vilja ha mer betänketid så kan man ju inte göra så mkt mer än att avvakta?
Och de man är intresserade av att värva kanske också har lite olika alternativ att ta ställning till innan man bestämmer sig?
Egentligen fullt normalt och ngt man öht inte ens ska behöva kommentera, trots SS-tider och otåliga supportrar som övertolkar minsta lilla dröjsmål som inaktivitet från föreningens sida.

Anders Berg:

Hur vill du räkna credden!

1. Blommor från föreningen
X. Känslan av att så i klacken
2. Valfritt

Peja: Man tycker ju att Sjödin skulle ha börjat sitt arbete tidigare än den 1:a augusti, nu skulle han visst till Thailand i 3 veckor men efter det så tycker man ju att karln skulle ha börjat, scouta spelare ska man göra nu känns det som :-)

På tal om Västeråsmatchen...

Vet inte om jag har missat något, men har inte vi/klacken fått väldigt lite "cred" för vår insats borta mot Västerås? När hade Brynäs en så pass bra och stor klack senast? Typ aldrig...

Peja:

Han är på landslagsturnering...

Huge: Men nog borde väl Brynäs kunna ha gjort en del grejer vid det här laget. Till exempel borde man väl skriva A-lagskontrakt med t.ex Anton Persson så snabbt som möjligt? Varför vänta?

Huge: It takes on to know one :-)

70 Rodrigues: Det där med ironi är inte din starka sida va? :-)

bradberry:
Nej, det är min mammas och pappas Anders Berg! ;-)
Jo, det tog ett jävla tag innan jag hittade hit! Konstigt nog, men tur också, annars hade jag nog redan skrivit över 100 000 inlägg och sidan hade säkert hängt sig.
Var på bussen från Västerås som jag blev tipsad!

Anders Berg: Är det Kebs Anders Berg? :-) Höken?

Välkommen till HS!

Tänk att vissa hittar hit sent... ;-)

Huge:"Ja, det är ren och skär skandal att inte nästa års lag redan är spikat."

Letar och letar men hittar inget inlägg där någon ska ha krävt att truppen ska vara spikad. Var det tomte eller. God Jul!!

Anders Berg: Ja, det hade varit kul att känna att liket lever...

Huge:
Menar inte att laget ska vara spikat redan, absolut inte. Men man har tappat/kickat en hel hög med spelare. Så snart borde väl första nya spelaren vara klar?

Anders Berg: Ja, det är ren och skär skandal att inte nästa års lag redan är spikat.
Jag menar: det har ju för fan gått hela...........6 dar sen vi blev klara för nästa års ES.

70 Rodrigues:
Just ja, så är det ju såklart! :-)
Ja, om Björk vill stanna i Malmö så kan vi säkert få loss Lavins från SSK!

70 Rodrigues: Skönt att Savilahti-Nagander är klar för AIK i alla fall. Då värvar inte Brynäs den sopan ;)

« · 1031825 · »