Brynäs IF

712221 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1450360 Till forumet


Silly season 2012/2013
Bra jobbat Sundlöv.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: En dag på jobbet för ES bästa Sportchef....    :-)
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Bissett_19:Härligt... Nu är det bara resten kvar. En del beslut att  ta.

Beslut ett.. Hur blir vi av med LJ, han är juinget mer än en ekonomisk beslastning just nu

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Huge: världens bäste Gunderson!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Många spelare som intervjuas av ifrån BIF säger att dom trivs SUPERBRA i laget. att staden är bra osv. känns verkligen som lagsammanåhllningsen har vuxit sig starkt dom senaste 2 åren! =)
Riktigt kul att Gunderson väljer att förlänga..

Nu äre Lauritzen, Andersén och Granström kvar!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Stende89: de kan ju knappast klaga när de har kontrakt
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Fantastiskt kul att Gunderson ville förlänga! Tycker att han har varit en positiv kraft.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Mycket bra att förlänga med Gunde! :)
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: Varför inte?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Brynäslegenden:inte så dumt
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Laget vi ställde senast på isen skulle nog fan knappt klara en kvalserie. Blir så jävla trött på dessa skadebenägna spelare som gör att Brynäs har ett riktigt bra lag, på pappret. I verkligheten är det alltid nån jävel som är trasig eller underpresterar. Med lite tur kanske Nordan och Dacke kan spela 30% av kvarvarande matcher. Innan januari är slut ligger vi på 6-8 plats i tabellen. Å dä ä fan sant!  
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
munkas: Brynäs har ju sagt att förhoppningsvis så kan både Nordan o Dacke vara tillbaka efter nyår. Nordan kanske kan spela mot Växjö 30e. Håll uppe humöret mannen!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Vem fan är Ted Brithen?


Det är nu spelare som Wännström och Rodhin ska visa fram fötterna, förra året fick Johan Larsson mer speltid och förtroende vid jul och idag är han en av Brynäs viktigaste spelare, året innan var det Järnkrok som finns mycket istid och förtroende efter JVM och nu är han landslagsspelare. Året innan det var det Silfverberg som fick stort förtroende krig JVM och är idag en av de bästa spelarna i ES! Wännström har redan kontrakt med NHL, ska han platsa där nästa säs, måste han börja prestera nu, Rodhin har Brynäs satsat mycket på och tror han ska bli en ES spelare, då måste han även börjra prestera och visa att han kan.. Molin är i samma ålder Larsson var förra året och har absolut kapaciteten att få ett genombrott som tidigare nämnda.

Låt Juniorerna få chansen i leadinglines och pp, antingen får dom ett genombrott som vi hoppas på, annars vet vi att dom inte håller för ES spel och då kan det vara läge för utlånging/byte med en AS klubb.


Chilla lite, låt laget få spela och visa vad dom kan, självklart är det tight i serien och en formsvacka kan sluta illa, men vi måste ändå tro på laget, istälelt för att värva spelare och bänka dom unga så ska man nu peppa igång dom nå jävulskt!  Nu är det eran tur att ta för er, nu är det eran tur att visa att ni hör hemma i laget, i och kör tuta slit! Snart är dom andar spelarna tillbax så det är nu eran tid är här!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Stende89:Varför bänka de unga? Det är de som inte presterar som skall bänkas. Widde ligger ju ganska risigt till skulle jag tro. Du kan till och med hämta upp en gnuggare från tredjelinan i P16 och få ut mer än vad man får ut av Widing.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Burken: Ser ju inte jättelysande ut direkt.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Självklart men jag är ytterts tveksam att han kommer bänka Widing före att skicka tillbax molin eller lindholm till J-laget. Och kapaciteten finns ju i en spelare som Widing. låt han och Jonsson spela nån match i J20 så dom får göra mål och få självförtroende? låt dom spela nån match i Valbo eller Söderhamn eller avd som hellst så dom får näsa för mål igen!
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
Hoppas bara på att Linus har dåliga källor.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: Nej för fan, ingen Almtorp!!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Brynäs kommer bara att värva Almtorp om man misslyckas med att värva några andra spelare.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: Nu låter det ju inte så jätteaktuellt, men beroende på vem han ska ersätta så är det inget dåligt nyförvärv. Säg att Hansen har betämt sig för att flytta hem och då tycker jag inte att Almtorp är en dålig ersättare.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Med tanke på att Brynäs är ett topplag den här säsongen så borde det ju bidra till att vi till nästa säsong har lättare att värva namnkunniga spelare, då kanske vi som sagt slipper Almtorp?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues: Antagligen. Almtorp har varit ett backup-alternativ i flera år nu. Inget nytt med det.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Nej nej nej inte Almtorparn för guds skull!!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Almtorp; Betyder det att inte Daniel Olsson eller Daniel Wågström är tillgängliga?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Berg: Soling kanske kan göra comeback också
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
arnio: Nej, men däremot borde Henrik Malmström få en chans till! (på allvar alltså).
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Berg:Har inte han slutat?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Burken: Såg nu att han gjort en hel del poäng i norska ligan. Men jag är skeptisk...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Burken: Nä..ser varken vart Malmström eller Almtorp skulle ha en chans att slå sig in ?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Malmen var en favorit hos mig när han lira för oss och tycker det är synd att han hamnat i Norge för tror han har mycket mer o ge.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Även fast jag är ganska säker på att Brynäs inte kommer värva någon spelare innan midnatt så sitter jag och uppdaterar alla sidor stup i kvarten.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

MarcusElving:

vilka sidor har du marcus???

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Brynäslegenden:

Riktig tråkig sista sillydag,får se om det händer någonting i nån annan klubb under kvällen.
Enligt Mr Madhawk är DIF och Modo heta på nytt,och Växjö förståss som bjuder på allt.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
ok...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
The gallion: Håller koll på kvällstidningarna, lite bloggar, Twitter, Eliteprospects och så. Händer dock ingentingt, slår nog på en film istället.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: Jag hoppas verkligen att köpsjö åker ur jävla köpelag!!!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: Jag begriper inte vart Växjö får pengarna ifrån? Eller resonerar man att det är dyrare att åka ur? Dom har 13 utländska spelare i truppen just nu..
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Och enligt vilken lag är en utländsk spelare dyrare än en svensk?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
spud: Antalet utlänska spelare var bara något jag uppmärksammade när jag gick igenom truppen på EP.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
spud: nu har ju utländska spelare det sjätterabatt så det kanske går att hitta sådana för en billig penning
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
arnio:? köp 5 få den 6e gratis?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
spud: Se särskilt kap. 5-7 och 41-42.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Jaha, Jonas Almtorp. Snacka om att komma ner på jorden. Är det han som ska ersätta Johan Larsson? Vem ersätter Silfverberg? Janos Harig?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Jajjen:

Apropå Harig så svarar han idag på sju frågor matchprogrammet:
En fråga:
Favoritskådespelare:Calle Järnkrok.

Han är bra kaxig trots att han är en pannkaka hög.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Bissett_19: Hari var illa omtyckt redan under sin tid i FBK. Inte ens lagkompisarna gillade honom. Blev mycket förvånad när Moodoo tog över förloraren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
spud: expertskatt = 30% skatt och ingen arbetsgivaravgift
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: En rejäl höger förtjänar han!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Erat: halva matcherna spelade ikväll, tio lag inblandade varav två har gjort mål...dax för större målburar snart?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Stor underhållning i Modoboken
Kommentera

« · 1450360