1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742165 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
hahii: tror dock tyvärr att det blir svårt att få Laakso. Den som lever får uppleva en spännande sommar/höst om vilken NHL back det är som kommer till oss. Jag vill helst att han ska vara 30-33 år, väger 100 kilo, har ett bra slagskott och har varit i NHL i ett par säsonger.

henke1: Ja, verkligen!

Pettisbif: Gärna Laakso.

henke1: 11/12 om vi hittar en klass back..

Pettisbif: Juste när Boorken tänkte att vi skulle ha lika bred trupp Barca och United ;) Vilket lag är bäst det vi hade 07/08 eller 11/12?

Redigerad kommentar

henke1: Senast var sista året med Boorken(då han fick sparken)
Då hade vi 17 forwards under kontrakt.. Hoppas det går bättre denna gång.. sist vi hade så många forwards fick vi ju kvala.

Dessa hade man då:
Brendl-Lind-Danielsson
Månsson-Hauthonen-Widing
Molin-Hansen-Dackell
Salmonsson-Karlsson-Hermansson
Spets-Sundström-Alcén-Gynge-Sandin

Clubsport: Ja, vi har ju inte haft så här bred forwardstrupp på väldigt länge

foppa78:
Ja, jag tycker att truppen ser riktigt bra ut med våra mått mätt.

Honken: Ja han är ett föredöme för andra unga spelare.

Honken: Grymt jävla skönt att se.

Silfver var så klok som jag trodde:) Ingen brådska för att han gjort en bra säsong, tänk om fler kunde tänka så....

Forwardssidan ser ju finfin ut...bästa på länge. En variation av hårt arbetande tunga spelare blandat med finlirare. Får vi till backsidan nu med en klassback så kan laget äntligen ta ett steg till...jag tror på semifinal!!

Clubsport: Ja skönt är bara förnamnet nu börjar det se bra ut, otoligt viktigt att Silver stannar, nu väntar vi bara på backen!!!

Fn vad skönt att Silfver stannar, nu kan man koppla av och ta sommar i två månader innan det är istid igen..!

Pettisbif: drömma kan man ju göra ;)

arnio: www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

Lite av en dröm lirare.. såg honom under jvm för några säsonger sedan.. komplett back som är lika bra offensivt som defensivt dessutom i rätt ålder..

Jag ser väldigt positivt på det här laget nu och om Honken spelar på topp och att vi får in en NHL back (kan vara Laakso) så kan det gå riktigt långt. Anfallet vi har är ett av dom bästa i ES.

Tagga 109 dagar kvar till LHC-BIF!

MarcusElving: Håller med, forwardssidan ser oförskämt bra ut (på papperet), om Ollas och Lavander bidrar med kraft och tyngd till 100%, Widing gör sina 25 mål. Calle, Jacke, Larsson etc tar ett steg till i utvecklingen. Sundlöv hittar en defensiv klippa, så kan det nog räcka längre än det gjorde i år!

Ja, se där...trodde Jacce skulle sticka. Men skönt att det inte blev så. Ser riktigt hyfsat ut framåt.

Pettisbif: Vem sjutton är Laakso?

MarcusElving: Som sagt Mot SM-GULD!

Vad förbannat underbart att Silfver stannar, nu ser forwardsidan RUGGIGT bra ut! Jävlar i min låda!

Nu fattas det bara en stabil back sedan kör vi!!

Redigerad kommentar

henke1: Guld? Nej du! Hedrande att vara optimist men aldrig att detta lag tar guld. Det blir på sin höjd kvarten igen. Brynäs har inte överraskat så där riktigt positivt sen förra seklet, 1999, och inget talar för att de gör det kommande säsong heller.
För mej känns det som Brynäs lever på lånad tid i elitserien. Det kommer föreningar bakifrån, typ Växjö, som har entusiasmen och viljan att i sin framåtsträvan springa förbi visionsfattiga klubbar som BIF.

Pettisbif: Grymma femmor! Jag hade inte direkt lagt mig ner och gråtit om Rensfeldt lämnar. Bättre att satsa på Rohdin och Sandin istället då dom antagligen stannar ett tag och inte sticker till NHL.

Burken:
Så här då?

Holmqvist-Svedberg hälften hälften

Laakso-Bertilsson
Silfverberg-Järnkrok-Lavander

Jonsson-Andersén
Widing-Nordquist-Lauritzen

Gunderson-Sundqvist
Dackell-Larsson-Johansson

Löf-Berglind
Ollas-Granström-Rohdin

Hansen överflödig, Wännström och Sandin får kämpa med Rohdin om den 12:e forwards platsen.. Blir Ludde kvar nu??

PP1:
Jonsson-Järnkrok-Gunderson-Silfverberg-Lavander

PP2:
Laakso-Dackell-Lauritzen-Widing-Nordquist

BP Par:
Dacke-Johan
Granis-Martin
Silver-Marre
Extra:Basse o Calle

Clarence: Ja nästa år är ju Dackell,Järnkrok.Silver,Larsson borta iallfall. I värsta fall går Gunderson till HV/FBK och Lauritzen och Nordquist till KHL eller Schweiz men hemskt vad negativt det blev nu :P

Mot SM-GULD säsongen 2011/2012!

sylf:Njajoe, kanske kan det bli en kvartsfinal igen även 2012. Men är det nån som funderat på hur hotfull framtiden ter sig därefter för Brynäs. Mardrömmen om allsvenskan 2013-2015 lämnar inte mej nån ro i vart fall.

Burken: Du får inte glömma att Dacke kan producera riktigt bra också! Men jag håller med dig Dacke borde inte få plats i förstalinan.

sylf: Verkligen goda nyheter. En back av bra format och den här säsongen kan bli väldigt intressant.

Det blir intressant att se vilka som bildar förstalinan. Dackell hoppas jag spelar en i mer defensiv roll i tredjelinan.

HappyX3:

Silfverberg - Järnkrok - Lavander
Dackell - Granström - Widing
Lauritzen - Nordqvist - Larsson
Johansson - Hansen - Ollas

Sandin/Wännström/Rensfeldt/Rohdin

Ser riktigt bra ut, tråkiga är väl att Rensfeldt förmodligen kommer lämna pga all konkurans.

Silfverberg-Järnkrok-Lavander
Lauritzen-Nordqvist-Johansson
Widing-Larsson-Ollas
Dackell-Granström-Sandin
Rensfeldt-Wännström-Rohdin

+Hansen.. Lite väl mycket forwards nu va? Tippa på att Rodhin,wännström och sandin blir utlånade?

Linström_92: Jaaaaaaaaaaaa!

Erat: Om vi landar en riktigt bra back nu så ser det faktiskt jävligt spännande ut!

henke1: Nu ser det riktigt bra ut!!!!!!

Linström_92: ÅÅÅÅÅÅÅ FYFAN VA SKÖNT! Detta gjorde min dag!

Burken:

Jag kollade senast igår, då stod USD i ca 6,24 och den Kanadensiska i ca 6,39.

Men visst är det så att US-lagen haft och i de flesta fall fortfarande har ett ekonomiskt övertag. Dock verkar pendeln vara på väg att svänga lite, se bara på lag som Atlanta och Phoenix där det är stora ekonomiska problem medans Winnipeg står med starka finansiärer och skriker efter ett lag, sannolikt Atlanta. Men även i Hamilton, Ontario har det visats intresse för ett NHL-lag, om jag minns rätt gav några penningstarka män därifrån ett bud på Coyotes när dem kursade och NHL tog över men nekades av Gary Bettman.

Men ekonomiskt kommer det aldrig svänga över helt till Kanadensiska lags fördel, dem har hängivna fans, stort och brett urval av talanger, men möjligheten att nå ut på den stora marknaden och de ack så nödvändiga pengarna finns i USA.

tompap71: Ja då har det förändrats på den ekonomiska marknaden. Jag har inte följt med där. Men jag utgår från att du har rätt.

Även om spelarna får betalt i USD så har det i alla fall varit så att de amerikanska lagen haft ett övertag på de Kanadensiska rent ekonomiskt. Men jag har som sagt var inte följt med så det kan mycket väl ha förändrats där med.

Burken:

Iom att Ottawa har erbjudit Silfverberg ett kontrakt så behåller dem rättigheterna till honom, även om han tackar nej.

Den Kanadensiska dollarn är för övrigt MER värd än USD som det ser ut idag, men liksom Sylf har jag för mig att lönen betalas ut i Amerikanska $ oavsett var du spelar.

Burken: Har för mig att de flesta får sin lön i US$, därav den dåliga ekonomin i kanadensiska lag......

MarcusElving: "Hållberg inte aktuell."

- För att mormor dementerar? Det har hänt förr att det har dementerats ända in i kaklet sas. för att kort därefter presenteras som nästa nyförvärv...

arnio: Det var det inte. Vad jag menar är att Silfverberg vet sitt värde och han har en spelstil som alla NHL lag kan få användning av. Därför behöver han inte riskera att bli bortglömd så snart Sen's option på honom gått ut. Han behöver alltså inte ta vilket anbud dom helst bara "för att", så att säga och sedan tvingas ner i AHL. Jacke har kontrakt med Brynäs och behöver inte stressa.

Sen kan det vara smart att vara iskall och invänta anbud från ett amerikanskt lag. Den kanadensiska dollarn är ju mindre värd ;)

Burken: "Det mest troliga scenariot är att han skriver på ett två-treårskontrakt med Sen's och lånas ut till Brynäs OM han inte tar en plats redan den här säsongen."

Det där var om inte en helgardering i alla fall en halvgardering.

Venom: Om jag har fattat reglerna rätt så behöver Ottawa bara ge ett "kvalficerande bud" för att behålla rättigheterna till Silver, han behöver alltså inte tacka ja till det budet för att Ottawa ska behålla rättigheterna till honnom.

08BIF: Frågan är inte vad Ottawa begär utan va Silferberg begär och vad Ottawa erbjuder. Det är Ottawa som kan tappa rättigheterna och jag tror inte Silfver behöver oroa sig för att inte få prova på NHL spel.

08BIF: Man kan ju bara hoppas att han stannar en säsong till. Det mest troliga scenariot är att han skriver på ett två-treårskontrakt med Sen's och lånas ut till Brynäs OM han inte tar en plats redan den här säsongen.

08BIF: Det blir nog en utlåning till Brynäs

08BIF: okej tackar :)

« · 1383105 · »