Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1532383 · » Till forumet


Sv: Silly season 2012/2013
Jajjen: ... Och i och för sig så har ju massa nordamerikaner europeiska pass också. Utöver europeerna. Skulle ändå verkligen gilla Grossmann, underskattad spelare med stort lagspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Måste finnas bättre europeer. Nån som är ett riktigt ess.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Jajjen: Det blir egentligen inget extremt smögårsbord i och med att Brynäs ändå inte kan ta in fler nordamerikaner. Grossmann vore en superb värvning oavsett vilket.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Eller så väntar man några veckor och hoppas att lockouten blir hela säsongen. Då har man ju ett smörgåsbord. Taskigt läge.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
HappyX3: Det är nu som Sundlöv borde signa Nicklas Grossmann.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

 öppnar för att kalla in ersättare för Jonsson och de skadade backarna: "Vi har ögon och öron öppna", säger Sundlöv.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Jo, finns bättre att få tag på :D

Alltså, Petrasek, Luoma, Fälth, M Karlsson, Trygg och nu Fernholm. HV:s backsida är nog dyrare än hela Timrås trupp.

 

haah

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Stende89: Bara att andas ut. Kringresande hockeyhoror klarar vi oss utan, helst såna som inte heller är särskilt bra!
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
sylf: Jovars, men de var i kvalserien... ett par år sedan.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Erat:Vilka spelare krigade mest i KS? En av dom var definitivt Brendl.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues: ja, varje match under hans första säsong. 
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Erat: Har du sett mycket av Brendl sedan han var i Brynäs?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues: visst, men snarare samma fysik som en 39-åring.. Jag personligen tycker inte om spelare som Brendl, det ska va krigare ute på isen. Ingen som hänger vid sargen och väntar på puck. Men ge han ett korttidskontarkt, så får vi se resultatet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Erat: Ja du, han är ju lassgammal med sina 31 år, så du har väl rätt, han är nog helt slut som hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues: Men vad har han kvar att ge? Det är en ren 50/50 situation... Alltid ett stort frågetecken när det gäller dessa "fixstjärnor". Känns som en "timrå värvning ala bremberg"
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues:Nej, det var Sundlöv/Boorks fel som inte värvade en målvakt och satsade på 48 mannatruppen. Med en "målvakt" från start hade vi gått till semi det året!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Erat: Knppast Brendls fel att vi hamnade i KS, han gjorde det han skulle, nämligen poäng!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Erat:Tror du att vi kommer att ta fram Järnkrokar, Silfverbergar och Larssonar i all evighet? Vi har inte mycket kvar av den varan, Lindholm och Molin sen är det stopp typ. En spelare av Brendls kaliber får alltid plats, det är inte en sån som tar de ungas plats, det är såna som Hansen 2010-2011.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues: Jo, men säsongen slutade i kvalserien... Han skulle bara ta plats för Brynäs lovande talanger... troligvis inte billig... Men ett tryout kontrakt, kan jag gå med på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
BIF96: Brendl och Markström räddade oss kvar i ES, för mig är han alltid välkommen tillbaka, any time!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Brendl kan tänka sig Brynäs! Vad tycker vi om det???
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Ja, Hellström känns iaf som ett fräschare alternativ om inte annat.
Tror dessutom att han är lite hungrigare, vilket betyder mkt.
Vill minnas att han var på tapeten för ett par år sen och att jag själv blev lite besviken när han valde att gå till Luleå.
Tror att han kommer att axla Anderséns mantel på ett utmärkt sätt, om det nu blir affär.
Bara hoppas att Sundlöv tar sitt förnuft tillfånga och signar Hellström, även om LJ hinner komma tillbaka i gott slag efter sin skada.
Båda behövs för att man ska känna sig lite tryggare.

I övrigt står jag fast vid det jag sagt och inget verkar hittills peka på nåt annat, tvärtom: Rahm tar förstaspaden innan jul, ev tidigare.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Mattias Ekholm, Elitseriens bäste back säsongen 2011/2012 - jag skulle gärna se att man ersatte honom med en riktigt bra back. Alltså en riktigt bra back. Ingen Persson eller Hellström. Eller Jonsson heller, för den sakens skull.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Jag tycker att Fernholm är bra, men skulle ändå hellre signa Hellström som ju också är billigare. Känns som att Hellströms tuffhet behövs i laget mer än Fernholms allroundspel.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
micke63: Jag har alltid sett Fernholm som enormt överskattad. Alltid en plats i landslaget utan att vara särskilt bra. Men visst, han skulle säkert kunna styra upp lite i Brynäs skakia backuppsättning.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Såg att Fernholm var ev på väg till Sverige, vore väl en bra förstärkning på backsidan ?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Conrad:Står ju förstärker målvaktssidan...inget om att Rahm inte ska stå. Morakillen är nog tänkt som back-up eftersom de andra är upptagna
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Robin Rahm ska vara med Hanses ska vara backup till han.
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
HG Karlsson om du inte tar in Bäckström så kan du avgå, asså shit!!!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Någon som vet varför Gunderson bytt nummer?

Ville han ha det numret redan förra säsongen, men det var
då upptaget  av Emil Sandin innan säsongen började?

Har vi något nyförvärv på gång som ska ha nummer 18?
Senaste spelaren i Brynäs med nr 18 var väl Anton Rödin.

Gunderson kände bara för att variera sig lite?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Kul med Hellström. Såg honom mycket i Björklöven och 87-landslaget. Även om det var ett tag sedan så gillade jag honom klart mer än Rahimi. Hellas är en mycket bättre skridskoåkare än Rahimi och tar inte lika många onödiga utvisningar. Ska nog kunna bli bra i Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Hellström kanske har en bra offensiv ändå ;)
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
tjugo8: +1 på de!!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Lindström:
Kalla mig gärna primitiv, men respekterar alla som utmanar Lance Ward

www.youtube.com/watch?v=Z2ZZU849vD8&feature=youtube_gdata_player
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
Anders Berg: Det är sant.. Men man kan inte säga att Persson ersätter Andersen När de spelar helt olika... Därför ser jag Hellström mer som en ersättare till Andersen och Persson som en ersättare till jonsson/Ekholm.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Linus Wickman: Jo, Persson ersätter Andersén och Jonsson Ekholm och nu går Hellström in 6 matcher och ersätter Jonsson.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Linus Wickman: Okej då är jag med! Står nämligen såhär: "Det gick fort att hitta en ersättare till skadade Lars Jonsson." på gd.se
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Lindström: Jag ska kolla. Har skaffat seriekort som vanligt och alla ET- matcher och utematchen.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Skönt med seger!!

Bra att Widing har skjutit in sig redan, nu väntar vi på att Harju oxå ska göra det!!

Nån mer än jag som ska å kolla på ET matcher i helgen?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Conrad: För tekniskt sätt så ersatte inte brynäs andersen.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Conrad: Nu ska ju Hellström ersätta Andersen. Så blir det som Dennis Persson tar Lars jonsson plats.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Är det bara för mig det är oklart varför man vill ersätta Lasse j med en defensiv back?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Jag har inte varit så jätteöverraskad över Hellströms spel hitills i karriären. men nånting måste ju gjort att han fått ett KHL kontrakt så ska bli intressant. I bra ålder också. Rigktigt bra med Try-out kontrakt för att se om han passar in i truppen, avvakta johnssons skada samt avvakta vad som ser i NHL. 

Känns som bästa lösningnen på problemet so-far iaf så om denna värvning går hem så får jag säga bra agerat sundlöv! =) 
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
foppa78: Minst sagt! Gillar att man ger honom ett try-out kontrakt med, så man vet att man inte köper grisen i säcken.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Linus Wickman: Intressant! :-)
Kommentera



« · 1532383 · »