1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742319 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Jag ser det inte heller som nåt problem, välkommnar Widing alla dar i veckan!

sylf: Det stämmer inte. Widing gjorde 10 mål i grundserien och 1 i slutspelet förra säsongen. Dvs fler mål än Kahnberg.

sylf: Ser jag inte som nåt större problem.
Det gjorde han i ett helt nytt lag med nya spelare, spelsätt och framförallt en rejäl press på sig från omgivningen.
Kommer väl iofs också att ha press på sig i Brynäs men här känner han iaf både spelarna, spelsättet och stan sen tidigare.
Vilket jag anser vara ett bättre jämförelseunderlag om man nu ska försöka bedöma hans möjligheter att producera i Brynäs igen.

Eller så går vi på Gurras eminenta profetia om Kahnberg och att denne  bara producerar vartannat  år.
Borde isf borga för en rejäl produktion från Widings sida den här säsongen...    :-)

Huge: Senaste säsongen gjorde Widing 6 mål.......

hahii: Ja, det känns iaf som att vi har tillräckligt med spelartyper som kommer att ersätta Eero och Kahnas produktion.
Och möjligheterna lär knappast minska med Widing i laget.

Anders Berg: "Vi tappar två målskyttar i Eero och Kahnberg och nu försöker Sundlöv ersätta med en annan målskytt.
Undrar hur han tänker egentligen?"

Trodde i min enfald att du skulle begripa ironin.
Kan det möjligvis vara så att Sundöv försöker ersätta offensiva spelartyper som Eero och Kahnberg med nåt liknande, typ Dixon eller Widing?
Eller undrar du fortfarande hur Sundlöv tänker?

Vad gäller ditt exempel med 40 mål så vill jag bara peka på att Widing under sina senaste 2 säsonger i Brynäs ensam presterade 23 mål per säsong.
Lika mkt som Eero och Kahna skrapade ihop tillsammans den senaste säsongen.

"Huge: Ja, planen verkar sannerligen helt obegriplig.
Vi tappar två målskyttar i Eero och Kahnberg och nu försöker Sundlöv ersätta med en annan målskytt.

Larsson kommer att göra mer än 4mål. Lavander kan nog stänka dit minst 10.
Widing tar helt enkelt Kahnbergs plats medan Larsson och Lavander tar Somervuoris plats. Eller tvärtom, hur nu ni vill ha det.

Huge: "Som två spelare skulle ha gjort". Okej! Säg att dessa två spelare "skulle ha gjort" 20 mål var - det blir... 40 mål. Det sätter en hel del press på den som ska ersätta dessa två spelare. Inte mig emot dock.

Anders Berg: " Hur ersätter man två spelare med en spelare?"

Tja, man värvar helt enkelt en spelare som jobbar lika hårt och gör lika många mål som två spelare skulle ha gjort.
Sov du dig igenom lektionerna där man behandlade logiskt tänkande också?

"Huge: Ja, planen verkar sannerligen helt obegriplig.
Vi tappar två målskyttar i Eero och Kahnberg och nu försöker Sundlöv ersätta med en annan målskytt.

Ja, hur tänker han egentligen? Hur ersätter man två spelare med en spelare?

Rossa: Helt rätt; Widing och Dixon är helt olika spelartyper, men de har bägge spelat i Brynäs tidigare - det verkar vara enda anledningen till att de är aktuella (för hur bra var Widing säsongen 10/11?) Nej, det slutar nog med att Janos Vas kommer tillbaka.

Redigerad kommentar

Huge: Så ja, så ja, ta det lugnt nu. Inte stressa upp sig.

Huge: Tänkte snarare på center kontra forward.
Dixon har gjort bra med mål en säsong, kanske detta kvalificerar som etablerad målskytt ?... Sen tycker i allafall jag att det är väldig skillnad på spelartyperna, men det kanske bara är jag.

Rossa: " Men hur tänkter man angående lagbygget när man istället ska ta in Widing? Två skilda spelartyper? Trodde att Sundlöv hade någon typ av plan vilken typ av spelare som behövs??"

Ja, planen verkar sannerligen helt obegriplig.
Undrar hur han tänker egentligen?

Anders Berg: "Nä, det är ju synd - men hur kan då ambitionen vara att bli bättre och ledande inom svensk hockey, Bosse Bylund?"

Därför att "ambition" betyder att man strävar efter nånting, typ att bli bättre (typ sportsligt eller ekonomiskt....)
Eller menar du att man inte kan ha några ambitioner bara för att man inte är rik?
Du sov dig uppenbarligen igenom svenskalektionerna.
Särskilt när det handlade om svåra ord.....

Zzz: "Toppspelare" - spelar inte såna i topplag?

Rossa: Det verkar som om kontinuitet är viktigare än roll i lagbygget.... Säger Widing nej kanske det tom blir en back, bara han har spelat i Brynäs tidigare ;)

Rossa: Både Dixon och Widing är fysiskt spelande målskyttar. Om det är den typen han letar efter så anser han väll inte att det spelar någon roll om det är en center eller forward.

Jag ser gärna Widing och Dixon, helst båda. Det jag dock kan tycka är lite märkligt är att det hela tiden är gamla Brynäsare som är aktuella och inga andra toppspelare. Förhoppningsvis beror det på att man vill veta vad man får och inte att man har för låg attraktionskraft.

Anders Blank: Tycker också det är bra att an inte erbjuder Dixon någon fantasi lön. Men hur tänkter man angående lagbygget när man istället ska ta in Widing? Två skilda spelartyper? Trodde att Sundlöv hade någon typ av plan vilken typ av spelare som behövs??

Anders Berg:" Sundlöv säger i artikeln att vi blir ju inte rikare varje säsong, direkt.

Nä, det är ju synd - men hur kan då ambitionen vara att bli bättre och ledande inom svensk hockey, Bosse Bylund?"

Det vore ju trisst om det inte fanns ambitioner, en väg till målet kan vara smarta värvningar, kontinuitet och bra juniorverksamhet.

Anders Berg: Ja du Berg det lär vi aldrig få något riktigt svar på!

Sundlöv säger i artikeln att vi blir ju inte rikare varje säsong, direkt.

Nä, det är ju synd - men hur kan då ambitionen vara att bli bättre och ledande inom svensk hockey, Bosse Bylund?

tompap71: Tycker det var bra att Dixon inte fick nån fantasi lön! Bättre då å lägga lite på Widing, fast han var lite väl girig i mina ögon när han valde DIF istället men vi får väl försöka förlåta han då. Plus att det möjligen kan finnas pengar till nån sista januari värvning kan man hoppas!

Dixon helt avskriven, han krävde för hög lön.

Personligen hoppas jag Sundlöv inte öppnar plånboken för mycket i detta fall heller...

Intervju med Martin Johansson..

www.eliteprospects.com/player.php?player=9455

Sundlöv ring och kolla. Bra alternativ till Dixon tycker jag.

Zzz: nu är det klart att Linus Fröberg flyttar hem till Karlstad.

MarcusElving: Ja han är riktigt bra och som du skriver filar Ottawa säkert på ett kontraktsförslag. Det man dock kan säga om Silfverberg och om han lämnar är att det var väldigt klantigt att gå ut och säga att han skulle stanna ett år till.

Fy fan vad Jakob Silfverberg är bra! Vi kan ju räkna med att Ottawa kommer göra allt i deras makt för att få över honom till nästa säsong.

Valet ligger hos Silfver, utvecklas ett steg till här hemma eller sticka över.

Satan vilken kännbar förlust det blir om han lämnar, Brynäs tveklöst bästa  och mest kompletta forward. Börjar blir lite av en all time-favoritspelare i Brynäs faktiskt!

Redigerad kommentar

HappyX3: Nej tack, sticker Svedberg hoppas jag att Sundlöv har koll på Johan Fransson i Rögle. Vet dock inte om han har elitserieklausul.

Men förmodligen blir det väll någon ung útvecklingsbar målvakt i så fall. Dock börjar väll dom flesta bli upptagna. Mattias Modig kanske? Han är säkert inte allt för nöjd med sitt "NHL" äventyr.

Redigerad kommentar

HappyX3: Skojar du? Han har inga imponerande stats förutom vm..

om Svedberg sticker till NHL kanske vi ska plocka in denne herre? ;P
www.eliteprospects.com/player.php?player=4638

Sen så är det väldigt kul att 4st norrmän ligger topp 7 i VMs Skytteliga. (Tavares och Konstinshyn har 1 match mindre)

arnio: jag såg tävlingen :) men undrar varför Limpar skrek Brynäs efter ? ;)

henke1: Limpan tävlade mot Pekka Lindmark i en gren där det gällde att ha bra reaktionsförmåga och att fånga någonting med händerna. Det var mycket snack innan om att Pekka var så reaktionssnabb eftersom att han är gammal målvakt. Det visade sig dock att Pekka inte reagerade alls faktiskt.

arnio: haha får heja på Limpar nu då ;) Men varför skrika Yes och sitt favoritlag i hockey efter det? :)

sylf: "Ingen som såg mästarnas mästare igår, och hörde Limpars segervrål i nattduellen?

YES, BRYNÄS IF!!!!!!"

Jag hörde det men jag tänkte att jag hörde säkert fel. Klok man den där Limpan.

Christopher Aspeqvist som var och tränade med Brynäs har fått ett try-out med AIK.

sylf: Limpar är en liten kärring ;P

Gurra88: Gjorde jag med, Pekka är en jävligt skön snubbe. Limpar var dock duktig som fan igår, även om ingen av dom kommer upp i Stenmarkklass.

sylf: Visst var det så han skrek? Där steg han i graderna! :)

Senast nytt är visst att Lubos Bartecko är på G till Växjö... Skulle inte förvåna mig om Dixon också hämnar i Växjö... :P

Kallio, Moran, Bartecko, Dixon.. Inte illa isf^^

sylf: Haha väldigt kul.. höll dock på pekka.:)

Anders Berg: Ingen som såg mästarnas mästare igår, och hörde Limpars segervrål i nattduellen?

YES, BRYNÄS IF!!!!!!

Möller fick spela en del matcher i LA, och speciellt på slutet, dock tack vare del skador.. Så varför skulle han vilja lämna NHL och LA när han ligger precis på gränsen?

Pettisbif: Ja Möller vore nåt :) Beaudoin säger jag nej till 7dagar i veckan!

Det är förresten märkligt med "Dixonaffären"; Man går ut och säger att man vill ha honom, nämner hans namn etc. Nu säger man att man kollar på flera spelare men vill inte gå ut med namn - varför gick man då ut med Dixons namn från första början? Märkligt. Var man så säker på att han skulle skriva på?

arnio: Ha ha ha! Den var bra!

Man ska även komma ihåg att Beaudoin gjorde säsongen 09/10 34 poäng för Rögle, Dixon gjorde endast 1 poäng mer.. 35.

Widing är i sina bästa stunder en grym power forward med härligt målsinne. Dock väldigt ojämn alá Kahna.

Möller blir det dragkamp om men varför skulle inte Oscar kunna välja Brynäs om han vill ha en nystart i Sverige.. riktigt snabb tvåvägs-spelare, härlig teknik, orädd och ganska tuff, höger skytt med bra klös i bössan.. dessutom i rätt ålder, född 89. Kan både spela center och ytter.

Möller blir mitt val.

Personligen tror jag att Sundlöv har i sitt sikte: Widing, Möller och Beaudoin.

arnio: nog för jag gillar spelare som alltid ger allt och krigar järnet ur sej. Men Spets är inte den typ av spelare som vi behöver.. då är det bättre att satsa på Rohdin altv Ludde.

« · 1380468 · »