Brynäs IF

705146 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 2011/12

1448017 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2011/12
Bissett_19: Det verkar som att det var Djurgårdens läkare som sa att det troligtvis kommer bli 4-6 veckors frånvaro för Silfverberg. Sen gick Hellström på det spåret.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Bissett_19:

Tror ändå att Silverbergs unga kropp har betydligt bättre läkkött än vad Dackells slitna kropp har. Vi har iof ingen aning om hur allvarlig Silverbergs skada är ännu men det låter inte lovande.

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Qvarre:

Är inte säker på att det stannar vid sex veckor,det är ju trots allt Hellströms uttalande.
Dackells två veckor i Oktober är nu uppe i att det inte blir comeback innan årsskiftet.

Nu måste det krämas ur det allra sista ut kropparna på Lördag mot Frölunda,innan ett uppehåll på 10 dar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Stratan:

Det är ju bra om  ev nyförvärv kommer in så snart som möjligt så det finns tid för dom / denne att komma in i laget och så vidare.

Sur förlust mor Djurgården i går men kändes värre att läsa om att Silver är allvarligt skadad.. FAN OCKSÅ!!! 2 min på en tallanglös Djurgårdare mot ca 6 veckor på Silverberg.

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Stratan: Jasså vart Silferberg skadad igår? Jag såg bara första 10 sen bestämde jag mig för att de fick räcka. Det låter ju inte alls bra.

Dackell ksn msn väl knappast räkna med att hanska bli 100% på hela säsongen

Silfverberg har problem med axlrna och kan bli borta en del.

Nordan är ju skadad hela tiden.

Sebbe har problem med ljumskarna och sånt brukar ju komma och gå under säsongen.

Missa jag någon nu? Det låter ju inte bra i alla fall. Det är 4 spelare som ska producera.

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Qvarre: Ja nu börjar det bli dags att stärka upp truppen. Med Silvferberg borta minst 4-6 veckor (spekulation), Dackell borta, och Larsson på JVM och med tanke på att fönstret stänger om 1,5 månad så tycker jag att det är läge att se om huset. Allt tyder oxå i övrigt på att laget behöver en injektion.

En defensiv klassback och en målspruta tack!

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
sylf: tungt, tungt med skadorna nu, vi behöver Dackell och Nordqvist så snart som möjligt för snart försvinner ju Larsson också. Skönt att vi plockat många poäng i alla fall så att vi kan överleva en formsvacka i några matcher. Vi befinner oss långt ned i källaren nu och varken försvar, målvakter, anfall eller PP fungerar. Nu är det verkligen dax för en trea igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Bissett_19: Skulle behövt Brendl nu....
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Bissett_19:

"Hur lång skadefrånvaron blir är svårt att säga så här snabbt inpå. Men är ledbandet skadat i axel är en läkeperiod på fyra till sex veckor ett normalt skeende. Då kan alla räkna ut att Jacke inte spelar något mer på den här sidan nyår och därmed också är borta från Tre Kronor-spel i Moskva före jul.

– Jag nöjer mig med att säga att allting det är i farozonen i alla fall, säger Brynäsmassören."

Varför får han inte säga vad han tror? Vad är det för fel med det? Kanske du Bisset borde hålla kä%&¤n i stället.

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Qvarre:

Och Hellström är igång och gissar igen,4-6 veckor.
Kan han inte bara hålla käften??
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Stende89:
Läge att agera för Sundlöv in nu Silvers skada är allvarlig och mycket tyder ju på att då är fallet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Lindström: officiellt ja, men kan inte påstå att han uppträder som det ;P I mina ögon är Ekholm våran första back just nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Stende89:Våran första back heter Lasse Jonsson...
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Hittade ingen tråd inför nästa säsong så flikar in detta här! ;)

Men detta är spelare jag gärna skulle se i BIF nästa säsong:


Tony Lagerström (SSK).
Han har kontrakt över nästa säsong med SSK men hoppas han har en Elitserie Klausul, för detta är en otroligt duktig och talangfull center som kommer bli väldigt viktig för det lag han representerar. Han kommer säkerligen (om utveckligen fortsätter) hålla hög ES klass och kanske även representera Landslaget men ändå inte så bra att han sticker över atlanten så en spelare att bygga laget kring alltså.

Joakim Hilding (FBK)
Spelade otroligt bra i Växjö förra säsongen och jag hoppades han skulle komma till BIF inför denna säsong men han valde FBK. Han har konktrakt med FBK över nästa säsong men han har inte alls kommit till rätta i NCs defensiva lag och snittar bara 12.21min/match.  Inte helt omöjligt att Familjen kan tänka sig släppa honom för att göra plats med lön till nån supervärvning och en plats till en junior typ görtz eller Fröberg.

Pavel Brendl
Alla vet vad han är kapabel till och är väl en drömvärvning för BIF nästa säsong, han har själv sagt att han vill till BIF och har inget Kontrak över nästa säs. så denna värvning känns väldigt trolig.

Juuso Heitanen
Vi kan inte räkna med att Ekholm spelar med BIF nästa säsong och behöver en riktig första back, Heitanen har haft en tung säsong och ryktas redan nu vara på gång till BIF. Men att han kommer nästa säsong vore otroligt bra för oss!

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Ambroo: precis, det är 11/12 nu redan och laget ser ut som det gör.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Sen är det väl 11/12 nu va?
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Pettisbif: haha är det måste sportchef som talar? Du är en drömmare
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Pettisbif: Mikael Johansson kommer aldrig lämna Frölunda, och Frölund kommer inte vilja sälja.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Brynäslegenden:

Såg Luleå matchen ikväll. Fan vad Enterfeldt är bra.

Komplett center!

 

Lag 11/12

 

MV:

Honken o Svedberg kvar

Dansk som backup

 

Backar:

Bertilsson, Jonsson, Berglind är alla kvar

Andersén, Löf, Gunderson förlänger man med

Ekholm, Sundqvist o Carlsson försvinner

In vill jag ha Jusso Hietanen och Elias Granath o sen finns junisar som k.johansson o djoos 

Forwards:

Järnkrok, Ollas, Johansson, Lavander, Widing är alla kvar

Lauritzen, Nordquist, Granström, Rohdin förlänger man med

Jacke, Wänna, Johan o Hansen lämnar

Dacke lägger av

Junisar som Molin,Larsson, Eriksson, 2xLindholm finns på forwads sidan

 

In vill jag ha Jonas Andersson, Sebastian Enterfeldt, Mikael Johansson (FRÖLUNDA) och Pavel Brendl

 

Femmor:

Hietanen - Granath

Johansson - Järnkrok - Widing

 

Gunderson - Bertilsson

Andersson - Enterfeldt - Brendl

 

Jonsson - Andersén

Ollas - Nordquist - Lauritzen

 

Löf - Berglind

Lavander - Mi.Johansson - Granström

 

Extra:Rohdin

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Här är en spelare som jag skulle vilja se i Brynäs kommande säsong, sjukt rolig spelare att se på och duktig med pucken

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11397

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Finns absolut lösningar om man vill. Ex har Svedberg inte fått så mycket speltid i Brynäs som han säkert hoppats på. OCh BIF har ju Dansk i Juniorleden som nog skulle må bra av ca 4-5matcher i ES i år. Så Låna ut Svedberg till TIK fram till Februari eller nått får han speltid och HET som fan lagom till Slutspelet? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Det är nog svårt att få tag på en bra målvakt nu. Marknadens utbud bör vara mindre än efterfrågan, om man säger så. Det skulle vara intressant om Timrå tänkte lite "outside the box", men det tror jag inte att de kommer att göra.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Håller med. Och jag tror också att det finns pengar över till en ny målvakt. Skulle bli förvånad om man inte förstärker den biten.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Jag tror att Motin kan göra bra ifrån sig, men för Timrås del hade det varit ännu bättre om de hade lyckats värva en riktigt bra målvakt. Men de behöver väl egentligen nya spelare i alla lagdelar...
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Motin kan vara exakt det som Timrå behöver i nuläget.
FBK har väl redan fullt i sin backuppställning och Motin lär få mkt istid i Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Venom: Det ska bli intressant att se hur bra han är nuförtiden.
Kommentera


Sv: Silly Season 2011/12
Scerban: Enterfeldt är bra. Skridskostark, bra tekare, bra defensivt och inte oäven offensivt. Om han vore en bra värvning beror på vem han i så fall skulle ersätta. Han vore en bra ersättare till Mads Hansen, men inte typ Jonas Nordquist eller Johan Larsson (om någon av de skulle lämna Brynäs efter säsongen).
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Scerban: Jag hade gärna tagit hem Enterfeldt,spelare som kommer härifrån ska alltid granskas om dom är någorlunda okej.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Vad tror ni om möjligheterna att få "hem" Sebastian Enterfeldt till nästa säsong? Har varit en av Luleås bästa denna säsong och kan inte vara några mil från en landslagschans. Gör ju lite ont att se gamle hjälten Peter Erikssons son dominera i ett annat lag..!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
atilla: Skadefritt har aldrig hänt och speciellt inte i ett slutspel. Hur många är det inte nu som har lite skavanker av olika slag. Största problemet verkar vara hur han ska passa in i laget och inte "störa" dom andra spelarna. Ja man bor verkligen i mellanmjölkens land där många har otroligt ömma tår:(
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Forzzen: Sen när händer det att hela laget är skadefritt? Inte så ofta...
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Venom: Vem skall då plockas bort,om alla är skadefria? Vill man behålla balansen i laget med defensiva resp offensiva forwards, så bör det bli en offensiv som ger plats å Brendl. Frågan är då vem ska bort?
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Då är det väl bara att plocka in honom. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Ja, han är grym!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Brendl verkar gå som tåget i Tjeckien. 4+2 på 4 matcher.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Vem ska han spela med
Ska han spela i 1 eller 2 femman? Skulle vara guld och få in han så får han spela i 1 eller andra när det är JVM! Fattar annars inte om Sundlöv ska värva honom för att spela i en 3-4 lina.
Tycker just nu att det ska vara i 2 med Calle och Silver. Om han kommer så ser det snuskigt bra ut! Hoppas Sundlöv satsar för Mattias ska komma men jag förstår samtidigt ifall han inte kommer. Måste ju vara ett grymt + att han har varit Leksing dom brukar ju komma till oss nu....
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Ritola på väg att lämna Nordamerika. Skicklig forward som skulle passa in perfekt i Brynäs spel!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
HappyX3: Mycket möjligt att någon söker. Det är många som söker men få som kommer in!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Vad tror ni, att vi kommer få en Norsk målvakt som sökande till nästa års hockeygymnasium? ;D (Norska spelare på ju på G hit och Pecka är målvaktstränare i Norska landslaget så borde ju bli win/win)..
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Erat: "Lära sig vad? Stå och hänga mot sargen?"

Att göra mål, duh !
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Brynäslegenden: Wännström är också utlånad. Kan bli AHL för hans del.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Ja, Rohdin/Wännström kommer ju antagligen få mer förtroende nästa säsong när Silver,Ekholm,Larsson och Järnkrok (kanske) åker.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Lära sig vad? Stå och hänga mot sargen?
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
leovalkama: jag ser hellre Brendl än Wennström/Rodin alla dagar i veckan, deras tid kommer. De skulle kunna se lära en del av Brendl
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
leovalkama: jag ser hellre Brendl än Wennström/Rodin alla dagar i veckan, deras tid kommer. De skulle kunna se lära en del av Brendl
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
leovalkama: Fast under JVM tänk att få in Brendl då!
Enligt mig så tycker jag att det vore en perfekt sak att ta in som en julklapp till alla Brynäs supportrar!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Linström_92: Tänk att få hit Brendl lagom till jul.. men om skadeläget är okej, så ger jag nästan hellre en junior chansen om offensiven ser ut som den gör nu. Wännström och Rohdin har senaste tiden visat att dom verkligen är mogna för ES. Fast Brendl skulle verkligen kunna vara skillnaden mellan semi och final, kanske till och med guld.
Kommentera


Sv: Silly Season 2011/12
Venom: Tar hellre Jonathan Carlsson än han.
Kommentera

1448017 · »