1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Djurgården snodde Bartley framför ögonen på Sundlöv så Sundlöv borde försöka att blåsa Djurgården på Klubertanz :-)

Luleå har gjort klart med en finsk center, han kan göra poäng också.

Jajjen: Är du en vinnare? Nolla.

tompap71: illa, att ersätta Silfverberg blir inte lätt isf :-(

henke1:

Inte bra detta.

Lite kul att hela Rumours listan är fyllda med spelare från SSK
www.eliteprospects.com/

Linström_92: kanske det men samtidigt inte den superback som vi vill ha.3 mål på 77 matcher i FBK är inte det bästa....

aphac: Intressant att Ryan Gunderson valt att bryta den muntliga överenskommelsen med MODO. För att gå till en annat Elitserielag.

sylf: Har du och din agentur nått visitkort man kan få? Du verkar ha koll på många spelare i världen. Min svågers son ska ju till BIF:s juniororganisation nästa säsong och han ska snart välja agent. God spelarkännedom är Aoch O i hockey. Skit med MODO kvar :P

Huge: "Ju tidigare vi kan spika truppen med spelare som både SC och tränare vill ha, desto bättre."

Vad har du för belägg på att de hade dessa spelare som första alternativ. Den enda som man verkligen gick ut och sa att man ville ha var ju Ekholm.

Vad säger ni om att försöka locka hit Arto Laatikainen nu när SSK åkt ut? Han har ju varit deras bästa back och snittat 23 min per match och gjort hyggligt med poäng.

MarcusElving: Jag menade såklart ett nollsummespel, men det förstod väl ni alla.

Rent ekonomiskt, hur blir det nästa säsong? Spela i botten av serien, kvalserien - är sponsorerna lika positiva? Speciellt i en klubb som MoDo där många veteranmodoiter kommer sluta nu.

micke: Okej, på det viset..

Sedan måste jag säga att Tollefsen är ganska kass, fattar inte hur han kan ha så många säsonger i NHL. Totalt överskattad!

MarcusElving: Brukar inte vara så mycket, sänkta entrépriser och gratis entré samt kostnaderna för bortamatcherna brukar vara ett plus minus spel.

Visst, MoDo kanske tjänade en mille istf att hamna 9-10 men i slutändan kommer det gå med förlust när säsongen summeras.

MarcusElving: Trist tycker jag, "the heart of hockey" skulle behöva komma in i verkligheten!!

sylf: Jadu, det är fan inget mindre än en skam. Skönt att slippa dem nu i alla fall.

Undra hur mycket extra kosing Modo skrapade ihop på KS-äventyret då?

Silfverberg storspelar ikväll!

MarcusElving: Detta SSK tog 15 poäng av Brynäs i årets ES!!!!!!

sylf: Vilket skulle bevisas!

MarcusElving: ja, som de spelar nu så har dom inte i ES att göra.

sylf: SSK är så groteskt värdelösa, har de haft en målchans ens?

70 Rodrigues: Lär dej läsa och så hör du av dej sen. Sopa.

70 Rodrigues: Jävla ssk!!

Jajjen: Vad gör dig till en vinnare?

Clarence: Jag påstår inget om Sundlöv. Jag påstår att DU är en riktig förlorare.

Jajjen:" Och du känner igen en vinnare? Tillåt mej tvivla"
Men du vill tydligen påskina att du känner igen en sån i Sundlöv?? När har karln som SC bevisat att han är en vinnare??

Huge: Fan det var ju riktigt roligt skrivet, det tar sig

Peja: "Jag tror inte att det kommer att dröja särskilt länge förrän truppen är spikad. Max två veckor till."

Kanske det.
Men vad baserar du det på?
Mer än att man generellt sett säkert vill spika truppen så tidigt som möjligt.
Tycker dock att det är mkt som hänger i luften fortfarande.
Vad händer med ex Silfverberg, Rödin, Järnkrok och Ekholm?
Samtliga ryktas ju till NHL i en eller annan form och det kan inte vara lätt för Sundlöv att agera någorlunda normalt i ett sånt läge.
Definitiva besked från dessa spelare kan ju dröja ett bra tag, om det vill sig illa.
Ska fan vara SC, även om man nu är den bäste i ES....

pekka85: Det är roligare att kasta skit på nån syndabock än att behöva bry sej om hur verkligheten ser ut. Pöbelmentaliteten är djupt rotad hos människan, t.o.m. hos brynäsare.

Men allt ordnar sej nu när Czarnecki är borta. SM-guld!

pekka85: Hjälper tyvärr inte att förklara såna där självklarheter härinne.
Som Sundlöv säger: 50% av supportrarna kommer ändå aldrig att begripa nånting öht, hur mk man än förklarar.
Men hur dessa 50% har lyckats samlas härinne är ngt jag har funderat över.
Slumpen?  :-)

pekka85: Och så måste jag bara påpeka en sak vad gäller spelarflyttar och liknande. Verkar som att en del har svåra problem med begreppen. En del skriver att vi ska sälja Hansen och andra mindre önskvärda spelare! Brynäs KAN inte SÄLJA en spelare på kontrakt isf blir det forfarande en kostnad. Man kan däremot låta en annan klubb ta över deras kontrakt men det innebär ju ingen intäkt från den spelaren. Tycker det kastas mycket skit på Sundlöv trots att en tydlig avsaknad av ekonomiskt kunnande verkar infinna sig i många inlägg. Köp dyrt när det inte finns pengar och "sälj" spelare hit och dit! VAKNA, världen fungerar inte så, man måste bygga efter förutsättningarna! Börja gå på matcherna istället! Och kom inte med massa gnäll på marknadsavdelningen för de arbetar i en relativt liten stad jämfört med hur stor arenan är och besöksbasen är och man konkurerar med elitfotboll och bandy och allt vad det är!

kanki: Fattar inte varför alla sätter sådan tilltro till Dixon. Han var sämst när det krävdes som mest och efter ett år i ryssland känns det som han kommer vara dyrare än förra gången! Floppvärvning i mina ögon och säkerligen en dyr sådan!!

GävleLasse: "Intressant. För ett år sedan hyllade du Sundlöv för att han spikade laget tidigt.."

Ja, varför skulle jag inte göra det?
Ju tidigare vi kan spika truppen med spelare som både SC och tränare vill ha, desto bättre.
Men vad har det med sakfrågan att göra?
Det finns väl likförbannat gott om tid kvar än så länge att hitta nåt vettigt, eller....?

Goddag yxskaft...

Var det Timrå som skulle tvingas skära i spelarbudgeten till nästa år? Önerud, Johan Andersson, Friberg in. Skulle väl höja nivån i Brynäs alla tre.

Blomman17: Du säger en massa skit sen loggar du ur, öppna käften istället!

Värvas Mattias Carlsson är det för hans "work-ethics" som Eliteprospects skriver. Kör vi vidare på lågbudgetlinjen blir lagsammanhållningen och moralen livsviktig. Har varit det som skiljt oss från dom övriga bottenlagen de senaste tre åren. Dokusåpan SSK är ett praktexempel på var det slutar när spelarna hatar varann.

Att nåra fler "stjärnor" än Dixon köps in är givetvis uteslutet. (Stämmer det som Pucken skriver att Dixon festade sej bort från Brynäs? Förklarar isåfall varför kön av intresserade klubbar är kort.)

Clarence: "Sundlöv är en visionslös företrädare för Brynäs anno 2011. En förlorare."

Och du känner igen en vinnare? Tillåt mej tvivla.

Blomman17: Gör han, hur vet du det?

Blomman17: OK, då behöver ju även han ersättas. Finns väl en chans att man kör en utlåning, men han är såpass bra att åker han tar han antagligen också en plats.

SH:

På det svaret kan jag säga att:glöm det.
Jacke drar över tills nästa säsong.

kanki: Undrar om detta kan vara till nytta för Bif, typ "hjälpa till" att Silfverberg blir kvar?

Anders Blank: Tror Sundlöv förlänger med Carlsson, tycker inte det är helt fel då han funkar som billig utfyllnad och jag tror att det finns lite mer i honom än han visat den här säsongen. Tyvärr så kan vi nog glömma Mihalik, tror Sundlöv kommer värva svenskt...möjligtvis en svensktalande finne.

Redigerad kommentar

MarcusElving: true

Anders Blank: Vi vet väl inte om Sundlöv förlänger med Jonathan Carlsson än? Löf tror jag försvinner men som sagt, Carlsson kanske blir kvar?

kanki: Det bör väl ramla in 2 backar va?! Är väl 6 st under kontrakt nu sen Andersén förlängde. Brukar väl vara 8 backplatser som ska fyllas. Jag hoppas som jag skrivit tidigare här att Vladimir Mihalik är den härförare som Sundlöv letar efter och att han kompletteras av endra Lukas Kilström eller varför inte Patrick Hersley.

kanki: Japp, håller med till 100%

MarcusElving: Absolut kan lätt tänka mig Dixon som ersättare för Kahnberg eller Eero. Får bara hoppas att Sundlöv inte anser att Carlsson ska fylla en av dom två platserna bara för att han rushat in 17 kassar den här säsongen.
Enormt skönt att Sundlöv insett att det behövs lite tyngd för att ha något i ett slutspel att göra så ser gärna att man värvar Carlsson så länge det inte är tänkt att han ska stå för 20 kassar.
En sniper plus en rejäl back är väll det som saknas om nu Dixon och Carlsson kommer, är lite orolig att backen blir Patrik Hersley men får väll hoppas att han kan ta ytterligare ett kliv om det nu blir så.

kanki: Om Dixon skulle komma så kan ju han rent av täcka upp Eeros mål egentligen. Dixie gjorde ju faktiskt 20 kassar senast han spelade i Brynäs. Det är mer än vad Eero gjorde denna säsong.

Lägg därtill en etablerad sniper som jag är övertygad om att Sundlöv kommer att värva så har man med all sannolikhet täckt upp både Kahnas och Eeros mål.

Sedan gäller det att fylla på med rätt typ av spelare, vilket jag tycker är hårt arbetande och fysiska spelare som kan trycka sig in på mål och böka. Ollas är en sådan spelare, Mattias Carlsson skulle vara en annan..

Sedan har vi våra kreativa och spelskickliga spelare redan i Lauritzen, Järnkrok, Norquist, Dackell, Silfverberg osv. Silfverberg är iofs lite av allt, en komplett spelare i mina ögon. Spelskicklig, målfarlig, duktig i närkampsspelet och bra i försvaret. Brynäs overall bästa forward, tycker jag!

(Järnkrok och Silfver kommer stanna, det är jag övertygad om)

Sedan spelare som Granström och Johan Larsson har ju lite av varje i sin verktygslåda vilket är bra.

På backsidan ser det ganska bra ut, skönt att Andersén förlängde. Nu får vi hoppas på att Ekholm stannar och att Sundlöv prickar rätt i sin toppback-värvning.

Redigerad kommentar

Huge: Jag tror inte att det kommer att dröja särskilt länge förrän truppen är spikad. Max två veckor till.

Huge: "Finns gott om tid för Sundlöv att reka, inte omöjligt att vi får vänta till efter VM.
Så det finns gott om tid kvar för alla otåliga gaphalsar att gnälla över hans inaktivitet och alla andra sportchefers eminenta förmåga att vaska fram toppvärvningar i parti och minut..."

Intressant. För ett år sedan hyllade du Sundlöv för att han spikade laget tidigt..

Men det är ju inget konstigt. Du hyllar jag ALLT han gör..

Pettisbif: Som ersättare till Sandin skulle Carlsson funka men om tanken är att han ska ta eero eller Kahnbergs plats börjar jag bli riktigt orolig.

« · 1373480 · »