1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues: Jo de kan ju lyckas mycket bra det visar sig.
kanske har jag blivit för hjärntvättad av att läsa här på sidan eftersom det ska ju vara en Finsk flagga brevid spelaren det borgar för kvalitet ;)

70 Rodrigues:

Nu har du definitivt en inbjudan till nästa BB-camp på väg i posten... :-)

70 Rodrigues:

Att spela i Norge är det samma som spelförbud i Brynäs hädanefter, sanna mina ord! ;-)

1. I samma klass som Angell?
X. I samma klubb som Angell?
2. Skall de också spela i Bofors? HV?

Jag förstår ingenting! ;-)

Ankan - kanske lite tyken, men bara lite...

rackham: Vad vi behöver är en sak och vad vi kommer att få en helt annan :-)

rackham: Nu är dom ju inte norrmän direkt :-) Angell spelade i samma klubb som bröderna innan han gick till Bofors och senare till oss. Det är i den klassen våra nyförvärv kommer att vara.

70 Rodrigues:

Ja, men är det norska lirare vi behöver... är inte det norska filtret redan installerat på Mommos fax...

RavenLord: Dom har blivit äldre och mognat i sitt spel. Finns ju flera kanadensare som är europeiska i sin spelstil och kommer mer till sin rätt här. Vi får väl se vad som händer?

rackham: Tror att det är bra klass på båda två faktiskt, göra poäng kan dom ju onekligen göra båda två etta och tvåa i norska ligan visserligen, men ändå. Tror att dom kommer att göra sig bra i ES. Ska bli mycket intressant och se vad Sundlöv och hans fax kan skaka fram.

Dom där Abbott verkar ju inte fått mycket producerat förän de kom till Norge och med tanke på Spets och andra spelare därifrån som producerat håller för nivå är jag inte avundsjuk om jag bara ska se till stetestiken och va en Elite Prospects statestiks runkare..
Främsta merit Chris har verkar vara att han har en tvilling bror som heter Cam och Cam i sin tur en Tvilling bror som heter Chris om man läser där det brukar stå info om spelstil osv

70 Rodrigues: Än är nog inte sista vändan i såpan Abbott utklarad, så sent som igår var de väl muntligen överens med något Schweiziskt eller Österrikiskt lag om kontrakt.

70 Rodrigues:

Åh, fan!

Men de däringa Abbott & Costello, är de nåt att han?
Tredje- eller fjärdelinan?

rackham: Jag har mer den där känslan man har innan man ska spy :-)

70 Rodrigues:

Äh, den som väntar på nåt gött...

Mikael Wahlberg, Mif, till Brynäs? Men vafan! Då ser jag hellre Hauhtonen i brynäströjan. Kan vi köpa tillbaks honom? Ska vi namedroppa tilltänkta nyförvärv får det inte vara allsvenska spelare. Tids nog blir det verklighet men låt oss för fan drömma en stund!

RavenLord:

Man får förhålla sig skeptisk till alla dessa experter! Alla lever de på att sälja sin version...

Agenter, mer eller mindre puckade journalister, scouter, klubbar, sportchefer, spelare osv... men inte här på HS såklart... = )

rackham: Bröderna Chris och Cam Abbott är klara för Rögle. ES kollegorna värvar på.

Enligt Elite Prospects är Brendl en Hyfsat målsinne...isf vill jag ha en som de anser är ett BRA målsinne.

Men de verkar inte ha sån stor koll de är ju bara att läsa om Kankaanperä och Hulkkonen osv osv osv

70 Rodrigues:

De ryska tränarna förkortas "ränare" med betoning på e, häng med nu för fan, kan du inte din ryska! = )

70 Rodrigues: Såg det där om att Frölunda vill spela i ryska ligan. Har alltid haft överseende med göteborgare men Ahdrian är bara för mycket. Han vill inte utöka Elitserien med fler lag men tycker det är helt OK att ge sitt bidrag till att öka ryska ligan till 30 lag. Kan ingen tipsa honom om europaligan som varit på gång sen 70-talet. Känns lika troligt att den blir av som att Frölunda skulle ta en plats i ryska ligan.

rackham: Vad är en ränare :-)

Clarence:

Ja, det där är en sammanfattande 30-årig verksamhetsberättelse.
Nåt slags bedrift är det allt...

Säger naturligtvis som Jurzinov under hans tid som ränare i Schweiz:

"Men skäms ni inte!
Tänk på era barn, er familj!
Hur skall ni nu kunna gå ut på stan!"

Efter 0-1 i en match...

Och tillbaka till verkligheten.

6000 medlemmar, united we stand, divided we fall...

70 Rodrigues: Näe, det behövs nya suddegummin, faxpapper och 3 nya assistenter på kanslit, med nya kostymer och klubbemblem.

sylf: Han kan väl ta Nicks lön :-)

70 Rodrigues: Han är för dyr, han vill säkert ha lön....

rackham: Håller med. Brynäs IF hade en gång i tiden inga sämre ekonomiska förutsättningar än dagens "socitetsklubbar" i eltiserien. Utan att ha några tillförlitliga siffror skulle jag t o m tro att Brynäs, i kölvattnet av 70-talets sportsliga framgångar och organisatoriska välordning , tillhörde pengatoppen i svenska hockeyeliten. Men sanningen är den att sen mitten av 80-talet nånstans så har inte Brynäs Idrottsförening fungerat riktigt bra rent organisatoriskt mer än bara sporadiskt och tillfälligt, detta p g a grupperingar, falanger, och starka och stridbara viljor som inte kunnat jämkas och dra åt ett tydligt håll. Den röda tråden genom alla dessa senare instabila år har varit inkompentensen, oförmågan och handfallheten att styra upp en bra och stabil ekonomi för föreningen att utgå ifrån för att skapa gynnsamma förutsättningar för återkommande och stadiga sportsliga framgångar för A-laget i elithockeyn.

sylf: Blir nog landshövding Anders Björk :-)

Anders Berg: Antagligen Bäcker och Björk, men mormor kör en luring och tar in JESPER Björk!! Han är billigare men har samma namn på tröjan.

Anders Berg:

1. Fråga KEB?
X. Fråga Mormor?
2. Avvakta sill och nubbe?

Nu när det gått så pass långt tid som det ändå gjort, utan att man hört ett ljud om nyförvärv, innebär det att det är Björk och Bäcker som ligger närmast kontrakt? Eller Jonsson och Johansson? Eller inga av dessa fyra?

BFG:

Jag har hört från säkra källor att Marknaden är död... sedan om det är bostadslånemarknaden eller hockeyspelarmarknaden, det framgick aldrig...

Prio 1 för Brynäs måste väl ändå vara att få hit MINST 2st klassbackar!
Och när jag menar klassbackar menar jag erkännt bra spelare,så vi vet vad vi får...Inte nån jävla lallare från nån lägre liga som har "potential" att bli nåt bra,sådana spelare kan vi inte chansa med just nu anser jag....

Hahahh så sant som det är skrivet!!!

aphac: Opps :-)

aphac:

Hahaha =) Jobbigt det där!

70 Rodrigues: Kolla in denna insändare i GD idag. Den är kanon!

70 Rodrigues:

Ja, de förlänger tom med Kupan i två år...

Grattis Kärpät, ett nytt guld väntar... = )

De tar dessutom Grönholm från min rysksvenska stödförening. Det är en robust rackare...

Mr Sperrle, En kille med koll! =)

(se länken)

rackham: Det fins lag som inte värvar och sen finns det lag som värvar så in i köket :-) Kolla in Jokerit!

rackham: Snart skyller dom väl på Gevaliakaffer :-)

70 Rodrigues:

Nä, tänk om man skulle göra en 180-gradare...

"Vi har gjort fel!"

Tänk, det tom kanske skulle skapa lite trovärdighet...

rackham: *ASG*, det har dom säkert gjort, en klassisk bortförklaring :-)

70 Rodrigues:

Mycket förstår jag, men "boerförklaringar"?

Jag kan en hel del om Boerkriget, men jag är inte riktigt med på hur det har påverkat Brynäs... ;-)

rackham: "Vi har klantat oss i många år och jag förstår om Mormor vill ha lönetak..."

Tycker du :-) Trodde att det berodde på otur och en massa andra boerförklaringar? Aldrig har jag någonsin läst eller hört någon från Brynäs organsisation som har gått ut och sagt att dom har tagit felbeslut, det har som sagt skyllts på både kreti och pleti men ingen har vågat visa stake/civilkurage, för nämner man inte problemen så finns dom ju inte.

70 Rodrigues:

Jag undrade just på ordföljden... ;-)

70 Rodrigues: Fast det KANSKE man tycker när man är Brynäsare, ska det självklart stå :-)

70 Rodrigues:

Vi har klantat oss i många år och jag förstår om Mormor vill ha lönetak...

65selander:

Obligarkerna?
Är det nåt ifrån Sagan om ringen...? = )

Rysslands EKO-myndigheter?
Tolkatj, Selander, tolkatj...

Om Gazprom lägger ner...?
Ja, då finns ju Sverige kvar...

rackham: "Är det ett självändamål att lag skall komma i fatt?
Har vi SM i att komma ifatt?"

Självklart inte, men det hade varit intressant att få se hur det skulle se ut om klubbarna var lite mer jämnbördiga i så väl ekonomi och resultat på isen. Hade ju varit fan så mycket roligare med en jämnare serie, fast det man tycker när man är Brynäsare :-)

rackham: Hur blir det när Rysslands EKO-myndighet tar tag Obligarkerna som står bakom klubbarna i Ryssland? ;-)

« · 1033399 · »