1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Hur gick din operation?
Hittade dom något annat än sågspån?

Redigerad kommentar

tompap71: "Det sjuka är att även om lugnet känns bra så saknar man stormen. :)"

Lugn bara.
Snart är Gurra och Lindström hemma igen, från kollo....   ;-)

tompap71: Är det inte så att lugnet kommer före stormen? ;)

70 Rodrigues:

Det sjuka är att även om lugnet känns bra så saknar man stormen. :)

Erat:

...the most importan piece...
...we are not afraid!

tompap71: We shall overcome!! ;)

tompap71: Lugnet före stormen är jag rädd ;-)

Men vad fan har hänt i Brynäsboken? Mängder med snälla kommentarer och inget tjafs. Inte för att jag klagar men har ni satt er ner och rökt en feting ihop eller vad? ;)

Clubsport:
Såg nu att han fyller 17 i år.

Peja:
Låter bra det. Han måste väl ha åldern inne för J20 nu?

Burken: göra så lite som möjligt är ett bra motto. Bara man ser till att få bra betalt för det:)

Zzz: Ja det tror jag... Jag tycker vi ska hänga upp hans tröja i taket.. Vilken hjälte

Gurra88: Att nöta byxarsel kan vara jobbigt ibland ;-)

Gurra88: Vad mysigt ni har det här inne. Så här kan vi inte ha det..

Jag tror att när vi får lite distans till det kommer vi att se att Czarnecki är det bästa som hänt Brynäs, eller vad Gurra och Rodrigues? =)

Redigerad kommentar

Burken: Haha , du verkar ha det hårt på jobbet?:P

Gurra88: Mjae, jag sitter på jobbet nu men i eftermiddag så.
Då blir det en öl eller tio på altanen :)

Burken: Då tycker jag att du står för solandet:)

Gurra88: Jaså, här e det klarblå himmel :)

Burken: Här är fan ingen sol:P

Gurra88: Ut i solen och sparka boll med dig nu.

Huge: Det är sällan det kommer kontringar från dig.. eller jo, nått i stil med.. Det kan du va.. ska du säga.. m.m..

Clubsport: Djoos är mycket bra. Spelar hur smart som helst.

Redigerad kommentar

Gurra88: Ähhh, du gav mig ju en straffspark...    ;-))

Huge: Oerhört bra kontring;)

Clubsport: Perfekt.
Fram för mera av sexuella utsvävningar hos våra gamla stofiler så att återväxten av kommande storspelare blir tryggad.
Tänk om vi kunde få Tord, Virus, Hammarström m.fl att knulla lite mer...  :-)

Huge:
Känns ju tryggt om Emil Molin blir så bra som man hoppas på...
Djoosens son är väl rätt duktig också.

Clubsport: Visst är det så.
Har man en pappa som spelat på hög nivå själv så kanske man som son lyssnar lite mer, jämfört med om pappan aldrig spelat.
Nu talar vi alltså om det rent sportsliga och ev råd som pappan då har att ge.
Så vi ska vara glada att ett par av våra juniorer har fått pappor som är gamla spelarprofiler på hög nivå...    :-)

Huge:
Tycker mig se en trend i att spelare som har pappor som har spelat på en hög nivå bromsar sonen att utvecklas i Brynäs en säsong extra.
Kolla Bäckis och nu Silfverberg kontra Ekholm vars pappa inte spelat på nån högre nivå om ens alls.

Envis djävel, den där Murray.
Hoppas att Silfver inte luras av locktonerna....

Gurra88: "Har oerhört svårt för människor utan självinsikt.."

Ja, jag förstår att du har det svårt med dig själv....

Huge: "Egna ögat?
Tror mig veta VILKET öga du isf ser med.
Och när man använder DET ögat ser man i regel inte så mkt...."

Skitroligt Huge! jag skrattar så att jag nästan kissar på mig.

Huge: Har oerhört svårt för människor utan självinsikt..Lätt att hålla på som du och sen skylla på andra, när det är lika mycket du själv som står för nivån..

Gurra88: Ja, visst var det roligt?
Förstod väl att du skulle uppskatta lite kiss och bajshumor, eftersom du har åldern inne.
Annars hade jag försökt mig på ett lite mer moget skämt...

Huge: Ja det va ju förbannat roligt.. Hur gammal var du nu igen sa du?

Gurra88: Egna ögat?
Tror mig veta VILKET öga du isf ser med.
Och när man använder DET ögat ser man i regel inte så mkt....

Huge: För mig räcker det med det jag ser med det egna ögat, samt det man hör runtomkring laget..Sen att inte du får höra nått, alternativt inte kan addera 1+1 spelar mindre roll för mig.

Anders Berg: Jag tror inte det finns någon risk för att han hamnar i NHL den här säsongen. Han har bestämt sig att stanna ett år till i sverige, i alla fall om man ska tro alla intervjuer och uttalanden han har gjort. Ottawa vill ju gärna att han spelar med dem redan kommande säsong men det är ju upp till Silfver och han verkar som sagt helt inställd på Brynäs.

"- Jag är självklart oerhört glad över att de har så höga tankar om mig men jag känner att jag behöver bli större, starkare och utveckla mitt spel ytterligare en nivå innan jag tar steget över. Därför har jag också tagit beslutet att stanna i Sverige ytterligare en säsong, säger 20-åringen."

Redigerad kommentar

MarcusElving: Tänk om det blir så att han hamnar i NHL den här säsongen ändå? Eller det kanske är för sent nu? Fast han har ju kontrakt med Ottawa, hemska tanke...

MarcusElving: Ja hoppas kan man ju alltid göra.

Erat: Jag har sagt det förr och säger det igen, Silfverberg kan bli ES bästa spelare den kommande säsongen.

Kul för Ekholm :-) Nog dax för Sundlöv att börja jobba på en ny back redan nu om han nu inte redan gör det ;-)

Redigerad kommentar

Dragskott.nu har rankat Brynäs-backen Niclas Andersén som 8:a när det gäller Elitseriens tio mest underskattade spelare.

Huge: Om tränare X säger att tränare Y gör fel och min filosofi övernsstämmer mex Y så märks det här i forumet. Håller jag med X så anser jag att Y är fel ute.

Gurra88: "Alla utom huge såg hur han favoriserade vissa spelare, utan att de va särskilt bra."

Ja, du har förstås frågat "Alla utom huge".
Och kan man tänka sig: en erfaren tränare har under en hel säsong missat det som en läktarcoach i Småland har sett hemifrån sin soffa.
Konstigt att ES-lagen anställer dyra tränare.
Obegripligt....

Gurra88: Klart att du inte ser nån logisk förklaring.
Du har ju aldrig resonerat logiskt eller nyanserat hittills, så hur ska du då kunna se en logisk förklaring i det simpla sambandet som säger att en erfaren och kunnig fackman förmodligen vet bättre än en lekman utan vare sig kunskap eller erfarenhet som sitter hemma i sin soffa och leker coach.

Redigerad kommentar

Burken: Visst är det så. Men alla tränare blir väl ifrågasatta av sina kollegor och andra förståsigpåare, speciellt när laget börjar gå dåligt och man vill hitta nån orsak.
Så har det alltid varit och jag tror inte att CZ har nån speciellt utpräglad egen stil sas, som skulle vara extra klandervärd.
Han känns väl isf som en relativt modern ledare och inte nån av den gamla skolan direkt, utan att man fördenskull alltid måste diskvalificera alla som jobbar lite mer auktoritärt. Dom kan ju också ha sina förtjänster, beroende på materialet dom har att jobba med.
Management by fear har ju lyckats emellanåt, minns den gode Per Bäckman....   :-)

Huge: Men det handlar om filosofier. N.C har ju blivit ifrågasatt många gånger av yrkesfolk med en annan filosofi, så man kan ju som lekman bilda sig en väldigt bra uppfattning bara genom att lyssna. Man väljer sin mentor typ.

Huge: "Kan tänka mig att t.o.m såna enögda onyanserad gnällspikar som Gurra eller Lindström skulle kunna hålla med om att Hansen som pointman var ett någorlunda logiskt beslut om dom bara tagit reda på hur CZ tänkt.
Dom hade förmodligen tagit exakt samma beslut med samma underlag vid handen."

Det finns ingen logisk förklaring.. Alla utom huge såg hur han favoriserade vissa spelare, utan att de va särskilt bra. Istället försöker du hitta fram orsaker med 0,001 procents chans.. Typ att någon hade haft ett långt byte precis innan, vilket förstås måste inträffat alla de gånger som Hansen stod på blå.. Ja så måste de ha varit.

I övrigt så tror jag inte att czarnecki blir långvarig i FBK

Burken: Nja, så intressant tycker jag inte att mitt resonemang egentligen är, tvärtom.
Om jag har övertolkat dig så verkar det som att du och andra misstolkat mig, men det är jag rätt så van vid.
Jag menar inte att tränaren/ledningen alltid gjort vare sig rätt eller fel.
Min utgångspunkt är att tränaren/ledningen alltid tar sina beslut utifrån sina fackmannamässiga kunskaper och förutsättningar.
Att i det läget sitta härinne och tvärsäkert samt i efterhand hävda att dom gjorde fel (eller rätt) utan att själv ha gått i den/de kritiserades skor, det är DET jag vänder mig emot, inget annat.
Jag kräver som sagt bara att man som exempel, åtminstone bemödar sig om att ta reda på hur nån tänkt när ett beslut tas.
Kan tänka mig att t.o.m såna enögda onyanserad gnällspikar som Gurra eller Lindström skulle kunna hålla med om att Hansen som pointman var ett någorlunda logiskt beslut om dom bara tagit reda på hur CZ tänkt.
Dom hade förmodligen tagit exakt samma beslut med samma underlag vid handen.
Bara som exempel för att belysa min poäng.

Angående CZ och FBK är jag lite inne på samma linje, även om känslan är att han iaf borde passa bra in på deras material.
Så där har han isf en bra grund att stå på.
Men det är som sagt ingen garanti när de höga kraven hela tiden ligger som ett ok över tränaren.
Brynäs var som sagt lite av ett elddop där kraven var lite annorlunda och nu är det lita av upp till bevis.

Burken:
Han ingår inte i familjen så han sitter redan löst. Sen så måste man prata värmländska för att accepteras i FBK.

« · 1387042 · »