Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 2012/2013

1543231 · » Till forumet


Sv: Silly season 2012/2013
arnio: FAAAAAAAN !!!! Janos gick just till...Polen...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Tväst: Utålt ikväll tydligen, jätteroligt (men synd att det får bli TV:n för mig som vanligt.).

Jag tippar 6-1 till Brynäs ikväll

Nordan x2

Harju

Järnkrok

Thuresson

Ollas

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Slajsarn: ":Nej jag läser dem inte längre, jag skuar igenom dem."

Precis.
Och hade du läst lite noggrannare vad jag skrivit så hade du inte behövt anklaga mig för att ha ändrat ståndpunkt.

" Att läsa dina inlägg ger en deja vu känsla, att man läst dem förr. flera gånger."

Mkt möjligt, vill bara upplysa dig om att detsamma gäller dina egna inlägg: man får en känsla av att ha läst dom förr...

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: Haha har är allt som vanligt, alla (nästan) har så fullt upp med att gnälla så att vinsten häromdagen och matchen ikväll ges minimalt med uppmärksamhet.

Mot tre nya pinnar!!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Lindström:

Nåja..... Frölundas trupp och prestation så här lång är väl inget som  skrämmer så mycket att man behöver ge upp på förhand, de fick ju Pier Johnsson långtidsskadad här om dan dessutom. Men visst, våran backbesättning får ju ett rejält dagsverk.... hoppas ingen blir sjuk, de vi har behövs på plan.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: +1
En tackling och vi har 4 backar, gissa om våra motståndare kommer att spela extra fult på dom kvarvarande.

Minst en back måste in för att täcka upp för våran 2a back, resten av sessen.
Sen en eller två på korttids kontrakt fram till jul.

Blir hursom däng ikväll, 4-6 då backarna går på knäna efter 2 perrar.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Zappaholic:Ja, nu har det kommit fram information som ger en vettig förklaring till Lasse ständiga underprestation.

Frågan är varför det ska ha tagit dem 2 år att komma fram till detta.

Jag blir verkligen fundersam över hur Sundlöv resonerar. INTE ta in en ersättare? Oavsett om DP och Bertilsson kommer tillbaka snart eller inte så lär det ta många omgångar innan DP kommer in i matchtempo. 

Sen kommer vi ju att vara en back kort ändå. För Lasse var ju medräknad i truppen och man hade förhoppningar att det skulle lossna och att Lasse skulle ta en ledande roll bland backarna. Nu blir det ingetdera. Och ändå sitter sundlöv på arslet?

Med detta i vetskap så kommer våra motståndare att försöka utnyttja detta och dumpa ner och smälla på extra mycket, allt för att trötta ut våra FEM backar.

Hur länge håller Gundersson? ur länge håller Sunken? Cody? Nej in med en ny back nu. NHL är fullt av bra backar som vill spela.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Blank: Varit frånvarande några dagar men här är allt som vanligt. Nästan alla andra försöker få Huge att förstå att han har fel ibland. Huge hävdar motsatsen. :-)

Förresten är inte allt som vanligt. Brynäs vann ju :-)

Tre pinnar idag vore gott. Förfärligt gott. Sen tycker jag vi ska ta oss i kragen vad gäller LJ. Det är en Brynässpelare vi pratar om, som sliter med skadebekymmer. Han är värd mer respekt.

MOT TRE POÄNG IKVÄLL!!!!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:Nej jag läser dem inte längre, jag skuar igenom dem. Att läsa dina inlägg ger en deja vu känsla, att man läst dem förr. flera gånger.

Men jag ska nog ingorera dem helt i fortsättningen.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge: Nu vet jag inte om du var lika ironisk som jag hoppas du förstod att jag var i början av mitt inlägg men men...

OM nu våra oerhört överväldigande juniorer INTE utvecklas i den takt dom bör för att ta en plats i ett ES-lag idag, vad kan/får lagen göra då för att inte tappa mark gentemot sina motståndare?!

Om vi för skojs skull jämför Brynäs med HV71... HV:s backuppsättning är ju minst sagt imponerande och det är ju ingen slump att dom ligger i tabelltopp heller. Wesslau, liksom Honken har spelat bra, men jämför Daniel Fernholm, Elias Fälth, "Kolan" Karlsson, Mikko Luoma, David Petrasek och Mats Trygg som stomme och Fantenberg och Williamsson som ungtuppar som får chansen lite då och då. Men stommen är ju ofantligt mycket stabilare än i Brynäs; Simon Bertilsson, Ryan Gunderson, Lars Jonsson, Dennis Persson och Jörgen Sundqvist (som jag anser kan och ska kunna ta en plats i stommen av backlinjen). Sen Berglind, Djoos och Löf som ungtuppar. HV har 6 bra och stabila backar i sin stomme, Brynäs har 5. Nu har Cody tagits in men då har både Dennis och LJ varit skadade i stort sett hela säsongen så då har stommen minskats ner till 4 spelare vilket gjort att Löf och Berglind "blivit tvungna" att ta en större roll, vilket dom bevisligen inte varit redo för!

Med en stomme på fler stabila och bra backar från början av säsongen och att ha Löf och Berglind som ungtuppar som får sin speltid i avlastningsroll som sjunde back varannan match eller nåt... Då blir backdelen inte fullt lika känsliga för skador som det är nu!

Lek med tanken att stommen iår bestod av de ursprungliga; Bertil, Gunde, LJ, DP och Sunqen och att t.ex. Cody varit här från start och att de hade fått varit skadefria! Då hade Löf, Berglind fått slussas in lite i taget och Djoos lirat i J20 (som knappast kan vara alltför förnedrande för en 18-åring). Det hade känts betydligt stabilare då...

Slutligen! Jag är inte intresserad av att se en massa juniorer i ES, då kan jag lika gärna se J20 eller nåt annat J-lag. De bästa spelarna som finns på marknaden ska spela i ES-lagen anser jag! Så säljer man biljetter...

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Blank: " Tänk vilket hemskt scenario om han skulle plocka in en lirare på korttidskontrakt! Vilken hädelse mot Svensk hockey! Då är det lika bra att lägga ner landslag och förbund å allting!"

Och tänk vilket hemskt scenario om vi skulle tvingas få se vår egna juniorer utvecklas och få mkt istid och dom stackars lockoutarna tvingas spela i Schweiz eller Ryssland.
Vilken hädelse mot kanadensisk och amerikansk hockey, att deras rika proffs inte får spela i ES....
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: "Han lämnar inte mycket utrymme för omskrivningar, förmildrande omständigheter, förklaringar."

Jaså?

I mitt svar till munkas för 1 månad sen, förklarade jag ju att vi bör följa överenskommelsen och inte värva om det bara gäller lockoutade korttidare men att det är Ok att värva en sådan om det gäller ersättare till en nyckelspelare, eftersom det är Ok att göra det med HL:s goda minne.

Sen kliver du in 1 månad senare och påstår att jag har ändrat ståndpunkt.

Och du fortsätter att påstå samma sak, trots att jag visat dig mitt svar till munkas som jag skrev för 1 månad sen, ett inlägg som bevisar att jag inte ens varit i närheten av att ändra nån ståndpunkt.

Den enda komikern i det här är du själv, som inte ens kan erkänna när du blivit överbevisad med kalla fakta.
Skulle inte förvåna mig om du nu försöker få det till att jag manipulerat i HS server och lyckats ändra datum och innehåll i gamla inlägg.

Än mer komiskt blir det när du sagt att du inte läser mina inlägg längre.
Och ändå sitter du och påstår att jag ändrat ståndpunkt.
Hur kan du veta det om du inte läser mina inlägg?
Är det din skånska skvallerbytta som har hjälpt dig?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Peja:

Janne Niinimaa lirar ju med oss i Asplöven nu. Han är inte i sin bästa form direkt, men kortids lån som 6:e-7:e back i 14 dagar skulle kanske funka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Venom: Ja, jag håller också med! Tänk vilket hemskt scenario om han skulle plocka in en lirare på korttidskontrakt! Vilken hädelse mot Svensk hockey! Då är det lika bra att lägga ner landslag och förbund å allting!

Lite så har det låtit på forum lite varstans tycker jag!

LÅT KLUBBARNA TA IN VILKA DOM VILL, NU!!!!!

Sedinarna till Modo, Bäckis å Lindbäck hem hit (m.fl), låt Chara å några flera stjärnor komma å förgylla elitserien! Dom som vill annat kan inte påstå att juniorerna förgyller ligan på samma sätt som dessa stjärnor skulle göra!

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Japp håller med. Signar Brynäs en spelare på ett 14 dagars kontrakt så kommer svensk ungdomshokey att bli lidande och något os guld 2014 lär det inte bli. Korttidskontrakt är farliga grejer....... 
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Men klubben kan förstärka – men inte just nu.
– Både Bertilson och Persson är på väg tillbaka. Det är inte aktuellt med en ersättare just nu. Möjligtvis kan det hända att vi hittar en kortsiktig lösning, med typ ett lån eller ett fjortondagarskontrakt. Om vi hittar någon lämplig spelare. Vi håller ögon och öron öppna, säger Brynäs sportchef, Micke Sundlöv.

14-dagarskontrakt... va fan, vore inte det ett korttidskontrakt? Sundlöv hotar ju för fan svensk hockeys framtid!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

70 Rodrigues: Det är stor humor.

"Jag har samma ståndpunkt i lockoutfrågan idag, som jag hade inledningsvis: inga lockoutare på korttidskontrakt."

Först så skriver han att han har haft samma ståndpunkt i lockoutfrågan. För att inte det skall bli några missuppfattningar så har han lagt till ett kolon, följd av "Inga lockoutare på korttidskontrakt."

Han lämnar inte mycket utrymme för omskrivningar, förmildrande omständigheter, förklaringar.

Sen kommer det att jag tagit det ur sitt sammanhang.. Yeah right!

"Problemet" är att han skrev det när Bynäs hade en så gott som intakt trupp och man låg högt upp i tabellen


Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Huge: *asg* Finns det ett uns chans att det bara är du som förstår innebörden av det du skriver, har du någonsin haft fel??
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Huge: " Att dra fram ett citat som är taget ur sitt sammanhang för att "bevisa" att motparten har argumenterat motsägelsefullt, känns inte speciellt seriöst eller begåvat."

Sånt sysslar du med konstant
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: Ja, du tog citatet ur sitt sammanhang, eftersom du uppenbarligen inte vet vad jag svarade på.
Det var nämligen svar på ett inlägg där munkas också påstod att jag hade olika ståndpunkter, vilket fortfarande inte stämmer.

Och beviset är det inlägg jag just visade, där jag förklarar hur jag för 1 måndad sen och fortfarande ser på saken: det är inte Ok att värva lockoutare på korttidskontrakt om det gäller s.k "onödiga" värvningar, men helt Ok att värva på korttid om det gäller ersättare för nyckelspelare.
Självfallet under förutsättning att det verkligen handlar om en skadad nyckelspelare, vilket iofs kan vara en subjektiv fråga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Huge: Taget ur sitt sammanhang? Det var vad du skrev, sedan följde nåt luddigt där du stte empitet på diverse skribenter...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Lunkan: Kan ju ligga ett egenintresse i det Bylund säger, dvs att han vill smöra lite för HL genom att medvetet förminska Modos och Frölundas förklaring att dom värvat för att täcka upp för skadade nyckelspelare.
Det går ju alltid att diskutera VEM eller VILKA som isf ska klassas som nyckelspelare.
Eller så är Bylund uppriktig och menar att skadan på ex Påhlsson inte räcker för att Modo ska kunna hänvisa till nyckelspelaravtalet när dom värvar en ersättare.

Problemet för Bylund blir ju att han nu kan få svårt att hänvisa till just nyckelspelarargumentet, när och om vi själva vill värva en ersättare för våra skadade backar.

Sen har jag ingen aning om hur "regeln" är utformad, det är väl förmodligen en allmänt hållen rekommendation liknande överenskommelsen om att inte ta in lockoutare på korttidskontrakt, skulle jag tro.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:HL's egen "regel" om att ersätta skadade spelare verkar inte vara så förankrad hos Brynäs om man ska tolka Bylund som säger så här.

"Han tycker att Modo och Frölundas taktik är osportslig.

– Att deras förklaring är för att täcka upp skador med NHL-proffs är bara en konstruktion. Vi kommer i alla fall att följa överenskommelsen som funnits i fem, sex år. Men visar det sig att hela NHL-säsongen ställs in, då kommer vi att kasta oss över alla proffs som vi vill ha, säger Bylund."


Huge du kanske kan förklara exakt hur den "regeln" är utformad?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: Att dra fram ett citat som är taget ur sitt sammanhang för att "bevisa" att motparten har argumenterat motsägelsefullt, känns inte speciellt seriöst eller begåvat.

Så här skrev jag redan den 3/10 kl 0829:

"Jag dissar lockouten därför att den är onödig.
Den lockar ES-lagen att dra på sig värvningar som känns onödiga, av olika skäl: onödiga kostnader, onödiga ev bänkningar av lovande juniorer, onödigt riskerande av ex gruppdynamiken.

Värvning av en kontraktslös ickelockoutare, när vi är i behov av en ersättare för våra långtidsskadade backar, är INTE en onödig värvning.
Den är dessutom fullt "legal" sett till HL:s rekommendationer."

Och jag har fortfarande samma ståndpunkt som då:

Inga lockoutare om det inte gäller behov av en ersättare för nyckelspelare, eftersom en sån ersättare anses vara godkänd enligt HL.

Så du har helt fel: det finns massor för dig att missuppfatta, vilket du inte hade behövt göra om du läst det jag skriver och har skrivit lite noggrannare.



Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:Det finns inte mycket att missuppfatta

"Jag har samma ståndpunkt i lockoutfrågan idag, som jag hade inledningsvis: inga lockoutare på korttidskontrakt."

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Tväst: En annan som passar bra härinne:

Närking nr 1: "Härligt, solen skiner!!

Närking nr 2: "Idag, ja....."
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

mattias - 74:

Kom att tänka på en gammal historia här från kusten.....  Öbo ett säger till den andre... " jä ved att jä har fel, men vafför ska jä ge mej för dej"..... vet inte, men..... kom bara att tänka på den ;-)

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
mattias - 74: Känner mig lite uppåt i kväll och ha spenderbyxorna på.
Så jag ger er en bra deal: Timander mot LJ.
Jag är inte den som är den, när det gäller att hjälpa en allsvensk kollega i nöd...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: För en månad sen sa jag att Sundlöv kunde ha hänvisat till nyckelspelaravtalet när vi värvade Franson, eftersom vi fick DP långtidsskadad och denne i praktiken kan betecknas som en nyckelspelare iom att han var vår enda ersättare för både Ekholm och Andersén, sett till numerären sas.
Nu har läget blivit än mer akut iom att Djoos och LJ också är borta, vilket gör att nyckelspelaravtalet blir än mer applicerbart sas.

Så jag har inte alls ändrat mig efter att vi fått skador, jag har bara fått en större anledning att trycka på hänvisningen till nyckelspelaravtalet, som grund till att ta in en korttidare (om det nu blir en sån och vi inte hittar nåt annat)

Så nu när du förhoppningsvis har fattat så kanske det vore klädsamt om DU istället erkände att du missuppfattat eller misstolkat det jag skrivit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Slajsarn:

Hemska tanke :)

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

mattias - 74:*Edit*

Det räcker med läxingar nu ;-)

Å du håller väl på Brynäs?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:Så var det inte för en månad sedan. I alla fall inte om man skall tolka ditt inlägg då.

Men du har väl ändrat dig efter att vi fått skador.

Det kn väl inte vara så svårt att erkänna.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
mattias - 74: ni behöver nog inte vara oroliga.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

HappyX3:

Är det nu vi leksingar skall vara oroliga att ni värvar Timander,  Hersley eller Kapstad mitt i säsongen, jag menar ni har ju en del ex leksingar i laget innan ^^

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: Och MIN STÅNDPUNKT är fortfarande och har alltid varit: inga lockoutare på korttidskontrakt, såvida man inte kan hänvisa till HL:s egen "regel" som tillåter att man ersätter skadade nyckelspelare.
Och med 3 ordinarie backar skadade anser jag att vi kan hänvisa till den regeln utan att behöva ha dåligt samvete för att bli beskyllda att ha brutit mot korttidsöverenskommelsen.

Det där var väl inte så svårt att fatta?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:Ja men nu gällde det inte vtalet utan DIN STÅNDPUNKT

På tal om att fatta dåligt...

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: Har du svårt för att fatta?
Överenskommelsen om att ersätta nyckelspelare och överenskommelsen om att inte ta in korttidare är två olika avtal, därför är det helt Ok att hänvisa till den första då vi har 3 ordinarie backar borta på obestämd tid.
Jag är fortfarande emot att ta in lockoutare om det bara gäller att förstärka laget därför att det finns spelare att tillgå och inget annat.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: AMEN :-)
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:Så här skrev du för ganska exakt en månad sedan.

"Jag har samma ståndpunkt i lockoutfrågan idag, som jag hade inledningsvis: inga lockoutare på korttidskontrakt."

Och nu skriver du...

"Det är inte jag som svängt, det är du som har blandat ihop saker och ting.

Röstningen gällde överenskommelsen om att inte ta in lockoutare på korttidskontrakt.

Jag anser att vi nu har så pass många backar borta på obestämd tid att avtalet om att ersätta skadade nyckelspelare ska gälla, utan att Brynäs ska behöva ha dåligt samvete."

Inga lockoutare på korttidskontrakt... smaka på de orden. De lämnar ju inte mycket att diskutera. Ståndpunkten är glasklar, inga "förutsatt", "om inte", eller några andra förbehåll. Men nu har man skador och då är det plötsligt ok att ta in LO spelare.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge: Men det är ju fortfarande korttidskontrakt av LO spelare och det var PRECIS det man röstade om. Skador eller inte så har Brynäs sagt NEJ till såna, ett val som DU stöttade till 100%

Men det är tydligen annat ljud i skällan nu....

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Blank:Jag håller med dig. Nu var det Huges dubbelmoral jag var ute efter. Jag har varit FÖR korttidskontrakt av LO spelare hela tiden.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Slajsarn: Det är inte jag som svängt, det är du som har blandat ihop saker och ting.
Röstningen gällde överenskommelsen om att inte ta in lockoutare på korttidskontrakt.
Jag anser att vi nu har så pass många backar borta på obestämd tid att avtalet om att ersätta skadade nyckelspelare ska gälla, utan att Brynäs ska behöva ha dåligt samvete.

Talangbiten har öht inget med detta att göra, det argumentet gäller ju under förutsättning att resp lag inte har några skador.
Att då plocka in lockoutare i onödan sas, bara för att dom finns tillgängliga, riskerar både ett värvningsrace och att egna talanger får stå tillbaka.

Så ditt dubbelmoralsnack har ingen som helst bäring i det här fallet.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Slajsarn: På din sista fråga säger jag ett riktigt jävla solklart JA! Tacka fan för att man ska plocka in en sån som Grossman eller Edler eller istort sett vilket lockoutare som helst före en Adam Bergqvist, Christian Djoos, Victor Berglind eller Simon Löf. Vilken dag i veckan som helst! Den ende av de yngre backarna som klivit fram varje år är ju Bertilsson! Löf var ju duglig i slutet av serien ifjol och i slutspelet, men har iår klivit tillbaka. Och den utvecklingskurvan får inte finnas i ett ES-lag idag. Om vi tar Löf som ett exempel vidare så kan det vara så att ifjol hade han en roll som sjätte, sjunde back bakom flyktade Andersén och Ekholm. Det passar honom säkert bättre än att vara en tänkt producerande back med krav. Plockas två LO-backar in så kanske Löf kan slappna av lite å spela bättre tack vare det! Allt behöver inte vara av ondo!

Djoos är 18 och Berglind 20... Båda mår bäst av att spela endra i J20 eller i ett Allsvenskt lag!

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:Hmmm, du svänger i din övertygelse.

Det var TVÅ lag som röstade ENOT förslaget. DESSA två lag har förstärkt sina respektive lag med LO spelare. Man har alltså inte agerat EMOT hur man röstat.

Gör Brynäs detsamma så går man emot hur man röstat. Förslaget var att INTE ta in LO spelare på korttidskontrakt Man bromsade unga talangers utveckling.

NU käre huge har Brynäs chansen att låta en tlang testa sina vingar. Han fick ett par minuter igår. Skall Brynäs ta in en LO spelare istället?

Dubbelmoral!

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Gurra88: Grossmann, Edler och Bäckis och varför inte (helst) en forward till!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Blank: Det värsta är att de inte kommer gå emot den. Bosse och HGK är livrädda.. Sundlöv däremot tycker något annat.. Nej vi får invänta något som blivit över i Finland. 
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Ja, jag hoppas verkligen att dom plockar in en sån som Grossman. Det vore mumma det, HL kan skita sig i näven tycker jag med deras skitnödiga "tysta överenskommelse". INGEN kommer tacka oss om vi skulle missta slutspelsplatsen eller, Gud förbjude, om vi skulle ramla ner i KS bara för att Brynäs inte vågar ta steget och bryta den där löjliga överenskommelsen...

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Ja, Grossmann skulle man inte tacka nej till i det här läget.
Med tanke på överenskommelsen om att man får ersätta nyckelspelare och vi har 3 ordinarie backar skadade, så kan Sundlöv med gott samvete agera med det avtalet i ryggen, utan att behöva känna sig som nån svikare.
Han är väl ändå redan nu betraktad som en sån i mångas ögon, skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Tur då att det inte bara spelar nordamerikaner i NHL. :)
Kommentera

1543231 · »